Habitació estil Montessori

Salut, dubtes i preparatius.
Avatar de l’usuari
montsekit
:: pantera
:: pantera
Entrades: 876
Membre des de: dc. jul. 20, 2011 2:45 pm

Re: Habitació estil Montessori

EntradaAutor: montsekit » dj. set. 04, 2014 1:00 pm

Lleona ha escrit:Per cert, jo també penso seguir aquest model però el modificaré segons els meus criteris com per exemple el llit. No penso que posar-ho directament al terra ajudi al seu creixement sense somier, però si que es pot posar un llit baix del qual pugui pujar i baixar solet.


Hola!
Estem de ple en el tema, adaptant l´habitació del jan (22 mesos).
Lleona, jo tota la vida he dormit sobre un tapiflex, que a efectes de duresa-fermesa és com si fos el terra i molt bé. Aixó sí, en un matalàs de molles i ben ferm.
De tota manera, psicologicament si que el meu marit té recanca i hem pensat posar el somier directament a terra i el matalàs a sobre. L´alcada serà practicament la mateixa.

Nosaltres mentre busquem matalàs, etc... hem obert el bressol Gulliver de ikea que tenia. Es molt baixet però no arran de terra. La primera nit vem posar a sota unes colxonetes de tumbona del jardí i el jan va rodolar a terra 3 cops en 2h. Total que al final vem girar el bressol cap a la paret perque tornés a quedar tancat i ahir vaig còrrer a ikea a per una barrera. Aquesta nit molt bé, pot entrar i sortir del llit perfectament, però no rodola fora mentre dorm. Com hem comencat tan tard, anirem fent segons com es vagi adaptant.

En quant a la resta he tret "perills" del seu abast i coses que es poden trencar, ha quedat molt minimalista. Joguines no hi té, només un parell de peluixos ja que la zona de jocs la tenim al pis de baix.
L´armari i la calaixera de moment no estan adaptats, però vull posar-hi la seva roba de diari als calaixos de baix.

La zona de jocs si que la té adaptada desde sempre, ho té tot a l´abast i procuro que estigui endrecat (les coses sempre al mateix lloc i així sap on anar a buscar cada cosa). Es una mena d´expedit, a les 2 alcades baixes hi ha les seves joguines, llibres etc... i a les altes coses nostres, figuretes, etc...
També tenim els típics móduls de ikea de fusta amb caixes de plàstic extraibles.
PANXUPACTE GERMANIC tortiga :-()), montsekit :-())

Imatge

Imatge
Vampirets
:: gosset
:: gosset
Entrades: 403
Membre des de: dj. feb. 24, 2011 6:08 pm

Re: Habitació estil Montessori

EntradaAutor: Vampirets » dc. set. 10, 2014 9:04 pm

Doncs jo no tenia ni idea que existien habitacions montessori, però llegint-vos m'adono que és el que hem fet!

El terra es de laminat, com parquet pero molt mes resistent, i a un angle tenen una estora-puzzle de peces de foam. Tambe tinc una paret de pissarra perque pintin amb guixos, i un fil per penjar dibuixos.

Els calaixos de l'armari son prou baixets com perque es triin la roba (ara tenen 3 anys), tambe tenen taula i cadires petites, un penjador a la seva alçada, i les joguines a l'abast en caixes apilables d'ikea i uns calaixos grans arran de terra.

El llit es d'ikea, elles sempre han pogut pujar i baixar soles, i ara s'hi amaguen a sota, així que doble funció, jaja!

Aixi que aqui deixo aquestes idees per si a algu li inspiren! L'hem anat adaptant a mesura que han anat creixent, afegint cosetes sobre una mateixa base.
soclamarga
:: pantera
:: pantera
Entrades: 843
Membre des de: dc. març 10, 2010 9:46 pm
Ubicació: Lleida

Re: Habitació estil Montessori

EntradaAutor: soclamarga » ds. set. 13, 2014 12:20 am

Jo tampoc sabia que hi haguessin "habitacions montessori"... però com diuen algunes mames, qui més qui menys, les habitacions ja les anem fent adaptades als nens.

Com que sóc criticona de mena, vull comentar que a l'habitació que ens ensenya el primer enllaç de tots, hi ha força coses que sí, estan a la mida del nen, però no sé si han pensat gaire en què li pot passar al nen a l'utilitzar-lo. Tots els mobles tenen cantos punxeguts (per exemple la tauleta a la seva mida, perfecta per fer-s'hi un bon trau si hi cau a prop, igual que el moble de posar-hi les joguines) Els llibres que li han deixat a l'abast, si li surt un nen com la meva filla (i com la majoria, suposo), no li quedarà ni una pàgina sencera... Els quadres que té a la seva alçada, ja poden estar ben "enganxats" perquè si no pot ser molt bé que acabin per terra. Ah, amb això dels quadres volia dir que els nens, per molt independents que siguin, també van moltes vegades a coll nostre, i per tant també hi pot haver quadres i decoració a l'alçada de la seva vista quan estan a coll, o sigui una miiica per sota de la nostra alçada.

No ho sé, trobo bé el concepte, però s'ha de mirar tot, sobretot, segons el meu entendre, la seva seguretat!

El que comentaven de les baranes de llit: a mi també em faria por no posar-la al bressol de barres! La meva nena petita ara té gairebé 14 mesos, però en fa molts que quan es desperta es posa dreta a dins del bressol. Ara, a part de posar-s'hi dreta, va d'una punta a l'altra del bressol caminant. Què faria si no hi tingués baranes?? segurament es posaria dreta igualment i cauria del llit a la que es volgués moure. I l'alçada del matalàs encara que estigui directament al terra, per un bebè, pot ser gairebé "un terç" de la seva alçada, i es pot fer un mal considerable, no?? També quan està sobre el nostre llit, ja fa temps que sap baixar posant primer els peus, sense ajuda nostra (tot i que evidentment has d'estar al cas perquè altres vegades es tiraria de cap!). Per altra banda, el meu nen de 4 anys, que dorm en un llit "alt" (normal), amb barana per no caure (es mou molt a la nit!), però en sap pujar i baixar perfectament, quan es desperta a la nit, la major part de vegades plora i ens crida igualment, i encara hi hem d'anar nosaltres per portar-lo fins al nostre llit o calmar-lo. Ja sé que hi ha molts nens que de ben petits van solets a l'habitació dels papes, però mira, aquí tenim el cas d'un nen que no ho fa, i no és per què no sàpiga baixar del llit.

Pel que fa a l'armari, jo hi tinc uns quants calaixos que arriben fins a metre i mig potser, i als de baix hi tinc les seves sabates perquè les puguin treure i posar ells, i a l'alçada que hi arriba el nen hi tinc part de la seva roba, a l'armari hi tinc una barra a mitja alçada on hi té els pantalons que també pot agafar ell, encara que hi tinc una barra a dalt que no hi arriba, clar... I la roba de la nena encara la tinc als calaixos de més amunt, perquè JO hi arribi bé! Perquè sí, l'habitació és dels nens, però també ha de ser un lloc còmode per nosaltres a l'hora de guardar-hi la roba o utilitzar-la per canviar bolquers i canviar la roba quan és bebè...

Em sembla molt bé el tema de rotació de joguines (tenir-ne unes a l'abast, i d'altres guardades, i anar-les canviant de tant en tant, perquè vagi jugant més o menys amb tot). A la pràctica, jo he estat incapaç de fer-ho això... Sí que tenen les joguines "classificades" en caixes segons el tipus de joguines (legos, ninos, cotxes, joguines de bebès, etc), però les tenen totes allà al seu abast, al menjador (de tant en tant anem retirant les que ja no hi juga o les que ja no són per la seva edat). Els puzzles, pel gran que li encanten, els tinc posats en uns calaixons de plàstic amb una dibuix a fora perquè sàpiga quin puzzle és, i quan en vol fer un, treu el calaixó, fa el puzzle, i quan acaba el torna a guardar al seu lloc. Així ens ocupa menys espai que tenir les caixes amuntegades, i més accessible a ell (i no accessible a la nena!! que també s'ha de tenir en compte la diferència d'edat i la perillositat pels més petits de les joguines dels més grans!!)

Perdoneu pel rotllo!
filladelamaria
:: puça
:: puça
Entrades: 32
Membre des de: dj. juny 05, 2014 6:40 pm

Re: Habitació estil Montessori

EntradaAutor: filladelamaria » dg. set. 14, 2014 2:19 pm

Hola soclamarga, gràcies pel rotllo! Si vaig obrir aquest pots era precisament per trobar idees i que les més experimentades me les desmuntéssiu!! Les habitacions del primer post són massa idíl·liques, però les aportacions que has dit ens aniran bé per dissenyar-les d'una altre manera. No havia caigut amb el tema quadres... aquest és el nostre primer fill, però ho he trobat d'allò més lògic i no hi havia caigut, igual que amb moltes altres coses.

Res, que qualsevol rotllo d'aquest estil és més que benvingut!
nina_85
:: puça
:: puça
Entrades: 16
Membre des de: dj. oct. 29, 2015 11:50 am

Re: Habitació estil Montessori

EntradaAutor: nina_85 » dv. jul. 15, 2016 5:49 pm

Hola!!

Reobro aquest fil. Tinc una nena de quasi 3 mesos i estem començant a pensar en el llit de la seva habitació.

Vam anar a una xerrada de Montessori i ens va agradar molt la idea de l'habitació estil Montessori, així que ens estem plantejant de posar un llit a nivell del terra ja des de nadó (als 6 mesos per exemple).

M'agradaria saber si algú de vosaltres ho ha provat amb el seu nadó o bé us heu esperat a que fossin més grans. Gràcies.
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: Habitació estil Montessori

EntradaAutor: Essuca » ds. jul. 16, 2016 6:44 am

Hola,
El meu fill va els esta des dels 5 mesos aproximadament (quan el vam passar a la seva habitació) amb un matalàsal terra. Nosaltres estem encantats. A banda del matalàs tenia altres elements Montessori. Si ha estat fins els 3 anys i poc, que al venir la germaneta hem redissenyat l'habitació, l'hem passat a una llitera kura d'ikea, pq. la peque (quan la passem) dormi a terra i ell (que ja sap pujar i baixar) dormi a dalt.
shieldmaiden
:: papallona
:: papallona
Entrades: 127
Membre des de: dj. nov. 12, 2015 4:16 pm

Re: Habitació estil Montessori

EntradaAutor: shieldmaiden » ds. jul. 16, 2016 9:08 am

Hola guapes!!

La meva petita ha d'arribar cap a finals de mes i li hem muntat una habitació montessori.
T'explico una mica el que tenim. És super senzilla de fer (per mi més que una habitació normal) i tot i que no aplicarem tots els criteris al 100% gairebé tot d'aquesta metodologia m'agrada.
Tenim pensat fer collit fins quan sigui però igualment li hem muntat un matalàs a terra amb un gran mirall al costat.
El terra laminat i una alfombra en la part del matalàs per comoditat i per si rodola no es faci res.
També hi tenim el primer mòvil penjat sobre el matalàs (de colors negre i blanc) després el canviarem per un de groc vermell i blau.
La idea es que l'habitació vagi evolucionant amb el bebe. Per exemple cap als 6 mesos posar-li una barra perquè vagi aprenent a moure's.
Pel mobles de moment hem posat unes estanteries expedit de una sola filera tumbades i allà és on hi té les joguines posades en bols (les joguines també son montessori, la majoria les pots fabricar tu) les utilitzarà més tard però ja les tinc posades i tapades perque queden molt boniques. Cada bol correspon a un tipus de joc, per exemple n hi ha un de pilotes, un de descobrir sensacions...etc
Armariet n'hem agafat un de baixet que en quan es comenci a vestir sola podrà accedir-hi i el canviador si que està a la nostre alçada (pobre esquena sino!!jejeje)
Una caixa de fusta amb joguines al peu del llit i res més. Tot colors clarets i fusta
Es molt senzilla ja veus i la idea és d'aquí un temps posari-li el racó pels llibres, racó de jocs...etc

També ho pots adaptar a la casa en general. Per exemple a la cuina que tingui també un espai amb estris accesibles.

Jo no soc gens experta i ho he anat fent sefuint blogs,però tot m'encanta la veritat!
Imatge
shieldmaiden
:: papallona
:: papallona
Entrades: 127
Membre des de: dj. nov. 12, 2015 4:16 pm

Re: Habitació estil Montessori

EntradaAutor: shieldmaiden » ds. jul. 16, 2016 9:31 am

Et passo uns enllaços:

Aquesta és la web d'on he tret casi tota la info: http://www.montessoriencasa.es/

EL mòvil pel llit l'hem tret d'aquí: http://www.montessoriencasa.es/movil-de ... e-and-diy/

A ikea hi acaba de sortir una serie molt bona per montessori: http://www.ikea.com/es/es/catalog/categ ... ies/34517/

Joguines: http://www.montessoriparatodos.es/28-bebes-

M'agrada especialment aquesta caixa i ja li tenim feta (encara que és per més gran): http://www.montessoriencasa.es/cajas-de-permanencia/
Imatge
nina_85
:: puça
:: puça
Entrades: 16
Membre des de: dj. oct. 29, 2015 11:50 am

Re: Habitació estil Montessori

EntradaAutor: nina_85 » ds. jul. 16, 2016 11:09 am

Moltes gràcies noies!!!

La veritat es que quan vam muntar l'habitació el llit no li vam posar ja que no teniem clar si fer-ho d'aquesta manera o amb el llit de baranes tradicional. La nena és molt inquieta i mogudeta, i crec que el llit estil Montessori la pot beneficiar. També li costa agafar el son, de manera que penso que si estan a ras de terra nosaltres ens hi podem posar al costat mentres li expliquem un conte o li cantem.

Pel que fa a la resta de l'habitació, ho vam fer una mica a la nostra manera però també pensant una mica amb l'estil Montessori, li hem posat un mirall baixet (encara que està vertical i no horitzontal...), els mòduls Kallax d'Ikea per poder guardar les joguines i una calaixera per la roba. Armari de moment no en tenim. També seguin aquesta filosofia, des de que va néixer, l'hem posat molt més a terra que no a la tumbona (que de fet, fa només dues setmanes que la tenim i l'utilitzem només quan estem a la cuina per què estigui amb nosaltres), i no sé si per això o què que a la nena li encanta està al terra (a vegades més que en braços!), hi està molt tranquil·la i practica "exercicis" que diguem nosaltres, amb dos mesets i poc ja ha après a donar-se la volta de panxa amunt a bocaterrossa i ara no para de fer-ho...
nina_85
:: puça
:: puça
Entrades: 16
Membre des de: dj. oct. 29, 2015 11:50 am

Re: Habitació estil Montessori

EntradaAutor: nina_85 » ds. jul. 16, 2016 11:15 am

Per cert!

Pel que fa al llit, ahir vaig estar mirant per aquí internet i vaig trobar un blog http://www.pequefelicidad.com/2016/03/c ... ssori.html on et donava idees.

De moment, el que més ens convenç és un de Kutuva, tot i que és de tamany de bressol. http://www.kutuva.com/productos/cama-montessori/

En fi, acabarem de pensar-ho!
Margah
Entrades: 1
Membre des de: ds. nov. 25, 2017 2:55 pm

Re: Habitació estil Montessori

EntradaAutor: Margah » ds. nov. 25, 2017 3:58 pm

Bones!
Si ncessiteu informació sobre com fer una habitació estil Montessori o busqueu mobles,joguines i decoració ens podeu trobar a http://www.habitacionesmontessori.com/ca
si teniu dubtes truqueu-nos us informarem encantats!
anna523
Entrades: 3
Membre des de: dj. ago. 31, 2017 12:57 pm

Re: Habitació estil Montessori

EntradaAutor: anna523 » dt. gen. 09, 2018 2:40 pm

M'interessa el tema de Montessori... coneixeu a algun lloc on fasin xerrades o tallers informatius? m'agradaria conèixer més informació...
aiguablava
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dc. ago. 15, 2012 7:22 am

Re: Habitació estil Montessori

EntradaAutor: aiguablava » ds. gen. 13, 2018 7:39 am

Sincerament, no ho havia pensat.

El nostre fill sempre va dormir a la seva pròpia habitació i el vaig decorar pensant en un espai segur, càlid, relaxant i molt neutre. Mobles lacats blancs (un convertible Babyklass, una marca que malauradament ha desaparegut), tons beige a la paret, sense masses estímuls, estor també beige, etc.

La nostra experiència va ser boníssima. El que tenia clar és que res de colors cridaners que sobre estimulessin al nen, res de masses objectes, ni estar posant musiquetes i estímuls que es poden convertir en una necessitat constant. Penso que això és bàsic i tornarem a fer el mateix ara. I per cert, cada cas és un món però a nosaltres i al nostre fill, tenir dormitori propi des del primer dia que va arribar a casa ens va anar molt bé. Això sí crec que ha ajudat a la seva autonomia, a sentir que nosaltres hi érem de seguida però no sempre, al poc temps ja veiem que percebia que aquell era el seu espai i naturalment ens vam evitar el pas al nou dormitori. Ara bé, repeteixo, cada cas és un món, això ho has de sentir, sentir el que fas és bàsic per l'èxit perquè els nens per sobre de tot capten la teva seguretat. Si tu et sents bé fent una habitació montessori, endavant, serà el millor.
Avatar de l’usuari
ner
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 575
Membre des de: dt. abr. 17, 2012 4:15 pm
Ubicació: Girona

Re: Habitació estil Montessori

EntradaAutor: ner » dt. gen. 16, 2018 9:22 pm

Hola anna523,

No sé d'on ets però a Girona, l'escola Montessori Palau fa sessions informatives i tallers per pares sobre el seu mètode. El taller es diu la rebuda del nadó. Et passo la info (no hi tinc res a veure però nosaltres hi varem anar quan va néixer la nostra filla):
http://www.montessori-palau.net/CA/11529/serveis/la-rebuda-del-nado-nado-t-has-fet-gran-montessori-a-casa-i-montessori-playgroup-/la-rebuda-del-nado.html

Crec que també fan tallers d'altres temàtiques per a pares.

Si no ets de Girona, potser tens alguna escola a prop que utilitzin aquest mètode i pots preguntar allà.

anna523 ha escrit:M'interessa el tema de Montessori... coneixeu a algun lloc on fasin xerrades o tallers informatius? m'agradaria conèixer més informació...
Imatge

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::