Diabetis gestacional.

Salut, dubtes i preparatius.
rita1977
:: formigueta
Entrades: 84
Membre des de: dt. gen. 20, 2015 10:04 am

Diabetis gestacional.

dj. abr. 16, 2015 12:00 pm

Hola, estic embarassada de cinc mesos, els faig la setmana vinent i des dels tres i pico em van detectar diabetis.
El tema és que noto que aqesuta setmana, encara que em controli el tinc molt més alt. Em llevo amb el sucre a 90 i pico...
Estic preocupada, alguna li va passar? Dimecres tinc visita amb l'infermera a veure què diu. Ja em van dir que això de començar tan aviat, podia ser un problema, perquè a mida que augmenta l'hormona el sucre es descontrola més. Em fa por que les coses puguin anar malament, he llegit algunes coses tremendes...
MIMOSETA
:: papallona
Entrades: 122
Membre des de: dj. març 19, 2015 3:43 pm

Re: Diabetis gestacional.

dj. abr. 16, 2015 4:46 pm

Hola!! Aquí una altra amb diabetes gestacional, diagnosticada gairebé des de l'inici. Avui començaré amb la insulina (de moment una dosi molt baixa, però ja m'han dit que acabaré amb molta dosi. Mira, hi ha una emoticona que m'encanta d'aquest fòrum (he estat molt de temps llegint "en les ombres" i aquest és el meu primer missatge), i és aquest: :-o00m :-o00m
Jo em vaig posar dels nervis, vaig plorar, em va costar entendre això de la "diabetes gestacional" (de fet, encara no l'entenc gaire bé), però això de que has llegit coses tremendes... jo a l'inrevés, llegeixo molts casos on la gent s'ha estat punxant i no ha passat res de res.
Les dones grans de la meva família no entenen que ara es controli el sucre d'aquesta manera, que ens posin a dieta (jo ja he perdut 4 kgs) i que ens haguem de punxar insulina, tenint en compte els riscos que comportaria no fer-ho (que per a elles, no són importants). En fi, paciència. Per cert, a mi també se m'ha descontrolat el sucre als matins :-o00m :-o00m
rita1977

dj. abr. 16, 2015 9:37 pm

Ei, mimoseta, merci per la resposta!
Et puc preguntar de quan estàs? I per què han decidit posar-te ara l'insulina? A quant et posaves?
Crec que això dels matins marca bastant, de fet quan veig els valors sucre del matí, penso que aquí no hay trampa ni cartón perquè no he menjat res. Quan tinc elevat després de menjar, sempre tinc sentiment de culpa i penso que potser he menjat més, que potser no estava prou pesat... etc... Però amb el del matí, com que encara no he fet res.
Ara també em passa, que abans no em passava que després dels àpats estic bé, però curiosament arribo alta al següent àpat, com si no s'acabés de disoldre el sucre.
Tens raó que paciència. Quant deia això de les coses tremendes són a pàgines d'aquestes de medecina, casos personals n'he llegit pocs, per això volia saber opinions... Em fa molta por això que diuen que es pot quedar per sempre! I el tema de les baixades de sucre del nadó...
Gràcies per tot Mimoseta!
MIMOSETA

dv. abr. 17, 2015 8:40 am

Doncs estic de gairebé quatre mesos. Els valors en dejú eren de 100 y escaig (a vegades més) i després d'esmorzar havia arribat a 177. Ahir vaig començar amb la insulina i he millorat bastant (tot i que en un dia no es pot dir res).
El límit que em posen en dejú és de 95; per tant, tú estàs bastant bé, no?
No ha estat gens traumàtic posar-me insulina; de fet, ara em poso una quantitat ínfima (m'han dit que acabaré punxant-me quantitats elevadíssimes).
Ara per ara, em preocupen altres coses molt més que la diabetes gestacional, que, com et dic, no acabo d'entendre. Les conseqüències que pot tenir són nadons més grossos (he llegit que hi ha moltíssims nadons macrosòmics nascuts de mares sense diabetes gestacional); que facin hipoglucèmies al nèixer (com a mínim tres nadons que conec les van fer per part prematur, per ésser bessons i per baix pes i no eren de mares diabètiques gestacionals) i risc de que desenvolupin obesitat d'adults (¿?). Vull dir, que crec que les conseqüències no són catastròfiques (amb tot i amb això, segueixo fil per randa les recomanacions dels professionals; massa i tot).
Per cert, jo ho pesava tot mil cops, no utilitzo gairebé greixos, ... i els valors eren alts. Em van dir que ho feia tot perfecte,em va felicitar fins i tot, i em van dir que m'havia tocat i punt. Que hi ha noies que es pasen l'embaràs vomitant; d'altres sagnant cada dos per tres, i que a mi m'havia tocat la diabetes. :-((
rita1977

dv. abr. 17, 2015 9:07 am

Mimoseta gràcies!
En dejú jo ara ja passo dels 90 també i fins i tot algun dia cent i algo.
I també em poso a 170 després d'esmorzar o sopar. (Dinar menys no sé per què) I el que em passa sobretot és que abans, arribava al següent àpat perfecte i ara arribo alta.
O sigui que a veure què em diuen el dia 23 però pel que em dius, sembla que jo també me'n vaig cap a la insulina. Ja m'ho van avisar eh?
Tens raó, res és tan greu.. Optimisme i mira... Pa lante! Sort amb tot. Amb la insulina també has de fer dieta estricte?
MIMOSETA

dv. abr. 17, 2015 9:22 am

Sí he de seguir fent dieta. He canviat una cosa: comprava un pa integral i ecològic de barra, artesà i bastant car. La Doctora m'ha dit que això són pijades i que compri pa normal de barra a un forn normal, ja que aquest pesa menys i em podré fer un entrepà (amb l'altre, amb sort arribava a dues llesquetes). Doncs avui m'he fet un entrepà de tonyina (40 gr de pa) i ...quin canvi!! M'he saciat més i he baixat 66 punts en comparació amb ahir!! (no sé si per efecte de la insulina o del pa). A vegades ens pensem que ho fem super bé (i així ens ho fan creure determinats professionals) i després ens donen un altre punt de vista i és millor. Com sóc inmune a la toxoplasmosi, penso comprar pernil i fer-me un entrepanet d'aquests diumenge (no menjo embotit ni pernil des de que vaig saber que estava embarassada, tot i que em sabia inmune a la toxoplasmosi). :ok:
Nieves
Entrades: 66
Membre des de: dj. abr. 03, 2014 10:31 am

dv. abr. 17, 2015 10:20 pm

Noies, aqui una que va tenir diabetes gestacional (tot i que en el meu cas va ser al final de l'embaràs quan la van detectar). El més important és tenir-la controlada i tot anirà bé. Com que jo no tenia massa temps per controlar-la amb dieta i exercici, vaig haver de punxar-me. Al principi va ser un drama, però desprès vaig comprendre que era pel bé de la meva nena i tot va anar molt bé (ja té 5 mesos!). El més important es fer alguna activitat física desprès (inmediatament desprès) de menjar: caminar ràpid és la més senzilla.
No m'enrecordo qui deia que tenia valors molt alts de matí i que pensava que no entenia perquè: bé, la dieta que ens donen no ens deixa sense menjar més de 3-4 hores perquè quan no mengem puja el sucre (atenció, quan estem nervioses o neguitoses, també); o sigui que el fet de tenir el sucre alt de bon matí no vol dir que estem fent res malament, les hormones que causen la diabetes gestacional no deixen que l'insulina es produeixi i treballi al nostre cos i necessitem el extra de punxar-nos.

I res més, molts ànims i confiança que ja veureu que tot anirà bé.
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

ds. abr. 18, 2015 9:04 pm

Jo vaig tenir diabetes gestacional, i al principi, tenia el sucre a 96/97 en dejú i volien que em punxés insulina lenta a les nits. Els vaig dir que no i vaig intentar baixar-ho pel meu compte... Em va funcionar bebent un got de llet de matinada (quan m'aixecava a pixar cap a les 4 del matí).
La resta de glicèmies les portava força controlades, vaig passar-me a les farines integrals i vaig notar força millora. :ok:
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
ems2012
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1004
Membre des de: dt. juny 26, 2012 11:09 am

dg. abr. 19, 2015 12:08 am

Hola futres marones!
Aqui ex diabetis gestacional! Crec q al 4 mes ja em punxava insulina! Vaig acabar posant-me molta i en cada apat, de rapida i de lenta segons... el resultat va ser bo, em vaig engreixar 8k durant l'embaras, em trobava super be, la nena va neixer amb 3280gr i al dia seguent de parir ja no tenia diabetis! Pasats 3mesos corba llarga del sucre i tot perfecte!
Per tant... no penseu q es algo dolent, estareu molt.controlades, amb una dieta saludable, sense agafar un pes exagerat... la part negativa es q t'has de controlar molt, q a l'hora de parir t'han de posar una bomba d'insulina q em penso q t'obliga a estar estirada al llit i q al bebe li han de fer controls de glicemoa les.primeres 24 o 48h punxantlo al talo, tampoc o recordo com res super traumatic!
Tambe controleu les acetones? Sino Pregunteu al metge
Molta força noies!
Qualsevol dubte podeu enviarme un privat!
09/12/2013 Benvinguda Jana!!! 3280kg :cnena:
03/08/2018 TE + :cnena: :cnen:
31/10/2018 Ets una :cnena: ARLET!
19/11/2018 Sorpresa! Al final ets un POL! :cnen:
MIMOSETA

dl. abr. 20, 2015 10:38 am

El que jo no entenc és perquè consideren alts uns valors amb els que qualsevol persona no embarassada estaria més que bé. Per exemple, petitprincep79 estava a 95-97 en dejú i volien punxar-li insulina. Si no tinc entès malament, fins a 126 en dejú no es considera a una persona diabètica. Hi ha moltes coses que se m'escapen i penso que aquest tema no està gaire clar. De fet, des de quan es miren els valors en sure de les embarassades? Tinc companyes de feina que tenen fills amb 20 anys i no els hi van mirar el sucre (i flipen amb que hagi de seguir una dieta tan estricte i insulina). :-o00m :-o00m
Per cert, a mi no em controlen les cetones. Hi ha algún signe que pugui controlar, a part de les tires reactives en la orina, de que estiguin massa altes? :-:)
rita1977

dl. abr. 20, 2015 12:44 pm

A mi sí que em controlen cetones i em surten altes moltes vegades per cert.
No sé jo intento fer bondat i la veritat és que estic més prima que quan em vaig quedar embarassada! Tinc panxa però el cos s'ha aprimat. (Jo no sóc una persona prima) A mi em passa que em costa això d'anar a caminar després de dinar, perquè vaig molt petada de feina i sóc autònoma i necessito estalviar per quan neixi i a sobre tinc una altre nena de gairebé tres anys. I costen aquests hàbits tan estrictes.. però bé, vaig fent a poc a poc. Jo ja estic més relaxada, anar fent i tot anirà bé. Amb la nena vaig tenir sucre, però també al final com alguna de vosaltres, a mi em van dir que pel que em quedava, un mes, no valia la pena fer res. Això sí la nena va pesar 3 kilos 850. no és exagerat, però era grandeta i de fet em van fer cesària perquè no sortia de cap manera. M'agradaria ara poder fer part normal pel tema recuperació sobretot. Però bé... farem el que calgui. Sabeu si per sucre programen els parts abans i coses d'aquestes? Jo vaig per la SS. De moment, no m'han dit res, estic de cinc mesos.
A mi també em van dir que em prengués la llet a mitja nit, pel tema cetona, però quan ho faig el sucre el tinc més alt al matí no pas més baix. No sé... Quin rotllo patateru! Però tot sigui això ;) Ànims a totes les "ensucrades". També fa una mica de pal que diu que quan tens sucre a l'embaràs tens més probabilitat de ser diabètica amb els anys,... El tipus aquest de diabetis que surt amb l'edat.
A veure què. Optimisme!
MIMOSETA

dl. abr. 20, 2015 3:21 pm

És que això de sortir a caminar després de cada àpat...tenint en compte que m'he de mesurar el sucre una hora després de COMENÇAR a menjar i comptant que trigo uns 20 minuts a dinar o sopar (si ho faig a bon ritme), resulta que he de fer una volta curta i ràpida per arribar a casa, rentar-me les mans i mesurar el sucre. Tenint en compte que vaig a treballar i això, per tant no és possible fer-ho (al menys després de dinar); que algú ha de recollir la casa, rentar els plats, ...després de dinar i sopar i que no puc fer migdiada, en conseqüència, i al vespre me n'he d'anar a dormir passades les 12:00 (s'ha de fer ressopò i punxar-me insulina) i em llevo cap a les 6:00... la veritat és que vaig morta de son i cansament zz:-) zz:-) A més, hem paso la part del dia que em queda lliure comprant, mesurant i rentant exhaustivament les fruites i verdures.
Seguir fil per randa totes les indicacions és una mica impossible, al menys en el meu cas, en quant a exercici es refereix.
Jo que em pensava que estant embarassada havia de descansar...I no ho puc fer ni els caps de setmana :-((
rita1977

dl. abr. 20, 2015 3:57 pm

Totalment d'acord amb tu!
Quan la infermera va acabar d'explicar-me tot el que havia de fer, vaig pensar i treballar, viure i descansar a quina hora ho faig???
hahaha
Ara m'has deixat flipada amb una cosa. Jo no sóc gaire "constant" amb el tema renta mans abans de prendre'm el sucre. Pot variar molt això?
Nieves

dl. abr. 20, 2015 4:04 pm

Respecte a programar part per diabetes gestacional, jo vaig parir a Sant Pau i la nena va trigar una setmana mes de la DPP i mai em van dir que em programarien per diabetes. També quan s'acosta el moment et fan una eco per veure com està el tema del liquid i el pes del nadó perquè sembla que amb diabetes gestacional pots tenir més líquid del recomenable o que sigui un nadó molt gran (la meva pesava 3,680 quan va néixer, era gran però ens van dir que nosaltres no som petits i que entrava dintre del normal, el meu part va ser vaginal i sense cap problema, la bomba d'insulina i prou).
A mi em controlaven les cetones i fins que no vaig controlar el sucre no vaig controlar les cetones. En teoria les cetones son més perilloses pel nadó que el sucre (el perill de la diabetes gestacional pel nadó és la possibilitat de una baixada de sucre un cop ha nascut, per això el controlen el sucre durant els primers dies a l'hospital. Sembla que les baixades de sucre son més perilloses que les pujades). Respecte als nivells de sucre que son "perillosos", al cap em van dir que a Sant Pau, per exemple, son molt més estrictes amb els nivells de sucre que a altres hospitals i la veritat és que ho eren. Mail em van fer sentir mal o culpable, però ho portaven amb molt rigor, deien que preferien això que no pas trobar-se amb problemes.

I finalment, sí, caminar desprès dels àpats i fer-ho compatible amb la feina és molt complicat. En el meu cas, em van detectar la diabetis al final i va ser una de las raons per demanar-me la baixa (estava ja de 37 setmanes), poder fer la dieta i exercici. Tot i així vaig haver de punxar-me insulina, però sento que vaig fer el que vaig poder i encara que al principi va ser una mica "dramàtic", desprès em vaig fer a l'idea i ara tinc una nena preciosa que compensa tot això.
MIMOSETA

dl. abr. 20, 2015 4:14 pm

Això de rentar-me les mans ho faig quan puc, perquè m'ho va dir la última llevadora que em porta. Però si em toca visita mèdica a primera hora no ho puc fer (em prenc el sucre al metro) o quan no ho puc fer perquè no sóc a casa, no ho faig. També em van dir que havia de rentar la zona abans de punxar-me la insulina. Doncs molts cops em quedo adormida al sofà, el meu marit em desperta per fer el ressopò, que em prenc morta de son, i només pensar a rentar-me amb aigua i sabó la zona abans de la punxada, a aquelles hores de la nit i destemplada, m'agafa un mal cos... I quan m'he de puxar al matí, després de la dutxa y d'haver-me posat les cremes...m'he de tornar a rentar? No veuen que això no és viable?

Nieves, ojalà m'haguessin diagnosticat a la setmana 37!! Jo estic fent règim des del segon mes, com qui diu, i penso que és molt diferent respecte a les mamis a qui us ho diagnostiquen l'últim mes. No poder menjar de gust en 9 mesos es una murga considerable :ufs:
Nieves

dt. abr. 21, 2015 9:20 am

MIMOSETA ha escrit:Nieves, ojalà m'haguessin diagnosticat a la setmana 37!! Jo estic fent règim des del segon mes, com qui diu, i penso que és molt diferent respecte a les mamis a qui us ho diagnostiquen l'últim mes. No poder menjar de gust en 9 mesos es una murga considerable

Bé, et puc dir que jo no vaig menjar el que vaig voler durant l'embaràs. Em van diagnosticar cap a la setmana 34-35, però ja el O'Sullivan del primer trimestre em va sortir alterat i vaig haver de fer la corba llarga 3 cops, o sigui que des de la setmana 12 més o menys vaig deixar de costat els dolços i sucres i la llevadora em va donar consells de dieta; no tan estrictes, és veritat, però que vaig haver de seguir.

En teoria quan ens punxem hem de netejar sempre abans. Si no amb aigua i sabó, segur que podeu fer servir el sabó aquest que no necessita aigua o una mica d'alcohol amb un cotó i prou.

Molts ànims, noies, desprès podreu recuperar tot el que heu deixat de costat i ja véreu que val molt la pena! :)
MIMOSETA

dt. abr. 21, 2015 3:14 pm

A mi m'han especificat que no es netegi la zona amb alcohol; només aigua i sabó. :-:)
Nieves

dt. abr. 21, 2015 8:47 pm

A mi em van dir que l'alcohol no era bo fer-lo servir sempre perquè enduria la pell, per això també s'ha de canviar on és fa la punxada tant per controlar glucemies als dits com per punxar-se insulina.
MIMOSETA

dl. abr. 27, 2015 9:18 am

una pregunta a les noies que es controlen les cetones; jo no ho feia fins fa un parell de dies (perquè ho vaig preguntar, que si no, pasaven de dir-me res). M'han dit que m'ho controli dies alterns, però que no em sortiran alterades, perquè no tinc grans pujades ni grans baixades de sucre. El fet és que m'he comprat les tires a la farmàcia i tinc dubtes d'interpretació. Segons les instruccions, hi ha 4 colors: groc, rosa pàl·lid, rosa més fort i granate. Jo tinc dubtes entre el groc i el rosa pàl·lid (ja podien haver posat uns colors més diferenciats). El perillòs és el olor granate? s?ha de fer cas dels altres colors?
rita1977

dl. abr. 27, 2015 9:35 am

A mi m'ho fan controlar dos cops al dia. I pràcticament et diria que a Sant Pau li donen més importància a les cetones que al sucre. Per exemple, ara em faran punxar insulina, perquè tinc cetones positives al matí més sucre alt. La cetona vol dir que el cos no està fent servir el sucre del cos i agafa del greix. Si tens el sucre alt i cetona vol dir que el cos no fa servir el sucre. No sóc cap experta però a sant pau et fan una xerrada d'una hora i mitja explicant-t'ho tot. La veritat és que porten un super control, potser exagerat i tot. L'infermera em fot un tercer grau cada vegada que hi vaig. Què vas menjar aquí? Perquè surt alt? I jo penso vaig menjar el que em dieu vosaltres! Jo la cetona l'he de fer cada dia al matí i alternat dinar i sopar, un dia abans de dinar i un dia abans de sopar. Està alterat si no surt groc, el que passa que si és rosa és poca cetona. Jo la tinc granate moltes vegades. Però tampoc t'agobiis que no passa res. COm ho portes tot plegat? Estàs millor? Fa sol i això ajuda molt!

Torna a “Estic embarassada”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: