Diabetis gestacional.

Salut, dubtes i preparatius.
ratunis
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dc. nov. 07, 2018 9:37 am

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: ratunis » dc. nov. 07, 2018 7:08 pm

Moltes gràcies per la resposta i pels ànims ems2012! :)
La veritat es que ajuda saber que la teva experiència a Sant Pau va ser tan positiva, a veure si tinc sort i també m'hi trobo així de bé. Esperaré doncs que em truquin i que m'expliquin una mica maquineta i controls i demés, i ja passaré a compartir-ho, la veritat es que va molt bé aixó de poder compartir dubtes!
També em consola saber que al dia següent no tenies ni rastro de diabetis, espero que em passi el mateix , i aleshores li donaré la benvinguda al peque menjant-me una xocolata amb xurros tamany jumbo!!

Una abraçada!
ambjdejan
:: granota
:: granota
Entrades: 226
Membre des de: dc. nov. 07, 2018 4:45 pm

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: ambjdejan » dj. nov. 15, 2018 9:35 am

Hola!
estic feta un embolic... a veure si em podeu ajudar.
El primer embaràs vaig portar-ho tot per la pública, i vaig tenir diabetis. Tot i que no em van tractar malament, em vaig sentir com que passaven "una mica"... Segurament em vaig angoixar de més, però em portava súper bé, no menjava de res i tot i així se'm descontrolaven els valors... Vaig aconseguir no fer insulina, però vaig patir molt i el fet que només et facin 3 ecos (les normals) crec que em va angoixar una mica (he de dir que el nen no va arribar ni als 3kg, de tan que em vaig reprimir!)

Ara m'estic plantejant fer el seguiment a través de la mútua perquè et van fent més ecos, però no sé com és el seguiment: si vas a un endocrí, si et donen la maquineta igual o l'has de comprar, tot això com va?

Algú ha fet seguiment de l'embaràs per la mútua i seguiment de la diabetis a través de l'hospital? Em fa una mica de cosa fer doble seguiment, la veritat, però no sé què fer...

(encara no m'han detectat la diabetis, però amb antecedents i per edat, crec que tinc números i no vull haver de córrer després...)

Gràcies boniques!
ratunis
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dc. nov. 07, 2018 9:37 am

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: ratunis » dt. nov. 20, 2018 1:43 pm

Hola ambdejan! a veure si la meva experiència d'aquests dies et serveix una miqueta. Jo estic portant l'embaràs, es el primer, amb la gine de la mutua a corachan. Em va sortir diabetis gestacional i la llevadora del cap (a la qual anava veient i portant-li les proves fetes per privat) em va derivar a Sant Pau pel tema diabetis gestacional. Entre que em donaven la cita vaig consultar amb un endocrí de la mútua que ja coneixia pero no era especialitza en gestants ni tampoc donaven l'aparell, sembla que l'aparell i les tires que necessites si vas per privat t'ho has de comprar. Ell em deia que em podia fer un paper i que al cap em donarien l'aparell igualment en principi. No ho he arribat a provar perque vaig decidir portar el tema diabetis a sant pau i allà m'ho acaben de donar i explicar tot. Espero haver-te ajudat una mica, molta sort!
ambjdejan
:: granota
:: granota
Entrades: 226
Membre des de: dc. nov. 07, 2018 4:45 pm

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: ambjdejan » dc. nov. 21, 2018 12:13 pm

Moltes gràcies!
Sí, això és el què buscava... algú que anés per privat i portés la diabetis a Sant Pau. La llevadora no t'ha dit res?
Ho faré així, tot i que creuo els dits perquè no em torni a passar!
Com ho portes, et queda molt? És pesat, però pensa que l'endemà de parir ja podràs menjar de tot i molt!
ratunis
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dc. nov. 07, 2018 9:37 am

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: ratunis » ds. nov. 24, 2018 9:49 am

Hola de nou! doncs la veritat es que encara em queden dos mesos ben bons! i avui estic una mica moixa amb el tema, en començar a fer les mesures veig que estan molt descontrolades tot i fer cas del règim. El que encara no estic fent de manera constant es la caminada desprès dels àpats, em temo que m'hi haig de resignar quan abans millor i encara m'hi resisteixo perque vaig molt cansada entre embaràs i feina.. zz:-) D'altra banda em sorgeixen alguns dubtes amb el menjar com per exemple si una cosa com la salsa de tomàquet em pot fer apujar el sure molt? vaig menjar arrós a la cubana integral (pesat al milímitre!) i just va ser un dia que no nomès em vaig quedar amb gana si no que vaig baixar a fer una volteta 10 minuts i em va donar 180 igualment, penseu que pot ser el tomàquet ?
En fi, encara estic aprenent amb aquest tema! Tu com ho portes? et queda molt embaràs pel davant? ànims! :)
Avatar de l’usuari
ems2012
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1004
Membre des de: dt. juny 26, 2012 11:09 am

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: ems2012 » ds. nov. 24, 2018 10:48 am

Anim Ratunis! Si no em falla la memoria...

El tomaquet fregit crec que porta una mica de sucre? Prova el mateix amb pasta....
Per mi era mortal l'arros... Em donava picos alts sempre... Vaig decidir no menjar... Preferia pasta o patata.
La pasta al dente millor que molt feta (dona valors mes baixos al dente)
Una altra cosa... Si surts a caminar esperat 10/15 minuts a mesurarte pq a vegades molt activitat o nervis la dona mes alta tb...

Et deixo una web molt xula:
https://diabetesalacarta.org/prueba-el- ... del-plato/
A part de tota la info que aporta hi ha l apartat metodo plato x saber quantitats.... combinacions...

Molta sort i poc a poc! No es gens facil el control amb dieta....
09/12/2013 Benvinguda Jana!!! 3280kg :cnena:
03/08/2018 TE + :cnena: :cnen:
31/10/2018 Ets una :cnena: ARLET!
19/11/2018 Sorpresa! Al final ets un POL! :cnen:
ratunis
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dc. nov. 07, 2018 9:37 am

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: ratunis » ds. nov. 24, 2018 3:38 pm

moltes gràcies ems2012 :-()-) doncs justament ara estic esperant aquests minuts després de caminar a veure si fa una mica de diferència!
aixó es un tema d'anar fent proves ja ho veig!
ambjdejan
:: granota
:: granota
Entrades: 226
Membre des de: dc. nov. 07, 2018 4:45 pm

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: ambjdejan » dl. nov. 26, 2018 7:05 pm

A mi em queda tot l'embaràs, gairebé, jeje. Per això creuo els dits perquè no em torni a passar.
Però recordo un arròs a la cubana el primer embaràs que gairebé rebenta la màquina!
Es fa molt difícil, i com que ho provoca la placenta, cada vegada va a pitjor. Jo tampoc no menjava pasta ni arròs.
De totes maneres, pensa que l'estrés/disgustos influeixin molt negativament. Has de mirar d'estar tranquil.la encara que et sembli impossible. Jo al final vaig agafar la baixa perquè estava tna agobiada que ni fent tota la bondat del món mantenia els valors a ratlla. La part poditiva és que el nen va sortir més aviat petit i jo no em vaig engreixar gaire
Jo no passava gens de gana, al contrari... I al final em feia sobretot cremes (la de bolets és la millor, no té gens de sucre!) i al final, verdura amb patata i triturat, que se'm feia més fàcil de menjar...
Pensa que és temporal, i que de seguida ho tindràs fet! (Encara que ara no t'ho sembli!!)
ratunis
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dc. nov. 07, 2018 9:37 am

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: ratunis » dc. des. 12, 2018 9:54 pm

Hola de nou mamis companyes de diabetis..! volia preguntar si algú amb diabetis gestacional ha parit a corachan i com va ser el part i si vau quedar contentes amb com ho van gestionar, si vau tenir llibertat de moviment etc.., el meu part serà allà i de vegades pateixo que aixó de la diabetis no em permeti tenir el part que dsitjo

@ambdejan com va la cosa? jo mica amb mica controlant cada vegada millor pero encara costa, demà tinc revisió amb l'infermera i ja em temo que em posarà insulina també a la nit.. :-o00m
ambjdejan
:: granota
:: granota
Entrades: 226
Membre des de: dc. nov. 07, 2018 4:45 pm

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: ambjdejan » ds. des. 15, 2018 8:34 pm

Doncs de moment he fet la primera analítica (ja no et fan corba curta,per sort!!) I la glucosa Nadal estava bé, així que espero que fins el tercer trimestre res!
Jo el vaig tenir a la mater, no et puc ajudar.

Va que queda poquet per tornar a menjar normal!! :)

Espero que et lliuris de la insulina a la nit! :*
Avatar de l’usuari
ems2012
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1004
Membre des de: dt. juny 26, 2012 11:09 am

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: ems2012 » dv. gen. 04, 2019 12:58 pm

Hola noies!

De la corba llarga, amb un valor alterat (per sobre) i un al llindar, els altre 2 bé.

Es considera diabetis gestacional o me'n lliuro??? :p-)

Alguna te idea???

GRACIES!!!
09/12/2013 Benvinguda Jana!!! 3280kg :cnena:
03/08/2018 TE + :cnena: :cnen:
31/10/2018 Ets una :cnena: ARLET!
19/11/2018 Sorpresa! Al final ets un POL! :cnen:
ambjdejan
:: granota
:: granota
Entrades: 226
Membre des de: dc. nov. 07, 2018 4:45 pm

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: ambjdejan » dl. gen. 21, 2019 10:56 am

Hola! ara ho he vist... Suposo que deus haver pillat, perquè a mi també em va sortir això i per desgràcia era diabetis...
Com ha anat? Ànims!!!
bbm81
:: papallona
:: papallona
Entrades: 119
Membre des de: dc. ago. 01, 2018 9:32 am

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: bbm81 » dl. feb. 25, 2019 9:20 am

Hola!! sóc novata en aquest post.

Escric perquè estic de 12 setmanes i ja m'han fet les analítiques del primer trismeste. La meva sorpresa és que m'han fet la prova de la glucemia (50 g de glucosa) i el valor dels 60 minuts va sortir una mica alt. Ara tinc previst fer-me la corva dels 100 g.
Lo estrany és que m'hagi fet fer la prova al primer trimestre, he llegit per tot arreu i es fa al segons trimestre.
Tampo tinc cap historial de familia amb diabetis que pugui ser el motiu.
Em podeu aconsellar?
Jo 37, ell 54 amb vasectomia.
1ª FIV: 2 òvuls fecundats
Jul 18: 1ª trans 1 embrió +3. Beta -
Vit D baixa. TSH alta. En tractament
Des 18: 2ª trans 1 embrió +5. Beta + 106
DPP: 5 de setembre
Sexe i nom: nen / BIEL :-)(-:
Náyade
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1169
Membre des de: dc. jul. 30, 2014 11:17 am

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: Náyade » dl. feb. 25, 2019 2:29 pm

Hola maca! A mi també m'ho van fer al primer trimestre, per antecedents. En el teu cas pot ser per edat, antecedents, ... O simplement pq ara han canviat el protocol, no ho sé! Lo bó és que t'ho detectin lo més aviat possible per posar-hi remei!

Molta sort!!
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
ems2012
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1004
Membre des de: dt. juny 26, 2012 11:09 am

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: ems2012 » dl. feb. 25, 2019 4:10 pm

Com diu la companya es provable que sigui per algun factor que fa sospitar!
Sobrepes, tiroides, ovari poliquistic, edat...
L'important es posar solucio rapid!
Anims!!!
09/12/2013 Benvinguda Jana!!! 3280kg :cnena:
03/08/2018 TE + :cnena: :cnen:
31/10/2018 Ets una :cnena: ARLET!
19/11/2018 Sorpresa! Al final ets un POL! :cnen:
bbm81
:: papallona
:: papallona
Entrades: 119
Membre des de: dc. ago. 01, 2018 9:32 am

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: bbm81 » dc. feb. 27, 2019 9:05 am

Moltes gràcies noies, m'estic prenent una pastilla al dia per la tiroides, potser per això. Ahir el ginecòleg em va dir que era per detectar-ho lo abans possible. Si hagués sortit bé m'ho hauria repetit al segon trimestre.
Ahir em van fer la eco de les 12 setmanes i ja fa 6,5 cm!!!!, li van medir el fèmur i feia 1 cm i com bellugava, semblava que ballava :-)(-:
Jo 37, ell 54 amb vasectomia.
1ª FIV: 2 òvuls fecundats
Jul 18: 1ª trans 1 embrió +3. Beta -
Vit D baixa. TSH alta. En tractament
Des 18: 2ª trans 1 embrió +5. Beta + 106
DPP: 5 de setembre
Sexe i nom: nen / BIEL :-)(-:

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::