Diabetis gestacional.

Salut, dubtes i preparatius.
rita1977
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 84
Membre des de: dt. gen. 20, 2015 10:04 am

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: rita1977 » dc. maig 27, 2015 2:47 pm

Ui he posat picarols Mimoseta i diu: picarols Mimoseta... això és censura! hahaha
MIMOSETA
:: papallona
:: papallona
Entrades: 122
Membre des de: dj. març 19, 2015 3:43 pm

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: MIMOSETA » dc. maig 27, 2015 3:16 pm

Demà tinc eco de les 20 setmanes i visita amb la obstetra (que també em porta la diabetis). Avui he fet 93, però no sé jo... em punxo 12 d'insulina lenta cap a les 00:00. Vaig començar punxant-me 4 i no sé amb quanta acabaré :-o00m :-o00m
rita1977
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 84
Membre des de: dt. gen. 20, 2015 10:04 am

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: rita1977 » dc. maig 27, 2015 6:56 pm

uau, doncs estàs de menys que jo! Jo crec que estic de vint-i-pico.. bé just ara he fet els sis mesos... Doncs tela com ho tens d'alterat no?
Però mira.. un cop ja comences a punxar-te.. és una mica igual posar més o menys no?
rita1977
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 84
Membre des de: dt. gen. 20, 2015 10:04 am

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: rita1977 » dv. juny 05, 2015 2:26 pm

Mimoseta,
T'explico novetats.... perquè no sé si é snormal o no... Vaig començar punxant-me 10 a la nit d'inuslina lenta i 4 abans de dinar ràpida. Ahir la infermera ja em va dir que tres abans d'esmorzar i també dos abans de sopar i dinar sis en lloc de quatre. Doncs despprés de dinar avui 134! No hi ha manera que baixi... Fa una stmana que faci el que faci surt alt... A tots els àpats pràcticament... Tinc la sensació que la cosa s'ha descontrolat... A tu també t'augmenta molt setmana rera setmana? Quan em puc arribar a punxar, es que penso que acabaré punxant-me deu per apat!
MIMOSETA
:: papallona
:: papallona
Entrades: 122
Membre des de: dj. març 19, 2015 3:43 pm

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: MIMOSETA » dv. juny 05, 2015 7:55 pm

A mi quan se'm descontrola és a la nit. Ara em punxo 14 de lenta i no prenc galetes perquè vull anar a dormir més d'hora i no em vénen de gust (prenc un got de llet, només). Abans d'esmorzar em poso 4 de ràpida i abans de dinar, 2. L'altre dia vaig oblidar-me la del dinar i vaig menjar arròs i vaig fer 100; diguin el que diguin, a mi l'arròs no em fa pujar el sucre. El sopar, de moment, sempre bé sense insulina.
Com parles de mesos, no sé de quantes setmanes estàs. A mi em van dir que contra més setmanes d'embaràs, més hauria d'anar pujant la dosi. De moment, m'han pujat molt els hidrats (no parava d'aprimar-me; ara penso que menjo massa i tot),però el que se'm puja es el matí (tampoc brutal; faig 90-99).
MIMOSETA
:: papallona
:: papallona
Entrades: 122
Membre des de: dj. març 19, 2015 3:43 pm

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: MIMOSETA » dv. juny 05, 2015 7:56 pm

Per cert, la Doctora em va dir que hi havia gent que es punxava 30, així que...
MIMOSETA
:: papallona
:: papallona
Entrades: 122
Membre des de: dj. març 19, 2015 3:43 pm

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: MIMOSETA » dv. juny 05, 2015 8:18 pm

D'altra banda, és que tens uns límits tan estrictes...jo fent 134 després de dinar estaria dins els límits (avui he fet 139, encara que ahir vaig fer 99). Jo, si dos dies faig més alt dels límits, m'he d'apujar 1 dosi. I si faig menys de 100, abaixar-me'n 1. No em visiten cada setmana.
rita1977
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 84
Membre des de: dt. gen. 20, 2015 10:04 am

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: rita1977 » dl. juny 08, 2015 2:15 pm

Sí jo també he de fer això de pujar un si dos dies seguits em passo. El que passa és que vaig pujant i no aconsegueixo mai el bon resultat... Suposo que com que va pujant.. Avui he dinat super estricte. M'he posat sis d'insulina abans de dinar.. I després d'una hora estava a 147. Avui al matí també he donat 90. (En canvi jo de nit em punxo 9 i menjo llet i un parell de galetes) Però de dia... se'm descontrola molt. Ja et dic fa dies que no aconsegueixo gairebé cap xifra bona. Tot i que em consola saber que algunes al teu metge serien bones.. Al matí, avui despés del segon esmorzar 137... no sé... és molt pesat... Però nosaltres podem.
No em sé mai les setmanes d'embaras... És la 29. Ara ho he mirat amb la calculadora de embarazo ;)
Bueno Ànims Mimoseta. M'agrada anar compartint això amb tu. ;)
MIMOSETA
:: papallona
:: papallona
Entrades: 122
Membre des de: dj. març 19, 2015 3:43 pm

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: MIMOSETA » dl. juny 08, 2015 5:09 pm

Jo tinc un llibret on anotar les glicèmies, i al final de tot posa els límits segons siguis diabètica, tinguis diabetis gestacional,..És un llibre neutre (no fet per la Seguretat Social, vull dir), i els límits per a la diabetis gestacional són els que em va dir la meva Dra. En fi, aquí cada un fa el que vol.
Jo ja he recomprovat que ni la pasta ni l'arròs em fan pujar; ahir 108 menjant arròs i avui 93 amb un plat d'espaghettis. I això que m'han apujat els hidrats fins al punt que per sopar he decidit no menjar un entrepà tan gros, perquè...no puc amb ell!!!
Segueixes punxant-te desprès de cada àpat?? També a mig matí i mitja tarda?? Jolines!! Jo abans d'esmorzar, després d'esmorzar, després de dinar i després de sopar (aquest en dies alterns, perquè mai he estat alta)
Avui he tingut un "ensurtet" perqiè m'ha semblat veure una mica de sang i em feia mal la panxa, i he anat a urgències, i m'han dit que tot OK, però que repòs relatiu (puc anar a treballar però no aixecar pesos). I és que camino massa pel tema de la diabetes i vaig a frenar una mica. Aquest cap de setmana estava ES-GO-TA-DA (vaig caminar més de cinc hores al dia i vaig fer tasques pesades de la llar). I és que ens obsessionem amb això de la diabetis i no pot ser!!!
rita1977
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 84
Membre des de: dt. gen. 20, 2015 10:04 am

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: rita1977 » dt. juny 09, 2015 8:48 am

Ei Mimoseta doncs no! Si t'has de punxar més insulina ja ho faràs! però res de caminar tant... que a veure si el que arreglem per una banda ho espatllem per una altra. Cuida't molt. Conec una noia que tenia sucre i havia de fer repòs... O sigui que més insulina i ja està.. Ja caminarem quan acabem amb aquest rollazo!!!
Jo em punxo cinc cops al dia per saber els barems. Alterns. El que passa és que ara em punxo més perquè com que he començat amb l'insulina per saber si em fa efecte. A mi la pasta també em puja poc curiosasment... l'arròs molt....
MIMOSETA
:: papallona
:: papallona
Entrades: 122
Membre des de: dj. març 19, 2015 3:43 pm

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: MIMOSETA » dj. juny 11, 2015 3:26 pm

rita1977 Sembla que et persegueixi pel fòrum...ja,ja,ja!! Com ha anat la visita avui? Jo ja fa uns dies que no surto a caminar (després de tots els àpats, vull dir, perquè a la feina sí vaig caminant i vaig a comprar...), però em sembla que aviat reanudaré els hàbits, perquè ja no tinc molèsties. Ja he vist que ara hauràs de moderar-te tú... no et preocupis abans d'hora pel tema sucre, perquè a mi no m'ha pujat aquests dies (tenint en compte, és clar, que els meus límits són més permissius). De fet, ara em llevo bastant millor en quant al sucre. Jo no entenc res de res... :p-) ja et dic, m'apujen la dieta en unes 500 calories i no em puja el sucre... Ja veurem con continua, perquè aquests dies sí he notat la panxa més grossa (però de pes no m'engreixo, no obstant), així que suoso que el sure s'anirà descontrolant. No ho sé. Vaig guanyar 1/2 kg, però l'he tornat a perdre. Em diuen que el nano està molt bé, així que suposo que ja m'engreixaré. :-:) De moment, 5 kg menys respecte a l'inici de l'embaràs.
MIMOSETA
:: papallona
:: papallona
Entrades: 122
Membre des de: dj. març 19, 2015 3:43 pm

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: MIMOSETA » dl. juny 15, 2015 3:20 pm

Noies, tinc un dubte. Des del començament de mesurar-me les glicèmies, sempre he estat bé abans dels àpats, així que ben aviat em van dir que no em mesurés abans i només ho faig al matí i després d'esmorzar, dinar i sopar. Però avui m'ha picat la curiositat i m'he mesurat abans de dinar (feia dues hores i pico que havia pres l'esmorzar de mig matí, que consisteix en dos biscotes, embotit, 1 yogurt i 100 grams de fruita). La mesura ha estat 101 ( per tant, fóra dels límits), però es clar, feia dues hores i quart que havia esmorzat per segon cop. La meva dieta actual conté força hidrats de carboni (2.250 calories). Si se suposo que per anar bé has d'estar a menys de 120 dues hores després de menjar, però a menys de 95 abans dels àpats, estaria dins el correcte?? :-:)
Demà tinc metge, li comentaré això, però volia saber les vostres opinions. Merci!!
Per cert, després de dinar, amb 2 dosis d'insulina ràpida, estava a 108.
Avatar de l’usuari
xispa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1343
Membre des de: ds. feb. 02, 2008 4:46 pm

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: xispa » dl. juny 15, 2015 8:19 pm

ostres mimoseta... jo no et puc ajudar massa perquè sóc bastant novata amb això i només m'he d'anar mesurant sense haver de punxar-me insulina, però em va recqlcar que abans dels àpats havia d'estar a sota de 90-95 i al cap d'1h i 30' per sota de 130... i que m'ho anés mirant que si en tenia gaires fora de límit llavors punxariem...
de tant en tant (cada dos dies +ó-) em surt algun valor (o abans o dps de menjar) fora de limits però després tota la resta bé...
ves-t'ho mirant algun dia més abans de menjar per descartar que fos també un cas puntual... ;)
Imatge
Imatge
Imatge
MIMOSETA
:: papallona
:: papallona
Entrades: 122
Membre des de: dj. març 19, 2015 3:43 pm

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: MIMOSETA » dl. juny 15, 2015 9:14 pm

Merci xispa!! Ara me l'he pres abans de sopar i sóc dins els límits. A veure què em diuen demà...
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dl. juny 15, 2015 10:20 pm

I una cosa: No noteu que depen de qué és el que mengeu?
Jo vaig detectar que hi havia aliments que em pujaven més, i va ser canviar-ho i baixar les glicèmies.
Per exemple, a mi l'arrós blanc tipus bomba fatal!! En canvi si feia thai o salvatge, res. I la pasta bullida també era una passada, vaig probar diferentes opcions fins trobar una que no se'm disparava.
Ánims!!
Aviat haurà acabat l'embaràs i encara que sembli tòpic, ja no us preocupareu més ;-)
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
MIMOSETA
:: papallona
:: papallona
Entrades: 122
Membre des de: dj. març 19, 2015 3:43 pm

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: MIMOSETA » dt. juny 16, 2015 3:39 pm

Merci, noies!! M'ha dit la Dra. que si fa menys de dues hores i mitja que he menjat alguna cosa, és perfectament normal aquest valor. Que me'l prengui aleatoriament algún cop a la setmana i veurem el què. Avui me l'he pres abans de dinar (havent passat unes 3 hores des de l'esmorzar de mig matí) i estava perfecte!! :miko:
rita1977
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 84
Membre des de: dt. gen. 20, 2015 10:04 am

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: rita1977 » dc. juny 17, 2015 12:29 pm

Mimoseta no vaig respondre perquè no vaig veure el missatge! La veritat és que jo ho porto super descontrolat! Sort que demà ja vaig a la infermera Rottenmeyer i que em digui el què. Perquè pràcticament no tinc ni un valor a lloc, jo vaig augmentant l'insulina.. però no sé... sembla que encara que augmenti el sucre també augmenta... Tinc la sensació que no aconsegueixo atrapar-lo. Després de dinar sempre 130, 150 i fins i tot 160! Ara ja me'n punxo set abans de dinar..(vaig començar amb dos) Abans de sopar 5, i també surt alterat, abans de dormir 10 de la lenta i al matí estic a 100. No sé, noies, és un rotllo, suposo que pel bebe no serà cap problema però és que em sento impotent... A més fins ara no tenia gana... I ara tinc una gana que em moro... Una hora i mitja després de menjar ja estic amb una gana que m'alço! Sort que les cetones donen bé... Jo em punxo abans d'esmorzar, dinar, sopar i dormir.. Suposo que demà també em posarà el berenar i l'altre esmorzar que queda... Estic fins els nassos!
MIMOSETA
:: papallona
:: papallona
Entrades: 122
Membre des de: dj. març 19, 2015 3:43 pm

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: MIMOSETA » dc. juny 17, 2015 4:50 pm

Doncs jo ara al matí estic perfecta i no m'ho crec... no espero a les 00:00 per prendre'm un got de llet i dues galetes; vaig a dormir a les 22:30-23:00 havent pres un got de llet (i 14 d'insulina lenta, es clar...) i avall.
No crec que et facin punxar-te abans del segon esmorzar i del berenar, a veure què et diuen. Jo el que sí que noto és que ara estic més tranquil.la i penso que aixó es reflexa en el sucre. I ja no camino tantíssim, i el segueixo tenint bé, el que a vegades em fa pensar que a veure si és que alguna cosa en l'embaràs no va bé...JO QUÈ SÉ!!! La qüestió és preocupar-me. Ara bé, ahir em va repetir la Dra. que a mida que passin les setmanes m'augmentarà el sucre i m'hauré d'augmentar la insulina. No entenc perquè l'arròs no em fa pujar el sucre; diumenge faré una paella i ja us diré com va. Cada dia entenc i crec menys en això del sucre durant l'embaràs, la veritat...
Per cert, et repeteixo que jo algún cop estic a més de 130 després de dinar i tan feliç (sóc dins els límits). I no fas cap mal al bebè, perquè ens fan agafar por amb els límits que ens imposen, però conec diabètics que es posen a 200 y molt o 300 després de menjar. Perquè estiguis a 160 no et preocupis. A veure què et diuen...
MIMOSETA
:: papallona
:: papallona
Entrades: 122
Membre des de: dj. març 19, 2015 3:43 pm

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: MIMOSETA » dl. juny 22, 2015 4:08 pm

rita1977, què et van dir a la visita? Jo em vaig mesurar diumenge després de menjar paella i estava a 100, però 3 hores després, abans de berenar, em vaig mesurar per curiositat i estava a 115. Li comentaré a la Dra. la setmana que vé, a veure què em diu. Mai m'han fet mesurar-me abans del segon esmorzar o del berenar i tot són dubtes. :-:)
Avatar de l’usuari
gisa
:: lleona
:: lleona
Entrades: 914
Membre des de: dj. març 28, 2013 8:13 am

Re: Diabetis gestacional.

EntradaAutor: gisa » dt. juny 23, 2015 3:55 pm

Hola guapes!!
Estic de 36 setmanes i avui m'acaben de dir que tinc diabetis gestacional, així que m'uneixo a vosaltres! <:-)
Tot això és molt nou per mi, i ara estic força preocupada, ja que m'han dit que em trucaran de l'hospital per anar amb l'infermera-educadora i m'explicarà la dieta, el control del sucre amb les punxades i el control de cetones, però és clar, i mentre no em truquen... què faig???? No tinc ni idea de com és la dieta... em podeu fer cinc cèntims de les pautes que seguiu amb el tipus de menjar? Moltes gràcies maques!! Per cert, ara mateix mataria per un trosset de xocolata... és psicològic, ho sé!!! :love:
Imatge Imatge Imatge

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::