CURA FACIAL I CORPORAL

Salut, dubtes i preparatius.
MIMOSETA
:: papallona
:: papallona
Entrades: 122
Membre des de: dj. març 19, 2015 3:43 pm

CURA FACIAL I CORPORAL

EntradaAutor: MIMOSETA » ds. maig 09, 2015 4:20 pm

Bona tarda, panxetes!! A veure si algú ha preguntat la qüestió que plantejaré al seu metge o matrona i em pot contestar: es poden utilitzar cremes, locions, serums, llet corporal, exfoliants durant l'embaràs? De tot tipus?
M'encanta el món de la cosmètica i les olors, i a banda de saber que no es poden utilitzar anticel.lulítics durant l'embaràs, poca cosa més he variat en la meva rutina. Em diu una amiga que els productes antiarrugues o antitaques tampoc es poden utilitzar. Fent una consulta a internet, veig que es desaconsella el retinol o la vitamina A (però dubto si la quantitat i aplicació d'una crema facial o complements alimenticis). També es desaconsellen productes amb parabens (molts productes en porten; no són gaire aconsellables x ningú,però moooolts productes en porten). I si començo a mirar internet, fins i tot no s' aconsellen les laques d'ungles (jo sempre duc les ungles pintades). Teniu algun consell professional? No tinc cremes que diguin expressament que porten retinol, però no sé si porten retinoides (si he de mirar i buscar cada ingredient x internet, em puc tornar mico!!). La meva llevadora em va dir que pidia utilitzar de tot (però no em va prohibir els anticel.lulítics i jo sé que no es poden utilitzar -molts ho indiquen expressament-)
Merci!!
Avatar de l’usuari
euterpe
:: granota
:: granota
Entrades: 242
Membre des de: dv. ago. 10, 2012 3:02 pm

Re: CURA FACIAL I CORPORAL

EntradaAutor: euterpe » ds. maig 09, 2015 8:49 pm

A veure si et puc ajudar una mica!

Les cremes anticel·lulítiques porten cafeïna; per això no es poden utilitzar durant l'embaràs.

Hem d'evitar l'ús de cremes que portin parafina líquida perquè pot reduir l'absorció d'alguns aliments i vitamines. Tampoc s'ha d'utilitzar durant la lactància materna perquè no se sap segur si s'excreta amb la llet.

I tampoc podem utilitzar cremes que portin parabens perquè tenen efectes en els estrogens. Això vol dir que poden alterar el nostre sistema immunològic i afectar l'úter.

El que es recomana és utilitzar cremes o maquillatges amb protector solar perquè, amb els canvis hormonals que patim, ens poden sortir taques. Tinc una companya de feina que es va haver de fer un tractament amb làser per treure's les taques que li havien sortit!

També convé utilitzar una crema antiestries o una bona crema hidratant per evitar que ens surtin estries a la zona del ventre (a causa de l'augment de pes i de volum). Recomanen utilitzar-la dos cops al dia (matí i nit). Les més aconsellades són les que porten oli de rosa mosqueta i també es recomana força la Nivea de tota la vida (la de la capseta blava); és barata i no porta parabens, però atenció perquè porta alumini, i diria que tampoc ha de ser gaire bo!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
euterpe
:: granota
:: granota
Entrades: 242
Membre des de: dv. ago. 10, 2012 3:02 pm

Re: CURA FACIAL I CORPORAL

EntradaAutor: euterpe » ds. maig 09, 2015 8:56 pm

Ara he recordat una altra cosa!

Vaig assistir a una xerrada que fan a l'Hospital Sant Joan de Reus, i ens van dir que quan s'hi vagi a parir no s'han de portar les ungles pintades. Ens van dir que era per "no sé què" de l'oxigen (no ho vaig entendre!).

Buscant informació per Internet, he vist que hi ha científics que creuen que l'esmalt podria absorvir-se a través de les cèl·lules cutànies i afectar el fetus. A més, diuen que no és gaire bo inhalar l'olor d'aquest tipus de productes. I també que l'acetona és un producte químic que ha estat relacionat amb defectes del naixement. No sé si cal prendre'ns-ho al peu de la lletra o si, en canvi, no n'hi ha per a tant!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Buh!
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1863
Membre des de: dj. gen. 17, 2008 10:34 am

Re: CURA FACIAL I CORPORAL

EntradaAutor: Buh! » ds. maig 09, 2015 11:07 pm

JO estic llegint el llibre de "que esperar" i expliquen que no hi ha cap problema en pintar-se les ungles, tot i que a algunes embaraçades els fa fàstic la olor de les laques d'ungles, però perillós no és



Euterpe, el que et van explicar al hospital de l'oxigen a les ungles es que, als hospitals, per mirar la quantitat d'oxigen en sang que tens et posen un aparell al dit que ho mesura. Si portes les ungles pintades, l'esmalt bloqueja l'aparell i fa que no es llegeixi el resultat correctament. Però despintant les ungles abans es soluciona.
El tema de l'acetona em sembla que és exagerar-ho bastant, al menys l'acetona de desmaquillar les ungles. Poca acetona pot absorbir una ungla ( que no deixa de ser un grup de cèl·lules mortes ) al desmaquillar-les ( i, sobretot, si es té la precaució de rentar-se les mans després d'utilitzar-la ). Un altre remei és utilitzar "quitaesmaltes sin acetona", que en tenen fins i tot al mercadona
Imatge
Avatar de l’usuari
euterpe
:: granota
:: granota
Entrades: 242
Membre des de: dv. ago. 10, 2012 3:02 pm

Re: CURA FACIAL I CORPORAL

EntradaAutor: euterpe » dg. maig 10, 2015 10:27 am

Buh! ha escrit:JO estic llegint el llibre de "que esperar" i expliquen que no hi ha cap problema en pintar-se les ungles, tot i que a algunes embaraçades els fa fàstic la olor de les laques d'ungles, però perillós no és

Euterpe, el que et van explicar al hospital de l'oxigen a les ungles es que, als hospitals, per mirar la quantitat d'oxigen en sang que tens et posen un aparell al dit que ho mesura. Si portes les ungles pintades, l'esmalt bloqueja l'aparell i fa que no es llegeixi el resultat correctament. Però despintant les ungles abans es soluciona.
El tema de l'acetona em sembla que és exagerar-ho bastant, al menys l'acetona de desmaquillar les ungles. Poca acetona pot absorbir una ungla ( que no deixa de ser un grup de cèl·lules mortes ) al desmaquillar-les ( i, sobretot, si es té la precaució de rentar-se les mans després d'utilitzar-la ). Un altre remei és utilitzar "quitaesmaltes sin acetona", que en tenen fins i tot al mercadona



Moltes gràcies pels aclariments, Buh! Això de l'oxigen no ens ho van explicar així de bé, sinó ho hagués entès a la primera! ;)

La veritat és que a l'estiu sempre ve de gust lluir unes ungles acolorides, així que me les pintaré i m'aniré a comprar el "quitaesmaltes" sense acetona, i cap problema! >.-<:
Imatge

Imatge
MIMOSETA
:: papallona
:: papallona
Entrades: 122
Membre des de: dj. març 19, 2015 3:43 pm

Re: CURA FACIAL I CORPORAL

EntradaAutor: MIMOSETA » dl. maig 11, 2015 8:34 am

Això de no entrar a quiròfan amb les ungles pintades, ja ho tenia en compte, donat que és regla comú en tot tipus d'intervencions (encara que si em poso de part a la feina, no tindré temps de desmaquillar-me-les, donat que sempre les duc pintades, les de les mans i les dels peus; ja m'ho treuran allà.)
Alguna ha utilitzat cremes antiarrugues o antitaques durant l'embaràs? (és el que més em preoupa; penso que és millor prevenir les taques que ens poden sortir que després provar de treure-les, la qual cosa és molt difícil; pero llegeixo coses en contra i no sé si es tracta d'un perill real o un de tants mites durant l'embaràs.). Ja us dic, la meva matrona no em va dir res i el perill em sembla que està en prendre vitamina A o retinol INGERIT, però no tòpic (excepte casos d'acnè o similars, en que es recepten cremes molt fortes) Aixxxxxxxxxxx......!!!! :-o00m :-o00m
Avatar de l’usuari
Nola
:: papallona
:: papallona
Entrades: 104
Membre des de: dj. feb. 26, 2015 6:22 am

Re: CURA FACIAL I CORPORAL

EntradaAutor: Nola » dt. maig 12, 2015 6:53 am

Bon dia,
Es pot utilitzar cremes però evitar anticelulítics que porten cafeïna i tonics que puguin dur alcohol.

Per si us pot ajudar a triar us faig un resum del que estic fent servir jo;

estic fent servir productes de bb+ que venen a la farmàcia i estic encantada.

Per desmaquillar, faig servir l'aigua micelar d'aquesta marca, contorn d'ulls i hidratant per la cara.

Per les cames i braços faig servir una crema de aloe vera que em van portar de Tenerife i he de mirar si es pot aconseguir per aquí o comprar online d'allí, si aconsegueixo info us la comparteixo.

Per panxa, pits pel tema estries, com no m'agrada gaire les olors de les cremes específiques per això, faig servir un oli que es diu bio oil també de farmàcia.

Espero us hagi ajudat!
MIMOSETA
:: papallona
:: papallona
Entrades: 122
Membre des de: dj. març 19, 2015 3:43 pm

Re: CURA FACIAL I CORPORAL

EntradaAutor: MIMOSETA » dt. maig 12, 2015 3:29 pm

Doncs si no vaig errada, el trofolastin anti-estries va carregat de parabens (i és el que em recomanen a tot arreu, metge inclòs, i el que utilitzo, juntament amb locions corporals més "agradables"). :-((
Avatar de l’usuari
Nola
:: papallona
:: papallona
Entrades: 104
Membre des de: dj. feb. 26, 2015 6:22 am

Re: CURA FACIAL I CORPORAL

EntradaAutor: Nola » dc. maig 13, 2015 6:20 am

Mimoseta, no em tenia ni idea... Hi ha la de suavinex, no se si aquesta en porta, potser a la farmàcia et poden dir.
Ja us dic que les olors d'aquestes em cansen bastant :(

La que us deia d'Aloe per cames i braços és aquesta, es pot comprar on-line

http://www.compracanaria.com/index.php/ ... 0ml-detail

A mi me la van portar però així que se m'acabi en demano.
Avatar de l’usuari
euterpe
:: granota
:: granota
Entrades: 242
Membre des de: dv. ago. 10, 2012 3:02 pm

Re: CURA FACIAL I CORPORAL

EntradaAutor: euterpe » dt. maig 26, 2015 2:01 pm

Avui he llegit això sobre les cremes solars bio al web www.etselquemenges.cat

Està molt bé. Copio directament!


Per què és complicat trobar un bon protector solar bio?

Els filtres solars poden ser de dos tipus: físics i químics. Tots dos són igualment eficaços a l’hora de protegir la pell de les radiacions solars, però cada un té avantatges i inconvenients.

Filtres químics: aquest tipus de filtres estan compostos de molècules que absorbeixen els raigs UVA i UVB i protegeixen les capes més profundes de la pell. La composició sintètica és poc densa i van bé especialment per a les pells greixoses. Inconvenient: no només poden provocar intoleràncies i al·lèrgies a la pell, sinó que quan els absorbim, penetren dins l’organisme components habituals com l’octylcrylene, l’octinoxate, l’avobenzone, l’oxybenzone, l’octisalate, l’homosalate, el 4-MBC, el meroxy SX i XL i d’altres.

Filtres físics: contenen micropartícules que actuen com a petits miralls que reflecteixen la radiació solar i impedeixen que la pell l’absorbeixi. Són més densos que els filtres químics i a vegades deixen taques blanquinoses sobre la pell que costen de ser absorbides. No penetren a l’organisme, i això els fa idonis per a pells delicades i intolerants, i per a la salut en general. Els ingredients habituals són el diòxid de titani i el diòxid de zinc, ambdós considerats saludables perquè no són absorbits.

Escollir protectors solars no tòxics i respectuosos amb l’ambient

Fa molt de temps que busquem i observem els diferents protectors solars “naturals” del mercat. D’entrada, el més recomanable és escollir algun dels protectors solars Bio que hi ha. Marques com Gamarde, Alphanova, Jason, Lavera, Biosolis o Yipsohilia tenen protectors solars Bio però, són tots iguals?

Segons una comparativa feta pels laboratoris independents de l’IRS, tots protegeixen segons els índex assenyalats a l’envàs i tots fan atenció a la composició natural dels ingredients, per tant, pel que fa a la protecció, podríem dir que són equivalents. Quant a l’usuari, però, podem assenyalar, segons la farmacèutica Maria Moreno, algunes diferències:

JASON: El problema principal és l’INCI. Té certificat USDA, però quan es llegeix l’INCI veiem que sí que utilitza filtres químics potencialment tòxics que penetren a l’organisme.

GAMARDE: Utilitza partícules amb efecte mirall que no penetren a l’organisme. És un protector excel·lent, però s’ha de saber estendre bé i utilitzar-ne poc.

ALPHANOVA: Té uns índex alts de protecció (fins a 50+), no conté nanopartícules ni filtres químics que penetrin a l’organisme. És resistent a l’aigua i el millor és que s’estén molt bé i no deixa zones blanques.

LAVERA: És un bon protector, però deixa parts blanques i un cert efecte “guix”.

BIOSOLIS: És un bon protector, d’origen australià i respectuós amb l’ambient.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Perseida
:: puça
:: puça
Entrades: 48
Membre des de: dt. feb. 24, 2015 7:35 pm

Re: CURA FACIAL I CORPORAL

EntradaAutor: Perseida » dt. maig 26, 2015 3:06 pm

Euterpe gràcies pel recull! Fa uns anys q m'interessa molt el tema però no sabia que a la web de etselquemenges n'havien parlat!

Jo fa un parell d'anys que em vaig passar a la protecció física i concretament utilitzo el 50 de gamarde per la cara i escot i el biosolis de 30 pel cos.
Imatge
erosnatur
Entrades: 1
Membre des de: ds. jul. 08, 2017 6:25 pm

Re: CURA FACIAL I CORPORAL

EntradaAutor: erosnatur » ds. jul. 08, 2017 7:16 pm

Bona tarda noies, formo part del col.lectiu Pell Sana a Girona. Fem xerrades-taller gratuïtes per divulgar hàbits saludables sense tòxics. La propera tindrà lloc el dimecres 12 de Juliol a Riudellots de la Selva i parlarem sobre protectors solars químics, físics o biològics; i sobre tots els dubtes que tingueu referents en aquest tema. Si us hi animeu contacteu amb mi i us concretaré lloc exacte i hora, Una abraçada.

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::