BESSONS 2016-2017

Salut, dubtes i preparatius.
Buh!
:: zebra
Entrades: 1863
Membre des de: dj. gen. 17, 2008 10:34 am

Re: BESSONS 2016-2017

EntradaAutor: Buh! » dc. ago. 24, 2016 10:33 am

Nic, encara que et facin cesària, el pell amb ell el pots fer igual ( sempre i quan no tinguin que anar a la incubadora), i la llet et trigarà el mateix a pujar que en un part normal, perquè el que provoca la pujada de la llet és l'expulsió de la placenta, i aquesta es fa tant en un part normal com amb cesària. Que amb cesària triga més és un mite. POits consultar a la web d'Alba Lactància si tens dubtes, allà trobaràs molta informació sobre lactància i els falsos mites que hi ha
Él que si és cert és que les molèsties són més grans i els primers dies necessites més ajuda. però tot es passa, i més si tens als teus petitons amb tu
Imatge
nic
:: papallona
Entrades: 117
Membre des de: dt. ago. 04, 2015 10:53 am

EntradaAutor: nic » dc. ago. 24, 2016 10:47 am

Buh! ha escrit:Nic, encara que et facin cesària, el pell amb ell el pots fer igual ( sempre i quan no tinguin que anar a la incubadora), i la llet et trigarà el mateix a pujar que en un part normal, perquè el que provoca la pujada de la llet és l'expulsió de la placenta, i aquesta es fa tant en un part normal com amb cesària. Que amb cesària triga més és un mite. POits consultar a la web d'Alba Lactància si tens dubtes, allà trobaràs molta informació sobre lactància i els falsos mites que hi ha
Él que si és cert és que les molèsties són més grans i els primers dies necessites més ajuda. però tot es passa, i més si tens als teus petitons amb tu

Hola Buh! Doncs si em miraré bé el blog aquest. Merci per la info.
He estat llegint bastants llibres i encara em queda lectura, i trobes algunes contradiccions a vegades... però si que diuen que quan és cesària el pell amb pell no el fas d'immediat, que és als 45 minuts quan ja surts de quirofan (perquè allà fa massa fred pels nens) i de mentre el fa el pare amb els petits en una altra sala, fa una mica de peneta que se'ls emportin així de seguida...

És que et vas trobant tot de gent que et va dient, "ui amb dos nens tu no podràs donar el pit home, és una bogeria..." i no fas cas, però poc a poc et van minant la confiança i a la que alguna cosa es posa en contra (com ara una cesària) sembla que és una altra trava... però res, a ser positius!!!! :: orrr:: :: orrr::
Imatge
15 febrer -> TE+!
02 març - Sou dos!! 3 i 4mm // 22 març - 2,4 i 2,5 cm
12 abril - 6 i 6,1 cm - sembleu nens! // 9 maig - confirmat! us esperem Aleix i Gerard :)
8 juny - 300gr! // 06 juliol - 700gr!
08 agost - 1,35Kg! // 26 agost - 1,77 Kg!
Buh!

EntradaAutor: Buh! » dc. ago. 24, 2016 12:38 pm

A mi em van fer cesària, al primer nen (en Simó), m'el van portar de seguida i el vaig tenir un moment amb mi. després se'l van emportar amb el pare a fer les primeres proves mentre em cosien, però vaja, que van ser com uns 10 minuts o així, de seguida el vaig tenir a sobre un altre cop. An Fèlix el van tenir que deixar una estona a la incubadora. Suposo que deu anar per costums del hospital, perquè si el motiu fos el fred del quiròfan, els parts vaginals que també es fan a quiròfan tampoc es podria fer el pell amb pell.

No es que vulgui vendre una cesària, però tampoc són la fi del món com a vegades es ven. Us animo a llegir aquest post de la doctora Rodellar ( ginecòloga del General que sol portar embarassos de bessons ) on explica una cesària molt especial http://www.laurarodellar.com/cesaria-en ... n-imatges/
Imatge
Estrellabrillant
:: puça
Entrades: 42
Membre des de: dg. març 23, 2014 1:18 pm

EntradaAutor: Estrellabrillant » dc. ago. 24, 2016 3:25 pm

Hola guapes!!!
Feia dies que no entrava i us vaig seguint! M'agrada llegir les que esteu de mes i les coses que us aneu trobant!!!
Jo crec q si que posaré dos Moisès ja que mels deixaran, tot i q tenint l'experiència recent de donar al pit ( nomes a 1) el mes còmode era fer collit. Tenint en compte que seran dos, el mes còmode crec q serà que el pare se,'n vagi a una altre habitacio i quedar-me jo amb les dues al llit, i anar fent una banda i l'altre... Es el q vaig fer amb en Jan i vaig per lactancia fins a l'any. Crec q ha de ser algo còmode i pràctic, de moment tinc aquesta idea pero sobre la marxa ja anirem veient. M'adono q el fet de no ser primeriza em dona mes seguretat en alguns aspectes, pero Bueno, segur q em trobo amb mil dilemes.
Jo tinc a la Laura rodellar i estic encantada i molt tranquila amb ella. Es molt crak i et dona molta seguretat en tot moment, he tingut un part amb ella i va ser genial! Tot i q van haver complicacions com q l'epidural me la van posar malament i que el jan va sortir amb ventosa, vaig gaudir molt, vaig treure'm al nen jo, pell amb pell, tot molt respectat.
Ahir vaig anar a urgències pq tenia Fluxe marro, em van mirar i tot b, tot i q encara tinc la placenta baixa. Em va dir q podia ser alguna veneta, i q fes repòs relatiu tres dies. Divendres torno a Eco i aviam q tal. Us vaig llegint!
Imatge
mymsi
:: rateta
Entrades: 158
Membre des de: dc. des. 02, 2015 11:23 am

EntradaAutor: mymsi » dc. ago. 24, 2016 4:18 pm

nic m'alegro molt que la corva sortís bé >.-<: Sobre lo dels peus i cames inflats, diuen que va bé el massatge limfàtic (jo em vaig fer un i genial, però s'ha de dir que no tinc inflamació), sempre cap amunt, i el que tu fas, aigua freda.
Moltes gràcies per la informació de l'ajuda, quina alegria m'has donat :b-))) No sabia que existia! D'altra banda, no tenia ni idea com dios que les bi-bi poden ser idèntics en fundió del moment de divisió; en el meu cas impossible perquè van se dos òvuls i dos espermatozous.

buh! m'he colat, pensava que estaves embarassada i ara llegint m'he enrecordat que eres de l'any passat. Lo que dius de la cessària és veritat, i també depèn del lloc on te la facin, però el pell a amb pell es pot fer igualment.

Això que diuen que amb dos difícilment podrem fer LM fa molta ràbia, a mi també m'ho han dit algun cop i uff, ja has d'explicar que no passa res, que és possible, que hi ha postures, etc…

Estrellabrillant què bé que ja tinguis experiència i coneguis bé a qui t'atendrà el part, quina tranquil·litat!

Us volia preguntar una cosa que em preocupa una mica i m'agradaria saber que fareu o que vau fer (en el cas de la buh!, per exemple). Quan neixin els petits, el mymso i jo volem tenir una estona (una hora, dues, tres, no ho sé) per conèixe'ns tots 4, familiaritzar-nos i viure aquest gran moment que considerem nostre. El que no volem tenir els primers contactes amb els bebés alhora amb la família allà tots a l'habitació, sino que vinguin a conèixe'ls al cap d'unes hores. La meva mare estarà per l'hospital mestre es desenvolupi el part/cessària i quan sàpiga que jo estic bé (és un part de risc pels meus antecedents), marxarà a casa i no tornarà fins que vulguem que vingui a conèixer els seus nets. Ara bé, encara no li hem dit a la meva sogra i segur que no li senta gens bé haver d'esperar i no ser en el moment del part. Aixxx com ho fareu/heu fet?
35 baixa reserva, 40 oligoastenoteratozoospermia
1ª ICSI 01/16
5/2: Punció 10 ovocits, 4 madurs, 1A, 1B, 1C
8/2: Transfer 1A+1B
22/02: Beta +++ 989!
8/03: hemorràgia, ucias, son 2! repòs per hematoma
17/03 7+5: embrions ok, repòs per hematoma
carabassa
Entrades: 153
Membre des de: dv. maig 01, 2015 10:05 am

EntradaAutor: carabassa » dc. ago. 24, 2016 8:29 pm

Hola a totes!

Jo també em conec bé el tema de: amb la LM no podràs perquè són dos. Normalment ve acompanyat de "a tu segur que et fan cesària", "per a quan t'han programat el part" o "segurament seran prematures". A la gent li fascinen les gestacions múltiples!

Nic. Sobre això que comentes dels bessosn idèntics, jo tinc uns nebots bessons bi-bi i fins ara (any i mig) no hi havia manera de distingir-los. Jo crec que podrien entrar dins dels casos que comentes. També està el cas de les bessones Olsen, que vaig descobrir fa poc que mo són idèntiques, són "fraternal twins" però comparteixen més del 50% del seu ADN. El món dels bessons no te l'acabes...

Mymsi, sobre el tema de la privacitat t'entenc perfectament. Jo tAmbé sento que no tinc gens de poder de decisió sobre el que passarà al naixement. L'únic que et diria és que de tA mare t'encarreguis tu, i de la sogra el mymso. Si ha de ser un enfrontament.... Ja tens suficient entre mans tu mateixa. Sobretot recorda que teniu tot el dret del món a aquestes estones i a viure el naixement com més us vingui de gust.

Vaig a descansar que vinc de la caminata diària. Mira tu, la diabetis gestacional m'ha tornat les energies...
Octubre 2012: Proves i entrada a la llista d'espera.
Juliol 2014: Primera ICSI. 4 embrions. 2 transferits. Negatiu.
Octubre 2014: Transferència 2 embrions congelats. Negatiu.
Abril 2015: Segona ICSI. 7 embrions. Me'n transfereixen 2. Negatiu.
Març 2016: Transfer 2 congelats. Positiu!
kitiara_h
Entrades: 124
Membre des de: dv. març 06, 2015 10:27 am

EntradaAutor: kitiara_h » dv. ago. 26, 2016 11:44 am

Hola noies!

31+6

Mymsi si, en la última revisió (avui) estava a +3.5kg respecta a quan en van fer la transfe. Es cert q vaig perdre com 2 kg les primeres 10-12 setmanes pels
Vòmits i q ja me'n sobraven uns quants!! Cap metge m'ha dit res del pes, per exemple a la visita anterior havia perdut quasi 1kg respecte a la mesura anterior i no va comentar. Avui he tingut visita i eren quasi +2 respecta a aquella... Tampoc ha dit res... Jo tb crec q aquests puja i baixa son errors de la bascula... Perque no te gaire sentit... Jo em quedo en q si menjo be i les peques creixen... Millor no haver engreixat gaire!!!

Nic, jo tb he comprat panyals, he comprar de dodot i de huggies de talla 1 (2-5kg) per provar les dos marques porque els huggies son mes econòmics i en la comparació aquella q ens van passar les Octubreres sortia ben valorat... A amazon 30 dodot 6.5€ i 28 huggies 3.8€... Amb la quantitat q farem servir... Val la pena provar-los!!

Jo tb llegeixo el somosmultiples!! No se com veuen exactament si son d'un òvul/espermatozou o de dos? Jo com em van posar dos embrions a +3... Suposo q son dos germanes q néixeran juntes... Com ho poden saber segur sense anàlisi d'adn????

Jo tb estic pensant en preparar la bosa aquesta setmana, ja he rentat molta de la roba que em van deixar, la q es fins a 6 mesos. Aquesta setmana em falta rentar la mes nova q va fer ma mare o vam comprar i ja deixar 'la canastilla' enllestida!

El tema preparació de part tb el tinc al cap... Com q estic a l'hospital de la maternitat només em veu la Dra i no m'ha comentat res... He vist als foros gent amb plans de part o coses aixi i jo no tinc ni idea de si haig de preparar/pensar alguna cosa!! Alguna idea noies?

Buh! Merci per la info. Jo tb estic amb la mosca la nas xq la Maya que es la primera, està de peus... Mirarem el blog!!

NIC, a la maternitat si et fan cesària deixen entrar tb al marit i si tu no pots per l'anestessia fer pell amb pell al moment 0 el fa ell!!

Estrellabrillant cuidat molt!!!

Mymsi, tema part i gent... Jo estic una mica com tu... M'agradaria estar només amb el Kitiaro una estoneta i ja quan em portin a l'habitació i estem mes tranquils dir-li a tothom. Pero clar, si es un tema programat ho sabrà tothom i no se com gestionar. Els meus sogres viuen a 650km per tant si es programat potser venen per estar aquí aquell dia... No se, jo tb tinc dubtes sobre Com fer-ho...

Surto ara de la visita i m'ha deixat una mica plof. Les nenes estan molt be pero van grans... 1.920 i 1.984. La primera està de peus per tant m'ha dit q es molt probable q sigui cesària perque no creu q a aquestes alçades es giri, pero q ho aniran mirant. Q el punt dolent es q el coll de l'úter s'ha reduït a la meitat en aquestes 5 setmanes (el tinc a 14mm). Q pot ser simplement el pes de les nenes pero q faci repòs relatiu i al primer psintome cap a l'hospital. Visita en 2 setmanes...

No se, a veure si es manté, q haurien de quedar 6 setmanes ben be!!

Ànims a totes!!
Elena86
Entrades: 2
Membre des de: dl. ago. 29, 2016 3:11 pm

EntradaAutor: Elena86 » dl. ago. 29, 2016 3:36 pm

Hola!!

Sóc nova al fórum, ahir em van comentar de l'existencia i ojalà m'haguès enterat abans d'aquest grup!
Estic de 24s, bi-bi, dos nens. L'embaras ha sigut natural, tota una sorpresa.
Al principi va se una mica d'espant però poquet a poquet fa molta ilusió. Tanta que quan veig un cotxet individual em fa mig llàstima de que no tingui bessonet. Jeje.
El primer trimestre fatal, molts síntomes i cansanci. Vaig aguantar a la feina fins que va acabar el curs i ara ja no tornaré.
La TS (repetida 2 vegades) va anar bé, pero em van detectar una discrepancia de creixement. Un dels bebes era bastant més petit. L'analítica va anar bé i com no van veure cap signe per amnio no vaig fer. A la morfológica la discrepancia va aumentar. Dos cops repetida i cap a amnio amb microarrays i prova d'infeccions. Els resultats d'infeccions van sortir bé. Ara estic esperant la microarrays y la setmana que ve tindre la cariotips. No se exactament que busquen, se que es tema cromosomic o descart, però no saben dir-me que exactament. El gine diu que ell pensa que no es res, però per descartar possibles.
Morfológicament els dos nens estan perfectes però el creixement del petit és 15 dies per darrera. Con si hagues estat fecundat dies diferents.
He llegit que hi ha una noia amb el mateix o similar problema.

Tema cotxet, baby monster en blau els capaços i les cadires en vermell. La vaig encarregar en "la tienda de mama" i el preu era boníssim. Les cadires de cotxe he agafat les becool twist lambo. Pel tema d'espai.

En la resta de coses vaig fatal de temps, no tinc gaire cosa de roba ni res. Amb el tema de les mides em vaig quedar molt xof (i estic encara).

Ah, Jo em visito a la policlínica i al HGC per proves. Començo la setmana vinent les classes prepart. Hi ha alguna que estigui fent-les allà?

Apa! Petonsx3!
carabassa

EntradaAutor: carabassa » dl. ago. 29, 2016 5:35 pm

Hola Elena86! Acabo de llegir el teu post i me n'he anat directa a buscar l'ordinador per a contestar-te. Jo també duc bessones discrepants i porto des del principi de l'embaràs amb molta ansietat perquè els metges no m'han deixat mai clar què comporta això: alguns es tiren les mans al cap, d'altres em diuen que no passa res. I sempre que conec alguna mare de bessons em diuen, "és normal, els meus es duien 150 grams al néixer!" i jo pensant, que les meues acaben d'entrar al tercer trimestre i la diferència ja és molt més gran. Si vols, pots tirar enrere al fòrum i llegir el que he anat explicant.
T'explico el que jo he aprés sobre els bessons discrepants: la discrepància de creixement no és rara entre bessons bi-bi, pot no haver-n'hi o pot ser d'un 5%, un 10%. (si són bessons monocorials, ja és una altra història, però no ho estaríem parlant al fòrum amb tanta calma). Es considera preocupant a partir del 30%, jo estic entre el 30 i el 40, iupiii!!! Tenir una discrepància d'aquest nivell no significa que passi res: no passa sovint però de vegades hi ha gestacions així. Com em va dir la meva ginecòloga: "t'ha tocat!". El problema és que hi ha un petit percentatge d'aquestes gestacions que estan relacionades amb aneuploidies cromosòmiques, enanismes i alguna altra coseta que no sé. Per això ens toca passar per diagnòstic prenatal. El meu home va baixar-se uns quants articles de literatura científica (els fòrums ja no aportaven res) i vam veure que en un alt percentatge la discrepància està relacionada amb fetus PEG (petit per a edat gestacional) o CIR (creixement intrauterí retardat). L'important és que els nens creixin, cadascú al seu ritme, i que no parin.
Nosaltres demà rebrem el cariotip complet i esperem que ja ens acaben de confirmar que no hi ha res de res. Les coses més fortes, les relacionades amb la característica de la nostra nena, ja estan descartades. Però clar, ja estic fent càlculs del que han de pesar perquè la diferència no hagi augmentat.

Al llarg de l'embaràs m'han arribat dues històries de bessons discrepants vius i crescudets i amb bona salut: uns van néixer amb un kg de diferència i les altres amb un 50%, 2600 i 1300. En ambdós casos, un se'n va anar a casa des de l'hospital i l'altre es va haver de quedar a la incubadora. Així que aquest és dels riscos que tenim, que un dels dos necessiti atenció a neonats. Com més avançades parim, millor, ja que sempre hem de calcular que els nostres petits van dues setmanes per darrere.

Bufff, quin super rotllo t'he fotut! Jo és que ho he passat molt malament per aquest tema, i ara que ja estic quasi de 28 començo a veure la llum. Si tu ho vius més tranquil·la, tampoc és la meva intenció estressar-te, sorry! Jo crec que al cap del camí anirà tot bé. Demà vaig a la primera eco del tercer trimestre, a veure com es presenta.
Espero haver-te ajudat i no haver-te estressat. Ànims!
Elena86
Entrades: 2
Membre des de: dl. ago. 29, 2016 3:11 pm

EntradaAutor: Elena86 » dl. ago. 29, 2016 5:53 pm

Hola carabassa!

Jo estic en el 30%, amb discrepancia des de la setmana 7. Va començar amb un 10 i hem anat pujant.
També he fet la taula de creixement per controlar-ho. Per ara el creixement es constant i morfológicament perfecte. Amb la diferencia clar... I amb la por de que aumenti.
L'angoixa la tinc sempre, com dius, però el haver-te llegit m'ha anat molt bé. Pot ser cada cas és diferent, però veure a una altre mare que està visquent la mateixa situació i ho està superant m'ajuda a no perdre l'esperança. Cada setmana que passa, cada copet que sento, es una petita batalla guanyada pel meu petit.

Gràcies per contestar-me tan ràpid. Ha sigut una gran ajuda psicológica.
Espero que els nostres cariotips estiguin genials i que aquesta espera sigui curta.
carabassa

EntradaAutor: carabassa » dl. ago. 29, 2016 6:10 pm

Elena86, t'he enviat un privat.
Buh!

EntradaAutor: Buh! » dl. ago. 29, 2016 9:04 pm

Elena, jo sóc mare de bessons que ara a l'octubre faràn un any i que durant tot l'embaràs es van portar un 30% de discrepància. En el meu as el problema era que un d'ells era macrosòmic ( molt mes gros del que li tocaria ). Al venir de FIV van descartar una implantació diferida ( en embarassos naturals pot passar, embrions que s'implanten amb dies diferents o que són concebuts amb dies de diferència perquè aquell mes has ovulat dos cops )

en el meu cas, mitjançant control ecogràfic exaustiu van descartar una sèrie d'anomalies cromosòmiques o físiques ( el llavi lleporí, per exemple, pot causar la diferència de creixement, si un s'alimenta millor que l'altre)

Estigues tranquil·la, avui en dia amb controls tot pot anar bé. confia amb els metges i, sobretot, amb els teus petits.

Ah, els meus peques al final van néixer amb una diferència d'uns 550grs. Van ser prematurs ( van néixer a la 36 ), però al ser grans de mida només un va necessitar una estona d'incubadora. El primer va fer 2.550k i el segon 3.090k. El segon l'havien mesurat aquell matí i calculaven que rondava els 3.500k ( es van equivocar de 400grs, per tant penseu que un marge d'error en les mides que us donen també és possible )
Imatge
nic
Entrades: 117
Membre des de: dt. ago. 04, 2015 10:53 am

EntradaAutor: nic » dt. ago. 30, 2016 8:04 am

32+0
Ostres buh! quina diferència de mesures entre el que ens diuen i el que es... i merci pels teus comentaris sobre la cesària, al principi espanta una mica però mica en mica et fas a la idea.

Lo del pell amb pell a quiròfan m'ho va dir la llevadora a les classes de prepart, que un cop nascuts el pare se'ls emportava a una altra sala mentre et cosien (uns 30 minuts) perquè feia massa fred per ells.

Elena benvinguda al grup! Esperem que totes les proves surtin perfectes igual que a la carabassa i us acabin de confirmar que el cariotip compet està ok.

Kitiara em miraré això dels huggies!! si van bé valdrà la pena perquè en gastarem un munt de panyals jaja

Mymsi jo ja he avisat a pares/sogres que els avisaré quan anem a l'hospital, però que no vull que vinguin fins que els avisi perquè també penso que les primeres horetes ens agradarà estar els 4 junts per familiaritzar-nos amb la situació, i viure-ho amb intimitat. Després que vinguin ells, i si cal la resta de la família els dies següents... perquè potser és millor que vinguin a l'hospital una estona que no després tenir un desfile a casa, no??

Jo he tingut visita divendres també, i m'han recomanat repòs relatiu perquè tot i que el coll de l'úter està a 3 cm (que imagino que és normal) l'ha vist tou. Diu que el meu cos s'està preparant pel part (ja he tingut alguna contracció de braxton hicks) i diu que millor que descansi dues setmanes, com a mínim fins la 34 per assegurar-nos. Els nens segueixen de cul i ara em passo el dia amb la música allà abaix xD però ja vaig assumint que la cesària no és la fi del món!! Avui vaig a que em posin la vacuna de la tosferina, potser li pregunto a la llevadora si em pot mirar com estan col·locats ara, perquè diria que s'han girat d'alguna manera rara perquè noto els cops a llocs diferents :content: :content: també li demanaré si puc fer algun exercici que no m'escurci el coll de úter però que promogui que es girin, a veure si existeix jeje

Kitiara tu i jo anem a la par totalment, tens el coll una mica més curtet però les peques estan molt grandetes! els meus fan ara 1650 i 1750 gr. Haurem de prendre paciència, que s'han de quedar a dins fins la 36 com a mínim!! Algú sap a partir de quina setmana no necessiten incubadora? imagino que dependrà del peque.

Ah! m'estan començant a sortir estries a la part inferior de la panxa (i mira que m'he posat cremes i cremes diversos cops al dia) però contra la genètica no hi ha res a fer crec :-o00m creieu que potser un cinturó d'aquests de maternitat potser fa que la panxa no pengi tant i no vagi molt a més? també li demanaré a la llevadora a veure...

Com aneu la resta?
Imatge
15 febrer -> TE+!
02 març - Sou dos!! 3 i 4mm // 22 març - 2,4 i 2,5 cm
12 abril - 6 i 6,1 cm - sembleu nens! // 9 maig - confirmat! us esperem Aleix i Gerard :)
8 juny - 300gr! // 06 juliol - 700gr!
08 agost - 1,35Kg! // 26 agost - 1,77 Kg!
mymsi

EntradaAutor: mymsi » dt. ago. 30, 2016 9:33 am

31+3

Bon dia noies!

Carabassa molta sort smb els resultats, estic segura que estarà tot bé, ja ens explicaràs.

kitiara_h Com va el repòs relatiu? A veure si aguanten a dins una mica més. De totes maneres tenen molt bon pes i això és molt bo! Molts ànims! tens tota la raó, si els petits van creixent i tu et trobes bé, més o menys kg no té importància. Hi ha paisos on no ho vigilen, cada embarassada és un món i engreixa el que necessita, i és veritat que sempre és millor no engreixar-se gaire.

Sobre el tema de com serà el part, jo tampoc en tinc ni idea. Un dia li ho vaig insinuar al gine i em va dir que era massa d'hora per pensar en res, o sigui que se'm va treure de sobre. M'hauria agradat almenys que m'expliquessin com funcionen les coses a l'hospital, com són els parts vaginals i les cessàries, etc. Però res, paraules amb cuentagotas…

Elena86 benvinguda i moltes felicitats! Jo no puc ajudar-te amb el tema de la discrepància de tamany però la carabassa ja té un master en la matèria. Ja veureu com anirà bé, molts ànims!

nic tu també estàs amb el repòs, aix aquests bebes que tenen ganes de sortir… Els meus tampoc estan col·locats com per a fer un part vaginal, però a mi em van dir que encara es poden girar. Això de la música crec que començaré a fer-ho també, i també vaig veure a un documental que va bé caminar a 4 potes, fer la posició de ioga del gat, i alguna cosa més. Però com estàs amb lo del coll de l'úter millor preguntar abans. Nic, quina mala pata aquestes estries, però jo crec que portant dos totes n'acabarem tenint algunes.

Jo al·lucino perquè a mi a la SS encara no m'han mirat mai el coll de l'úter, només a la privada, però clar, això els de la SS no ho saben. És normal que estant de 31 setmanes no ho hagin fet?

Finalment m'han trobat un lloc al cap per fer les classes de preparació al part i començo la setmana vinent.

Tema visites post part, veig que de moment totes pensem igual! nosaltres ja ho hem parlat amb la família. La meva mare rondarà per l'hospital perquè pels meus antecedents dels ronyons la cosa serà una mica més delicada però quan sàpiga que tot està bé marxarà cap a casa i s'esperarà a que nosaltres la truquem perquè vingui a conèixer els petits. A la meva sogra li va dir el mymso però jo estava també present i després d'ell vaig reforçar l'explicació; li vam dir que la nostra decisió era avisar després d'unes hores i ho ha acceptat, tot i que es nota que no li ha agradat massa. Així que tema tancat (uns dies més tard em va dir algo com "ja li he explicat la TEVA decisió a no sé qui tal i tal… Le MEVA? ejem. és de tots dos aixx com són de vegades…).

Una cosa, vosaltres què portareu a l'hospital per a ells i per a vosaltres? Un dia ho vaig preguntar i em van dir que ja n'ho dirien més endavant o sigui que ni idea del que demanen. Suposo que cada centre té el seu protocol…
1ª ICSI 01/16
carabassa

EntradaAutor: carabassa » dt. ago. 30, 2016 12:54 pm

Hola a totes!

Vinc de l'hospital i per primera vegada en mesos torno contenta. M'han donat l'alta de diagnòstic prenatal i ja els he vist els cromosomes a les meves nenes. No és conya, els cromosomes de la peque són més petits, he he. Em quedo més tranquil·la, tot descartat i de pas també algunes alteracions cromosòmiques que només es veuen després de néixer (coses molt rares, que no es preocupi ningú). Eso que me llevo, beneficis de passar per una amnio. Les nenes continuen amb la seva diferència però almenys no ha crescut! Mymsi, m'has fet riure amb això del màster amb discrepància, la veritat és que hem investigat molt, he he.

Buh, estic pensant en el teu cas des d'anit. Ojalà el marge d'error de les ecos funcioni al meu favor i la peque em surti amb 300 grams més del que marquen, no demano més!

Mymsi, el comentari de la sogra és tan... Sempre ha de ser culpa de la dona: la teva decisió. En fi, saps què? Que si s'ho vol prendre així què hi farem, el més important és que ho respecti i tingueu la vostra estona. El tema del coll de l'úter és important per saber si pot haver-hi risc de part prematur, de totes maneres avui l'he demanat jo perquè la dona no me'l feia. També és veritat que estic de 28 setmanes només.

Kitiara que grandotes estan! M'imagino que fa por el tema de prematurs, però està bé que tinguin bon pes. També he llegit que hi ha un moment, cap a la setmana 35 o així que deixen de créixer per a poder sortir. I també tens el marge d'error de les ecos, potser no són tan tan grans i el teu cos encara aguanta. Tu repòs i que et cuidin.

Nic Jo utilitzo un cinturó d'aquests per anar a caminar. No ho faig per les estries, sinó pel mal d'esquena i perquè se'm posa la panxa molt dura i aguanto poc. Crec que les estries, com dius, tenen un punt de genètica. Què et poses? Troflobastín? Jo hidratant a saco un o dos cops al dia. De moment tinc sort, però encara no ha fet la panxa el creixement fort.

Sobre bolquers, a Mercadona tenen un model per bebès petits, perquè m'han dit que els de 2-5 són bastant grans si neixen petitos. Són uns paquets petits i hi posa prematurs. No són gens cars.

Sobre el tema incubadora, si no m'equivoco, té més a veure la maduresa dels bebès que no el pes. Hi ha bebès de 2 kg que no entren i d'altres de 2200 que sí. Suposo que això ho miren segons les setmanes de gestació i les proves que els fan al néixer.

Bueno, vaig a descansar i pair les bones notícies!
mymsi

EntradaAutor: mymsi » dt. ago. 30, 2016 4:23 pm

M'alegro molt carabasa, quina bona notícia :b-))) Ara a disfrutar el que queda d'embaràs al 100%
1ª ICSI 01/16
Perseida
Entrades: 48
Membre des de: dt. feb. 24, 2015 7:35 pm

EntradaAutor: Perseida » dt. ago. 30, 2016 9:02 pm

Hola noies! Quina gràcia llegir-vos! L'any passat estava com vosaltres... m'heu fet recordar molt bons moments!

Les meves nenes tenen ja casi 11 mesos!

Tema incubadora és tal qual diu la carbassa. No és pel pes sempre, el tema maduratiu és igual d'important! Una amiga meva va tenir les seves bessones a la setmana 36 i pesaven poc més de 2kg cadascuna i res d'incubadora.

I el tema de privacitat (ai, ara no recordo qui l'ha tret) a mi era una cosa que m'angoixava molt també. I al final vaig tirar pel dret, em van programar una cessàrea i no vaig avisar a ningú (hihihi) vaig avisar quan ja estavem tot 4 a lhabitació i haviem acabat les 4h de pell a pell... per mi va ser perfecte.

Molts ànims a totes esteu a punt de viure una experiència meravellosa! Jo repetiria ara mateix amb els ulls tancats!
Imatge
Clariana87
Entrades: 25
Membre des de: ds. juny 25, 2016 7:49 pm

EntradaAutor: Clariana87 » dc. ago. 31, 2016 5:52 pm

Bona tarda noies,
fa molts dies que no entrava i he vist que hi ha hagut molt de moviment ultimament!!! Intentare entrar amb més calma i comentar una mica sobre els temes que he vist que heu anat parlant.

Només volia fer una pregunta rapida a la carbassa, com que he vist que t'has informat tant sobre el tema de la discrepància.. en un post he vist que deies algo de que si els bessons són monocorials el tema era més delicat (algo aixi eh ara no recordo exactament).. que en saps del tema? jo també intentaré buscar informació per la meva part, però és que el buscar informació per internet sobre algo que desconeixo em fa tanta por.. jo fins ara tot bé, sempre m'havien dit que creixien al mateix ritme, però a la eco de les 18 setmanes (va ser una eco molt completa amb ecocardiograma) em van dir que ara hi ha una discrepància del 17%.. em van dir que no em preocupes, que està dins la normalitat i que a la eco morfologica m'ho tornaran a controlar, però com és normal no m'he quedat gaire tranquila..

Just d'aquí una setmana tinc la morfologica... espero que tot surti perfecte!!

Molts ànims a totes les que esteu ja a la recta final!!!
carabassa

EntradaAutor: carabassa » dc. ago. 31, 2016 7:49 pm

Hola Clariana,

Pel que jo he llegit en els bessons monocorials la discrepància pot ser causada per la transfusió feto-fetal. Des del principi, els metges tenen super controlat aquest tema, i és per això que consideren que els embarassos múltiples monocorials són de risc. Avui en dia això es pot tractar si s'agafa a temps, per això és important fer tantes revisions. Si acabes d'estar i t'han dit que tot està bé no et preocupis, suposo que ells miraran la placenta, el coret, el cordó umbilical i si tot va bé, endavant. Ja et dic que existeix un tractament si veuen que pot passar això, el fan a l'hospital Clínic (que jo sàpiga).
Clariana87
Entrades: 25
Membre des de: ds. juny 25, 2016 7:49 pm

EntradaAutor: Clariana87 » dc. ago. 31, 2016 9:01 pm

Gràcies per respondre.
De fet, és al Clinic on estic fent tot el seguiment ja que és l'hospital més especialitzat en aquests temes. El que passa és que la meva ginecòloga m'explica les coses a compte gotes i sense donar gaires detalls.. Em van dir que tot es veia bé, l'únic que al començar amb discrepància s'haurà d'anar vigilant com evoluciona; però clar sabent tot el que pot passar doncs ens hem quedat una mica engoixats..

Molts petons a totes :-()) :-())

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: