TS alterat o plec nucal gran

Salut, dubtes i preparatius.
Avatar de l’usuari
Saris
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 502
Membre des de: dc. gen. 15, 2014 10:27 am

TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: Saris » dv. ago. 12, 2016 8:29 am

Hola a totes!

He estat buscant i no he trobat una entrada general com aquesta. A veure què us sembla si les que hem tingut males experiències amb el Triple Screening o Plec Nucal ho posem i expliquem el desenllaç, perquè a les mares que els passi puguin veure altres casos. Jo he buscat molt per internet, i poc he trobat.

Us explico el meu cas.

Primer embaràs: TS 1/26 en síndrome de Down. Tinc un nen preciós de 2 anys, i la biòpsia va sortir perfecte.

Segon embaràs: vam anar directes a biòpsia, però em va sotir un PN de 3,4. Ja tinc els resultats de la biòpsia i el nen està bé.

Animeu-vos, així altres mares podran consultar i veure que, molts cops, el TS no fa més que espantar i el PN també. És cert que hi ha cops que la claven, però no la majoria, al ser una prova merament estadística.
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
arwen81
:: gosset
:: gosset
Entrades: 442
Membre des de: dv. abr. 26, 2013 5:32 pm

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: arwen81 » dv. ago. 12, 2016 7:14 pm

La meva experiència no sé si ajudarà gaire.....segon embaràs, plec nucal de 2,9mm, risc de 1/6 de SD i biòpsia de corion positiu. A banda no hi havia ductus.
Ara torno a estar embarassada i tot va bé.
2FIV juny'13:5 folis,5 madurs,4 fecunden,2 embris (A-B).Beta+.Sou 2!Setm 11 un angelet marxa al cel.
Fb'14 neix la nostra preciosa nena.
Ds'14:embaràs natural!Setm 14, ets una nena marxes al cel.La nostra Llum.
3FIV des'15: 1 foli,1 madur,no fecunda.
Abril'16:embaràs natural!queda't!

Imatge

Imatge
Imatge
rvizcaino
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dc. oct. 10, 2012 9:07 pm

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: rvizcaino » ds. ago. 13, 2016 3:34 pm

Hola a totes,

aquí el nostre cas, espero que ajudi, quan ens vam trobar en aquesta situació vaig buscar molta informació, diuen que no s'ha de fer però jo no ho podia evitar... la incertesa i l'espera era el pitjor...

A la setmana 12 plec nucal de 2,8mm, més observació de possible higroma quístic cervical, absència d'ós nasal i risc síndrome de down 1/48

Vam fer amniocentesi a la setmana 15 i per sort tot va sortir bé. A partir d'aquí ecocardiograma a la setmana 16, tot ok, el que semblava un higroma es va anar reabssorbint sol...

Al setembre el meu nen farà dos anys i fa tot el que s'espera d'un nen d'aquesta edat :content:

Molts ànims a les mares i pares que es trobin en aquesta situació.

Petons!
Avatar de l’usuari
dabru
:: papallona
:: papallona
Entrades: 104
Membre des de: dg. feb. 24, 2013 5:02 pm

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: dabru » ds. ago. 20, 2016 2:33 pm

Hola noies,

Ara estava llegint els vostres casos, ja que ahir em van donar els resultats del TS i em va sortir per síndrome de down 1/271. Tot i que segons els informes no estic dins els limits que estableixen de risc, la llevadora m' ha aconsellat que em faci el test prenatal no invasiu ( l' analítica de sang on miren l'adn del fetus a través de la sang de la mare), ja que tinc un valor molt ajustat.
M'agradaría conèixer experiències de noies que s'hagin fet aquest tipus de prova.
Ja us podeu imaginar, sobretot les que us hi heu trobat, que no ens ho traiem del cap. Quin patir...

Gràcies noies!!!
Náyade
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1169
Membre des de: dc. jul. 30, 2014 11:17 am

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: Náyade » dj. set. 01, 2016 2:39 pm

Hola a totes!!

Jo conec una noia amb el TS per SD 1/25, li van fer la prova no invasiva amb analítica i té un nen ben sanot que ja té 2 anys! Crec que el TS a vegades no es real... la meva gine em va dir que qualsevol alteració sense importància a l'analítica pot modificar els valors del TS i que et doni risc alt quan no ho és...

Ànims a totes!!! :-()-)
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Moxaina
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 306
Membre des de: dt. març 31, 2015 9:57 pm

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: Moxaina » dl. set. 19, 2016 9:09 am

Bon dia!!! Aquí la meva experiència...

Eco de les 12s, plec de 3,6 i no veuen os nasal, a sobre les analítiques de sang donen alterades i em surt risc SD 1:10. Biòpsia de corion a la setmana 13, diuen que en 3 dies truqui per veure resultats de la prova ràpida, la total triga 15 dies.
Truco divendres, no els tenen, que truqui dilluns... Truco dilluns i em diuen que la mostra no ha crescut i que no saben res... Que ja em trucaran ells... Em truquen divendres i em diuen que està tot bé i que es un nen. No m'acabo de fiar i per privat em faig l'harmony. En una setmana resultats i va sortir el mateix, així que perfecte! El pitjor mes que he passat a la vida
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
mercesf30
:: rateta
:: rateta
Entrades: 167
Membre des de: dj. maig 05, 2016 12:39 pm

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: mercesf30 » dl. set. 19, 2016 10:42 am

Jo personalment del TS no me'n fio massa. Jo conec 2 casos oposats als vostres: tot perfecte al TS i després els dos amb Síndrome de Down... Ja no sé què pensar d'aquesta prova. :-o00m
Náyade
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1169
Membre des de: dc. jul. 30, 2014 11:17 am

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: Náyade » dl. set. 19, 2016 11:42 am

Uffff Merce el que dius fa molta, molta por. Tu vas fer harmony?? Jo no he fet res pq tot em dona risc baix, i no s'observa res extrany... als casos que coneixes els hi van veure algo raro a les ecos?? A mi la doctora em va dir i re-dir que a la morfològica si fos un s.down es veuria bastant clar!! No sé...

Fins que no neix no et treus un pes de sobre... i encara així tampoc!!
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Saris
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 502
Membre des de: dc. gen. 15, 2014 10:27 am

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: Saris » dl. set. 19, 2016 12:06 pm

És cert que el TS és una prova purament estadística, i crec que el seu percentatge de fiabilitat és del 60%. És una mè, perquè si surt bé, normalment cap problema, però si surt malament, passes uns dies de pena.

La conclusió pel que hem escrit fins ara és que no ens podem fiar, i sobretot a les mamis que els surt malament, 1/25, 1/10 o el que sigui, que no es posin nervioses, que no hi ha res perdut, més aviat al contrari.
Imatge Imatge
Náyade
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1169
Membre des de: dc. jul. 30, 2014 11:17 am

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: Náyade » dl. set. 19, 2016 5:04 pm

Ostres Saris a mi la gine em va dir que era 90% fiabilitat ?-)
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Saris
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 502
Membre des de: dc. gen. 15, 2014 10:27 am

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: Saris » dl. set. 19, 2016 7:26 pm

Náyade, cadascú diu la seva, però el que veig que és cert és que falla més que una escopeta de fira, i en alguns casos ens fa patir de manera exagerada quan no seria necessari.

A veure si les mamis s'animen i ens expliquen més les seves experiències, i així podem fer unes estadístiques pròpies.
Imatge Imatge
carabassa
:: rateta
:: rateta
Entrades: 153
Membre des de: dv. maig 01, 2015 10:05 am

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: carabassa » dt. set. 20, 2016 8:31 am

Segons la meva experiència i per dur que soni, el que jo aconsellaria és que davant d'un TS alterat no mirar fòrums ni altres casos. Sí, hi ha persones que amb 1/10 li ha sortit bé, i persones que amb 1/120 li ha sortit malament. I sí, també hi ha persones que amb un TS normal i ecos bones han tingut un nen amb SD (és molt rar, però pot passar).
El TS és una prova de cribatge, igual que l'Harmony, però aquesta segona fila més prim que la primera. Què fa el TS? Tria qui són les dones que som "elegibles" per a amniocentesi. És dur, és una putada, però és així. Tenim un sistema mèdic que dedica molts esforços a trobar cromosomopaties en el primer trimestre i això provoca molt d'estrés.
En el meu cas va sortir 1/295, però els marcadors en sang 1/58. Em van recomanar amnio i no la vaig fer, vaig triar Harmony tot i dur bessons (diuen que és menys fiable). A la setmana 20 em va sortir un marcador ecogràfic que em tornava a posar en grup de risc i vaig fer l'amnio a la setmana 23 i tot està bé.
Vaig aprendre que:
- El TS és una prova de cribatge. El que et passa a tu no és comparable al que li passa a un altre. Llegir i llegir casos fa molt de mal, perquè mai saps de quina banda estàs tu.
- La majoria de persones que acaben en una amnio tenen resultats negatius (és a dir, cromosomes "normals") i una minoria, malauradament els surt positiu per a alguna cromosomopatia.
- Si mai torno a passar per un embaràs jo ho tinc clar: davant un marcador ecogràfic important (os nasal, Plec nucal, absència de ductus...) faria amnio. Amb els resultats a la mà la certesa és absoluta.

"A toro pasado" sona fàcil, però recomano molt molt no mirar altres històries de TS perquè trobareu de tot. Després passes a buscar històries d'amniocentesis que han acabat malament i internet en va ple (tot i que la gran majoria d'amnios acaben bé). Jo em vaig fer dos amnios a la vegada (una per bossa) i va sortir bé. L'important és que la persona que la faci tingui molta experiència.
Octubre 2012: Proves i entrada a la llista d'espera.
Juliol 2014: Primera ICSI. 4 embrions. 2 transferits. Negatiu.
Octubre 2014: Transferència 2 embrions congelats. Negatiu.
Abril 2015: Segona ICSI. 7 embrions. Me'n transfereixen 2. Negatiu.
Març 2016: Transfer 2 congelats. Positiu!
Avatar de l’usuari
mercesf30
:: rateta
:: rateta
Entrades: 167
Membre des de: dj. maig 05, 2016 12:39 pm

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: mercesf30 » dt. set. 20, 2016 10:42 am

Náyade, jo no he fet cap prova més. Els dos casos de conegudes meves que van tenir bons resultats al TS, una d'elles va tenir un avortament espontani a la setmana 17 i a la biòpsia van veure que era SD (Això és el que explica ella i no vull mal pensar, però també podria ser que fes una eco sospitosa + amnio a aquesta setmana i ho veiessin i avortés saps què vull dir..? Dir que has avortat un SD no és fàcil.). L'altra noia és més impactant perquè no es va veure que el nen tenia SD en absolutament cap ecografia, fins que el nen va néixer... Tot pot passar, però no ens hi capfiquem. Jo l'únic que tinc clar és que del TS de missa la meitat.
Avatar de l’usuari
Saris
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 502
Membre des de: dc. gen. 15, 2014 10:27 am

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: Saris » dc. set. 21, 2016 9:26 am

Carabassa, tens tota la raó del món, el millor és no mirar res, perquè cada cas és un món, i hi ha resultats bons i de dolents, però.... jo quan em van donar 1/26 vaig tirar-me més de nosequantes hores a internet. I crec que ho tornaria a fer. Al final, em va donar una llum d'esperança entrendre que el TS és, com dius, una prova de cribatge i poden sortir resultats que no s'ajusten a la realitat.

Va ser una setmana molt dura d'espera, i menys mal que va ser només una setmana. Tots sabem que mirar internet no ajuda a res, però sempre acabem igual, rebuscant casos com el nostre, per poder tranquilitzar-nos una mica i ens ajudi a fer passar l'espera. Crec que és inevitable.
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
dabru
:: papallona
:: papallona
Entrades: 104
Membre des de: dg. feb. 24, 2013 5:02 pm

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: dabru » dl. oct. 03, 2016 9:34 pm

Hola noies!!! Jo al final em vaig fer un test no invasiu que es diu veriref plus. En una setmana varem tenir els resultats i per sort ha sortit tot bé, és una nena ben sana. Varem passar una setmana de patiment que tela. I pel què fa internet, sé que no és bo mirar-ho però és inevitable!!!
Avatar de l’usuari
mercesf30
:: rateta
:: rateta
Entrades: 167
Membre des de: dj. maig 05, 2016 12:39 pm

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: mercesf30 » dt. oct. 04, 2016 11:21 am

Que bé Dabru, me n'alegro molt! Enhorabona per aquesta nena boniqueta :love: :cnena:
Avatar de l’usuari
Saris
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 502
Membre des de: dc. gen. 15, 2014 10:27 am

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: Saris » dc. oct. 05, 2016 2:28 pm

Dabru, què bé, quines bones notícies!!! Espero que t'haguem pogut ajudar una miqueta en la inevitable recerca d'informació!!

Enhorabona!!!
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
noyja
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: dt. gen. 01, 2013 5:25 pm

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: noyja » dc. nov. 30, 2016 1:05 pm

Hola noies...
Em sóna que vaig escriure en un post similar. A mi a la setmana 12 em van detectar a la eco un plec nucal de 3,4. Ja el metge em va dir que havia risc i em va citar per la setmana següent fer una altra eco i veure possibilitats. La següent setmana, que ja estava de 13 em van dir que el plec era de 2,8 (havia baixat) pero els resultats amb el TS van sortir de 1/250. Em van recomenar fer la prova aquesta de sang no invasiva, que aquí on visc, entra per la SS. La setmana seguent em van trucar, és negativa. Encara així, ja estic dubtosa i intranquila. Em sembla que fins que no dóni a llum no respiraré.

Aquest aument de plec nucal indica que potser hi ha risc de portar trisomies 13, 18 i 21 i cap més? em van dir que potser va relacionat amb alguna cardiopatia. Aquell dia, al fer-me una eco més detallada em van dri que el tema cor estava perfecte pero divendres tinc una ecocardiografia fetal pero acabar de descartar...suposo que amb tot això podré gaudir el que em queda ben tranquila del embaraç...? ho preguntaré.
Imatge
Avatar de l’usuari
Bea
:: conillet
:: conillet
Entrades: 389
Membre des de: dj. set. 02, 2010 5:39 pm

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: Bea » dg. març 12, 2017 8:28 pm

Hola, veig que això és molt antic, però crec que val la pena explicar-vos la meva experiència. Com veureu, no crec gens en el plec nucal ni el screening:

- Al meu segon embaràs va sortit tot perfecte, risc mínim per totes les trisomies al screening. Als 7 mesos es va aturar, era una trisomia 13

- Al tercer embaràs tenia una mala sensació i a les 11+6 vaig anar d'urgències. Em van fer eco i em van dir que tot bé, plec normal, batec normal. Vaig insistir tant que al final van fer servir un ecògraf dels de més ressolució, els de la morfològica. El nen tenia una malformació greu al crani. Finalment era una trisomia 18

- Quart embaràs. A la semana 9 veuen el plec molt elevat, amb el meu historial, pintava fatal. 4 dies després tinc pèrdues i contraccions, vaig a urgències asumint que tornava a tenir un problema genètic i estava avortant de manera natural. Em miren i el plec s'ha multiplicat per 3 en 4 dies, ara fa 4.5mm, però només estic de 10 setmanes justes. És com un plec de 6 o 7mm a les 12 setmanes que és quan normalment es mesura. 95% de probabilitat d'alteració cromosòmica, però cal esperar 10 dies a la biopsia de corion. Em vaig fent a la idea ja, però el dia de la biopsia, de 11+6, el plec havia baixat a 1.2mm! Em truquen als 3dies i em diuen que tot està bé! Ara el meu fill té quasi 2 anys i està perfecte.


En fi, espero que la meva experiència seriveixi a alguna noia per tenir una mica d'esperança.

Bea.
Jo: SOP+RI
Ell: Translocació Robertsoniana 13-14 (Des'14)
Jul'10 TE+/Abr'11 Neix L
Set'12 TE+/Mar'13 M marxa
Nov'13 TE+/Des'13 Av. espontani
Ago'14 TE+/Oct'14 P marxa: ILE per anencefalia i trisomia 18
Des'14 TE+/Ago'15 Neix J
Ago'17 TE+/Oct'17 Av. diferit bessons Mo-Mo
Abr'18 TE+/Bioquímic
Mai'18 TE+/Gen'19 Neix V
Avatar de l’usuari
mercesf30
:: rateta
:: rateta
Entrades: 167
Membre des de: dj. maig 05, 2016 12:39 pm

Re: TS alterat o plec nucal gran

EntradaAutor: mercesf30 » dj. març 16, 2017 5:26 pm

Bea ha escrit:Hola, veig que això és molt antic, però crec que val la pena explicar-vos la meva experiència. Com veureu, no crec gens en el plec nucal ni el screening:

- Al meu segon embaràs va sortit tot perfecte, risc mínim per totes les trisomies al screening. Als 7 mesos es va aturar, era una trisomia 13

- Al tercer embaràs tenia una mala sensació i a les 11+6 vaig anar d'urgències. Em van fer eco i em van dir que tot bé, plec normal, batec normal. Vaig insistir tant que al final van fer servir un ecògraf dels de més ressolució, els de la morfològica. El nen tenia una malformació greu al crani. Finalment era una trisomia 18

- Quart embaràs. A la semana 9 veuen el plec molt elevat, amb el meu historial, pintava fatal. 4 dies després tinc pèrdues i contraccions, vaig a urgències asumint que tornava a tenir un problema genètic i estava avortant de manera natural. Em miren i el plec s'ha multiplicat per 3 en 4 dies, ara fa 4.5mm, però només estic de 10 setmanes justes. És com un plec de 6 o 7mm a les 12 setmanes que és quan normalment es mesura. 95% de probabilitat d'alteració cromosòmica, però cal esperar 10 dies a la biopsia de corion. Em vaig fent a la idea ja, però el dia de la biopsia, de 11+6, el plec havia baixat a 1.2mm! Em truquen als 3dies i em diuen que tot està bé! Ara el meu fill té quasi 2 anys i està perfecte.


En fi, espero que la meva experiència seriveixi a alguna noia per tenir una mica d'esperança.

Bea.


Gràcies Bea pel teu comentari, jo com ja vaig dir també penso que el screening i plec nucal moltes vegades no són de fiar. Enhorabona pel teu nen preciós :) Una abraçada!

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::