Screening del primer trimestre: Resultats

Salut, dubtes i preparatius.
Avatar de l’usuari
Bombeta
:: puça
:: puça
Entrades: 18
Membre des de: dj. març 16, 2017 9:09 pm

Screening del primer trimestre: Resultats

EntradaAutor: Bombeta » dj. abr. 20, 2017 7:45 pm

Hola,

Abans d'ahir ens van donar els anàlisis del primer trimestre de gestació (l'estudi prenatal de cromosopaties). Com que no tenim visita fins la pròxima setmana per comentar-los i el dia de l’ecografia la nostra ginecòloga tampoc ens va fer gaires comentaris de com veia el fetus (era última hora de la tarda i semblava que tenia una mica de pressa) hem buscat una mica d’informació a internet.

Pel que sembla la majoria de valors son correctes i els índexs de risc son raonablement baixos, però la proteïna A plasmàtica placentària (PAPP-A) està propera al límit de 0,4 MoM i lluny del valor recomanable de 1 MoM (en el nostre cas està 0,52 MoM).

Hi ha algú que hagi tingut alguns resultats similars als nostres en la PAPP-A? O propers o superiors als limits en algun altre apartat? Si és així, ens podeu explicar com ha anat l’embaràs?

Aprofito i adjunto els resultats complets (l’anàlisi va ser feta aproximadament a les 10+4 setmanes), per si algú pot tenir interès en comparar els seus:

Edat: 34
NT: 1 mm - 0,66 MoM (Risc > 1,8-2 MoM)
PAPP-A: 581,98 mU/L – 0,52 MoM (Risc < 0,4 MoM)
ß-hCG Lliure: 52,85 ng/mL – 0,81 MoM (Risc < 0,4 MoM o > 2,5 MoM)
Índex de risc de síndrome de Down: 1/4567
Índex de risc de síndrome d’Edwards: 1/81699

També, per si algú li interessa, en aquesta pàgina hi ha un software que calcula els índex de risc a partir d’aquests paràmetres:
http://www.sbpsoftware.com/trisomy-risk-calculator.html

I en aquesta pàgina s'explica com interpretar els resultats:
https://www.bebesymas.com/embarazo/trip ... os-valores
Avatar de l’usuari
Bombeta
:: puça
:: puça
Entrades: 18
Membre des de: dj. març 16, 2017 9:09 pm

Re: Screening del primer trimestre: Resultats

EntradaAutor: Bombeta » dl. des. 17, 2018 10:13 pm

Hola,

Torno a estar embarassada i novament després del Triple Screening del primer trimestre torno a estar preocupada. Aquesta vegada encara no m'he decidit si vull fer el seguiment per la pública o la privada, i això m'ha portat a fer dos vegades el triple screening.

Per una banda, els resultats de la pública son correctes, però els que m'han sortit a la privada son més preocupants, amb un risc de Sindrome de Down de 1/437. En aquest cas el principal motiu és una PAPP-A molt baixa, de 0,28 MoMs. Aquest últims els he fet quasi a la setmana 13, mentre que els de la pública els vaig fer entre les setmanes 11 i 12, que és quan és més normal fer-los (i en aquest cas el PAPP-A era de 0,68 MoMs).

Hi ha algú que hagi tingut uns nivells de PAPP-A baixos? Com ha anat l'embaras? Us faríeu l'anàlisi del ADN fetal en aquest cas? O no us sembla preocupant?

L'anterior entrada no va tenir gaire èxit, però aquest cop estic més preocupada, així que estaria molt agraïda a qui em pugui ajudar :)
aime
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dc. oct. 17, 2018 2:44 pm

Re: Screening del primer trimestre: Resultats

EntradaAutor: aime » dg. des. 30, 2018 5:30 pm

Hola Bombeta,

Em sap greu que no hagis tingut cap resposta, no se si podré ajudar-te gaire però crec que en el teu cas potser em fiaria més dels resultats de la Seguretat Social. Es van fer dins del termini recomanat i el risc era baix. Jo em quedaria amb això.

A la privada és habitual que recomanin fer més proves diagnòstiques, però mai saps si és pel teu bé o pel seu ja que així cobren més. A veure què us diu el gine. Molta gent prefereix no fer les proves per duplicat per no tenir aquest dilema de què fer si surten resultats contradictoris.

Molts ànims i espero que vagi tot molt bé.
Blue Moon
:: peixet
:: peixet
Entrades: 291
Membre des de: dv. feb. 10, 2017 5:03 pm

Re: Screening del primer trimestre: Resultats

EntradaAutor: Blue Moon » dt. gen. 01, 2019 8:43 am

Hola Bombeta!
Jo em vaig fer seguiment doble i de vegades tambe discrepaven els resultats... Jo em faria l'analisi de sang fetal (de fet me'l vaig fer encara sense saber els resultats del triple screening), toca pagar pero vas mes tranquil.la... Pensa que el TS nomes es una estadistica segons edat, eco i altres factors variats, per baix o alt que surti el resultat nomes es una valoracio de probabilitats.

No recordo quins van ser els meus valors, ho sento... Pero entre aquestes 2 opcions jo em fiaria mes de la publica ja que es va fer a la data correcta, els valors van canviant segons passen els dies i no comptaria com a valid un fet mes tard... De totes formes com et dic jo em faria el test, pregunta i informa't be perque amb resultats alterats potser et surt gratis o mes barat.

Sort!
Imatge
Imatge
Martabat
Entrades: 3
Membre des de: dj. jul. 18, 2019 8:00 pm

Re: Screening del primer trimestre: Resultats

EntradaAutor: Martabat » dj. jul. 18, 2019 10:14 pm

Hola!
Soc nova al forum, pero aquest tema del triple screening em va tocar de prop.

Tinc 39 anys i estic de 25 setmanes. A la setmana 12 em van prendre mostres de sang i van sortir els resultats alterats. La PAPP estava OK, pero la beta em va sortir uns punts per sobre del límit. El plec nucal de menys d'un MOM y la eco perfecte. Malgrat aixo, SD risc 1/131. Ens vàrem espantar la óstia.

Al sortir el TS alterat, Adeslas es va fer càrrec del test pre natal no invasiu, PERO de la versió senzilla (uns 550 euros). Varem pagar uns 150 euros per la versió ampliada per donar-li més profunditat. Despres de 10 dies d'espera el resultat va ser que la peque està estupenda :)

Tinc entés que el plec nucal i la eco "pesen" més que les hormones beta y papp. Pero es clar, hi ha peques amb SD que presenten plec nucal de menys de 3 MOM, tot i que sembla ser força estrany.

Et quedes molt molt mes tranquila despres del test. Es car sí, pero força recomanable per la tranquilitat mental.

Salut!
Esperant la nostra primera filla per Octubre del 2019. Quines ganes de veure't la carona Txell!!! :b-)))

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::