Lactància durant l'embaràs i després en tàndem. Dubtes

Salut, dubtes i preparatius.
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Lactància durant l'embaràs i després en tàndem. Dubtes

EntradaAutor: Jomateixa82 » dg. juny 04, 2017 2:15 pm

Hola noies,

Estic embarassada de poques setmanes i la meva filla de 22 mesos segueix fent lactància a demanda. La qüestió és que jo tinc bastant integrat el fet de seguir amb la lactància durant l'embaràs (si no hi ha cap contrainidicació mèdica) i un cop neixi el segon/a fer tàndem. Ara bé, a vegades m'assalten dubtes i no sé si és bona idea o acabarà sent un mal de cap.

La qüestió és que em començat a dir a la gent més propera (família) que ve un nou nen/a i el primer que diu tothom és que ja puc començar a destetar a la gran amb temps, que no podré fer-ho amb els dos un cop neixi l'altre, que si també la tregui del llit i comenci a anar a la seva habitació, etc. A mi m'importa poc la opinió de la gent, perquè de portes endins qui hi ha de viure som nosaltres, el problema és que el meu home comparetix aquestes idees i vaig rebent alguna indirecta de tan en tan... A part, no sé si serà un tema evolutiu, perquè "s'ensuma" alguna cosa o què, la nena porta unes setmanes de nou molt demandant de pit. I quan dic molt és moooolt. A tota hora quan estem juntes. Pensava que seria una cosa passatgera però veig que s'està allargant.

Els meus dubtes són:

- Si la nena gran és tan demandant li pot suposar un problema l'arribada de la petita i no acceptar compartir la teta (menys si ha de menjar primer la petita). Si us hi heu trobat l'adaptació és difícil? Realment és millor que intenti destetar des d'ara???
- Quina logística es fa servir en la lactància en tàndem? Sempre primer el petit i llavors el que sobri pel gran? I si el gran demana quan el petit dorm i quan acaba es desperta i vol menjar, el gran s'haurà emportat la part més líquida i només li qudarà tot lo greixós, no?
- I la logística collit (3 persones, crec que el meu marit desertarà), em fa por que la gran pugui arribar a fer mal al petit/a mentre dormen.
- I la logísitca collit-lactància tandem?

No sé, crec que la lactància en tàndem ha de ser molt xula, i fins i tot pot afavorir a que hi hagi millor vincle entre germans si mamen junts, però també crec que sobretot al principi pot ser molt dur, per mi i per la gran.

Teniu experiència en lactància en tàndem? Algun consell?

Gràcies!
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: Lactància durant l'embaràs i després en tàndem. Dubtes

EntradaAutor: Rossinyola » dg. juny 04, 2017 4:34 pm

Hola! Com sempre jo crec que cada cas és un món, però t'explico la meva experiència,que no és tot flors i violes però tampoc un desastre jejeje.
El meu fill petit va néixer quan la gran tenia 26 mesos. La gran va fer pit durant tot l'embaràs, em deien que es deslletaria sola per la manca de llet, però res, ella feliç tot i que treia ben poc. Jo tenia molts dubtes i pors també, però és veritat que el meu home sempre em va recolzar. La família estava espantada també però no s'hi van ficar massa. A mi durant l'embaràs em va molestar molt donar el pit. Volia deslletar però tenia sentiments contradictoris. A més jo estava sola tot el dia amb ella i se'm feia molt difícil distreure-la sempre, així que no vaig deslletar. Amb l'embaràs avançat vaig negociar amb ella fer pit a casa i prou, ja que en públic m'havia endut algun disgust i no tenia cap ganes de discutir amb ningú. Quan va néixer el petit la pujada de llet era monumental, de veritat algo exagerat, ella encantada i jo tranquila perquè tenia llet per parar un tren. Però per mi va ser esgotador. Vaig aguantar 4 mesos de tàndem. El fet d'estar sola amb els dos, sense tenir ningú que pogués distreure la gran, va ser massa. I mica en mica vaig anar dient-li que no, que era pel petit, em treia llet i li donava en got o biberó i ho va anar acceptant. Conec experiències molt positives amb el tàndem, però tot i que va ser bonic jo tinc clar que ara amb les mateixes circumstàncies no ho repetiria.
Pel collit, la gran va seguir dormint amb nosaltres però ja durant l'embaràs el meu home es va encarregar de la rutina d'anar a dormir i dels seus despertars nocturns, de manera que de nit sí que vam deslletar. Això evidentment va facilitar molt tota la logística ja que jo només m'encarregava del petit a les nits. Les migdiades van ser una altra cosa, però vaig anar trobant la manera d'adormir-los a tots 2. El meu home va acceptar el collit de tots 4 junts però una mica amb por, i la família flipant directament. Però sense fer res, al voltant dels 4 anys de la nena, tota sola va demanar la seva habitació. Ens va fer molta pena a tots 2 qui ho havia de dir! Però tot arriba tard o d'hora :)
Aquesta en "resum" és la meva experiència. Però ja et dic que tinc dues amigues molt propers que han fet fins a 3 anys de tàndem i els ha anat fantàstic! Una feia collit amb els 2 i l'altre no. Així que d'experiències i combinacions n'hi ha tantes com famílies.
Una abraçada i molts ànims!
Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Lactància durant l'embaràs i després en tàndem. Dubtes

EntradaAutor: Jomateixa82 » dc. juny 07, 2017 11:09 pm

Hola Rossinyola,

Gràcies per compartir la teva experiència... Suposo que anirem veient com va sobre la marxa. Ara mateix em sap greu destetar-la a la força, i suposo que com més temps deixem passar pitjor perquè després ho relacionarà amb la vinguda del germanet/a...

Esperaré un temps, a veure si amb la baixada de producció durant l'embaràs es desteta sola (tot hi que amb el seu nivell de "vici" ho dubto...).
Avatar de l’usuari
marta's
:: rateta
:: rateta
Entrades: 162
Membre des de: ds. nov. 24, 2007 10:55 pm

Re: Lactància durant l'embaràs i després en tàndem. Dubtes

EntradaAutor: marta's » dv. juny 09, 2017 11:12 pm

Hola!
Jo porto 4,5 anys amb la lactancia i 17 mesos en tandem i es una experiencia meravellosa. Es dur pero ho tornaria a fer si pugues tornar enrere.
El petit te llet de sobres i desde el primer moment. El gran te molta mes força succionant i per tant, la produccio aumenta.
Jo mai li he dit que no al gran perque li toques al petit. Han apres ha compartir i ja m'ho demanen ells. Si el gran veu al petit em diu que vol amb el seu germa i al reves tambe.
Mai oblidare la imatge de tornar de quirofan amb el petit recent nascut i donar-li a tots dos.
El gran pero, casi no es desperta per la nit, dorm al seu llit i en aquest aspecte ho teniem mes controlat.
Imatge

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 9 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::