Vacances a Andorra

Salut, dubtes i preparatius.
Ino
Entrades: 2
Membre des de: dl. jul. 24, 2017 6:01 pm

Vacances a Andorra

EntradaAutor: Ino » dl. jul. 24, 2017 6:15 pm

Aquest estiu volíem aprofitar per fer una escapada a Andorra ja que ens deixem un apartament.
El "problema" és que estaré embarassada de 35-37 setmanes i no sé quines precaucions hauria de tenir en compte. No sóc de cap mútua privada i és un tercer embaràs.
La llevadora m'ha dit que hi vagi tranquila, que si em poso de part baixi fins a La Seu d'Urgell.
Alguna recomanació?
airuni
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 325
Membre des de: dl. gen. 11, 2016 6:02 pm

Re: Vacances a Andorra

EntradaAutor: airuni » dl. jul. 24, 2017 6:43 pm

Hola! Jo per estar mes tranquil•la aniria al inss i que et facin un document per l'asistencia sanitaria, jo ho vaig haver de fer pel meu fill per anar a jugar a fútbol. No costa res i si et pasa alguna cosa saps que ho tens arreglat si has d'anar allà i no pots anar a la seu
Imatge
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Vacances a Andorra

EntradaAutor: garota » dt. jul. 25, 2017 5:10 am

Bones!!

Vés a l'Inss sí i que et facin la targeta sanitària europea. Però tot i així, si et posessis de part, et farien baixar a la Seu...... no els mola que.neixin "nous andorrans"....jaja. així que cap a l'hospital transfronterer! Jeje
Però els primers se't van avançar?
Avatar de l’usuari
Vannion
:: gosset
:: gosset
Entrades: 407
Membre des de: dj. gen. 14, 2016 9:52 am

Re: Vacances a Andorra

EntradaAutor: Vannion » dt. jul. 25, 2017 8:29 am

Molt bones! Visc a Andorra, i vinc a completar una mica la informacio que t'han donat fins ara.
El que hauries de fer, sobretot per tu , però també per la teva família (perquè caure i trencar-se una cama li pot passar a qualsevol!) És anar a l' INSS i demanar un volant de desplaçament pels dies que estaràs al país. A Andorra NO funciona la tarjeta de salut europea perquè es tracta d'un país extracomunitari. Seràs tercipara i si és desencadena el part, pot ser molt més ràpid que els anteriors!

Pel que fa a que si neix a Andorra el bebe seria nou andorra... És erroni. Jo sóc resident a Andorra des de fa 4 anys, i estic embarassada. Quan al setembre neixi el nostre bebè, serà resident també, i com vivim aquí, tindrem l'opció de fer-li un passaport provisional andorrà i un altre espanyol. I serà als seus 18 anys, quan decidirà amb quina nacionalitat es queda.

Si el teu bebè neix a Andorra, el que tindràs sobretot serà un follón de papers, perquè l'hauràs d'inscriure com a nascut a Andorra, passar pel consulat espanyol... Etc.

En resum. Si esteu a Andorra, el millor que podeu fer és demanar el volant de desplaçament. Si no, qualsevol consulta que feu a l'hospital, no estarà coberta. Si et poses de part i arribeu a la seu, ideal perquè t'estalviaras tota la paperassa, però també et dic , que a la seu tenen una incubadora O dues, però no unitat de neonats. En canvi a Andorra si que Hi a una unitat de neonats pròpiament, així que depèn quina setmana d'embarss pugeu, crec que és un fet a tenir en compte!

Un petonàs!
Avatar de l’usuari
Vannion
:: gosset
:: gosset
Entrades: 407
Membre des de: dj. gen. 14, 2016 9:52 am

Re: Vacances a Andorra

EntradaAutor: Vannion » dt. jul. 25, 2017 8:31 am

A Mode curiositat, i per afegir, jo he de fer el mateix però a la inversa. Perquè si em poso de part estant al mercat de la seu, i pareixo a l'hospital de la seu, haurem de pagar tot de la nostra butxaca!
Ino
Entrades: 2
Membre des de: dl. jul. 24, 2017 6:01 pm

Re: Vacances a Andorra

EntradaAutor: Ino » dt. jul. 25, 2017 9:10 am

Gràcies, ho faré.
Creia que a Andorra no et cobria.

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::