Baixa medica per embaràs

Salut, dubtes i preparatius.
Avatar de l’usuari
Bombeta
:: puça
:: puça
Entrades: 18
Membre des de: dj. març 16, 2017 9:09 pm

Baixa medica per embaràs

EntradaAutor: Bombeta » dg. ago. 13, 2017 12:04 pm

Hola,

Estic al voltant de la setmana 30 d’embaràs, continuo treballant però des de fa ja algunes setmanes que cada dia arribo a casa esgotada i els caps de setmana pràcticament me’ls passo recuperant-me del cansament de la setmana. El principal problema és que treballo a uns 45 minuts de casa (si no trobo transit) i, tot i que vaig acompanyada, cada dia faig més de 1h i mitja en cotxe (moltes vegades inclús 2h).

Durant l'última visita amb la ginecòloga em va recomanar que m’agafés la baixa. Ella mateixa no me la podia donar, així que haig d'anar al metge de capçalera a demanar-la.

El problema és que pel fet d'estar cansada i no poder seguir el ritme sembla que no em poden donar la baixa. Tindria que al·legar un altre símptoma, com un mal d'esquena. Tampoc es que em trobi perfecte en aquest sentit, però crec que no prou com per demanar una baixa per això.

Algú s'ha trobat en algun cas similar? Que li heu comentat al metge per demanar la baixa?

En general, si heu anat a demanar la baixa, us han posat gaires inconvenients?

Gràcies!! :)
Avatar de l’usuari
Inda
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 545
Membre des de: ds. gen. 08, 2011 11:02 pm

Re: Baixa medica per embaràs

EntradaAutor: Inda » dg. ago. 13, 2017 1:09 pm

Hola!

Jo estava com tu, però ja des de la setmana 26 i també pensava que el cansament no era motiu per agafar la baixa. Treballava al matí (fins les 15h) i després anava a recollir al petit a l'escola i tota la tarda amb ell...estava mooolt feta caldo. Però clar, m'aixecava al matí i estava con una rosa...tot em venia després i els caps de setmana.

A la setmana 30 les tardes eren de llit perquè es posava la panxa dura i era impossible fer res. El cos anava cada vegada donant més senyals. La setmana 32 vaig plegar dilluns per contraccions, dimarts el vaig agafar de festa perquè necessitava llit...i la resta de dies ja no vaig aguantar fins l'hora de plegar cap dia. Era el moment. Divendres vaig anar al metge per explicar com estava...a veure que em deia, però només veure'm (suposo que la panxa, la cara, i tot) em va dir...ja és hora, oi?

Em va sorprendre, la veritat. Però sí que és cert que la meva metgessa sap la feina que tinc (feia 3 mesos vaig agafr 2 dies de baixa per migraña per estrés), sap que estic amb el petit, etc. I de seguida me la va fer. Va posar a la baixa contraccions uterines i necessitat de repós. Em va anar taaaant bé baixar el ritme...

Ja veus que és cert que ens sap greu a vegades, però crec que no hem de sotmetre el cos a un sobreesforç. Ningú millor que tú sap com estàs. I si vas fent...finalment el teu cos et donarà cada vegada més senyals per parar. Potser no cal que arribem a aquests límits, no? És molt personal.

També saps com és el teu metge/gessa i podràs intuïr si entendrà o no el que li diguis.

Ahh!! I si veus que no pots i la gine t'ha dit que la baixa...i el de capçelera no ho veiés clar, sempre li pots demanar a la gine un escrit on et recoma i repós i el de capçalera no t'ho negarà. La gine sap millor la necessitat sobre el teu embaràs!

Quina parrafada :r) :r) Gaudeix molt que passa ràpid!!
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Baixa medica per embaràs

EntradaAutor: Jomateixa82 » dg. ago. 13, 2017 2:56 pm

Hola,

Has mirat el tema de prestació per risc d'embaràs? Segons els riscos de la teva feina hi tens dret a una determinada setmana d'embaràs. Està clar que no és el mateix treballar d'administrativa, que de perruquera, a una fàbrica, d'infermera o professora de guarderia o d'universitat, etc. No sé com funciona a petites empreses o per autònoms, però suposo que això està regulat en tota empresa que té contractat els serveis d'una mútua.

En el meu cas em concedeixen la prestació a les 24 setmanes, tinc companyes amb altres feines que a les 22, i imagino que les administratives serà més tard. No sé perquè crec que no se'n fa gaire difusió, una companya que li pertocava a les 22 setmanes pel primer embaràs es va agafar la baixa a les 30 perquè ja no podia més, i perquè no sabia que tenia dret a aquesta prestació!! Informa't en el teu cas si et pertoca, i sino com t'han dit al CAP te la donaràn segur, el cansament i la fatiga s'acaba veient a simple vista.
Avatar de l’usuari
tallarina
:: papallona
:: papallona
Entrades: 147
Membre des de: dl. març 10, 2014 8:37 am

Re: Baixa medica per embaràs

EntradaAutor: tallarina » dj. set. 21, 2017 2:51 pm

Hola,

Jo anava per mútua i em vaig trobar molt bé tot l'embaràs, però treballava a Barcelona i hi anava en tren (1h de desplaçament anar i 1h tornar) i la meva doctora em va dir que millor que baixés el ritme. Vaig anar al metge de capçalera (que no coneixia de res, primer cop que el veia) i estava una mica nervisosa perquè no sé mentir i no em sentia còmode dient que em trobava malament si no era cert... Total, que només entrar per la porta i veure'm el panxot ho va tenir claríssim, no vaig haver de dir res! No recordo quina setmana era, diria que al voltant de la 30-32.

Ànims amb la recta final!
GFV
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: dc. set. 18, 2013 10:37 am

Re: Baixa medica per embaràs

EntradaAutor: GFV » dv. set. 22, 2017 11:19 am

Un metge de capçalera, amb una dona embarassada, no acostuma a complicar la sol.licut de baixa per enfermetat. És de les poques vegades que et donen la baixa de forma "quasi" automática.

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::