Conservació cordó umbilical

Salut, dubtes i preparatius.
Joyce
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 69
Membre des de: dt. maig 02, 2017 8:57 am

Conservació cordó umbilical

EntradaAutor: Joyce » dj. set. 07, 2017 4:11 pm

Hola!

Amb la meva parella ens estem plantejant el tema de la conservació o donació del cordó umbilical i busquem experiències personals. Els/les que heu optat per conservar-lo, quins serveis heu utilitzat? Només coneixem Sevibe i Future Health, però suposo que hi ha mil empreses més. En recomaneu cap en especial? I també ens preguntem si hi ha algú que hagi fet el part a l'Hospital Sant Pau de Barcelona i després l'hagi conservat a través d'un servei privat. Com ha sigut l'experiència?

En fi, qualsevol experiència sobre conservació (o donació) serà més que benvinguda. Tot just comencem a llegir articles sobre el tema i anem una mica perduts!

Merci!
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Conservació cordó umbilical

EntradaAutor: shyla » dj. set. 07, 2017 8:51 pm

Bones, nomes m'agradaria que t'informessis be abans de fer-ho i después decideixis el que creguis més oportú. Saps que la sang del nadó flueix constantment entre la.placenta i el nadó a través del.cordó? La sang que hi ha entre el cordó i la placenta representa 1/3 del total de la sang del nadó. Totes les cel.lules haurien de quedar al seu cos i això l'ajudarà a evitar malalties en un futur.
Et deixo un article de l'equip Mudra con ho expliquen molt be.

http://www.equipmudra.com/reflexion-sob ... de-cordon/
Imatge Imatge
beren
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dv. març 10, 2017 1:31 pm

Re: Conservació cordó umbilical

EntradaAutor: beren » dv. set. 08, 2017 10:20 am

Hola,
De les privades que comentes només coneixo Future Health perque he parlat amb ells. Si els truques per telèfon t'informen dels requisits, tràmits que has de fer i amb quins hospitals treballen. Amb hospitals de l'ICS segur que no treballen perque allà només es pot fer donació a banc públic. Com Sant Pau tot i ser públic no és ICS no sé si podràs fer conservació a banc privat parint allà. Ells t'ho diran segur.

Si Sant Pau només funciona amb banc públic, una opció és aprofitar una visita per preguntar o bé trucar i parlar directament amb el banc de sang i teixits de l'hospital que et donarà tota la informació.

Jo vaig fer donació al primer part i la intenció és fer també ara al segon.
Joyce
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 69
Membre des de: dt. maig 02, 2017 8:57 am

Re: Conservació cordó umbilical

EntradaAutor: Joyce » dv. set. 08, 2017 3:20 pm

Moltes gràcies, beren i shyla!

En realitat, nosaltres estem molt més per la donació, però últimament tinc gent al voltant que ens pregunta si conservarem i per això hem començat a llegir i buscar opcions. De totes maneres, per principi, preferim donar. En fi. Gràcies per les respostes. M'informaré bé amb Sant Pau.

Joyce
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Conservació cordó umbilical

EntradaAutor: garota » ds. set. 09, 2017 5:09 pm

Bones!

Estic molt d'acord amb la Shyla.... la sang hauria de passar al nadó. Nosaltres amb el primer fill vam fer donació pública, és un acte altruista que pot ajudar a altres nens, però van tallar cordó i no es va poder donar x un error en el procediment. I em va fer ràbia. Amb el segon fill vam decidir no donar, i vam deixar que parés de bategar. Ja només el color que va agafar ja és diferent. Evita futures malalties, cert.
I per altra banda.... guardar cordó pròpi x a ús pròpi, si és pel mateix nen, estan fent estudis que veuen per exemple si un nen desenvolupa leucèmia de petit, la sang conservada ja estava alterada.... no sé què acabaran descobrint, però és una mica liós... i car!
Joyce
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 69
Membre des de: dt. maig 02, 2017 8:57 am

Re: Conservació cordó umbilical

EntradaAutor: Joyce » dt. set. 12, 2017 3:28 pm

Gràcies Garota, m'informaré més sobre el tema, doncs. M'interessa l'opinió dels professionals o estudis científics que avalin la teoria que és millor deixar-lo amb el nen fins que pari de bategar. Buscaré articles mèdics i intentaré prendre una decisió basada en dades contrastades... Per principis, donaria. Però vaja, m'haig d'informar més. Si teniu cap article de referència, compartiu-lo si us plau!
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Conservació cordó umbilical

EntradaAutor: shyla » dc. set. 13, 2017 7:40 pm

Està bé ser altruista, pero tenint totes les dades sobre la taula. Si quan neix el nadó et diguessin que donessin 1/3 de la seva sang per si a algú altre li fa falta ho faries?
Justament la OMS acaba de fer una actualització del.tema al respecte i recomana no tallar mai abans de 1 minut. Si vols llegir-ho et passo link tot i que esta en anglès.
Imatge Imatge
airuni
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 325
Membre des de: dl. gen. 11, 2016 6:02 pm

Re: Conservació cordó umbilical

EntradaAutor: airuni » dc. set. 13, 2017 9:43 pm

Es una decisió molt personal, però jo també t'aconsello que t'informis,jo per falta d'informacio no vaig fer res, però si ara fos demanaria que no el tallessin tant ràpid, també pensava donar-lo, però segons tinc entès les possibilitats de que es pugui conservar i que algún día s'aprofiti son minimes, per això prefereixo no tallar-lo encara que sembli egoista
Imatge
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Conservació cordó umbilical

EntradaAutor: shyla » dc. set. 13, 2017 10:47 pm

Imatge Imatge
GuiRit
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: dl. oct. 24, 2016 10:52 pm

Re: Conservació cordó umbilical

EntradaAutor: GuiRit » dj. set. 21, 2017 7:23 pm

Hola,

Parlo per ignorància sense haver llegit articles i demés però em sembla una mica estranya la dada que el cordó conté 1/3 de la sang del nadó. Precisament crec que se n'hi conserva poqueta, igual que cèl·lules mare, tot i que valuoses.

Ho dic sense haver llegit però sí amb coneixement de causa perquè justament avui he tingut visita amb la comadrona de Sant Joan de Déu, on pariré, i nosaltres ja havíem fins i tot decidit en el pla de part que volíem fer donació de cordó (a un banc públic, això sí, si donàvem era per quan algú ho necessités, confiant que si algun dia ho arribem a necessitar nosaltres algú ho haurà fet per nosaltres) i justament ho hem hagut de descartar pel percentil. Com que tenim un percentil 40, no podem donar, precisament perquè la sang que es conserva en aquest cordó és molt poqueta. Ens ha explicat que fa temps s'acceptaven tots i ara només els de percentil superior a 50 per assegurar-se que els podran aprofitar. Si no no beneficia a cap de les parts (ni al donant ni al que el rep).

En aquest cas, com que no podem donar a banc públic, sí que esperarem que deixi de bategar per tallar.
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Conservació cordó umbilical

EntradaAutor: shyla » dv. set. 22, 2017 9:19 am

GuiRit ha escrit:Hola,

Parlo per ignorància sense haver llegit articles i demés però em sembla una mica estranya la dada que el cordó conté 1/3 de la sang del nadó. Precisament crec que se n'hi conserva poqueta, igual que cèl·lules mare, tot i que valuoses.

Ho dic sense haver llegit però sí amb coneixement de causa perquè justament avui he tingut visita amb la comadrona de Sant Joan de Déu, on pariré, i nosaltres ja havíem fins i tot decidit en el pla de part que volíem fer donació de cordó (a un banc públic, això sí, si donàvem era per quan algú ho necessités, confiant que si algun dia ho arribem a necessitar nosaltres algú ho haurà fet per nosaltres) i justament ho hem hagut de descartar pel percentil. Com que tenim un percentil 40, no podem donar, precisament perquè la sang que es conserva en aquest cordó és molt poqueta. Ens ha explicat que fa temps s'acceptaven tots i ara només els de percentil superior a 50 per assegurar-se que els podran aprofitar. Si no no beneficia a cap de les parts (ni al donant ni al que el rep).

En aquest cas, com que no podem donar a banc públic, sí que esperarem que deixi de bategar per tallar.


Bon dia, no no, el cordó no conté 1/3 de la sang, sinó que 1/3 de la sang del bebé està circulant entre la placenta, cordó i nadó en el moment del naixement, per això es demana que es talli quan deixi de bategar i el cordó quedi blanc, vol dir que hi ha hagut tota la transferència,de la seva sang, de la placenta al nadó (a través del cordó).
Imatge Imatge
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Conservació cordó umbilical

EntradaAutor: shyla » dt. set. 26, 2017 10:10 am

Adjunto un article que acabo de llegir sobre el tema, per si en voleu saber més :ok:
http://www.crianzanatural.com/art/art308.html
Imatge Imatge

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::