Embarassada novata

Salut, dubtes i preparatius.
Punxetes84
:: puça
Entrades: 25
Membre des de: dt. ago. 29, 2017 6:50 pm

Embarassada novata

EntradaAutor: Punxetes84 » dv. oct. 20, 2017 11:32 am

Hola noies!,

doncs si, vaig fer el test d'embaràs el passat dimarts i em va donar positiu! :ok: ara estic perdudíssima amb tot això, tinc moltes ganes d'anar a fer la primera visita a la llevadora i que m'expliqui com funciona, què he de fer, què no puc fer.... i anar-me posant al dia.

Espero trobar per aquí solucions als meus dubtes que en tinc moltíssims.

Ens anem llegint! >.-<:
31/05/2018 per fi ha arribat la nostra princeseta l'Aina :-)(-:
Nicoleta
:: formigueta
Entrades: 85
Membre des de: ds. feb. 08, 2014 9:56 pm

Re: Embarassada novata

EntradaAutor: Nicoleta » dc. oct. 25, 2017 9:29 am

Hola punxetes84,
primer de tot FELICITATS. És un moment preciós el que estàs visquent.
Som del mateix any :)
Entenc perfectament les ganes d'anar a fer la primera visita amb la llevadora, tenir mil preguntes... segur que ella te les podrà resoldre. Només dir-te que al final, el més important és just el que ja fas ara, viure-ho intensament, amb il·lusió, ser feliç en el trajecte de la maternitat.
Pel que fa a recomanacions més pràctiques... doncs esperar a saber si has passat la toxoplasmosi i mentrestant no menjar embotits, rentar molt bé la verdura i la fruita abans de consumir-la, prendre l'àcid fòlic que t'hagi recomanat la llevadora, i res de tabac ni d'alcohol.
I poca cosa més, disfrutar-ho moltíssim que és un període de la vida que recordaràs per sempre :oset:

De nou felicitats i una abraçada ben gran MUÀ!
:camio: <:-<
eveve
:: rateta
Entrades: 162
Membre des de: dt. jul. 18, 2017 10:28 pm

EntradaAutor: eveve » dt. gen. 09, 2018 4:20 pm

Hola!!

Aquí una novata més! Embarassada per primer cop, ara mateix de quasi 5 setmanes, quasi res!

La visita amb el gine no la tinc fins d’aquí a 3 setmanes, així que estic amb il•lusions “contenides” fins a saber que està tot bé i la coseta va fent com cal!

Respecte al menjar, sabeu si puc consumir embotits congelats prèviament? Jo tinc entès que sí, però m’agradaria confirmar-ho.

En quant a l’esport, jo actualment estic fent ioga. Li vaig comentar al iogi la meva intenció de quedar-me embarassada i em va dir que durant el primer trimestre d’embaràs no hi havia cap incompatibilitat. Algú m’ho pot confirmar?

Moltes gràcies!!
Blue Moon
:: granota
Entrades: 233
Membre des de: dv. feb. 10, 2017 5:03 pm

EntradaAutor: Blue Moon » dt. gen. 09, 2018 6:26 pm

Jo també m'apunto al grup d'embarassades novates! Estic de 4+4
Jo ja he tingut visita amb la gine de la mútua i no m'ha dit gran cosa, com ja he passat la toxo doncs cap problema amb embotits i demés, només que no mengi peix cru ni maionesa "a les Rambles" ni lactics no pasteuritzats. Si no l'has passat els has de congelar 3 dies abans de consumir-los, Eveve, m'ho ha dit abans de comentar-li que era positiva.
Sobre l'esport jo faig tai-txi i chi kung, i cap problema. El que no pots fer són esports d'impacte (saltar, córrer, aerobic, etc) o agafar pesos. Tot el que sigui suau i sense forçar-nos cap problema.
D'aquí 2 setmanes tinc la primera eco, estic molt nerviosa per què es vegi embrió i batec!!! Només noto que estic embarassada perquè de tant en tant tinc els típics dolors de W però molt lleus, la resta del temps estic neguitosa i no se si va tot bé.

Noies, quan voleu obrir el post de mares de setembre? Esperem a anar veient el batec?
Blue Moon l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. gen. 09, 2018 6:31 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
Imatge
Beikost
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

EntradaAutor: Beikost » dt. gen. 09, 2018 6:27 pm

Hola, eveve, i felicitats!

Sobre el que preguntes dels embotits, depèn de amb qui parlis: hi ha ginecòlegs que els prohibeixen tots (d'aquí el truc de congelar-los), i n'hi ha, com la meva comadrona, que només deixen menjar pernil del bo, pernil pota negra vaja, perquè es veu que amb tants mesos de curació que té no hi sobreviu res. En general, com més curat millor i, si te'n pots estar, millor que millor.
eveve

EntradaAutor: eveve » dc. gen. 10, 2018 6:36 am

Bon dia noies!!

Bluemoon, quina gràcia llegir-nos ara en aquest grup, companya cercadora!! :b-)))

Gràcies pels vostres consells, a totes dues.

La veritat és que l’espera fins el dia 25 se m’està fent llarga (ara mateix estic de 4+6), però confio que l’espera valdrà la pena i que el gine ens podrà dir coses bones del cigronet!

Bluemoon, ja ho heu dit al vostre entorn? com ho gestioneu? Nosaltres com a mínim esperarem a la primera visita per dir-ho només a pares i germans ja que així la bona noticia és doble (tan de bo pugui ser així!).

Jo per ara em trobo molt bé. Potser uns 3-4 cops al dia sento dolor de warry, però és una mica intens i després desapareix. De nàusees de moment zero, tot i que de vegades tinc sofocs i al metro m’agobio un pèl.

Tema grup de setembreres, jo potser preferiria esperar una mica, però si a tu et ve de gust obrir-lo ara endavant, m’hi passaré de totes formes!

Parlem!!
Triu
Entrades: 77
Membre des de: dj. gen. 04, 2018 8:01 am

EntradaAutor: Triu » dc. gen. 10, 2018 10:24 am

Hola a totes!! :b-)))

Aquí una altra novata! :-())
Jo tinc la gine dilluns i a veure que m'explica...no crec que pugui veure res perquè la data de NW és avui...

El que si he hagut de fer és fer-me les analítiques de les tiroides i sort! perquè estic amb la TSH a 2,86 quan ha d'estar per sota de 2,5 així que ja m'estic medicant i espero que aviat es reguli bé!

Nosaltres esperarem almenys al dia 15 per dir-ho als més propers, tot i que si pot ser més tard millor, prefereixo esperar i anar a poc a poc.

Tema Toxo, jo no l'he passat i la gine deia que els pernils tenen molt controls i que no passa res...igualment jo ja no estic menjant embotits i procuro evitar formatges no pasteuritzats....
M'he comprat rooibos per tema esmorzars, fins que no tingui clar que es pot prendre d'herbes amb seguretat.

Bueno, mica en mica anirem sortint de dubtes! >.-<:
Imatge
Blue Moon

EntradaAutor: Blue Moon » dc. gen. 10, 2018 2:54 pm

Nosaltres fins la setmana 12 no ho diem a ningú (bé, jo ho he dit a 3 amigues que han passat per embaràs ja i al profe de tai txi jijiji, però estan avisades que és un secret per ara), seria el primer nen/a a la família des del meu germà ja fa 30 anys i clar, si acaba en avort o pateix alguna malformació greu i al final no va bé tampoc volem il·lusionar-los abans d'hora. També serà el primer nen/a a la família del meu marit, així que ja veieu, serà el centre d'atenció i no volem aquesta pressió al primer trimestre en què tot pot parar-se de cop!
Jo avui ja no tinc dolor de W, només de tant en tant petites taquicàrdies i alguna punxadeta molt esporàdica, ni idea de si és normal... per quan un ecògraf en què es vegi des del minut 0??? esperar 2 setmanes se'm farà etern, i el neguit de veure si hi ha batec o no uffff, massa tensió!
Jo per ara no vull obrir el post, mínim vull veure un batec, així que fins el 23 res... però si alguna us animeu jo m'apuntaré (no vull ser la jefa per si es para i he de sortir, que després és més lio passar el control a una altra). Si voleu esperar al 23 perfecte, sinó jo m'apuntaré com a participant, esperem que vagi tot molt bé! Som vàries mares novatilles, necessitarem fer un bon grup jajajaja...

Doncs a mi els pernils la gine me'ls va ficar al mateix grup dels embotits, secar-los no elimina el paràsit per molt temps que passi, està encapsulat! i els controls igual que la carn, o miren làmina a làmina amb microscopi o no es veu res, jo no me'n fiaria gens. Així s'encomana la gent normalment, menjant carn poc feta o crua directament, que sí ha passat controls però el paràsit microscòpic no es detecta un cop encapsulat.

Jo estic esmorzant llets vegetals, avui he acabat amb la de nous amb garrofa, demà me'n faré d'avena i també tinc per fer de xufles jijijij, és un moment amb la Chufamix i en treus per 3/4 dies. Fins ara prenia cafè amb llet descafeïnat, suposo que sense cafeïna en puc prendre però com tampoc m'apassiona...
Imatge
Imatge
eveve

EntradaAutor: eveve » dc. gen. 10, 2018 4:54 pm

Hola!

Triu, jo com tu, millor anar pas a pas. Quina murga ho de la toxo, jo com que no se si l'he passat he deixat de menjar embotit.

Bluemoon, entenc perfectament que espereu fins les 12 amb la situació que comentes... tothom estaria molt pendent de vosaltres i seria pressió afegida.

Jo avui he trucat a la consulta i la noia que m'ha atès per telèfon (la recepcionista, vaja) m'ha dit que com que porto anys fent ioga el puc seguir fent sense por. El mateix amb activitats aeròbiques, si el cos està acostumat no hi ha cap inconvenient, així que seguiré fent una mica de "tonobaile" desde casa i exercicis de tonificació. Tema menjar, m'ha dit també que el pernil suuuper bo, rollo 5 jotas, es pot menjar sense congelar abans, però vaja, tampoc em penso comprar un 5 jotas per l'embaràs jeje.

En quant al grup de mamis de setembre, jo també prefereixo esperar una mica a obrir-lo. Tinc revisió el dia 25, que teòricament estaré de 7 setmanes... espero que sigui suficient per sentir el batec o que es pugui veure per eco... quins nervis noies... no?

Ojalà ens vagi tot bé!! Jo cada cop que vaig al lavabo només desitjo no trobar-hi cap taqueta de sang... patiria un munt...

Seguim en contacte!! </;-)
Blue Moon

EntradaAutor: Blue Moon » dc. gen. 10, 2018 5:51 pm

Jo també miro sempre que no sagni, per ara tot va bé :-o00m

Us recomano aquesta web, t'ensenyen setmana a setmana com està el bebè: https://www.natalben.com/embarazo-semana-a-semana

I sí, a la setmana 7 ja s'hauria de veure, de fet es veu a la setmana 6 que és quan aniré jo (bé, 6+4, això és setmana 7?)
Imatge
Imatge
eveve

EntradaAutor: eveve » dj. gen. 11, 2018 9:43 am

Bon dia!!

Gràcies pel link, Bluemoon, està molt ben explicat! 6+4, estaràs quasi de 7 setmanes, o sigui que entenc que sí que es podrà escoltar si és que s’escolta a partir de la sisena >.-<:

Avui he tingut un ensurt... quan he arribat a la feina, he anat al bany i havia tacat de color marró. Us podeu imaginar que m’he espantat força. He trucat a la consulta del gine i m’han dit que si no va a més i no és un sagnat més abundant, que no pateixi, que pot ser per la implantació... m’han aconsellat que no faci esforços... quin pal noies... espero que la cosa no vagi a més... :ufs:

D’altra banda he trobat la web d’una comadrona que explica que tacar marró durant el primer trimeste és normal i que cal alarmar-se en cas que el sangrat sigui abundant, vermell i dolorós. Això m’ha tranquilitzat. A veure com avança el dia...
Triu

EntradaAutor: Triu » dj. gen. 11, 2018 9:50 am

Hola!

Ostres eveeve quin ensurt! però et comento que tinc una coneguda propera que va estar tacant i fins i tot va anar d'urgències i tot bé!!! segur que tú igual! :ok:
Per cert acabo de parlar amb la meva profe de ioga ja que avui tinc classe i m'ha dit que al primer trimestre millor que no en faci. La veritat és que no m'esperava que em respongués això...
Jo vaig començar a l'octubre, pot ser eveeve en el teu cas és diferent..no ho sé...
Imatge
eveve

EntradaAutor: eveve » dj. gen. 11, 2018 10:30 am

Gràcies pels ànims, Triu!

La veritat és que per ara no he tornat a tacar, així que estic més tranquila. De totes maneres, em sembla que fins al dia 25 (que tindré la primera visita amb el gine) no aniré a ioga per si de cas... m’he espantat i no me la vull jugar...
Blue Moon

EntradaAutor: Blue Moon » dv. gen. 12, 2018 5:45 pm

Hola noies, com aneu? Eveve, no hi ha hagut més tacats espero?
Jo així per entretenir-me he mirat el calendari xinès i el maia a veure quin sexe em sortia, i en els 2 coincideix que és nen :cnen: I data de part el dia 16 de setembre! ja se que a les visites ho van reclaculant però és divertit veure què surt...
No us passa que es fa eterna la setmana esperant que arribi el dia de l'eco? em falta encara setmana i mitja i ja estic paranoica jajaja, és com un desespero! A més m'han desaparegut els símptomes de taquicardia lleu i dolors de W i etsic perfectament apart que tinc son bastant abans del que és habitual i que em despero amb una gana horrible jajaja, cosa que ja és normal si me'n vaig a dormir més d'hora... així que no sé què esperar.
Jo segons vagi l'eco veuré si puc fer seguiment doble per SS i mútua, sempre és millor que a la SS tinguin el teu expedient per si tens una urgència i hi has d'anar, la meva gine no té horari d'urgència.

Què us expliqueu?
Imatge
Imatge
Dolçmoment89
Entrades: 14
Membre des de: dv. gen. 12, 2018 6:55 am

EntradaAutor: Dolçmoment89 » dv. gen. 12, 2018 7:14 pm

Bona tarda noies!!

Aquí una altura novata!! :-())

Siempre hem tingut desig de ser pares i aquest agost vam decidir començar-lo buscar i el 24 de desembre vam fer el TE de clearblue i va sortir positiu!!! Ara estic de 6+6 i ja ens han fet 3 ecos perquè vaig tenir un petit susto...

El dia 30 vaig començar a tacar una mica de color marro i ens vam espantar molt ja que estava tan sols de 4 setmanes i tenia por d'haver-l'ho perdut. Van anar d'urgències i tot estava en ordre i aquell puntet a la pantalla en va semblar lo més maravellós del món. >.-<:

Aquest dimarts vam anar a la gine perquè em van programar una eco de revisió i ja li vam escoltar el batec del cor. Va ser algo únic!! Un moment molt especial! Canvia moltissim d'una semana per l'altra!

El día 24 tinc hora amb la llebadora i imagino que ja em donara mes pautes i m'enviarà proves o analitiques perqué encara no m'han fet res. Com no se si he passat la toxo, faig molta prevenció.

Em fa molta ilusió intervenir en aquesta conversa i també que d'aqui a poquet puguem tenir el grup de mares i pares pel septembre 2018!!! Intento tenir ment freda perquè se que poden passar encara moltes coses però vull mantenir aquesta ilusió que tinc. Espero que total vagi genial!!

Seguim en contacte!!
Imatge
eveve

EntradaAutor: eveve » dv. gen. 12, 2018 7:52 pm

Hola boniques!!

Què bé això que expliques, Bluemoon! Jo de tacats, zero! Estic super contenta >.-<:

Només tinc més son, de tant en tant algun doloret de warry i els pits hiper-sensibles i crescudets... em sembla que demà aniré a mirar uns sostenidors més còmodes jeje. La única cosa és que al migdia he començat amb uns vertigens bastant importants, i ara encara en tinc tot i que més lleus. Si demà a primera hora estic igual m'arribaré al CAP... he llegit que pot ser manca de ferro durant l'embaràs, a veure...

Per cert, jo també vaig mirar ho de calendari i en principi tocaria nena :cnena: jaja

Tema desespero... se m'està fent llarguíssim... 13 dies per la primera revisió... no veig el moment!! Necessito saber que està tot bé, i sobretot, poder aclarar dubtes amb el gine!

La resta, com aneu? Espero que tot molt bé!!
eveve

EntradaAutor: eveve » dv. gen. 12, 2018 8:02 pm

Perdó Dolçmoment! Hem creuat missatges! :-)(-:

Benvinguda al grup!! M'alegro que tot quedés en un ensurt! I quina emoció això d'escoltar el cor!! :b-))) Nosaltres estem desitjant que arribi el dia 25 per fer la primera visita, estaré de 7!

Nosaltres estem una mica com tu, amb l'emoció una mica continguda, que ja se sap que aquest període és molt delicat... però esperem de tot cor que totes les nostres panxus arribin a bon terme, segur que serà així!! :-())

Fins aviat!!
Dolçmoment89
Entrades: 14
Membre des de: dv. gen. 12, 2018 6:55 am

EntradaAutor: Dolçmoment89 » dv. gen. 12, 2018 9:21 pm

Moltes gràcies Eveve pels teus comentaris!!
He llegit que tu també vas tacar però ja no. Me n'alegro moltissim!!

A mi m'ha trigat en marxar...he estat uns 6-7 dies però va coincidir que vaig començar a tacar el dia que vam fer feina...i la ginecologa ens va dir que res de mantenir relacions fins el dia 24. O sigui que ara a fer bondat!

La resta com us aneu trovant??

Es curios el que deies dels pits perquè jo ara també m'ho començo a notar. Quans canvis anirem experimentant eh. Quina ilusió!

Bona nit!
Imatge
Blue Moon

EntradaAutor: Blue Moon » dl. gen. 15, 2018 2:47 pm

Com portem els símptomes? Ufff jo no en tinc cap apart d'alguna punxadeta puntual i crec que als pits es veuen més les venes... i tinc molta angoixa (moments reals de taquicardia sense saber per què, suposo que continuen els símptomes), dissabte em vaig despertar que em faltava l'aire! Esperem que aquesta setmana que queda passi volant perquè la incertesa em mata jajaja...
Jo avui ja he anat a demanar hora a la llevadora del CAP, la tinc pel dia 29, si tot ha anat bé el 23 serà una visita amb 2a eco per veure com evoluciona d'una setmana a l'altra jeje, tinc moltes ganes de veure'l i comprovar que creix bé.
M'encantaria poder anar a dormir i despertar pel dia 23, sóc una impacient.

Com us ha anat el finde? Jo me l'he passat fent panxing i alguna passejada curteta (i un scape jajaja, però sense terror)
Imatge
Imatge
Triu

EntradaAutor: Triu » dl. gen. 15, 2018 7:06 pm

Hola noies!

Com esteu?? Jo he anat a la gine i hem vist el sac de 3mm! =0-0-) . M'he tret un pes de sobre! perquè tenia por que no s'hagués implantat bé. Ara he de tornar en un parell de setmanes per poder veure i sentir l'embrió! Quines ganes!!!! >.-<:

Jo de símptomes pràcticament cap...avui he tingut nàusees , però pot ser eren nervis...això espero!

Aquest cap de setmana igual que tú Bluemoon, de relax i alguna passejada poca cosa...m'ho prenc amb calma i a veure si la propera començo natació.

Petonets!
Imatge

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: