Test armony u otros

Salut, dubtes i preparatius.
Avatar de l’usuari
luna73
:: conillet
:: conillet
Entrades: 392
Membre des de: dc. nov. 25, 2015 3:47 pm

Test armony u otros

EntradaAutor: luna73 » dv. des. 15, 2017 10:40 pm

Hola,
Tengo 44 anos y soy una total novata de esta aventura.
Estoy embarazada de 7,5 semanas.
El jueves fue mi primera visita a la comadrona ( S.S.) y me quedé perfleja pensaba que me haría una eco y confirmaría que sí estoy embarazada porque se ve el saquito. Pero no, cogió información sobre mi, me dio papeles con fechas para la analítica y eco que es a la semana 12. Me dio 4 pautas a seguir.
Referente a la analítica me dijo que si salía valores alterados lo más seguro que me harían la neocentesis. Le pregunté por la prueba no invasiba y me digo que es cara, privada y tarda unas 3-4 semanas, y en el caso que quiera interrumpir el embarazo es en la semana 14. Y si quería que podía hacerla ya. Claro, más perpleja todavía porque no se para explicar las cosas tranquilamente y si miro fechas es como que no me da tiempo.
No quiero abortar pero si el peque no sale bien tengo que tener claras las fechas para tomar una decisión.
Me gustaría que me ayudarais a explicarme un poco funciona esto, que test hay y que semanas puedo hacerlo y donde es más barato y si realmente va la pena hacerlo o no. Yo creo que en mi caso si porque 44 anos y es la primera vez, soy novata novata .
Gracias
Besos
Avatar de l’usuari
Ally83
:: conillet
:: conillet
Entrades: 352
Membre des de: dv. nov. 04, 2016 6:55 pm

Re: Test armony u otros

EntradaAutor: Ally83 » ds. des. 16, 2017 6:22 pm

Hola Luna!

Enhorabuena antes que nada! El test armony se tiene que hacer a partir de la 10ª semana que yo sepa, y si sale bien ya no haría falta la amiocentesis, que se practica pasados los 3 meses.

No creas que yo sea experta... pero he vivido los embarazos de mis cuñadas y amigas!! Jejeje...

La analitica armony vale como 700 euros, pero te ahorras la amiocentesis que es una prueba invasiva y hay peligro de infección.

Te voy a dar un consejo para que te quedes más tranquila, ves a urgencias di que has tenido dolor fuerte y que estas asustada, así te harán la ecografia antes de las 12 semanas.

Un besito!!
Desembre 15 Positiu
Gener 16 Abort espontani
Finals 2016 3 IA’s fallides
Maig 2017 FIV 4 embrions- transfer 2 20/5/2017 0 congelats- 31/05/2017 Abort bioquimic
Octubre 2017 2 embrions bons DGP
28/11/2017 transfer 1 embriò
9/12/2017 beta positiva
31/07/2018 neix la nostra petita
20/05/2019 te +
miri75
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 52
Membre des de: dc. maig 27, 2015 3:50 pm

Re: Test armony u otros

EntradaAutor: miri75 » dl. des. 18, 2017 8:01 am

Luna73, t’explicaré la meva experiència a veure si et pot servir d’ajuda. Jo tinc 42 anys i estic embarassada gràcies a una FIV. De moment, no he visitat la llevadora, només al ginecòleg privat, vaig per mútua.
A la setmana 9+6 vaig tenir la primera visita i em va donar els paper per fer-me el test o’sullivan (per descartar la diabetis gestacional) i la Triple Screening (TS). La TS me la vaig fer quan estava de 10+2 i em va sortir alterada i ràpidament em va recomanar fer un test prenatal no invasiu (test Neobona, en el meu cas). El risc per a síndrome de down era d’1/25. Afortunadament el test Neobona (m’ha costat 445€) i ha descartat les tres trisomies (21,18 i 13). En tres dies he tingut els resultats.
De totes maneres, el tes prenatal no invasiu no es pot realitzar abans de les 10 setmanes, perquè s’ha de detectar l’adn fetal a la sang de la mare. Et deixo els links de les diferents analítiques existents:

www.neobona.es

http://testprenatalharmony.es/?utm_sour ... gK1EvD_BwE

En cas que no vulguis o no puguis fer el test prenatal no invasiu, hi ha altres opcions: biòpsia de còrion i amniocentesi. Aquestes dues tècniques són invasives i hi ha un cert risc d’avortament, baixet, però existeix. Les dues tècniques s’han de practicar en un període concret. No sé dir-te quan exactament cadascuna. Sí sé que l’amniocentesi és a partir de la setmana 10, abans no és recomanable. El que no sé és fins a quina setmana.

De totes maneres, donada la poca empatia d’aquesta llevadora, intenta visitar un metge. Pots acudir a urgències, com t’ha dit l’Ally83.

Luna73, mooolta calma, sé que costa pair aquesta insensibilitat amb què t’has trobat, hi ha persones que no haurien de treballar de cara al públic per la seva poca delicadesa. Calma, perquè hi ha opcions abans de fer una prova invasiva. No obstant això, pensa que la TS és un resultat merament estadístic, hi ha moltíssims casos en què els resultats surten alterats simplement per l’edat de la mare i la criatura està sana.

miri75
beren
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dv. març 10, 2017 1:31 pm

Re: Test armony u otros

EntradaAutor: beren » dc. des. 20, 2017 9:44 am

Luna73, tens dret a demanar canvi de llevadora i a que et tractin bé i t'informin correctament sobre el seguiment de l'embaraç, proves, complicacions, dubtes que tu tinguis ... no et quedis amb algú amb qui no et sents ben tractada. L'embaraç és llarg, molt emocional, una època fantàstica però també amb pors i molts dubtes i has de tenir confiança en el professional que et fa el seguiment.
Si ho fas per la SS, els controls els fa la llevadora a no ser que sigui un embaraç de risc o tinguis complicacions. Es fan 3 ecografies per rutina, una per trimestre i la del primer es fa a les 12 setmanes. Si hi han complicacions, es fan les que calguin. Jo he tingut sort i m'han visitat unes llevadores fantàstiques que m'han informat de tot, m'han contestat tots els dubtes i m'han transmés molta tranquiliat i confiança.
En quant a les proves no invasives, és el que t'han dit fins la setmana 10 no es poden fer, el que no tinc ni idea és de preus. Si surt bé no cal fer ni amniocentesi ni cap altra prova invasiva. Si t'ho pots permetre jo no ho dubtaria, faria un test no invasssiu ja que no té cap risc de complicacions. No et deixis agobiar per límis de setmanes si necessites fer una ILE. Les primeres 14 setmanes és per qualsevol motiu, però si hi ha risc per l'embaraçada o risc de greus alteracions al bebé, el límit són les 22 setmanes (després de l'eco morfològica de les 20 setmanes).
Espero que tot aquest rotllo hagi servit per tranquitzar-te una mica.

I ara vé quan em comencen a ploure crítiques. He llegit moltes vegades, a diferents posts, el consell d'inventar símptomes o complicacions i anar a urgències perque ens visitin i ens facin més ecos i estar tranquiles. A urgències hem d'anar quan tenim problemes de veritat o dubtes seriosos sobre si s'està produint una complicació. Si tothom fa un mal ús, el dia que les necessitem de veritat, ens queixem perque hi ha molta gent i esperem molta estona. Prou col.lapsades estan habitualment ...
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: Test armony u otros

EntradaAutor: capseta » dc. des. 20, 2017 4:24 pm

beren ha escrit:I ara vé quan em comencen a ploure crítiques. He llegit moltes vegades, a diferents posts, el consell d'inventar símptomes o complicacions i anar a urgències perque ens visitin i ens facin més ecos i estar tranquiles. A urgències hem d'anar quan tenim problemes de veritat o dubtes seriosos sobre si s'està produint una complicació. Si tothom fa un mal ús, el dia que les necessitem de veritat, ens queixem perque hi ha molta gent i esperem molta estona. Prou col.lapsades estan habitualment ...


Hi estic absolutament d’acord. No vaig voler dir res quan ho vaig llegir perquè tampoc volia ferir sensibilitats, però ja que has “llençat la primera pedra” m’afegeixo al teu comentari.

Si voleu fer una eco abans de temps perquè teniu neguit però cap motiu real per preocupar-vos, el més adequat és anar a un ginecòleg privat a que us faci una ecografia pagant.

I us ho dic jo que tinc un historial terrible i per mala sort he hagut de fer ús de les urgències obstètriques en diferents ocasions, amb millor i pitjor final.

Una abraçada a totes i calma en aquestes primeres setmanes, penseu que qualsevol símptoma que tingueu o no tingueu serà normal.
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
Avatar de l’usuari
luna73
:: conillet
:: conillet
Entrades: 392
Membre des de: dc. nov. 25, 2015 3:47 pm

Re: Test armony u otros

EntradaAutor: luna73 » dc. des. 20, 2017 8:25 pm

Hola guapa,
Muchas gracias por vuestras contestaciones.
Primero aclarar una cosilla, cuando escribí si que estaba un poco nerviosa por todo el papeleo y la visita de la comadrina. Quiero aclarar, que la chica era jovencita y es un encanto, muy agradable ( creo que dije en otro post) pero sí que iba algo rápida pero yo creo que es por todo el sistema de la seguridad social, porque no entiendo como no te hacen una eco hasta las 12 semanas ni siquiera un predictor en ese momento. Como no tengo simptomaa excepto los pechos y algo de barriguilla no soy consciente. Me quedo por el sistema, y ella me dijo que la llamara si necesita cualquier cosa pero si iba rápida.
Lo de ir a urgencias, no sabría que decir se me notaría que finjo, así que iré a la privada y me haga eco para ver si está evolucionando bien y que me recomienda de los test.
Yo quería saber si el armony detecta más enfermedades que la ammeniocentesis, vale la pena porque el dinero no me sobra.
Con vuestras explicaciones ahora me queda un poco más claro pero antes no entendía nada de nada.
Muchas gracias a todas
Un abrazo

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::