Test de cribatge no invasiu estil Trisonim de NM Genètics, què en sabeu?

Salut, dubtes i preparatius.
aiguablava
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dc. ago. 15, 2012 7:22 am

Test de cribatge no invasiu estil Trisonim de NM Genètics, què en sabeu?

EntradaAutor: aiguablava » ds. gen. 13, 2018 7:48 am

Tenim un fill i quan el vam tenir vam fer la prova del cribatge amb l'ecografia aquella que mesura el plec de la nuca i altres paràmetres.
Uns quants anys després m'han recomanat una prova no invasiva de cribatge que costa 500 euros mínim i naturalment ja ens han vingut els dubtes.
1% d'abortament per amnioscentesi, és una dada elevadíssima, però aquest test és realment segur?
La meva ginecòloga només m'ha parlat d'una marca, la NM Genètics, però he llegit que n'hi ha més.
Només tinc el cap: què faria una ginecòloga embarassada?
La veritat és que cada vegada crec més que em faré el test, tot i que no entra per mútua, de totes formes, per què ja no m'han parlat de l'analítica de l'altre cop que es combinava amb l'ecografia, tot i que em faran l'ecografia igualment? Aquella prova diuen que té un 96% d'encerts i la de cribatge no invasiu Trisonim un 99%. Que la primera disminueix eficàcia amb l'edat?
Les ginecòlogues embarassades què fan?
Què heu fet vosaltres? Quina heu fet?

Gràcies, no pensava trobar-me amb una controvèrsia tan gran en un segon embaràs.
Eupatina
:: papallona
:: papallona
Entrades: 101
Membre des de: dc. jul. 30, 2014 11:48 am

Re: Test de cribatge no invasiu estil Trisonim de NM Genètics, què en sabeu?

EntradaAutor: Eupatina » dl. gen. 15, 2018 8:54 pm

Hola,

La meva cunyada és metge i la seva millor amiga ginecòloga, en un cas similar al teu, se la va fer.

Espero ajudar-te, ànims en el procés i l'espera.

Eu
aiguablava
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dc. ago. 15, 2012 7:22 am

Re: Test de cribatge no invasiu estil Trisonim de NM Genètics, què en sabeu?

EntradaAutor: aiguablava » dt. gen. 16, 2018 12:02 pm

Moltes gràcies.
M'he donat com a màxim demà dimecres per prendre la decisió.
En aquests dies que ens hem donat de reflexió també he buscat i he vist que fins i tot a la Sanitat Pública de Galícia o ja entra o està en procés de que entri. També l'estan fent en alguns hospitals públics d'Andalusia i això encara està reforçant més aquesta opció i saber que professionals de la medicina opten per la prova, encara més.
Avatar de l’usuari
Aneris
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2076
Membre des de: dl. juny 11, 2007 1:08 pm
Ubicació: l'Anoia

Re: Test de cribatge no invasiu estil Trisonim de NM Genètics, què en sabeu?

EntradaAutor: Aneris » dj. maig 10, 2018 1:54 pm

Aiguablava, al final te'l fas fer?

jo estic embarassada per tercer cop, tinc 2 filles de 9 i 5 anys, i ara m'ho plantejo, sobretot per edat ja que tinc quasi 38 anys. L'amnio tinc com molt clar que no me la vull fer, un 1% de risc d'avortament és moltíssim, sobretot comparat amb els riscos que acostumen a sortir de les malformacions, però no se.

Tinc una amiga que s'ha fet el TCNI en els dos darrers embarassos ja que en un anterior li van detectar una malformació cardíaca a l'eco de les 20 setmanes i no s'ha volgut arriscar més.

Per altra banda també he vist que Adeslas cobreix la prova sempre i quan te la prescrigui la ginecòloga. Jo la setmana vinent tinc visita i, si tot està bé, li plantejaré el tema a veure com ho veu ella.
Imatge
Imatge
Imatge
M'encanten els moments en que se que s'ha de fer el correcte... m'agrada veure'ls passar mentre els saludo amb la ma :--/)
Blue Moon
:: peixet
:: peixet
Entrades: 291
Membre des de: dv. feb. 10, 2017 5:03 pm

Re: Test de cribatge no invasiu estil Trisonim de NM Genètics, què en sabeu?

EntradaAutor: Blue Moon » dj. maig 10, 2018 4:17 pm

Hola Aneris!
Jo vaig per Adeslas i a mi no em va cobrir la prova... crec que només ho fa si et surt risc alt al cribatge, si ho demanes "per si de cas" com jo no t'ho cobreix pas, jo he pagat 550 euros, això sí, et quedes moooolt més tranquil·la, el cribatge no deixa de ser una estadística i per molt que surti "risc baix" et pot tocar a tu, la loteria és un risc encara més baix i continuem comprant-ne :P
Jo la recomano 100%, és una simple analítica de sang i et quedes molt tranquil·la (i si vols et diuen sexe i tot jejeje)
Imatge
Imatge
aiguablava
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dc. ago. 15, 2012 7:22 am

Re: Test de cribatge no invasiu estil Trisonim de NM Genètics, què en sabeu?

EntradaAutor: aiguablava » dj. maig 10, 2018 7:09 pm

Gràcies a totes.

Sí que la vaig fer. Vam pagar, crec que van ser 575 euros, i va sortir tot correcte. A mi, tot i prescriure-me-la la ginecòloga i tenir la cobertura màxima de l'assegurança de Salut d'Adeslas, em va tocar pagar.

Ho trobo molt injust. Si la pots pagar, bé, però i la gent que no la pot pagar? De no conèixer la prova, a fer-la, vam passar per un procés de cerca d'informació i veure que aquesta prova que evita (sempre i quan surti tot bé) fer una prova amb un risc tan alt d'avortament com és l'amniocentesi, trobo gravíssim que no tingui cobertura universal al nostre país quan es recomana pels ginecòlegs. També sap greu que després de pagar assegurança mèdica, no entri, però una asseguradora és una empresa privada, el realment greu és que la sanitat pública no la pagui.

Suposo que és qüestió d'anys que sigui universal, mentrestant hi ha una marginació per a determinades persones que es resumeix en jugar-se la vida del teu futur fill.

Aneris, a nosaltres ens passava igual, fer una amniocentesi quan l'únic motiu era merament per edat, no ens agradava pas. 1% d'avortaments és un risc altíssim i l'ecografia de 1r trimestre de cribatge ens sortia bé.

Jo recomanaria fer-la, et treus un pes de sobre, no saps si és necessària, si és per curar-se molt en salut, però pensar "he fet el que havia de fer" em va fer sentir més tranquil.la.
Avatar de l’usuari
Aneris
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2076
Membre des de: dl. juny 11, 2007 1:08 pm
Ubicació: l'Anoia

Re: Test de cribatge no invasiu estil Trisonim de NM Genètics, què en sabeu?

EntradaAutor: Aneris » dv. maig 11, 2018 2:49 pm

Ostres, doncs a la web d'Adeslas diuen que t'ho cobreixen només amb que t'ho prescrigui el ginecòleg... jo pensava parlar amb la meva a veure com ho veu ella.
I m'han dit que si bé és cert que és estadística també, la fiabilitat és un 99,9, igual que l'amnio, per tant per aquest costat no hi ha problema.

És cert que hauria d'estar inclòs en la SS :-((

A veure què em diuen la setmana vinent a la visita.

gràcies noies!
Imatge
Imatge
Imatge
M'encanten els moments en que se que s'ha de fer el correcte... m'agrada veure'ls passar mentre els saludo amb la ma :--/)
aiguablava
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dc. ago. 15, 2012 7:22 am

Re: Test de cribatge no invasiu estil Trisonim de NM Genètics, què en sabeu?

EntradaAutor: aiguablava » dv. maig 11, 2018 6:36 pm

Aneris, tant d bo hagi canviat en els últims mesos, però no confondràs que entra l'screening combinat del primer trimestre (que és un cribatge que sí que cobreix des de fa anys la majoria d'asseguradores) enlloc del Test de detecció prenatal d'anomalies genètiques en sang materna?

Segons la Dexeus, encara cap mútua cobreix. Però potser és una novetat. Sort! perquè ja seria hora.

http://cat.dexeus.com/informacio-de-sal ... g-prenatal

http://cat.dexeus.com/informacio-de-sal ... ng-materna
Avatar de l’usuari
Aneris
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2076
Membre des de: dl. juny 11, 2007 1:08 pm
Ubicació: l'Anoia

Re: Test de cribatge no invasiu estil Trisonim de NM Genètics, què en sabeu?

EntradaAutor: Aneris » dt. maig 15, 2018 1:40 pm

Això és el que diu la meva pòlissa:
Pruebas genéticas: Quedan cubiertas exclusivamente aquellas pruebas cuyo fin sea el diagnóstico
de enfermedades en pacientes afectos y sintomáticos. Incluye las dianas terapéuticas cuya
determinación sea exigida en la ficha técnica emitida por la Agencia Española de Medicamentos
y Productos Sanitarios para la administración de algunos fármacos. Incluye también los test de
DNA fetal en sangre materna cuando estén médicamente indicados para el cribado prenatal
.

i per internet també he trobat això:
¿Cubre Adeslas el test prenatal de DNA?
El test prenatal no invasivo de DNA es una prueba cubierta por Adeslas en cualquiera de sus seguros de salud de cobertura de cuadro médico completa, cuando la amniocentesis no sea posible o cuando por prescripción médica se considere oportuna su realización.

jo crec que intenten no fer-ho però si t'ho prescriu la gine llavors sí que ho cobreix. No se, dijous tinc visita i li exposaré el tema a la meva, a veure si s'ha trobat en algun cas que sí que ho hagin cobert i com va anar.
Imatge
Imatge
Imatge
M'encanten els moments en que se que s'ha de fer el correcte... m'agrada veure'ls passar mentre els saludo amb la ma :--/)
aiguablava
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dc. ago. 15, 2012 7:22 am

Re: Test de cribatge no invasiu estil Trisonim de NM Genètics, què en sabeu?

EntradaAutor: aiguablava » dt. maig 15, 2018 2:42 pm

Aneris, a veure si tens sort, però és complicat amb el "cuando la amniocentesis no sea posible o cuando por prescripción médica se considere oportuna su realización".

A mi la ginecòloga em va donar a la vegada el telèfon i tota la informació del test, dient-me que era preferent en el meu cas, però a la vegada em va fer l'autorització (per si la volia fer servir, i si no la feia servir, ja la podia llençar) per l'amniocentesi. Suposo que en pocs supòsits es pot al.legar que no es pot fer l'amnio i d'aquí que normalment no entri a ningú. Tota la gent que conec, amb Adeslas particular i amb Adeslas per MUFACE, l'han hagut de pagar. Sort en poder-ho aconseguir, perquè començaria a ser hora que les coses canviessin.
Blue Moon
:: peixet
:: peixet
Entrades: 291
Membre des de: dv. feb. 10, 2017 5:03 pm

Re: Test de cribatge no invasiu estil Trisonim de NM Genètics, què en sabeu?

EntradaAutor: Blue Moon » dt. maig 15, 2018 4:47 pm

Exacte, quan al cribatge et surt risc alt o molt alt llavors potser sí que t'entraria (són els moments en què es requereix amniocentesi o altres proves per prescripció), però si te'l fas sense tenir encara els resultats o amb risc baix te'l faran pagar...
A mi la gine m'ho va prescriure (jo li vaig demanar) i pagant a tocateja els 550 euros...
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: Test de cribatge no invasiu estil Trisonim de NM Genètics, què en sabeu?

EntradaAutor: capseta » dt. maig 15, 2018 6:33 pm

Prova a veure si t’entra, peròja et dic que les asseguradores se les empesquen totes per no pagar!!!

Jo volia posar una reclamació formal perquè em van marejar molt que si sí que si no, em van donar mil motius absurds i al final quan vaig demanar resposta per escrit dels “de dalt” em van respondre amb una carta que ja era un “camí sense sortida” (algo com el que comentaven més amunt de que sempre i quan no es pogués fer l’amnio).

Tot i seguir insisitint em van dir que ja en parlariem si em sortia el risc del triple screening amb risc alt, però va sortir supr bé.

En el meuc cas, a sobre, dins de les restriccions per poder fer la prova ja entrava dins els seus barems (tenir historial anterior de 2 o més avortaments, i em van dir que la mort fetal a les 31 setmanes no comptava...!!!,).

Com veus, força difícil que t’ho paguin, però tu lluita!! Jo ho vaig fer i només em va portar disgustos en un moment molt delicat (tenia amenaça d’avortament ie stava fent repòs), però mai se sap quan algú ho pot aconseguir!!
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
Friv456games
Entrades: 1
Membre des de: dg. juny 03, 2018 2:48 am

Re: Test de cribatge no invasiu estil Trisonim de NM Genètics, què en sabeu?

EntradaAutor: Friv456games » dg. juny 03, 2018 7:13 pm

I feel a sense of warmth here. I feel the warmth here.

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::