Encara sense nom!!

Salut, dubtes i preparatius.
carlota1409
Entrades: 2
Membre des de: dj. abr. 26, 2018 10:51 am

Encara sense nom!!

EntradaAutor: carlota1409 » dj. abr. 26, 2018 11:11 am

Bon dia a tothom,

S'acosta el dia del part i tenim problemes per posar-nos d'acord amb el nom del nen, he llegit moltes entrades on doneu ideies de noms molt macos, però el cas es que nosaltres dubtem entre dos noms en concret i no hi ha manera de decidir-nos, a veure si em podeu donar un cop de mà!

La meva parella per tradició familiar vol que es digui JAN, a mí m'agraden els noms catalans però més llargs (triaria GERARD), però per a ell és molt important, per tant, estic valorant noms compostos amb JAN, he vist JAN MARC, JAN POL, i el que més m'agrada és JAN LUC. Però veig que LUC és francés i trobo informació amb JEAN LUC (francés) o JAN LLUC (català) però no JAN LUC que em sembla més maco i fácil de pronunciar (sobretot de cara familiars...) i voldria saber si l'heu sentit mai, si estaria ben dit... i opinions, no vull que tingui un nom raro però tampoc molt comú com trobo que és JAN en aquests moments...Que en penseu?
Triu
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 78
Membre des de: dj. gen. 04, 2018 8:01 am

Re: Encara sense nom!!

EntradaAutor: Triu » dj. abr. 26, 2018 11:15 am

Hola Carlota!

Pot ser Jan Luc no és "correcte" a nivell d'ortografia i tal, però sona molt bé! la sonoritat és molt millor que amb Lluc.

A veure que decidiu....
Imatge
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Encara sense nom!!

EntradaAutor: crunchi » ds. abr. 28, 2018 10:33 pm

Hola, jo no he escoltat cap versió de les que dius al meu voltant, npmes m'ha vingut al cap la cançó de Jean-Luc dels Amics de les Arts.

No ho sé, tot això és molt personal, però a mi Jan Luc em sona moooolt raro, perque no entenc aquest Luc, si és Lluc o Lucas... no sé. He buscat al google i si que surt algun cas, però em sona raríssim.
Jo sincerament posaría Jan a seques. Es cert que és un nom que es posa molt, però si us agrada, ja està. El meu nen també té un nom que es posa moltissim, i ja m'ha passat alguna situació de coincidir amb altres nens amb el mateix nom, però m'és igual, ho vaig assumir en el moment que vam triar el nom.
Pero ja et dic, tot això és molt personal, i va a gustos. Però prefereixo que el distingeixin pel cognom que no perque sigui un nom compost.

Ja ens diras quin trieu finalment!!!! :ok:
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Sumsi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 9:58 am

Re: Encara sense nom!!

EntradaAutor: Sumsi » dg. abr. 29, 2018 12:06 pm

Bones!!

Des del meu punt de vista estàs barrejant dos noms en idiomes diferents, Jan Luc seria curiós però si els dos esteu d'acord no crec que us posin problemes per registrar-ho així.

Jan a seques també és maco encara que ara sigui popular però ja et dic que Biel (que és com és diu el meu) hi ha més, a la seva classe 2 i només un Jan per si és el que et preocupa.
Imatge
Avatar de l’usuari
VespresVerds
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

Re: Encara sense nom!!

EntradaAutor: VespresVerds » dg. abr. 29, 2018 7:37 pm

Jo conec un nen que es diu Luc de pares catalans.
A mi Jan Luc em sona súper bé! És igual que sigui en dos idiomes diferents i és igual el que diguin els demés, si a vosaltres us sembla guai, endavant! :ok:
carlota1409
Entrades: 2
Membre des de: dj. abr. 26, 2018 10:51 am

Re: Encara sense nom!!

EntradaAutor: carlota1409 » dl. abr. 30, 2018 4:15 pm

Moltes gràcies per les opinions >.-<: >.-<: >.-<: hi han per tots els gustos! em sembla que esperarem a veure-li la careta per acabar de decidir :)
aiguablava
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dc. ago. 15, 2012 7:22 am

Re: Encara sense nom!!

EntradaAutor: aiguablava » dj. maig 03, 2018 3:06 pm

Nosaltres sempre hem tingut problemes amb el nom. Gerard és molt bonic. Jan Luc, tb, però vaja.

Penso que la qüestió és arribar a un acord els pares. Conec parelles que van acordar que cada un triaria un nom i què vols que et digui... en un cas que conec, els noms dels fills no concorden gens, en un altre, la mare sempre diu que a ella el nom de la gran no li agrada gens. Una companya de feina es troba que el seu home no li agrada gens el nom de la gran i a ella, no li agrada el de la petita...

El meu nom preferit no l'he aconseguit posar a cap dels dos nens però els seus noms tb m'agraden i tenen semblança. Jo el q no em mouria és per les modes. Que un nom compost no és gaire freqüent ara? I què... Que sona a francès? Molts noms catalans sonen igual en català que en francès (Gerard, Albert, Sara, David, Daniel....). El teu fill, si vol, es farà dir Jan i si t'agrada Jan Luc, doncs perfecte.
Apolonia
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 529
Membre des de: dj. des. 04, 2014 10:28 am

Re: Encara sense nom!!

EntradaAutor: Apolonia » dj. maig 31, 2018 7:08 am

Jo crec que si li poseu Jan Luc es passarà la vida dient: ”no, Jan (Jota a Ene), i Luc (només amb una ele)”, vaja, deletrejant el nom.

Personalment no crec que quedi bé barrejar dos idiomes.. em recorda aquests sud americans que es diuen Giancarlo i coses per l’estil.

Penso que Jan és un nom preciós, i a diferència de Iu, Guiu o Bru, per exemple, que he sentit últimament i que trobo curts, jan té la lletra “a”, i el fa més sonor. Personalment crec que no cal afegir-li res més, però si et fa il.lusió compost prova altres combinacions..

Tinc una amiga que va posar al nen Joan Marc, i al principi sonava extrany (a Catalunya no hi ha gaire gent amb noms compostos), i al final t’hi acostumes. Vull dir que Jan Marc sona bé...crec que millor que Jan Luc (que tothom confondrà amb Jean Luc, o Jan Lluc).

Sort!
Sunyer
:: puça
:: puça
Entrades: 31
Membre des de: dc. maig 23, 2018 8:44 pm

Re: Encara sense nom!!

EntradaAutor: Sunyer » dj. maig 31, 2018 8:55 am

El nom de Jan Luc sona a artista! M'agrada més Gerard. Però, com bé han dit, per gustos colors. Sincerament, si em trobo un Jan Luc diria que els seus pares o familiars són d'origen francès, però per res català. Encara que avui dia amb la globalització, al final hi han noms de tot arreu. En futur tornaran els Josep, Carme, Antoni, Ramon...

Referit al post, entre Jan Luc i Gerard, guanya Gerard. Per una altra banda, molt interessant l'aportació del nom Jan Marc, l'he vist alguna vegada, derivat de Joan Marc, comú força anys enrere.
Avatar de l’usuari
VespresVerds
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

Re: Encara sense nom!!

EntradaAutor: VespresVerds » dv. juny 01, 2018 3:11 pm

Doncs jo crec que s'ha de ser una mica original, que la societat ja és prou semblant amb tot com perquè a sobre tots els nens es diguin igual. Millor Jan Luc que Gerard.
Avatar de l’usuari
Sumsi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 9:58 am

Re: Encara sense nom!!

EntradaAutor: Sumsi » ds. juny 02, 2018 9:01 pm

Totalment d'acord vespresVerds la veritat que quan hi ha tants que es diuen igual els pobre també van bojos.

L'impostant és que us agradi, uns pares van posar Goku al seu fill >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge
Sunyer
:: puça
:: puça
Entrades: 31
Membre des de: dc. maig 23, 2018 8:44 pm

Re: Encara sense nom!!

EntradaAutor: Sunyer » dl. juny 04, 2018 3:41 pm

Pobre nen amb el nom de Goku!... Em sembla molt egoista per part dels pares. Els fills no són de la nostra propietat, no podem posar noms que faran més mal que bé...L'originalitat està sobrevalorada! Quan el nen tingui ús de raó a veure què en pensa...

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 21 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::