Baixa laboral per estres i ansietat durant l’embaràs

Salut, dubtes i preparatius.
Avatar de l’usuari
Ally83
:: conillet
:: conillet
Entrades: 352
Membre des de: dv. nov. 04, 2016 6:55 pm

Baixa laboral per estres i ansietat durant l’embaràs

EntradaAutor: Ally83 » dj. maig 03, 2018 3:50 pm

Hola a totes;

Us explico la meva situació, per si alguna es troba igual i em pot ajudar, o encara que sigui només per desfogar-me.

Estic embarassada de casi 26 setmanes d’una nena, aquest embaràs ha vingut després de 4 anys d’infertilitat, amb 6 tractaments de reproducció assistida, i dos avortaments. El primer trimestre vaig estar de baixa x un hematoma i risc d’avortament, a les 13 setmanes que ja es van aturar els tacats, l’hematoma havia desaparescut vaig demanar l’alta.

Treballo com a comercial en una entitat bancaria, fa dos setames aprox a causa de la pressió dels objectius i la feina vaig tenir una crisis d’ansietat, això va arribar després de la eco de les 20 setmanes, on em van dir que la nena estava una mica petita. En aquell moment vaig marxar cap a casa i em vaig agafar 3 dies de vacances, fins tenir la visita amb la dra de capçalera. Vaig pensar que tampoc calia saturar urgencies per això.

A la visita amb la dra em va donar la baixa, amb alguna reticiencia, avui he anat a renovar-la, ja que no em veig amb cor d’afrontar la pressió de la feina i segons la dra. la ansietat que tinc és psicologica i això no és motiu de baixa. Així que dilluns haig de reincorporar-me.

Em fa molta por que l’estres, la pressió laboral pugui causar algun efecte a la nena, i no em sento molt malament.
Desembre 15 Positiu
Gener 16 Abort espontani
Finals 2016 3 IA’s fallides
Maig 2017 FIV 4 embrions- transfer 2 20/5/2017 0 congelats- 31/05/2017 Abort bioquimic
Octubre 2017 2 embrions bons DGP
28/11/2017 transfer 1 embriò
9/12/2017 beta positiva
31/07/2018 neix la nostra petita
20/05/2019 te +
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Baixa laboral per estres i ansietat durant l’embaràs

EntradaAutor: shyla » dj. maig 03, 2018 5:07 pm

Ostres quin greu, i quina ansietat se suposa que no és psicològica? Crec que éa important que estiguis tranquil·la, a part de l'ansietat de la feina se t'acumula la de la teva situació personal amb un historial de pèrdues a l'esquena. No pots demanar segona opinió?
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
illeta25
:: gosset
:: gosset
Entrades: 407
Membre des de: dc. jul. 31, 2013 10:36 am

Re: Baixa laboral per estres i ansietat durant l’embaràs

EntradaAutor: illeta25 » dv. maig 04, 2018 9:00 am

Ally83

Ostres tu... No hi entenc gaire amb aquests temes.
Jo quant vaig anar a buscar la baixa farta de treballar li vaig dir al meu metge que ja no volia anar a treballar més que estava cansada, i em va dir: et poso mal d'esquena així la amb mútua de la feina no tindràs problema.

No pots demanar la baixa per mal d'esquena? Entenc que per aquest motiu no hauries de tenir problema.

Sinó sempre pots demanar un canvi de metge de capçalera...
Imatge
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: Baixa laboral per estres i ansietat durant l’embaràs

EntradaAutor: capseta » dv. maig 04, 2018 11:31 am

La teva metgessa és una incompetent!! jo li posaria una reclamació i demanaria canvi de mtge....

De totes maneres primer pots provar de torna-hi i dir-li que et trobes malament (coses físiques, ja que ella per coses psicològiques no sap que també es dóna la baixa), exagerant qualsevol molèstia que tinguis o li dius que estas notant contraccions en les situacions d’estrès.

Ahhh, i si et diu que no li dius que et doni un informe per escrit on presentant tu tot el que li diguis (embaràs de XX setmanes, ansietat, estrès laboral, contraccions i mal d’esquena, per exemple) ella no et dóna la baixa.
Ja et dic jo que llavors canviarà la cosa.

De totes maneres.... amb una personaja així jo no tornaria!!
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
Avatar de l’usuari
Ally83
:: conillet
:: conillet
Entrades: 352
Membre des de: dv. nov. 04, 2016 6:55 pm

Re: Baixa laboral per estres i ansietat durant l’embaràs

EntradaAutor: Ally83 » dv. maig 04, 2018 11:58 am

Hola maques!!

Vist que és una incompetent i que avui estic molt més tranquila, com tinc mutua privada i mals d’esquena de tota la vida aniré al trauma que em faci un informe, i fins hi tot he pensant en anar al psiquiatria, i amb els informes portar-li. Un cop em doni la baixa un altre cop demanaré un canvi de metge.

Moltes gràcies per els vostres comentaris, xo penso que si hi ha alguna altre noia com jo que no te recursos per la mutua privada, és molt injust...

Capseta amore com vas?
Desembre 15 Positiu
Gener 16 Abort espontani
Finals 2016 3 IA’s fallides
Maig 2017 FIV 4 embrions- transfer 2 20/5/2017 0 congelats- 31/05/2017 Abort bioquimic
Octubre 2017 2 embrions bons DGP
28/11/2017 transfer 1 embriò
9/12/2017 beta positiva
31/07/2018 neix la nostra petita
20/05/2019 te +
Avatar de l’usuari
Sumsi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 9:58 am

Re: Baixa laboral per estres i ansietat durant l’embaràs

EntradaAutor: Sumsi » dg. maig 06, 2018 10:14 am

Home, l'estres i ansietat són malalties psicosomàtiques, en el teu cas tens la incapacitat per complir els objectius marcats i l’excés de càrrega de treball els quals et produeixen ansietat, normalment és causa de baixa laboral.
Imatge
GinestaU
:: puça
:: puça
Entrades: 40
Membre des de: dg. jul. 02, 2017 2:33 pm
Contacta:

Re: Baixa laboral per estres i ansietat durant l’embaràs

EntradaAutor: GinestaU » dl. maig 07, 2018 12:52 pm

Ally el problema aqui es que la teva doctora de capçalera ni té vocació ni empatia. Els motius psicològics son suficients i de sobres per mantenir una baixa fins que tu ho vulguis tallar o un psicòleg et faci un informe dient que pots treballar, per suposat que l'ansietat és psicològica... no se com podria no ser-ho. Celebro que tinguis mutua i que et moguin la baixa per aqui, com bé dius si no tens diners per una privada nomès pots esperar tenir sort amb el que et toqui de SS, que hi ha grans professionals però sempre n'hi ha algun que dona la nota.. Si no tinguèssis mutua jo jo també apostaria per anar dient que la ciatica et porta fregida, que en les setmanes que estàs es perfectament possible. Ja ens diras com acaba, sort!
Imatge
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Ally83
:: conillet
:: conillet
Entrades: 352
Membre des de: dv. nov. 04, 2016 6:55 pm

Re: Baixa laboral per estres i ansietat durant l’embaràs

EntradaAutor: Ally83 » ds. maig 12, 2018 8:54 am

Moltes gràcies per tots comentaris;

Al final torno a estar de baixa, ja no per estres sino per amaneça de part prematur, dimecres a la oficina vaig tenir una hemorragia vaginal, i vaig acabar amb ambulancia d’urgencies a la maternitat.

Ara sembla que tot sota control xo haig de fer repos relatiu xq no em torni a passar. Encara no he vist a la meva dra. ja us explicaré que em diu la setmana vinent.

Gràcies a totes!!
Desembre 15 Positiu
Gener 16 Abort espontani
Finals 2016 3 IA’s fallides
Maig 2017 FIV 4 embrions- transfer 2 20/5/2017 0 congelats- 31/05/2017 Abort bioquimic
Octubre 2017 2 embrions bons DGP
28/11/2017 transfer 1 embriò
9/12/2017 beta positiva
31/07/2018 neix la nostra petita
20/05/2019 te +
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: Baixa laboral per estres i ansietat durant l’embaràs

EntradaAutor: capseta » ds. maig 12, 2018 9:51 am

Ostres Ally!!!! Que malament!!! Em sap molt greu el gran ensurt que has hagut de passar!!
Me n’alegro de que estigui tot sota control i espero que tinguis una resta d’embaràs tranquil,encara que hagis de fer repòs. És un rotllo però mira....

Això de la teva metgessa és de traca, és que fins i tot potser li podries posar una denúncia al col·legi de metges! De moment li posaria una reclamació al centre mèdic dient que vas demanar seguir de baixa per ansietat i estrès a la feina i t’ha passat això, que mai sabreu sie stà relacionat o no (o potser ho sabeu? Tant és!!) però ella va menysprear la teva salut (en aquell moment salut mental).

La baixa, posis la reclamació o no, la tindràs sense problemes fins al final i et canviaran de metgessa en un plisplas.

Quina ràbia em fa tot!!!

Molts ànims per encarar aquest final d’embaràs amb repòs, que es fa moooolt pesat, però millor així pel bé de la nena.

Una abraçada forta forta!!! :-()-) :-()-) :-()-)


Ahhh, i preguntaves què tal estem? Ja de 29 setmanes, estem passant dies mig mig perquè ha fet un any de la mort de la primera nena i aviat estaré de tantes setmanes com quan va morir, així que estic amb el nivell de paranoia alt. A sobre quan no és un all és una ceba i semrpe em troben coses! A la morfo, ara anèmia i plaquetes baixes.... però bueno, la nena va fent bé! I em fan seguiment cada 3 setmanes. I duen que d’aquí poc encara ens veurem més sovint, quina bogeria!
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
Avatar de l’usuari
MiPumky
:: rateta
:: rateta
Entrades: 187
Membre des de: dl. jul. 04, 2016 1:59 pm

Re: Baixa laboral per estres i ansietat durant l’embaràs

EntradaAutor: MiPumky » ds. maig 12, 2018 9:07 pm

Holaaa!!!

He vist Ally i he entrat a mirar. Ally tu ets lo primer, cuidat molt i espero que tot aixo acabi amb un ensurt.

La dra no té nom, la veritat, amb tot el teu historial,... però l'altre dia una compnaya meva de la feina en va dir que va hacer d'invetar-se que tenia lumbago per la baixa, quan quedaven 2 setmanes pel part, en fi,...
Cuidat molt que tu i la nena sou lo important. Una abraçada enorme!! Jo el dilluns li explica a la meva doctora que m'ha ajudat molt.

Capgrossa, cuidat molt, entenc que ha ser complicat amb aquesta experiència! Però no t'ha de tornar a passar i més si ara estàs més controlada.Molt ànims!!

Com t'entenc amb aixó de le sproves, jo només estic de 15 setmanes i en portem tant controlada que m'agobia una mica, i clar si et busquen et troben coses, clar,... de moment he de repetir la prova de la glucosa i controls extres per risc de preemclampsia.

Una abraçadaa noies!!!
Jo, 36, tot normal. Malaltia autoinmune.
Ell 44 azzospermia
Buscant desde 2013

2014 proves bàsiques
2015 començent IA ( En total 6 IA una bogeria)

2015 FIV diferida ( 6 congeladets)
3 negatius (2016) , tots els embrions sobreviuen
Fallada d'implantació per excés de coagulació

2018 FIV 1 blasto Positiuuuuuu!!!!
Octubre 2018 benvingut Marti!!!
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Baixa laboral per estres i ansietat durant l’embaràs

EntradaAutor: shyla » dl. maig 14, 2018 9:40 am

Ostres Ally quin ensurt! Espero que tot vagi bé! Una abraçada!
Imatge Imatge
GinestaU
:: puça
:: puça
Entrades: 40
Membre des de: dg. jul. 02, 2017 2:33 pm
Contacta:

Re: Baixa laboral per estres i ansietat durant l’embaràs

EntradaAutor: GinestaU » dl. maig 14, 2018 5:24 pm

Ally vaia tela, espero que passis la resta de l'embaras be, això de repos relatiu... tu reposa i que t'ho facin tot noia, ja tindras temps de tot! A la metgessa se li hauria de caure la cara de la vergonya, si et veus amb forces i creus que pot estar relacionat pots posar una queixa que encara que no serveixi de gaire quedara constància. Molts anims i molta força!

Capseta en dos dies farà l'any de la mort de la meva primera nena, el punt de gestació ja l'he passat fa un parell de setmanes, jo no estava de tant com tu però se que es molt difícil, et comprenc. Tot anira be ara, els arc iris son molt forts! Un petonarro maca, endavant!
Imatge
Imatge
Imatge

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::