Busquem nom!

Salut, dubtes i preparatius.
cusculleta
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dc. jul. 18, 2018 9:31 am

Busquem nom!

EntradaAutor: cusculleta » dc. jul. 18, 2018 10:04 am

Hola!
buscant cosetes pel baby e info per internet he trobat aquest foro! estic embarassada de 14 setmanes i esperem un nen o una nena per finals de gener!

Estem fent llistade noms però no arribrm a cap en concret...

Nena:
a mi m,agraden Bruna, Emma i Gal.la
al meu home li agrada Lucía, Candela...

Nen:
a mi m,agraden Biel, Gael, Martí i Pol
aa ell Lucas, Mateo i Hugo

a mi m,agraddn noms mésd,aqui i ell més castellans...
ENS DONEU IDEES??
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Busquem nom!

EntradaAutor: Anna Maria » dc. jul. 18, 2018 11:07 am

Bones!
Primer de tot, felicitats per l'embaràs!
Això de trobar nom pot ser complicat, nosaltres volíem que fos un nom que ens agradés a tots dos, que no hi fos a cap membre de la família i que sonés bé amb els cognoms, i ho vam aconseguir.
Et passo dues llistes:
Per una banda, aquí tens un llistat del Viccionari amb noms de nens i nenes catalans:
https://ca.wiktionary.org/wiki/Vicciona ... atal%C3%A0
També et passo l'enllaç de l'Idescat per si voleu un nom molt posat o poc posat, ho podeu consultar:
http://www.idescat.cat/nadons/

Em sona com si a les biblioteques hi hagués algun llibre amb noms, però no recordo el títol, si pots anar a una biblio per preguntar-ho, i si no el tenen el poden demanar per préstec bibliotecari (ara a l'estiu queda una mica parat però a partir del setembre funcionarà a ple rendiment)

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
aiguablava
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dc. ago. 15, 2012 7:22 am

Re: Busquem nom!

EntradaAutor: aiguablava » dl. jul. 30, 2018 2:55 pm

En aquest cas, jo faria un "ni tu, ni jo" però el que no faria mai és allò de "tu (o jo) tria el primer i l'altre el segon", perquè conec bastanta gent que diu clarament "el nom del meu fill no m'agrada gens" i tampoc és pla...

A casa també hem hagut de negociar bastant sempre però no teníem tantes diferències, ens agraden o catalans o internacionals.

A veure, el tema nom és molt personal, però donat que a un li agraden els catalans i l'altre els castellans, jo l'escolliria d'aquests que sonen o s'escriuen més o menys igual en diferents països, o els que tant en castellà com en català s'escriuen i/o sonen igual.

Noms de l'estil:
Per nena
: Emma, Elsa, Sílvia, Sofia, Diana, Dúnia, Carolina, Sara, Alexia, Alexandra, Sandra, Júlia, Maria, Martina, Carina, Berta, Judit, Ester, Lídia, Anna, Cristina, Míriam, Elisabet o Bet, Isabel, Adelaida,...
Per nen: Albert, Marc, Gerard, Àlex, David, Daniel...

Millor que us poseu d'acord.
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Busquem nom!

EntradaAutor: crunchi » dl. jul. 30, 2018 11:29 pm

Podeu buscar un nom que soni bé amb les dues llengües. Emma o Gala sonen bé en els dos idiomes, per exemple (escrit diferent Gala però).

Anims!!, segur qie arribeu a un acord!!!! :-()-)

Pd. Enhorabona per l'embaràs!!!!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Busquem nom!

EntradaAutor: Jomateixa82 » dl. jul. 30, 2018 11:46 pm

Hola!!!

Ui, Cusculleta, teniu molt temps per pensar encara jejeje si et dic que nosaltres no ens vam decidir fins les 30 i pico setmanes en els dos embarassos.... De fet en el segon va ser pocs dies abans del part jajajaja

Un nom de nena que queda bé en és igual en català i castellà i similar en altres idiomes és Rut o Ruth (aquí si que hi ha una petita diferència). Nosaltres per motius que no venen al cas finalment li vam posar un altre nom a la nena, però a vegades encara hi penso i m'ha quedat l'espineta de no haver escollit aquest. És clàssic però original alhora perquè es posa molt poc actualment, un nom amb personalitat, internacional...
meredith_888
:: puça
:: puça
Entrades: 28
Membre des de: dc. ago. 08, 2018 10:10 pm

Re: Busquem nom!

EntradaAutor: meredith_888 » dc. ago. 08, 2018 10:25 pm

Bona nit!
Coneixeu noms de nen/a ribagorçans o de la Vall d'Aran?

Serni: vol dir Sadurní.

Gràcies.
cusculleta
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dc. jul. 18, 2018 9:31 am

Re: Busquem nom!

EntradaAutor: cusculleta » dg. oct. 28, 2018 8:02 pm

Gràcies a totes per les propostes de noms! Finalment vam decidir que es diria Gael, encara que li vam tenir que dir adeú molt aviat i sempre estarà en el nostre cor.

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::