Repetir nom?

Salut, dubtes i preparatius.
Baldufa+_+
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: ds. set. 08, 2018 11:29 am

Repetir nom?

EntradaAutor: Baldufa+_+ » dv. set. 21, 2018 2:05 pm

Hola! :-()-)
Soc nova al fòrum. Però vos porte llegint des de fa prou temps. He participat en dos o tres posts però m'animat a obrir un tema nou per, simplificant, demandar opinió/ajuda d'un tema q a priori se q és prou personal ?-)

Vos conte. Tinc un nen de 2 anys. El seu nom el teniem super clar. Estic embarassada d'un altre nen i a menys de 2 mesos de parir no tenim nom :ufs:
Hem barajat molts! I tenim un llistat de noms descartats per ser fills d'amics o cosins. Alguns m'agraden molt com Arnau i Guillem. Però tenim prou relació.

El meu fill des del principi, per un amiguet del parc, al bebé li diu Pau. I la resta de gent tb. Inclús el pare que tenia altres com prefes. Però tinc un cosí q ens portem poquet q se'n diu i em fa cosa repetir. Mai m'agradat això de repetir nom i això q Pau m'agrada molt i pareix q ho tinc tot en contra. :p-) Hi ha dies q pense q no passa res per repetir el nom d'un cosí meu, q no son de la mateixa generació i estic exagerant. I altres dies q tinc claríssim no voler repetir i q vull un nom nou! Inclús li he comentat al meu home de vore-li la cara i entre els q tenim com posibles elegir. Però ja m'ha deixat clar q no vol. Altres opcions son Nil, Aimar i no se quin més..On vivim no son gens sentits. Nil el q menys.

I vosaltres, repetirieu? :-:)

Gràcies

Petonets
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Repetir nom?

EntradaAutor: crunchi » dv. set. 21, 2018 11:26 pm

Hola!! Aixo és algo taaaan personal....!!!
A mi tp m'agrada la idea de repetir nom dins la familia, però això és algo molt personal. El que en el teu cas, si ja heu començat a dir-li Pau al nen.... si realmemt us agrada el nom, i teniu bon rotllo amb el teu cosí, doncs ja està. A vegades no es pot dir allò de "jo mai, mai....". :ok:
Imatge

Imatge
Baldufa+_+
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: ds. set. 08, 2018 11:29 am

Re: Repetir nom?

EntradaAutor: Baldufa+_+ » dl. set. 24, 2018 11:36 am

Gràcies per la teua opinió Crunchi :-()-)
No és una decisió fàcil. :-o00m
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Repetir nom?

EntradaAutor: Jomateixa82 » dl. set. 24, 2018 9:54 pm

Hola!!

Aquest tema és mooolt personal... Jo també sóc de la opinió de no repetir noms que ja hi hagi a la família. No he entés mai això de posar el nom del pare/mare al fill/filla. No m'imagino en un àpat familiar cridant "pepet" i que se n'aixequin tres. Va ser la meva regla d'or a l'hora de triar el nom de les nenes, que no s'ho digués un familiar proper i/o filles d'amigues amb qui tingués molt contacte.

Si és un nom d'un parent o del fill d'un amic amb qui et veus un cop l'any o menys, doncs per mi perd importància que sigui repetit. Però com et dic no m'agradaria seure a un àpat familiar o a fer un café amb amics i quan cridin el nom de la nena no sàpiga si va per la meva o per qui. I mira que tinc una amiga que em va dir que es plantejava posar a la seva filla el nom que jo vaig posar a la meva!!!!! Casi em dóna alguna cosa jajajaja Sort que al final no ho va fer!

Pues res, si és el nom d'un cosí amb qui teniu molt contacte jo no ho faria, però si us veieu poc i us agrada sí.
Baldufa+_+
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: ds. set. 08, 2018 11:29 am

Re: Repetir nom?

EntradaAutor: Baldufa+_+ » dt. set. 25, 2018 12:18 pm

Moltes gràcies Jomateixa82.
La cosa es q ens hem criat junts i anat junts en la colla d'amics en el poble. Ara de majors no vivim en la mateixa ciutat però mantenim bon contacte per telèfon i ens vem 2-3 voltes a l'any.

Difícil difícil..I m'estic començant a agobiar molt :-o00m

Petonets
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Repetir nom?

EntradaAutor: Jomateixa82 » dt. set. 25, 2018 10:37 pm

El nom de la meva segona nena el vam decidir pocs dies abans que naixés jejeje. Jo sóc molt cagadubtes!!! Finalment estavem entre dos i la gran es va decantar clarement per un. Nosaltres haviem "decidit" l'altre, i li diem no es dira "X", ella deia nooo es diu "Y" jajajaja I finalment, com també ens agradava i ella estava tan convençuda vam posar el nom que deia la gran. De grans em farà gràcia poder dir que el nom el va "tirar" la germana. A més, potser no, però jo vaig pensar que si ella estava tan convençuda que la germana s'havia de dir així, si ho respectavem potser afavoriria que "l'acceptés" millor, que no pas si posavem l'altre nom i pensés, com? Jo esperava la "Y" i no la "X". No sé potser una paranoia meva per buscar justificacions per escollir finalment el que vam escollir.

Total, que si el gran està tan convençut i a vosaltres us agrada i teniu afinitat amb l'adult que porta el nom endavant, no? Total dos o tres cop l'any és "suportable". Jo el que no volia eren noms de gent que veiéssim a diari o setmanalment per exemple.
Baldufa+_+
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: ds. set. 08, 2018 11:29 am

Re: Repetir nom?

EntradaAutor: Baldufa+_+ » dc. set. 26, 2018 2:39 pm

Cagadubtes!! Jejeje qué bo! :r) Doncs ja som dos!

Segur que les teues filles tenen uns noms preciosos :love:
De nena el teniem clar.
La veritat el fet q el nom del segon fill/-a el trie el primer/-a és molt bonic :love: El meu "problema" és q vol el mateix q el meu cosí. Però bé. Tmpc ens vem tant. A més, no tenim un altre a tots els trac algo. I els que més m'agraden son fills de cosins o amics molt propers i això sí que no vull.. La primera opción del meu home es Àxel i va aceptar Pau pel xiquet. Jo continue anant a ratos. Q si Adrià, Aimar, Nil..M'agradaria q fora en català..

Moltes gràcies per tornar a contestar, contar la teua experiència i donar la teua opinió :globus:
Fosqueta
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 74
Membre des de: dj. nov. 24, 2011 4:51 pm

Re: Repetir nom?

EntradaAutor: Fosqueta » dl. oct. 01, 2018 4:52 pm

Hola Baldufa! Doncs personalment també soc de les que no els agrada repetir nom, pero.... es veu que a la familia aixo els importa poc. Entre casa meva (pares, germans i nevots) i casa l’home (pares, germans i nevots) tenim 3 noms per duplicat!
A vegades em fa hasta riure!
Ma cunyada li va posar el nom del meu home al seu gran.
Ma germana li va posar el nom del lare al seu nen.
I per repetir ma cunyada li va posar el nom del meu germa al petit.
Pero sincerament?! Al principi si era hasta graciso el fet de dir: tiet tal, tal petit!
Ara ja amb el temps cuan parlem d’en Jordi, o David, o el que sigui ja sabem a qui ens referim sense haber d’especificar....
I ja no li donem importancia.
Aixo si, es molt personal, i si realment creus que nomes estaras pensant en el teu cosi, busqueune un altre. Ara penso com les noies, si no hi conviviu diariament, no us suposara cap problema que els 2 portin el mateix nom!
Baldufa+_+
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: ds. set. 08, 2018 11:29 am

Re: Repetir nom?

EntradaAutor: Baldufa+_+ » dt. oct. 02, 2018 2:19 pm

Gràcies fosqueta! :-()-)
Vaja! A la vostra familia això de repetir nom importa ben poc jejeje
En la meua tots els meus cosins i fills dels mateixos porten noms nous. Repetir nom d'un cosí meu no és per a tant però m'agradaria q no fora repetit i això q a l'unica q li dona importància soc jo. Q si es repetit (Pau), q si sona raro (açí Nil no s'escolta) o té diminutiu con Adrià (Adri) cosa que no m'agrada. Crec q la cosa está entre estos 3..

Petonets :content:
beren
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dv. març 10, 2017 1:31 pm

Re: Repetir nom?

EntradaAutor: beren » dc. oct. 03, 2018 9:25 am

Hola!

A mi mai m'ha agradat això de repetir nom. De fet tenia molt clar que un criteri per descartar nom era que ja hi hagués algú a la família que es digués així. I després de tota una vida dient això .... la meva filla gran es diu com l'àvia!!
Però és que el nom ens agradava molt a tots dos i ja li vam començar a dir des del primer moment de l'embaraç i després ja no ens podiem imaginar un altre nom per la nena.
Amb el segon si que ja ens hem complicat una mica més i no hi ha ningú a la família ni entorn d'amics que el tingui.

Ja veus que sóc la menys indicada per donar consells. L'únic que et puc dir és que trieu un nom que us agradi a tots dos ( o a tots 3 si tenim en compte el germanet).
Baldufa+_+
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: ds. set. 08, 2018 11:29 am

Re: Repetir nom?

EntradaAutor: Baldufa+_+ » dc. oct. 03, 2018 2:57 pm

Gràcies beren per donar la teua opinió.
Gràcies a totes!
Al final el més important es que els agrade. Hem descartat Adrià. Així que Pau o Nil. Hui la matrona ma preguntat el nom i ma contestat: ah! Nil com el riu? Però això no és un nom de xiquet! Imagineu-se lo poc que s'escolta per açí!

:-()-)
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Repetir nom?

EntradaAutor: Jomateixa82 » dc. oct. 03, 2018 9:44 pm

Hola de nou!

Doncs a mi Nil m'agrada molt. N'hi ha pocs en general crec, a la meva zona no tan pocs com perquè algú ho relacioni amb el riu i digui que no és un nom, però moooolts menys que Pau. Una mica abans que jo tingués les nenes i em comences a fixar i pensar en aquestes coses a la meva zona es va posar molt de moda Pau, n'hi ha a tot arreu! i vaig pensar "si tinc un nen segur que no es dirà Pau que estic farta de sentir-lo a tot arreu" jejeje. Tanmateix sembla que aquesta "moda" ha afluixat per aqui, perquè dels nascuts últimament en el meu entorn no hi ha cap Pau.
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Repetir nom?

EntradaAutor: crunchi » dj. oct. 04, 2018 8:53 am

El meu es diu Nil, aixi que ja saps quin seria el meu vot. :content:

Per la meva zona n'hi ha moltissims, a la seva classe son dos i a l'altre classe del mateix curs, hi ha un altre Nil. Però bueno, quan el vam escollir ja erem conscients que això passaria, que n'hi ha moltissims. Però al nostre entorn (familia, amics, companys d feina...) no en tenim cap. Aixi que el vam escollir tot i saber q està molt de moda. A mi m'agrada que és curt, sencill, facil de pronunciar en català, castella, anglès....

Adrià també m'agrada molt, el diminutiu el veig bonic també. I Pau és bonic però en tenim un a la familia, per això el descarto jo personalment.

Ja ens diras quin es el definitiu!!! :-()-)
Imatge

Imatge
Baldufa+_+
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: ds. set. 08, 2018 11:29 am

Re: Repetir nom?

EntradaAutor: Baldufa+_+ » dj. oct. 04, 2018 9:15 am

Hola!!
Siiiii!! Nil és molt bonic :love:
Estem decidits en posar-li'l. El nostre fill continua q vol Pau. Q el bebé es diu Pau i punto! Per a d'ell sempre ha digut així :r) Almenys estem entre dos!
Açí, vivim a prop de València, s'escolten més els noms castellans. Lucas i Marcos moltíssim! Tb Alex, Leo, Adrián, Hugo, Iker, Eric.. En català els tipics Marc, Joan, Guillem i Gerard. Pau tb es comú. Jo conec dos. El meu cosí de 30 i molts jeje i l'amiguet del meu fill. De Nil cap. Acabe de vore que Nil a pujat de la décima posició a la quarta. En fa gràcia xq açí no s'escolta res :-D

:-()-) :-()-)
Baldufa+_+
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: ds. set. 08, 2018 11:29 am

Re: Repetir nom?

EntradaAutor: Baldufa+_+ » dt. oct. 30, 2018 9:38 am

Hola!
Entre per comentar-vos que fa dies que ens varem decidir per Nil. Menos mal perquè estem a 15 dies d'eixir de comptes! El nostre fill encara s'està fent a la idea. Però al Baldufo li agravaba més i a mi em fa cosa repetir i més un familiar tan proper. Quan ens pregunten pel nom hi ha de tot. Gent que possa cara i/o directamnt diu que quin non es ixe q és lleig. I altres q és molt original (açí ho es i molt jejeje), dolç i molt bonic. Però a nosaltres ens agrada i punt. Esperem que a ell també :anec:

Gràcies a totes :-()-)
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Repetir nom?

EntradaAutor: crunchi » dt. oct. 30, 2018 1:54 pm

>.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:

Com a mare d'un Nil, m'encanta la vostra elecció jejejeje A mi mai ningu m'ha dit que sigui lleig, però és igual, els noms a qui han d'agradar és als pares!!!

Que vagi molt bé el part!!! Anims ja us queda poquet per tenir-lo als braços!!! :love: :-()-)
Imatge

Imatge
Esteloide
:: puça
:: puça
Entrades: 23
Membre des de: ds. abr. 09, 2016 9:58 am

Re: Repetir nom?

EntradaAutor: Esteloide » dc. nov. 14, 2018 1:13 pm

La teva història m'ha fet recordar que quan els meus pares esperaven a la meva germana, estaven entre dos noms: Neus i Núria. Jo sempre vaig voler Núria però al final es va dir Neus. El fet curiós és que moltes vegades la gent s'equivocava i li deien Núria!
En fi, que es digui com es digui, el teu fill gran sempre podrà explicar aquesta història al seu germà petit i això, encara que sembli mentida, crea vincle! A nosaltres el nom que mai va ser de la Neus ens ha donat moltes històries, encara a dia d'avui la meva germana diu que si té una filla li posarà Núria!

Un petó!
Baldufa+_+
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: ds. set. 08, 2018 11:29 am

Re: Repetir nom?

EntradaAutor: Baldufa+_+ » dc. des. 05, 2018 8:54 pm

Hola Esteloide!
M'ha fet il•lusió vore que hi havia una entrada nova! >.-<:
Segur que per als vostres pares no fon fàcil elegir un dels dos. I deprès mira! Jejeje Com son les coses eh! :r) Els dos noms son molt bonics.

Aprofite per dir que Nil va naixer fa 15 dies. Tot va anar bé. El seu germà major, que per cert és diu Dídac (un nom tb res comú on vivim), esta encantat i no ha supossat cap problema. Li diu Nil des del primer dia >.-<:

Vinga!! Animeu-vos i continueu comptant històries xules! I la vostra opinió!!!
Reperieu nom o no? Preferiu posar noms nous o vos dona igual? Sou de repetir noms familiars?

:content: :love: :-()-)
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Repetir nom?

EntradaAutor: Jomateixa82 » dc. des. 05, 2018 10:30 pm

Moltes felicitats Baldufa+_+!!!

Benvingut Nil!

:-)(-:
Baldufa+_+
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: ds. set. 08, 2018 11:29 am

Re: Repetir nom?

EntradaAutor: Baldufa+_+ » dj. des. 06, 2018 11:01 pm

Moltes gràcies Jomateixa82 :-()-) : lasito :

:-)(-:

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::