Seguiment públic o privat

Salut, dubtes i preparatius.
airuni
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 325
Membre des de: dl. gen. 11, 2016 6:02 pm

Seguiment públic o privat

EntradaAutor: airuni » dv. des. 07, 2018 9:45 am

Hola!

Estic embarassada de 7 setmanes i encara no se on donar a llum.
He fet la primera visita amb la llevadora per la ss i tinc programada l'analitica i la eco de les 12.
La idea era portar-ho per la ss i anar-ho complementant amb el gine privat, portar-li les proves sense repetir-les.
També he anat a la primera visita amb el gine privat, vaig ser sincera i li vaig dir que no tenia clar on donar a llum i que havia anat a la ss. Li va sentar malament i em va dir que els hi estava fent perdre el temps i els diners, em va presionar perqué deixi d'anar a la ss i ho faci tot per privat.
I ara em trobo que no se que fer, doble seguiment ho trobo una tonteria haver de fer el doble de proves, si només vaig per privat puc donar a llum per la ss?
Una altra solució seria posar-me forta i dir-li que no vull deixar d'anar a la ss i que ho vull complementar anant als 2 sense repetir proves.
Alguna s'ha trobat amb aquesta situació? Que heu fet?
Gràcies!
Imatge
Avatar de l’usuari
nostreta
:: granota
:: granota
Entrades: 231
Membre des de: dj. maig 02, 2013 3:52 pm

Re: Seguiment públic o privat

EntradaAutor: nostreta » dv. des. 07, 2018 4:48 pm

Hola guapa!

Jo vaig tenir el mateix dilema i parlant amb la llevadora de la SS, com que tampoc volia doblar proves i que tot és més àgil (i fàcil) pel privat, vaig decidir que faria el seguiment pel privat i que el dia del part em presentés a l'hospital on volgués parir, que no hi havia cap problema en que no hagués fet el seguiment amb ells. També em va dir que podia anar a fer les classes prepart, matronatació, ioga i totes les xerrades que fessin i que si mai volia parlar amb una llevadora que demanés hora. I així ho fare, no sé on pariré però per la meva tranquilitat prefereixo fer el seguiment per privat, veure més sovint al cigronet i sentir que estic més "cotrolada", cadascú sap el que el fa sentir més segur.

El que sí que tinc clar, és que si tingués un embaràs completament normal i sense riscos (cosa que no és el cas) aniria de cap a parir a un hospital públic (sjdd, maternitat...) que són molt més respectuosos i respecten més els tempos.

Espero haver-te ajudat! :-()-)
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
petit_somni
:: peixet
:: peixet
Entrades: 273
Membre des de: dj. abr. 14, 2016 12:25 pm

Re: Seguiment públic o privat

EntradaAutor: petit_somni » dv. des. 07, 2018 7:36 pm

Hola!
T’explico la meva experiencia! Estic en el segon embaras pero ho estic portant igual que amb el primer (jo tampoc soc partidaria de doblar proves per cost i temps i perque si et donen opinions diferents encare tens mes dilema) així que em porto l’embaras a la mutua amb una dra alla em faig les proves i cada final de trimestre li porto a la llevadora alla em va test d’orina, pes, tensio i sentim el cor bategar. En el primer embaras vaig assistir a les classes prepart i despres portpart va molt be tenir aquest contacte a prop de casa que despres acabada de parir potser no tens ganes de gaires desplaçaments.
Aquest cop he preguntat si volgues parir a la publica i m’ha dit que en aquest cas lo ideal seria a la setmana 32 dir-li per derivar-me al hospital i alla fer l’ultim seguiment; imagino que pots presentar-te alla on vulguis pero potser es millor obrir fitxa amb calma uns dies abans.

Espero que et serveixi i que tant la llevadora com el privat ho respectin! Has de fer allo que et faci sentir mes comoda i a vegades implica posar-te forta com tu dius!
TE+ 17 de juliol 2016 : lasito :
21-03-2017 Neix el Marc :cnen: un somni fet realitat!
DPP 23 de març 2017 :-)(-:
Apolonia
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 529
Membre des de: dj. des. 04, 2014 10:28 am

Re: Seguiment públic o privat

EntradaAutor: Apolonia » ds. des. 08, 2018 12:11 pm

Hola Airuni,
jo estic ja de 22 setmanes i encara tampoc sé on fer seguiment.
T'explico com ho he fet jo:
- Vaig anar a la comadrona i li vaig dir la veritat, que no sabia on fer seguiment i que de moment anava a demanar hora també a la privada. No li va fer gràcia però no s'hi va ficar massa.
- Vaig tramitar visita pel públic, però després d'esperar, mails i trucades, sel's hi va traspapelar i mai em va arribar la cita del control del públic del primer trimestre.
- Mentres vaig anar fent seguiment pel privat. Les ecos de 1 trimestre, Triple Screening i Sullivan les vaig fer NOMÉS per privat.
- Finalment vaig fer eco 2 trimestre (morfo) i visita amb l'Hospital per Seguritat Social. Li vaig dir a la doctora la veritat i no em va renyar ni res.
- Vaig anar a la visita 20 setmanes a la privada i li vaig portar la eco del públic, la van escanejar i va dir que no calia repetir-la si jo no volia (vaig insistir que jo no la volia repetir.. no vull fer ecos innecesàries, em dona la sensació que "molestem" al bebé). Només em va fer una eco de 5 min de l'úter (vaginal), que al públic no em van fer.

Ara m'he canviat de gine del privat perquè la que tenia no m'agradava GENS. Ara, després de visitar-me amb la nova, que se suposa és una de les "bones" i " conegudes", aniré decidint.
- Tinc visites programades tant a la pública com la privada fins al final de tot. El què faré és, depenent qui m'atengui primer, em saltaré l'analítica d'un o de l'altre. La privada és Dexeus, i francament, les esperes d'analítiques són pitjor que a la Seguretat Social. És més, l'única visita que m'he fet a l'Hospital del mar m'he esperat menys que a Dexeus.

És a dir, que podries fer un MIX, o, si veus que a la privada o pública et renyen, doncs no els hi diguis i punt. Estàs en el teu dret de no estar decidida.
Jo vaig anant a la comadrona perquè em cau molt a prop, però si algun mes no hi vull anar em va dir que no passa res, que canceli la visita i ja està, doncs com que per edat estic a alt risc, al públic ja tinc més ecos i visites de lo normal. La comadrona està bé, però la veritat, l'últim cop ni em van pesar ni em van prendre la pressió, i la visita va consistir en ella mirant l'ordinador tota l'estona escrivint coses i poc més.

Molta sort i a veure què decideixes..!
airuni
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 325
Membre des de: dl. gen. 11, 2016 6:02 pm

Re: Seguiment públic o privat

EntradaAutor: airuni » dg. des. 09, 2018 6:06 pm

Gràcies per les vostres respostes.

Es que anar per la ss vol dir 3 ecos, la primera al gener, la morfologica i una altra sobre les 32 o 34 em sembla, es pot fer etern de la 20 a la 32 i de la 32 a la 40.
Ho he estat pensant durant aquest cap de setmana i em decanto més per donar a llum al hospital públic, el que tinc clar que no vull és que em dirigeixin i m'obliguin a prendre decisions que no vull i ja veig que un part amb un gine és així en canvi amb les llevadores crec que puc tenir mala sort i que em toqui de guàrdia una llevadora que no m'agradi però en general penso que són més respectuoses.

Vull intentar fer com m'heu dit l'Apolonia i petit_somni, fer el seguiment pel privat, però continuar anant a la llevadora i no perdre el contacte amb la seguretat social.
Per exemple les analitiques trobo més comode anar al cap, no se si puc demanar el resultat i portar-li al gine privat, vosaltres ho heu fet? En canvi la eco de les 12, trobo millor anar a la consulta privada que puc escollir horari i no haver d'anar a l'hospital i perdre tot el matí, no se si seria posible al necessitar l'analitica de sang més la eco per fer el TS, fer l'analitica per un costat i la eco per un altre.
I la resta doncs anar fent segons em convingui i si no li agrada, serà qüestió de canviar d gine, em sap greu perquè va ser molt atent fins que li vaig plantejar lo del seguiment.

Gràcies boniques!
Imatge
Apolonia
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 529
Membre des de: dj. des. 04, 2014 10:28 am

Re: Seguiment públic o privat

EntradaAutor: Apolonia » dt. des. 11, 2018 12:01 am

Hola de nou Auruni,
Jo la primera tanda d'analítiques la vaig fer per privat, i vaig portar els resultats al gine del cap. A la propera, intentaré fer-ho a l'inrevés.
El que sí que ja els hi he portat a la privada de la pública és la eco de les 20s.

Sort i espero que ho puguis anar combinant!!

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::