Valor HCG baix en el triple screening del primer trimestre

Salut, dubtes i preparatius.
Erika79
:: conillet
:: conillet
Entrades: 350
Membre des de: dt. jul. 11, 2017 8:33 pm

Valor HCG baix en el triple screening del primer trimestre

EntradaAutor: Erika79 » dc. maig 01, 2019 9:00 am

Holes, m'he decidit a fer aquest post perquè quan em vaig trobar en la situació no vaig saber trobar informació al respecte. Penso que algú li pot servir d'ajuda si es troba en la mateixa situació i, tenint en compte que cada cas és un món i no pretenc que tothom s'ho agafi com "la resposta", us podeu estalviar un ensurt com el que em vaig endur jo.

Suposo que el gran problema del que em va passar és que jo mateixa he de recollir els resultats o imprimir-los a casa i fins una setmana després no tinc la visita amb la doctora. Doncs bé, a principis d'abril em em vaig fer l'analítica del primer trimestre i, un parell de setmanes més tard, l'eco de les 12. L'eco va sortir bé i vaig entregar l'informe al lab perquè fessin els càlculs. Dies després ja els tenia i tot i que el risc dels diferents síndromes donava molt baix vaig veure un asterisc. Asterisc que indica o sol indicar que alguna cosa no està bé. I quina era aquesta cosa? La beta HCG. Si, la famosa hormona de l'embaràs. Estant de 9-10 setmanes em donava 26.6*. Just a sota hi havia els valors de referència i aquesta beta era la d'un embaràs de 16 setmanes. A més a més, espero bessons pel que, al meu cap, aquest valor no podia ser que fos tan baix. Què estava passant???? Imagineu l'ensurt. Totes tenim la idea de que la beta baixa és caca i si, a partir de X setmana la beta va baixant però tan d'hora???? Feia una setmana que havia vist als peques i tot estava bé però l'any anterior ja havia passat per un avortament diferit que es va aturar a les poques hores d'una eco on tot estava perfecte també... A més, no vaig començar a tacar fins 3 setmanes després per tant, que em diguessin que si no tacava és que tot estava bé, no colava com podeu comprendre... No podia estar tranquil.la de cap de les maneres.

Vaig córrer a urgències, no em van voler repetir analítica per si era un error ni fer eco per veure si tot estava bé. Tenen el meu historial de l'any anterior pero ni amb aquestes...

Gràcies a una amiga vaig aconseguir el telèfon personal de la meva gine i vaig poder contactar amb ella per whatsapp. Em va dir que tranquila, que en una setmana ens veiem, que tot estava bé. Això tampoc em tanquilitzava... Què vaig fer? Demanar hora amb un gine de Quirón Barcelona.

Mentrestant havia contactat amb el laboratori perquè s'asseguressin dels resultats i un dels caps va tenir la deferència de trucar-me pocs moments abans d'entrar a la consulta de Quirón i aquí ve l'explicació que em va donar:

La HCG la produeix la placenta i els barems que posen ells com a "normals" són estadístics. Només que una de les dues placentes fos una mica més petita que l'altra, aquest valor ja canviaria, només que el meu IMC fos diferent que l'estadístic, el valor canviaria. Baja, que era un valor que, un cop els embrions havien pres el control i produïen el PPaP i per eco tot estava bé, no servia de res. En el meu cas el PPaP (diria que eren aquestes sigles) estava més que bé.
Quan vaig entrar a consulta el gine, em al veure l'analitica fins i tot va fer el gest de tatxar-ho com dient: això no serveix de res. Jo així O_O. I em va confirmar que tot estava perfecte, tant per analítica com per ecografia.

I finalment, ahir vaig tenir consulta amb la meva gine i em va acabar d'explicar per què demanen la HCG. En aquest punt, unes 14 setmanes, ja no té res a veure en si l'embaràs és evolutiu, sino que la demanen per calcular el risc de síndrome de down. Quan el MoM (és com la mitjana) de la beta és molt alt, pot indicar un risc alt de Down. Si és baix, i tot lo altre està bé, no indica res.
També em va donar a entendre que quan són bessons la HCG baixa més ràpid que sent embaràs únic.

En fi... El meu consell és que si us trobeu en el mateix cas, consulteu als vostres metges però, de mentres, si la meva experiència us pot servir per estar més calmades, doncs millor.

:)
Ag-Oct'17: 2 IAD, negatives
Gen'18-FIV-Positiu!
Feb'18-Et sento!
Mar'18-Marxes...
Jul'18-FIV. 5 folis. Transfer d’1, bioquímic.
Set'18-Transfer de 2. Neg.
Gen'19-TSH regulada.Transfer cicle natural
Feb ‘19 ADE Beta 25/2: POSITIVA 1177,30
Oct'19 Benvinguts Biel i Luca!
Petitcoeur
Entrades: 2
Membre des de: dt. set. 19, 2023 7:24 pm

Re: Valor HCG baix en el triple screening del primer trimestre

EntradaAutor: Petitcoeur » dt. set. 19, 2023 8:29 pm

Hola,

Se que aquest post el vas fer fa molt de temps, però de veritat m'acabes de tranquilitzar molt.
Estava en la mateixa situació que tu, tot estava correcte però a l'analitica he vist el hcg baix a 26.7 a les 11 setmanes, i se m'ha vingut el món abaix. Entenc que fins que no m'ho digui el metge no puc estar al 100% segura, però ets la única persona que m'ha pogut tranquilitzar minimament, perquè buscava per internet i tot eren noticies dolentes.

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::