Repetir nom pensat després d'una pèrdua?

Salut, dubtes i preparatius.
Nicoleta
:: papallona
Entrades: 100
Membre des de: ds. feb. 08, 2014 9:56 pm

Repetir nom pensat després d'una pèrdua?

dl. maig 27, 2019 12:41 pm

Hola! Sé que és una qüestió molt personal, però potser algú m'hi pot donar alguna volta i veure-ho diferent...
Resumint molt, el cas és que fa un temps vaig tenir un avortament en el 1er trimestre. Malgrat que no era segur, pensàvem que era un nen i li havíem triat un nom. Però no va anar bé. Després vam tenir una nena, un amor arc de sant martí.
El cas és que ara, sembla que de nou esperem un nen i no hi ha cap altre nom que ens agradi als dos. Però, per una banda no em sembla "just" o "ètic" posar-li el nom que teníem per a l'anterior... Per altra banda també seria bonic poder dir aquest nom sense plorar,... Jo què sé. És complicat. Però no ens posem d'acord i, hem de pensar que aquest cop tot anirà bé!
A veure si hi voleu opinar i ens ajudeu sisplau.
Gràcies!
Una abraçada
:camio: <:-<
Gustineta
:: peixet
:: peixet
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra
Entrades: 276
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm

Re: Repetir nom pensat després d'una pèrdua?

dl. maig 27, 2019 1:23 pm

Hola Nicoleta!

En primer lloc, enhorabona per l'embaràs!

D'entrada et diria que aquest tema és molt i molt personal.

Feu servir el nom que havíeu triat per referir-vos al petit que vau perdre o associeu aquest nom amb ell? Si és així, repetir nom jo crec que sí que se us pot fer una mica complicat.
Si simplement l'hi havíeu triat, però no l'hi associeu, doncs, per què no, si el nom us agrada? Particularment, no ho veig injust ni poc ètic, però ja et dic és taaan personal.

Nosaltres sempre hem posat nom als petits que hem perdut perquè hem necessitat donar-los un lloc en la nostra vida i donar-los un nom ens semblava una bona manera de fer-ho. Això sí, sempre els hem pensat a posteriori, després de les pèrdues i són noms que probablement no hauríem fet servir si les coses haguessin anat bé. Per tant, en el nostre cas, el procés ha estat diferent.

Ara, per fi estic embarassada, en la recta final de l'embaràs, i no hem volgut saber si és nen o nena. Hem pensat un nom de cada i quan neixi farem servir un o l'altre i el farem públic. I t'he de dir que em plantejo un dubte relacionat amb el teu: tot i que el nostre fill/a en certa manera encara no tingui nom, el fet d'haver-n'hi pensat un farà que, si les coses no van bé (que no passarà, però la infertilitat i les pèrdues fan que perdis la innocència i et plantegis aquestes coses), pugui "no gastar" els noms triats i guardar-los per a un bebè sa o ja l'hi hem associat els noms?

Teniu temps encara per pensar-hi? Us fa una punxadeta pensar el nom, remou massa coses? O no perquè el nom us agrada i podeu associar-lo al nou petit sense que això vulgui dir que el petit que vau perdre perdi importància que li voleu donar?

Una abraçada
Novembre de 2013: iniciem la cerca
Gener-juny 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Setembre 2014-setembre 2017: proves, cicles de cerca natural fallits i 2 IA negatives
Octubre-desembre 2017: 1a FIV amb DGP. Un sol embrió sa; avortament bioquímic
Juliol i setembre 2018: 2a i 3a FIV amb DGP
Novembre 2018: Transferència i beta +

Imatge Imatge
Imatge
ner
:: cèrvol
:: cèrvol
Ubicació: Girona
Entrades: 557
Membre des de: dt. abr. 17, 2012 4:15 pm

dt. maig 28, 2019 12:25 pm

Hola Nicoleta, moltes felicitats!

Comparteixo bastant la opinió que t'ha donat al darrer post la Gusineta: és una decisió molt personal i depèn de com relacioneu vosaltres el nom si amb la pèrdua o amb una nova vida.

En el nostre cas, el primer embaràs que no va anar bé, vàrem saber molt aviat que seria nena i com que ja teníem molt clar des d'abans de saber el positiu el nom, de seguida que varem saber que era una nena li varem dir pel nom. Llavors he tingut dues filles més i jo no vaig voler-li posar el mateix nom. Vaig decidir que de XXXX (no poso el nom no fos cas que fos el mateix :-)) a casa meva només n'hi havia una. El meu marit ho va respectar. A mi em recordava tot el que havia patit, de fet quan hi penso encara em fa plorar i vaig decidir que de noms n'hi havia molts de molt bonics i que ja en trobariem un altre. Cal dir que ens va costar mesos, amb la primera filla estava embarassada de més de 6 mesos i encara no ens havíem decidit. Amb la segona amb 8 mesos igual. Recordo que preguntava a tothom quin nom li posava al seu fill/a, vaig mirar a gencat la llista dels noms del nens nascuts a l'any anterior, vam fer llistes... però al final tenen dos noms que per nosaltres són molt bonics.

Aquesta va ser la meva decisió però insisteixo no és la correcta, és la meva, tu pots optar per posar-li el mateix nom però dependrà de com et sentis.
Imatge
Nicoleta
Entrades: 100
Membre des de: ds. feb. 08, 2014 9:56 pm

dc. maig 29, 2019 10:15 am

Hola noies,
moltes gràcies per respondre. És un tema delicat i em sembla que si no t'hi has trobat és molt difícil d'opinar-hi.
Em quedo sobretot amb el que m'heu dit, de valorar si aquell nom l'associem o no amb el petitó que vam perdre.

I m'adono que jo sí que ho faig. Potser el Nicoleto no ho fa tant, però és que de fet ell evita parlar-ne tant com pot...

Per mi sí que era l'XXXX. I crec que sempre ho serà en el meu cor. O sigui que li guardaré el nom perquè almenys això, sí que ho tingui, perquè hi va ser. I encara que ens costi, si ens desencallem amb aquest tema segur que trobarem altres noms que ens agradin a tots dos. El que vindrà si Déu vol serà una altra personeta i li buscarem un nom bonic que sigui només seu.

Gràcies maques.
Una abraçada.
:camio: <:-<
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1071
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

dj. maig 30, 2019 6:05 pm

Hola bonica,

Et vaig llegir fa uns dies però no vaig poder respondre. Sembla que ja tens decidit què fer. Crec que és el correcte si per a vosaltres en Xxxxx ja és anomenat així.

Quan la meva filla va morir a les 31s vam tenir clar que ella era l’Eyra, i ens fa mal pensar que mai la cridarem al parc, ni brodarem el seu nom en la bata, ni mil coses més, però és ella i prou, la nostra filleta eterna. Li haviem posat el nom a les 13s així que tots li dèiem així (i en seguim parlant, per sort).

Després hem tingut la seva germana Greta, mai vam dubtar amb aquest tema per les ciscumstàncies, però sí ens va passar una cosa: en la tria de noms, en el priemr embaràs ens vam quedar entre dos: Eyra i Maia, i en el de la germana igual, Greta i Maia. Al final vam preferir Greta perquè Maia era el descarte de la germana i no ens agradava la idea de “segon plat”.

Per cert, jo em vaig tatuar el nom de l’Eyra al braç, m’encanta el nom, l’estimo a ella.... i m’agrada tant veure’l cada dia escrit!! Era de les que deien que mai es tatuaria, que no en tenia cap necessitat, i ja veus!!

D’altra banda, pel tema de els constelacions familiars, et dirien que no posis mai el nom d’algú altre que per tu representa aquella lersona, ja que li estas posant un pes emocional, un pes subconscient al nadó, una motxilla que no necesita.

Ànims i endavant amb el que feu! :-()-)
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: perdem al nostra nena (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la nostra segona nena
Agost ‘19: TE+
ImatgeImatge

Torna a “Estic embarassada”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::