Sagnat continuat de 17 dies seguits i encara actiu després de la concepció

Salut, dubtes i preparatius.
Ishtarwars
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: ds. nov. 30, 2019 11:34 am

Sagnat continuat de 17 dies seguits i encara actiu després de la concepció

EntradaAutor: Ishtarwars » ds. nov. 30, 2019 7:00 pm

Bon dia!
Normalment sóc molt regular en el meu cicle se 28 dies. Aquest mes vaig començar a sagnar 2 dies abans. Quantitat no molt abundant i en 2 dies es va quedar amb restes però amb sang fresca rosada. Portava 12 dies així i de repent vaig tenir els pits molt sensibles i un parell de dies de dolor abdominal. Em vaig fer el test d'embaras el dia 14 de sagnat I per la meva sorpresa va donar positiu. No m'ho esperava gens, ja que es un sagnat considerable... El dia 15 vaig anar de pet al metge i em va dir que fes repòs. Ja fa un any que busquem el embaràs i a l'agost vam tenir un embaràs sense implantació. Ara ja som dia 17 i segueixo igual. Volia saber si això pot acabar en bon port o si es un signe clar de que la cosa no va bé. Estem molt il·lusionats però no volem endurnos una patacada.... Si algú té alguna experiència sobre aquest tema i ens pot explicar la seva experiència ens anirà molt bé.

Gràcies,
Avatar de l’usuari
Bea
:: conillet
:: conillet
Entrades: 389
Membre des de: dj. set. 02, 2010 5:39 pm

Re: Sagnat continuat de 17 dies seguits i encara actiu després de la concepció

EntradaAutor: Bea » dl. des. 02, 2019 5:31 pm

Hola,

Em sorpren que no t'hagin donat progesterona, i més amb el temps de cerca que portàveu, que es pot derivar perfectament d'una carència fisiològica de progesterona.

Un sagnat a l'embaràs pot ser per diferents motius: per la mateixa implantació (pensa que l'embrió fa forat a l'úter que agafar-se), algun petit hematoma que s'ha fet i ha d'anar drenant o per falta de progesterona que fa que part de l'endometri es desprengui amb risc que s'acabi desprenent l'embrió també.

És millor pronòstic tacar rosat o marró que tacar vermell viu, i millor com menys quantitat. Quantitat com una regla o més generalment és mal pronóstic. Pel que dius, és poquet i rosat, per tant jo de moment seguiria optimista, però tot i així són molts dies i tenint en compte que portàveu un any de cerca, jo no descartaria que tinguis la progesterona baixa. Tens una fase lútea curta? Taques sempre uns dies abans de la regla? Jo al teu lloc tornaria al metge i insistiria en que em receptés progesterona fins acabar el primer trimestre, en que la placenta ja genera prou per ella mateixa. Les primeres setmanes el suministre de progesterona depèn del cos luti, i és bastant habitual que sigui deficient. Això causa un bon número d'avortaments, però té molt fàcil tractament.

Bea.
Jo: SOP+RI
Ell: Translocació Robertsoniana 13-14 (Des'14)
Jul'10 TE+/Abr'11 Neix L
Set'12 TE+/Mar'13 M marxa
Nov'13 TE+/Des'13 Av. espontani
Ago'14 TE+/Oct'14 P marxa: ILE per anencefalia i trisomia 18
Des'14 TE+/Ago'15 Neix J
Ago'17 TE+/Oct'17 Av. diferit bessons Mo-Mo
Abr'18 TE+/Bioquímic
Mai'18 TE+/Gen'19 Neix V
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Sagnat continuat de 17 dies seguits i encara actiu després de la concepció

EntradaAutor: Jomateixa82 » dl. des. 02, 2019 11:19 pm

Hola!!

Jo vaig tenir un avortament a les 7 setmanes amb molt poc sagnat, 2-3 dies i de cop i volta avortament espontani. En el segon embaràs vaig tenir pèrdues, lleus durant ben bé dos setmanes i finalment va anar bé, fent repós. I finalment en el tercer embaràs vaig tenir un sagnat, durant uns 10 dies prou abundant com per confonfre'l amb una regla. Jo tenia la sensació d'estar embarassada però al tenir "la regla" ho descartava fins un dia que vaig tenir un fort dolor que em va recordar a les contraccions de l'avortament i em vaig fer la prova d'embaràs. Va resultar que sí, que estava embarassada i l'endemà mateix de descobrir-ho i fer repós el sagnat va acabar i també va arribar a bon port. Amb tot això et vull que és difícil de dir i que potser no hi perdries res en fer-te una analítica per valorar els nivells de progesterona, encara que sigui anant per privat. Si almenys et serveix per estar més tranquil·la estarà ben fet.

A mi en me'n van receptar, i de fet no vaig ni pensar en aquesta possibilitat. A mi, previament als embarassos, en diverses revisions mèdiques laborals m'havien detectat que la glàndula tiroides se'm palpava grossa, però els valors analítics se'm mantenien dins la normalitat fins el post part que se'm va disparar i em van diagnosticar (ara ja el tinc crònic). Si tens un hipotiroïdisme subclínic també podria ser que causes dificultats en la concepció i un major risc d'avortament (si l'hipotiroidisme està controlat no tindria perquè).
Ishtarwars
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: ds. nov. 30, 2019 11:34 am

Re: Sagnat continuat de 17 dies seguits i encara actiu després de la concepció

EntradaAutor: Ishtarwars » dt. des. 03, 2019 12:09 pm

Moltes Gracies Bea i Jomateixa82 per els vostres comentaris, son de gran ajuda ja que trobo que no es fàcil trobar aquesta informació.

El que dius Bea de la progesterona ara em preocupa una mica ja que aquest últim any he tacat la setmana anterior a que em vingués la regla un parell de vegades i ho vaig mirar per internet i vaig veure que aquesta podria ser una raó i que podia dificultar l’embaràs. Per això vaig demanar uns anàlisis en els dies previs a la menstruació i va resultar que els nivells en aquell moment no eren dolents. Ja no em vaig preocupar mes però podria ser que els nivells no fossin iguals cada mes no?

Per altra banda Jomateixa82, tinc un nodul a les tiroides. El controlo un cop a l'any des de fa 5 anys i els anàlisis sempre m'han demostrat uns nivells hormonals correctes. No se si l’embaràs ho podria alterar.

Ahir per primer cop nomes vaig tacar una mica i avui de moment gens. Ara portava 20 dies i els últims dies va ser mes intens. He comprat un altre test d’embaràs i el faré demà al matí que farà una setmana del primer. Avui al matí he fet anàlisis. de 8 coses que em va demanar el metge però no tinc molt clar que era cada cosa.
Jo noto una sensació com un pessic a la zona de l'ovari esquerre i els pits segueixen inflades però potser no tant... potser ja m'he acostumat una mica. Tinc una mica d'estrenyiment que no n'havia tingut mai.. Per la resta tot mes o menys normal. Nomes una mica de sensació d'embafament i molta gana ..:)

En 4 dies tindré tots els resultats però no tinc hora al metge fins dijous que bé. Si l'embaràs encara esta actiu i veig alguna cosa rara a les analítiques hauria d’abalançar la cita, no?

La progesterona la puc comprar a la farmàcia sense recepta? No se si es dolent prendre-la preventivament.

Gracies de nou per la vostra ajuda xx
Ishtarwars
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: ds. nov. 30, 2019 11:34 am

Re: Sagnat continuat de 17 dies seguits i encara actiu després de la concepció

EntradaAutor: Ishtarwars » dt. des. 03, 2019 4:47 pm

Acabo de veure que la progesterona no me la han demanat en els analisis d'avui!.. Hauria d'anar a demanarlo? o em quedo fent repos?
Avatar de l’usuari
Bea
:: conillet
:: conillet
Entrades: 389
Membre des de: dj. set. 02, 2010 5:39 pm

Re: Sagnat continuat de 17 dies seguits i encara actiu després de la concepció

EntradaAutor: Bea » dt. des. 03, 2019 6:08 pm

Jo intentaria que em miressin la progesterona també ja que t'han fet analítica, fes una trucada al metge que l'ha demanat a veure. De totes maneres si ja no taques és bona senyal. I si ja et vas mirar la progesterona fa pocs mesos dies abans de la regla, sumat a que ja no taques, jo estaria tranquil·la, tot i que els nivells de progesterona podrien variar d'un clicle a un altre perquè hi ha molts factors que afecten a l'ovulació (el cos luti resulta de cada òvul, sigui fecundat o no, i depenent de la "qualitat" de l'ovul d'aquell mes el cos luti produeix la progesterona que toca o no), però en general és bastant estable a cada dona. Sobre la progesterona sense recepta, jo crec que si vas a una farmàcia de confiança potser te la venen, perque tot i que és amb recepta, no té cap contraindicació a l'embaràs, i diria que l'únic efecte secundari és que et provoca una son insuportable. Molts metges la recepten al primer sagnat, sense cap analítica. Però si jo estigués a la teva situació, intentaria que me la miressin a l'analítica que t'acaben de punxar, perquè és molt possible que no la necessitis.

Quan jo he tingut dubtes de si l'embaràs anava bé (he tingut molts avortaments), he comprat tests de tira d'aquells baratos a Amazon i he anat fent un cada dos o tres dies. Si cada cop marca més, tot bé. És l'indicador més fiable que tindràs, perque no pots fer una eco cada dos per tres. Si l'embrió s'atura, l'HCG no duplica cada 48h com és habitual, primer s'estanca i després comença a baixar. Les sensacions de l'embaràs són variables, el cos s'adapta, hi ha èpoques que notaràs més molesties als pits, o més als ovaris, o a la pelvis... o més malestar, més nàusees, més mareig, més o menys gana, més o menys ganes de fer pipi... Per experiència et dic que el fet que aquests símptomes vagin variant o alguns desapareguin, no té perquè ser mala senyal, no t'agobiis amb això.
Jo: SOP+RI
Ell: Translocació Robertsoniana 13-14 (Des'14)
Jul'10 TE+/Abr'11 Neix L
Set'12 TE+/Mar'13 M marxa
Nov'13 TE+/Des'13 Av. espontani
Ago'14 TE+/Oct'14 P marxa: ILE per anencefalia i trisomia 18
Des'14 TE+/Ago'15 Neix J
Ago'17 TE+/Oct'17 Av. diferit bessons Mo-Mo
Abr'18 TE+/Bioquímic
Mai'18 TE+/Gen'19 Neix V
Ishtarwars
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: ds. nov. 30, 2019 11:34 am

Re: Sagnat continuat de 17 dies seguits i encara actiu després de la concepció

EntradaAutor: Ishtarwars » dt. des. 03, 2019 6:20 pm

Gracies Bea,

Demà trucaré a veure si hi ha sort i me la poden afegir.

Ja us aniré informant!!

Salut!
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Sagnat continuat de 17 dies seguits i encara actiu després de la concepció

EntradaAutor: Jomateixa82 » dc. des. 04, 2019 10:44 pm

Hola Ishtarwars,

Sobre la tiroides el post part (de fet va ser el meu cas) pot alterar la tiroides. Normalment primer es passa per un hipertiroidisme (molts nervis, ansietat, irritabilitat, aprimament important) i llavors s'entre en una fas d'hipotiroidisme que pot durar mesos i resoldre's quan el cos "torna a la normalitat" i les hormones es regulen de nou o bé quedar ja crònic.

En el meu cas després del primer part em van diagnosticar l'hipotiroidisme (no vaig notar símptomes d'hipertiroidisme jo.. no sé si és possible passar direcatment a hipotiroidisme) perquè estava moooolt cansada, i quan dic molt vol dir a no tenir energia ni tan sols per aixecar-me del llit i no tenir a veure amb dormir poc, etc. El problema del post part és que si vas al metge refereint cansament ho troben "normal" ja que dorms menys, etc... A mi el que em va cridar l'atenció va ser un dia que vaig anar a la peluqueria i davant el mirall, empassant saliva em vaig adonar que tenia les tiroides visiblement més grans del normal (sembla acudit però quan empassava semblava un gripau). Vaig anar al CAP i em van dir que hi havia moltes tiroiditis post part, algunes evolucionaven bé i desapareixen i altres no (el que he explicat abans)

Llavors, durant el segon embaràs em van mirar els nivells de TSH etc més sovint i en el meu cas es van mantenir estables i no vaig haver de variar la dosi de medicació que prenc, i en el segon post part tampoc. Segons em va dir el meu metge de capçalera això no sol ser habitual ja que en nous embarassos es sol descompensar altre cop.

Bé, el cas és que amb la medicació adequada no hi ha riscos per l'embaràs i tu pots fer vida normal (exceptuant que aprimar-me és missió impossible si ho comparo a abans i tinc diversos kg de més a sobre respecte a abans dels embarassos, què hi farem, és un preu a pagar baix quan miro a les nenes)

Desitjo de tot cor que tot et vagi molt bé i finalment no et falti ni progesterona ni tinguis problemes amb la tiroides.

Ah! Jo també compraria testos d'aquests d'embaras de l'amazon que surten tirats de preu i en pots fer un sovint per estar més tranquil·la.
Avatar de l’usuari
Bea
:: conillet
:: conillet
Entrades: 389
Membre des de: dj. set. 02, 2010 5:39 pm

Re: Sagnat continuat de 17 dies seguits i encara actiu després de la concepció

EntradaAutor: Bea » dc. des. 11, 2019 8:03 am

Ishtarwars, com vas? Has tornat a tacar? Et van mirar progesterona finalment?
Jo: SOP+RI
Ell: Translocació Robertsoniana 13-14 (Des'14)
Jul'10 TE+/Abr'11 Neix L
Set'12 TE+/Mar'13 M marxa
Nov'13 TE+/Des'13 Av. espontani
Ago'14 TE+/Oct'14 P marxa: ILE per anencefalia i trisomia 18
Des'14 TE+/Ago'15 Neix J
Ago'17 TE+/Oct'17 Av. diferit bessons Mo-Mo
Abr'18 TE+/Bioquímic
Mai'18 TE+/Gen'19 Neix V

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::