Menjar i pes

Salut, dubtes i preparatius.
Piruleta15
:: peixet
:: peixet
Entrades: 296
Membre des de: dl. ago. 23, 2021 3:18 pm

Menjar i pes

EntradaAutor: Piruleta15 » dv. ago. 05, 2022 3:01 pm

Hola a tothom,

Sóc nova i vaig molt perduda...

No he passat la toxoplasmosis i sé que també cal vigilar la listeriosis.

Algú em pot aclarir que menjar i que no exactament? Per exemple vols anar a sopar entrepà... De que el demanes?

Begudes?

L'altra dia mateix vaig demanar trufes per postres per evitar pastissos, fruita sense netejar...i bingo! Quan ja en portava 3...dic ui...aroma de brandy portaven. Ja em vaig rallar.

Per alta banda...tema pes...estic de 6 setmanes i porto 500 grams que és l'ho normal? O sigui perquè no em facin el toque...pensava que el primer trimestre no pujaria gens però començo a veure la panxa com inflada ja.

I...tot just començo vacances!! A veure com m'ho faig per controlar tema menjar a hotels i restaurants.

Gràcies :)
Caterinamore
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: ds. des. 18, 2021 5:28 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Menjar i pes

EntradaAutor: Caterinamore » dv. ago. 05, 2022 6:24 pm

Hola Piruleta,

Tema toxoplasmosis i similars, jo vaig seguir menjant pernil serrà. N'he menjat sempre i gairebé cada dia. Ara, no vaig gosar tocar el sushi. En el meu cas no em vaig preocupar gaire per això. Però tampoc vaig tastar res que no hagués menjat abans.

El que sí que et diría es de mirar de evitar sucres i carbohidrats. I dur la dieta equilibrada que es diu sempre.

Coses que em van funcionar:
Aprendre a cuinar fetge pel ferro.
Anar a la piscina sovint o amb una rutina (pot ser l'esport que vulguis).
Menjar molta fibra, és comú tenir estrenyiment o just el contrari i la fibra va bé per ajustar-ho una mica.
Evidentment evitar tabac i alcohol xd, però no et preocupis pel bombó amb licor... no passa res.

Tema pes:
A mi em van fer sentir com el cul i estava prima i tot. Hi va haver una visita cap el 5è mes que em van preguntar si m'havia aprimat. Oi tant! Tant sentir " vigila el pes, vigila..." que al final una es ralla massa. No val la pena. El meu bebito va sortir estupendo i jo per sort em vaig recuperar ràpid.

Això que dius dels 500g, no ho sé. La meva balança no és gens exacta i tan pot dir que m'he aprimat 2kg com que peso el mateix que el meu marit,...etc. No miris tant el pes i disfruta mooolt l'embaràs.

Un petó bonica ❤
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2122
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Menjar i pes

EntradaAutor: Anna Maria » ds. ago. 06, 2022 8:11 am

Bones!
Pel que fa a la listeriosis, no conec el tema perquè quan vaig estar embarassada no es mirava.
Pel que fa a la taxoplasmosis, es tracta dels aliments curats, com són el pernil salat i els embotits. Se soluciona el tema si prèviament els congeles durant un mínim de 24 hores. Pel que fa al sushi, en teoria el peix utilitzat és cru però prèviament congelat, perquè ho fan pel tema de l'anisaki.
Per altra banda, els formatges han d'estar fets amb llet pasteuritzada.
Jo personalment, si em trobés a la teva situació, evitaria aquests aliments fora de casa, estem parlant d'uns dies, després quan tornis a ser a casa doncs ho podràs controlar. Jo vaig estar sense veure una gota d'alcohol tot l'embaràs i fins que el meu fill va deixar de popar (als 5 anys), i no m'ha passat res.

Pel que fa a "no passa res si en menjo" és com tot, com el beure alcohol i conduir, com el no esmorzar cada dia, com el fumar,... Cadascú pren les decisions que pren. El que és important és saber el que pot passar, a partir d'aquí tots/es som grandets de decidir el que fem i el que no fem.

Espero que tinguis un bon embaràs i un part amb hora curta!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Caterinamore
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: ds. des. 18, 2021 5:28 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Menjar i pes

EntradaAutor: Caterinamore » dl. ago. 08, 2022 7:32 am

Hola,
Uala Anna Maria, com et passes comparant el "menjar certes coses" amb fumar o beure i conduir. Espero que t'hagis quedat a gust. >.-<:
Els meus antulls d'embaràs van ser precisament pernil serrà (sobretot el greix), parmesà i amanida. Vaig decidir fer cas al meu propi cos, que si em demanava menjar aquestes coses per alguna cosa seria i no al metge de torn receptan-te les típiques pastilletes caríssimes, i que en el meu cas, veient les analítiques, no em servien de res.

Piruleta, investiga, estudia, i defensa tot allò què vulguis dur a terme en l'embaràs i el part.

Bona setmana!!!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2122
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Menjar i pes

EntradaAutor: Anna Maria » dl. ago. 08, 2022 10:10 am

Caterinamore ha escrit:Hola,
Uala Anna Maria, com et passes comparant el "menjar certes coses" amb fumar o beure i conduir. Espero que t'hagis quedat a gust. >.-<:
Els meus antulls d'embaràs van ser precisament pernil serrà (sobretot el greix), parmesà i amanida. Vaig decidir fer cas al meu propi cos, que si em demanava menjar aquestes coses per alguna cosa seria i no al metge de torn receptan-te les típiques pastilletes caríssimes, i que en el meu cas, veient les analítiques, no em servien de res.

Piruleta, investiga, estudia, i defensa tot allò què vulguis dur a terme en l'embaràs i el part.

Bona setmana!!!


Bones!
No volia molestar-te amb els meus comentaris, disculpa. Vaig escriure molt categòricament, no era la meva intenció posar-ho a la mateixa altura, però això és molt personal i cadascú en té una opinió diferent. Si agafes la toxoplasmosis durant l'embaràs pot ser que no passi res, clar està, però el que volia donar a entendre és que si més no ho hem de conèixer.
Perquè entenguis el meu punt de vista, et resumiré el meu primer embaràs: 5 setmanes, resulta que s'havia parat el desenvolupament del fetus, no en tinc ni idea de quan. Això, abans, hauria estat que no m'havia vingut la regla un mes, i punto pelota, perquè abans no teníem informació. No paaaaaasssaaaaa res, moooooooltes dones tenen avortaments, millooooooor ara que despréeeeeeees dona. Doncs no, no em van donar pastilles per expulsar l'avortament, sinó que el metge va voler comprovar l'hormona de l'embaràs que era molt superior al que havia d'estar. Legrat d'urgència i biòpsia. Per què? doncs perquè podia tenir mola (completa o parcial), com així va ser. La mola és com una malformació de la placenta que pot donar lloc a un càncer. Si el ginecòleg no hagués estat informant... i no va passa res. m'ho van treure i durant un any no vaig poder quedar-me embarassada (ni ganes, també t'haig de dir :-:) ) perquè la possibilitat de repetir la mola augmentava exponencialment. I ja està, ara tot és passat, tinc el meu fill que és un solete, sa com un roure.
Per això, una es torna més ponerica del que ja era abans :-D I per això, vaig escriure tant categòricament, perquè el no passa res doncs depèn de la persona.
I crec que l'important és, com tu bé has dit, informar-se bé, ara que ho tenim a l'abast. No hi ha decisions perfectes. A veure, a la classe de l'Isaac hi ha nens que han fet popa, nens que no, nens que mengen xuxes tot el dia, nens que no, nens que dormen 10 hores cada nit i nens que no... I tots estan ben fantàstics.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Caterinamore
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: ds. des. 18, 2021 5:28 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Menjar i pes

EntradaAutor: Caterinamore » dl. ago. 08, 2022 1:34 pm

Hola altravegada, :love:

Ostres Anna Maria, quin greu tot el que has hagut de passar. Si, les coses millor mirar-les bé que després venen els sustos.
Perdona,... és que a vegades veig embarassades pel carrer fumant amb una panxa gegant i pateixo. De bebent no n'he vist cap, però fumant.... I m'he vist al mateix nivell però menjant pernil, i no m'ha quadrat. :content:

Aiii el teu solete, jaja segur que et cau la baba xd.
Sí, si, la investigació la trobo clau, i a més, pot ser molt divertit. A internet hi ha la tira d'articles, vídeos,... jo vaig trobar un llibre d'obstetricia i tot boníssim. El de Què esperar quan s'està esperant, un clàssic. Però Piruleta, no t'atabalis que encara et queda mooooolt de camí. Disfruta-ho molt!!

Un petó!!!!!

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::