El part...quina por!
Re: El part...quina por!
musica ha escrit:gràcies a totes per les vostres experiències!!! però sou totes moooolt valentes! quan vaig obrir el post pensava que entrarien noies que, com jo, estan o han estat escagarrinades pel part degut a que ja som de mena molt porugues i ho passem malament amb una simple revisió ginecològica!, i que tot i així se n'hagin sortit la mar de bé.
i la meva sorpresa ha estat que sou totes super valentes, defensant el part sense anestèsia, etc...jo us admiro!!
I tu també seras molt valenta, perque en el moment del part, l'unic en el que pensaras es que en un no res tindras a la teva petitona als braços. I tu dic jo, que deseguida que et posin l'epidoral sentiras molta milloria... i les contraccions d'abans, son doloroses però s'aguantan, ja veuras que ho faràs MOLT BE!!!
VINGA QUE JA QUEDA POQUET!

Gràcies Farina!!!!!! ja t'explicaré, ja......De moment, porto unes bones setmanes, tranquil·la i esperant que arribi el moment!!!!
Ànims música que ja queda ben poquet, et sorpendrà com de ràpid passa el moment del part, i com s'oblida de ràpid també el dolor i l'esforç quan tens aquests ullets que et miren!!
Jo segueixo aconsellan-te que l'epidural la deixis per si de cas, no com a primera opció, per experiència el part sense va ser molt millor i em vaig recuperar molt abans. Ara ja que la tenim si veus que la necessites doncs endavant... realment som molt més valentes del que ens pensem de veritat!
Jo segueixo aconsellan-te que l'epidural la deixis per si de cas, no com a primera opció, per experiència el part sense va ser molt millor i em vaig recuperar molt abans. Ara ja que la tenim si veus que la necessites doncs endavant... realment som molt més valentes del que ens pensem de veritat!
Gràcies piruleta! la veritat és que no vaig amb cap idea al cap. Ja m'ho trobaré en el moment, prefereixo no anar amb cap idea preconcebuda i que sigui com millor hagi de ser! ja va quedant poquet..., però ostres, crec que em passaré i tot de la DPP, no tinc cap psíntoma que em faci pensar que el part estigui a prop...ja veurem!
tu tranquila, normalment no és té cap simptoma fins que la cosa ja va de veritat!! Suposo que ja t'han dit que ara a caminar i fer altres coses... amb la Rita ho vaig notar pel tap mucós, encara que va tardar gairebé un dia a decidir-se, i quan ho va fer ho vaig saber de seguida i amb l'Albert vaig trencar aigües a les 6 del matí i a les 12,30 ja era amb nosaltres!
musica lo dels simptomes no se sap mai, tu tranquila y disfruta aquests dies que et falten, camina força, a mi aixo amb va ajudar a anar dilatan tranquilament i a passar millor les contraccions d'avís.
Molta sort i enhorabona!
Molta sort i enhorabona!
- sandrajuli
- :: pantera

- Entrades: 873
- Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am
musica... jo no vaig tenir cap símptoma fins que hi vam ser pel tros... em vaig passar 12 dies de la dpp i sempre em trobaven verda. Ja tenia data per provocar-me'l i dos dies abans el peke va decidir posar-m'ho més fàcil...
i només es van notar contraccions a les corretges que em van fer el mateix dia que em vaig posar de part, abans no n'havien sortit mai, i mira que en vaig fer, passant-me tants dies!!
molta sort!
i només es van notar contraccions a les corretges que em van fer el mateix dia que em vaig posar de part, abans no n'havien sortit mai, i mira que en vaig fer, passant-me tants dies!!
molta sort!
Bé, vaig obrir aquest post estant realment cagadeta de por. ufff! no hi havia volta enrere i em feia tanta por!!! els tactes, l'epidural, el part, les contraccions, etc...era tot una muntanya per mi! I ara que ja tinc la meva petitona us vull donar les gràcies pel vostre suport en aquells moments. Compartir les meves pors i veure que no era l'única a qui li fan pànic els tactes em va animar i des d'aquell moment vaig veure'm ab forces i fins i tot amb "ganes" que arribiés el moment del part. Tot va anar molt bé, tret dels maleïts tactes que em van fer cridar mooolt i moooolt, ufff, però un cop posada l'epidural vaig poder gaudir del part com mai hauria imaginat!
Una pregunta després de tot: si et posen oxitocina, t'ho diuen sempre o tenen l'obligació de posar-ho a l'informe? és que el meu part va anar molt ràpid i no sé si ho van accelerar. Jo no vaig voler preguntar res, preferia no saber més del compte i deixar-me dur..., però sí que ara tinc curiositat per saber si em van posar oxitocina, per saber com és que em van fer un tacte i estava de 2 cm i just després ja em van posar l'epidural i al cap de 10 minuts estava de 7 cm...
Bé, no sé, és només curiositat, aixxx com m'agradaria tenir un segon part així! tot i els tactes! (qui m'ho havia de dir!!!)
Una pregunta després de tot: si et posen oxitocina, t'ho diuen sempre o tenen l'obligació de posar-ho a l'informe? és que el meu part va anar molt ràpid i no sé si ho van accelerar. Jo no vaig voler preguntar res, preferia no saber més del compte i deixar-me dur..., però sí que ara tinc curiositat per saber si em van posar oxitocina, per saber com és que em van fer un tacte i estava de 2 cm i just després ja em van posar l'epidural i al cap de 10 minuts estava de 7 cm...
Bé, no sé, és només curiositat, aixxx com m'agradaria tenir un segon part així! tot i els tactes! (qui m'ho havia de dir!!!)
És bastant normalitzat que t'accelerin el part amb oxcitocina si t'han posat l'epidural ara si dius que va anar tan ràpid és possible que no te l'ha posessin, sempre s'esperen una mica abans de començar amb això.
Moltíssimes felicitats, ara ja has perdut la por al part, ja pots anar pensant en el pròxim, je, je, je... Difruta del teu nadó que creixen realment ràpid i no te n'enteres.
Moltíssimes felicitats, ara ja has perdut la por al part, ja pots anar pensant en el pròxim, je, je, je... Difruta del teu nadó que creixen realment ràpid i no te n'enteres.
- Ítaca
- :: dinosaure
- Entrades: 7513
- Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Home, l'oxitocina triga també a fer el seu efecte... no crec q en 10 minuts dilatis 5 cm...
com a mínim a mi no em va passar. Jo vaig ingressar a les 8.30 (me'l van provocar) i com sols estava de 2 cm em van enxufar l'oxitocina ben aviat, i fins les 20.15, no nèixer la meva nena... anava dilatant, però de mica en mica...
com a mínim a mi no em va passar. Jo vaig ingressar a les 8.30 (me'l van provocar) i com sols estava de 2 cm em van enxufar l'oxitocina ben aviat, i fins les 20.15, no nèixer la meva nena... anava dilatant, però de mica en mica...
- cuqueta
- :: dragona

- Entrades: 4991
- Membre des de: dg. ago. 05, 2007 12:04 pm
- Ubicació: Ja som 4!!! Quina felicitat!!!!
- Contacta:
musica ja crec que si que et van posar oxitocina, normalment et posen la via amb suero i l'oxitocina a la vegada, com a mínim a mi m'ho van fer així i com tu dius també vaig anar mooolt ràpid, me la van posar quan estava de 4 cm (just arribada a l'hospital) i en 1 hora ja estava en dilatació completa, 10 cm, ara el que si que vaig notar es que les contraccions fèien molt més mal amb l'oxitocina que les que vaig tenir durant tot el camí de forma natural.
Vols dir que si ho preguntes al gine no t'ho dira? per cert, com va el bugui?

Vols dir que si ho preguntes al gine no t'ho dira? per cert, com va el bugui?

Ieiiiiiiiiiiiiiii que m'estic fent molt gran viewtopic.php?f=35&t=8514
Cuquet, hem fet tetilla juntets durant 15 mesos!!!

cuqueta, vols dir que m'ho dirà el gine? la que ho hauria de saber era la llevadora, pq el gine encara no havia arribat i a l'informe no hi diu res...Jo també recordo més doloroses les contraccions un cop posat el suero, però....ho relacionava amb el fet que em van trencar les aigües i no pas perquè m'haguessin posat oxcitocina al suero...aixxx m'agradaria saber-ho només per curiositat i també de cara a un segon part...en fi...
el Bugui va super bé!!!!és molt maniobrable i ella hi va tan bé! El fem servir de llitet de dia també! a veure quan la posarem a la cadireta! el que sí que trobo és que deunido el que ocupa al maleter, amb el cuco i tot...
el Bugui va super bé!!!!és molt maniobrable i ella hi va tan bé! El fem servir de llitet de dia també! a veure quan la posarem a la cadireta! el que sí que trobo és que deunido el que ocupa al maleter, amb el cuco i tot...
- cuqueta

- Contacta:
musica, no n'estic segura eh, però crec que el gine té un informe molt més detallat que el que pots tenir tu, no sé, imagina't que l'oxitocina t'hagués sentat malament, bé ho hauria de saber ell que te n'han posat, oi?? jo estic gairebé convençuda de que ho sabra segur i pel que dius del dolor, diria que te'n van posar, perquè quanta estona vas tardar per dilatar els primers 2 cm?
Jo va ser trencar aigües, a l'hora començar contraccions, a les 2 hores de trencar aigües --- 4cm, suero + oxitocina, 30 minuts 6 cm, epidural, 30 minuts dilatació completa, trobo que des de que hem van posar l'oxitocina la cosa es va accelerar bastant, no trobes??
Tens raó que el bugui ocupa bastant al maleter, quan passes a cadireta no et pensis que la cosa millora massa...ara amb comoditat per la nena i per tu segur que no el guanya cap altre, naltres encara el portem i el Marc ja té 21 mesos, aquestes vacances ens hem endut la McLaren perquè sino no ens cabia res més al maleter del cotxe i nena, ni punt de comparació, ja tenia ganes de tornar a casa per tornar a agafar el bugui
Jo va ser trencar aigües, a l'hora començar contraccions, a les 2 hores de trencar aigües --- 4cm, suero + oxitocina, 30 minuts 6 cm, epidural, 30 minuts dilatació completa, trobo que des de que hem van posar l'oxitocina la cosa es va accelerar bastant, no trobes??
Tens raó que el bugui ocupa bastant al maleter, quan passes a cadireta no et pensis que la cosa millora massa...ara amb comoditat per la nena i per tu segur que no el guanya cap altre, naltres encara el portem i el Marc ja té 21 mesos, aquestes vacances ens hem endut la McLaren perquè sino no ens cabia res més al maleter del cotxe i nena, ni punt de comparació, ja tenia ganes de tornar a casa per tornar a agafar el bugui

cuqueta, doncs pel que em dius, té tota la pinta de que em posessin oxcitocina, no sé....Vaig arribar a l'hospital a les 8h del matí i per allà les 10h o 11h em van fer un tacte i estava de 1 cm només...Em van fer tornar a casa i que tornés al cap de 2 hores. Vaig entrar cap a les 14.30 a la sala de parts i em van posar la via i em van fer un tacte. Estava de 2cm i em van trencar aigües. A partir d'aquest moment, contraccions molt doloroses. Però només 4 o 5 contraccions fortes i ja em van posar l'epidural. Amb l'epidural posada, al cap de poquet temps (no sé quant, però mitja hora com a molt) em van fer un altre tacte i 7 cm!
M'alegro que el bugui vagi tant bé! tot i que m'agradaria no haver de passar a una Maclaren....
M'alegro que el bugui vagi tant bé! tot i que m'agradaria no haver de passar a una Maclaren....
- cuqueta

- Contacta:
musica, quan tornis a anar al gine i li comentis lo de l'oxitocina ja ens explicaras que t'ha dit i així sortim de dubtes
Pel que fa al cotxet, jo crec que pots passar molt bé sense cap cadireta més a part del Bugui, naltres tenim la McLaren perquè ja no sabiem que més posar a la llista de naixement i la gent havia deixat diners a compte a la botiga, la botiguera ens la va recomanar (acostumada a que tothom s'hi passa de seguit perquè tenen cotxets poc pràctics) i el meu home va estar d'acord a agafar-la, ara ens l'hem emportat perquè hem estat 15 dies de vacances i sinò no podiem posar res més al maleter a part del Bugui, però t'asseguro que ara que som a casa ja torno a utilitzar el Bugui per tot i la McLaren torna a estar desadeta al traster, jejejej
petonets
Pel que fa al cotxet, jo crec que pots passar molt bé sense cap cadireta més a part del Bugui, naltres tenim la McLaren perquè ja no sabiem que més posar a la llista de naixement i la gent havia deixat diners a compte a la botiga, la botiguera ens la va recomanar (acostumada a que tothom s'hi passa de seguit perquè tenen cotxets poc pràctics) i el meu home va estar d'acord a agafar-la, ara ens l'hem emportat perquè hem estat 15 dies de vacances i sinò no podiem posar res més al maleter a part del Bugui, però t'asseguro que ara que som a casa ja torno a utilitzar el Bugui per tot i la McLaren torna a estar desadeta al traster, jejejej
petonets

Moltes gràcies per aquestes històries. M'esteu tranquilitzant...encara em queda força per arribar al part....però de veritat que em tranquilitzeu molt.
M'ha anat molt bé llegir-vos ja que sempre que parlo amb alguna mare o és d'un extrem: epidural i tot el que puguis, o de l'altre part natural a casa i respiracions i prou.
Jo el que voldria és un part a l'hospital on si es complica qualssevol cosa tingui tota l'ajuda possible i si el part ha de ser molt llarg em possin l'epidural, però no vull el lot complert amb epidural per defecte, no sé si m'explico?
Bueno encara ho de de parlar amb el meu metge però en principi si no hi ha res especial no vull l'epidural prefereixo un part mès natural ( i això qeu a mi em costa molt aguantar el dolor, però pel nostre petitó segur que podem)
Jo el que voldria és un part a l'hospital on si es complica qualssevol cosa tingui tota l'ajuda possible i si el part ha de ser molt llarg em possin l'epidural, però no vull el lot complert amb epidural per defecte, no sé si m'explico?
Bueno encara ho de de parlar amb el meu metge però en principi si no hi ha res especial no vull l'epidural prefereixo un part mès natural ( i això qeu a mi em costa molt aguantar el dolor, però pel nostre petitó segur que podem)
A mi m'han aconsellat que no posi que vull l'epidural al pla de part. Que és millor anar decidint sobre la marxa.... Hi ha hospitals que respecten el què vols en cada moment, suposo que si no tenen un dia de moooolta feina, clar. Això sí, a mesura que s'aproxima, m'està agafant una mica de canguelis eh!!!
Noies em direu pesadeta, però us aconsello moltíssim aquest llibre (heu de tenir en compte que jo no sóc molt partidària d'aquests tipus de llibres)... però aquest em va ajudar molt, perla del part sense tabus i t'ajuda a preparar-te. A saber que el dolor és normal, que pots sentir-te espantada i que tot i així al final pots tenir el part que desitges i que si no pots pel que sigui, doncs no passa absolutament res de res.
L'he trobat a aquesta web, suposo que a altres llocs també hi serà!!
http://www.crianzanatural.com/prod/prod99.html
L'he trobat a aquesta web, suposo que a altres llocs també hi serà!!
http://www.crianzanatural.com/prod/prod99.html
Gràcies pel consell Piruleta a mi m'el va deixar una amiga i m'el guardo per llegir quan ja estigui de baixa, ja que no vull estar massa temps pensant en el par, espero que ens vagi bé, la meva amiga diu que li va anar genial
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |