Part a l'hospital de Sant Boi: experiències?

Experiències i pors del moment més desitjat.

Avatar de l’usuari
Akn
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 82
Membre des de: dt. març 30, 2010 2:15 pm

Re: Part a l'hospital de Sant Boi: experiències?

EntradaAutor: Akn » dl. set. 03, 2012 11:01 am

Bon dia a totes!!!

El meu primer el part el vaig tenir a la Clínica del Pilar, i la veritat és que no tinc gaires queixes, però en aquest segón se m'ha ficat al cap el tenir a la nena en l'Hospital de Sant Boi, encara que no les tinc totes ja que no sé com estàn afectant les retallades en aquest Hospital. Em porto el seguiment amb els dos (privat i SS) amb el coneixement d'ambues parts ja que encara no estic 100% segura (estic 75% SS i 25% Privat).

Agraïria que si alguna ha tingut al petit recentment en aquest Hospital expliqués la seva experiència.

Igualment estic esperant a que em cridin per fer la visiga guiada al Hospital del Sant Boi a veure si així acabo de decidir-me.

Gracies i salutacions per a totes.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Akn
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 82
Membre des de: dt. març 30, 2010 2:15 pm

Re: Part a l'hospital de Sant Boi: experiències?

EntradaAutor: Akn » dt. set. 18, 2012 2:44 pm

El divendres vaig anar a la sessió informativa que fan al Parc Sanitari de Sant Boi i la veritat és que em va agradar molt....aqui us deixo les meves impressions per si alguna encara no està decidida...

http://mamavalle.blogspot.com.es/2012/09/34-semanas-embarazo.html

Espero us ajudi.

Salutacions.
Imatge

Imatge
pirene1979
:: rateta
:: rateta
Entrades: 155
Membre des de: dt. feb. 16, 2010 5:58 pm

Re: Part a l'hospital de Sant Boi: experiències?

EntradaAutor: pirene1979 » dc. set. 19, 2012 11:02 am

Hola Akn,

Si la teva nena s'endarrereix o la meva s'avança, encara coincidirem a St Boi! Ara estic de 31 setmanes.

Afegeixo les meves novetats per si li son útils a algú. La setmana passada, al CAP on em van fent el seguiment, em van deixar clar que no em volen fer la derivació a St. Boi, perquè suposadament tenen ordres d'enviar tothom a l'hospital que li correspon. La llevadora, amb qui tinc molt bon rotllo, em va dir que no havia aconseguir avançar res des de l'últim com que n'havíem parlat. Va tornar a consultar-ho amb la seva jefa davant meu i la resposta tornava a ser negativa... M'envien al meu hospital de referència, la Creu Roja de l'Hospitalet, sense possibilitat de triar, tot i que l'anterior part ja el vaig defugir per anar a El Vendrell. Conclusió de la llevadora, en veu baixeta: quan et possis de part, vés on et sembli, però ara t'he de programar l'eco del tercer trimestre i una visita a l'hospital que et toca. I així ho va fer...
Nosaltres, però, no ens quedàvem tranquils: ens sembla millor tenir ja la història oberta a l'hospital on sabem que anirem, poder a més lliurar anticipadament una còpia del pla de part, i a més a la sessió informativa de St Boi ens havíen dit que era recomanable fer la derivació per poder concertar una visita, la 3a eco, i una altra visita amb un anestesista (això últim encara que es vulgui prescindir de l'epidural, de cara a una possible cesàrea d'urgència).
Total, que dilluns ens vam plantar a St Boi exposant el cas. Ens vam adreçar a l'oficina de derivacions que hi ha a la planta de consultes externes. Al principi es van estranyar una mica i no ens van saber respondre immediatament, però quan ho van consultar la resposta va ser que cap problema, i vaig sortir d'allà amb la visita i l'eco concertades per la setmana 34.

O sigui que és possible triar diguin el que diguin al CAP! Cal, això sí, ser una mica assertius... Us podeu imaginar com n'estem de contents...
Avatar de l’usuari
Akn
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 82
Membre des de: dt. març 30, 2010 2:15 pm

Re: Part a l'hospital de Sant Boi: experiències?

EntradaAutor: Akn » dc. set. 19, 2012 8:54 pm

Hola Pirene1979,

Doncs a veure si al final coincidim....ja ens ho explicarem...

Només dir que en la visita que varem fer amb el Llevador de l'Hospital de Sant Boi la va començar dient que es pot escollir sempre allà on vols parir, diguin el que et diguin. Només calia parlar amb ells i ja està....aixó ho va deixar super clar!!!! Per tant totes aquelles que tinguin dubtes del que han de fer només han de fer com tu....Felicitats Pirene1979 per haver conseguit el que volies!!!
Imatge

Imatge
Náyade
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1169
Membre des de: dc. jul. 30, 2014 11:17 am

Re: Part a l'hospital de Sant Boi: experiències?

EntradaAutor: Náyade » dj. set. 01, 2016 8:49 pm

Hola!!!

M'ha agradat molt llegir tot aquest fil. Estic interessada en part a l'hospital de Sant Boi, doncs es on si tot va bé tindré al meu petit/a al febrer.

Tot el que he llegit sembla que es bastant bo, així que m'anima força!!!

Jo treballo aquí i conec el protocol, he estat al bloc obstètric (de visita) i a la planta de maternitat però no hi treballo. Conec a les llevadores de fer cursos de lactància i he de dir que son un amor :love:

En fi, aviam si hi han opinions més recents!!! <:-)
Imatge Imatge
Ari_RG
:: granota
:: granota
Entrades: 240
Membre des de: dc. feb. 10, 2016 11:01 am

Re: Part a l'hospital de Sant Boi: experiències?

EntradaAutor: Ari_RG » dv. set. 16, 2016 3:22 pm

Hola Pirene!!!

La meva cunyada va tenir la seva segona filla en aquest hospital i estaven encantats!!! Molt bona experiencia, instal·lacions molt noves i tothom super acollidor, a més habitació individual...

Ells n'estan molt contents així que no puc mes que recomanar-ho!

Una abraçada i enhorabona!
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Part a l'hospital de Sant Boi: experiències?

EntradaAutor: crunchi » dj. des. 15, 2016 7:50 pm

Noies, si tot va be aquest serà el meu hospital, doncs jo sóc de Sant Boi!!!! ||*|| He buscat per casualitat si hi havia un post obert i voilà!!!!

La meva cunyada va tenir al meu nebot fa 5 anys aqui, i tot i que no em va explicar masses coses del part, us he de dir que recordo que estava sola a l'habitació, q vq quedar molt contenta, i les instal.lacions eren molt noves (es un hospital bastant nou, deu tenir uns 6 anys crec). Em vaig endur una bona impressió del lloc. I us he de dir q la meva mare i a la meva cosina les han operat aqui i tot va anar molt bé sempre (metges, atenció, instal.lacions....).

Pero clar, no sé coses concretes sobre com va el part o sobre com son les llevadores o ginecolegs .... aixi que estaré encantada de llegir-vos si actualitzeu aquest post!!!!!

Náyade anims que ja et queda menys!!!! :-()-)
Imatge

Imatge
Náyade
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1169
Membre des de: dc. jul. 30, 2014 11:17 am

Re: Part a l'hospital de Sant Boi: experiències?

EntradaAutor: Náyade » dl. des. 19, 2016 7:41 pm

crunchi ha escrit:Noies, si tot va be aquest serà el meu hospital, doncs jo sóc de Sant Boi!!!! ||*|| He buscat per casualitat si hi havia un post obert i voilà!!!!

La meva cunyada va tenir al meu nebot fa 5 anys aqui, i tot i que no em va explicar masses coses del part, us he de dir que recordo que estava sola a l'habitació, q vq quedar molt contenta, i les instal.lacions eren molt noves (es un hospital bastant nou, deu tenir uns 6 anys crec). Em vaig endur una bona impressió del lloc. I us he de dir q la meva mare i a la meva cosina les han operat aqui i tot va anar molt bé sempre (metges, atenció, instal.lacions....).

Pero clar, no sé coses concretes sobre com va el part o sobre com son les llevadores o ginecolegs .... aixi que estaré encantada de llegir-vos si actualitzeu aquest post!!!!!

Náyade anims que ja et queda menys!!!! :-()-)

Hola crunchi!!!!

Et recomano que quan estiguis de 20 i pico setmanes o més, vagis a l'escola de pares que fan a l'hospital. Pots trucar o anar directament a recepció, i allà t'apunten una llista. La fan dimecres a les 16h. A mi em van donar d'una setmana per l'altre i molt bé, però es veu que hi ha llista d'espera!

Aqui tens el link: http://www.pssjd.org/SiteCollectionDocu ... s_2015.pdf

Aquell dia es presenta una llevadora q et fa la visita. Aneu a una sala de cursos on totes les mamis es presenten i després comença la visita per l'hospital. Veus l'entrada, vas caminant fins a l'entrada de consultes externes i després a la d'urgències. Mentre, et va explicant el protocol: q et deriven a l'hospital al 3er trimestre, on et fan 1 visita gine (aprox de 34setmanes) + eco, visita a anestesista (per protocol millor deixar-ho tot signat), i et programen les corretges a la setmana 40.

A la zona d'urgències t'expliquen pas a pas el que has de fer, papers, camí que has de fer etc. Un breu resum: es pot deixar el cotxe fora 1segon per deixar baixar la mami però no es pot aparcar allà, sino has de venir caminant des on hagis aparcat. Arribes a informació, la vitrina, allà dones la targeta sanitaria i de seguida et truquen d'una sala de triatge on et posen la polsera, i truquen al bloc obstetric. Si estàs apurada et poden portar en cadira de rodes. Quan arribes allà, ja t'esperen al bloc. Entres primer sola, a sala de visita, on et miren, et fan tacte, etc, i llavors si estàs de part realment, passes a una de les 4 sales que hi ha i pot passar el teu acompanyant. Tenen pilota, mecedora, cama articulable i super adaptable, bany amb dutxa, així com una taula on està la balança per pesar el bebè (no se l'emporten en cap moment si tot va bé). Ens van remarcar moltíssim que només es pot 1 acompanyant i qui es quedi fora no rebrà informació per part dels professionals ni podràn entrar ni res!! (important pels avis, q es una xorrada q esperin al mig del passadís, i sense que els puguin dir res per la llei de protecció de dades). A més, quan ja puges a l'habitació no surts per aquella porta, sino per una part de dintre, o sigui que millor no colapsar aquella zona (q tb hi ve altre gent amb urgències ginecologiques).

També ens van dir q el part el porta una llevadora, i si es cessària un gine. Que si es part vaginal, no s'emporten el petit, el tens amb tu 2h pell amb pell al mateix lloc on has parit, i que després puges a l'habitació. Tens accesoris per ajudar a fer força per parir: cordes, baranes, etc. Tens una cadira d'aquesta també per parir. Pots parir a qualsevol posició. Que la epidural es pot posar quan vulguis, que això de q si estàs de 8-9 ja no la posen es mentida, a no ser q el nen estigui amb el cap mig fora. També et diuen quants anestesistes hi han de diari, de cap de setmana i de festius. Sempre hi ha mínim 1 de guardia.

Si es cessaria, el pare no pot entrar. Estàn lluitant molt perque si q es pugui, com ara a Esplugues que sí que deixen, però que no era cosa d'elles, q son els protocols de l'hospital, q ara estan mirant de modificar-los pq si q pugui entrar. Es veu que no hi ha persona fisica que ajudi als pares a q es vesteixin adequadament, ni lloc on fer-ho... i no es pot fer, en definitiva. Si es cessaria, i si no hi ha overbooking d parts, et deixen veure el teu bebè i estar amb ell un momentet (no va concretar, segons el volum de feina va dir, es podrien estar allà amb nosaltres més o menys temps), i després passaria a fer el pell amb pell amb el papi, mentre la mami fa les 2h aprox a reanimació.

Un cop puges a l'habitació, tens infermeres, auxiliars i llevadores a la planta. Ens van ensenyar les habitacions, son individuals, amb un sofà, i mobles amb pica i canviador, escombraries, etc. Bany amb duxta. Cuna petita a l'habitació. El bebè sempre amb nosaltres, no tenen nurseria, bueno si però la fan servir per casos excepcionals (quan hi ha algun bebè malalt), les proves es fan a la mateixa habitació, en fi, que ningú treu el nen de l'habitació en cap moment.

L'ingrés si es part vaginal normal, sol ser de 48h aprox, i si es cessaria 72h. Després ens van ensenyar la "nurseria", i vam tornar a la sala de reunions del principi. Allà ens van ensenyar les sales de part (no es pot entrar) i ens van regalar 2 canastretes: dodot i Mi bebé y yo.

A mi em va agradar molt i està bé saber com serà tot, els passos que segueixen etc. Que elles opten per un part el més respectuós possible. Hi ha opció de donació de cordó o no.

Crec que no em deixo res... recomano que hi aneu!!! Els papis es queden tranquis veient-ho tot :ok: I nosaltres també, clar!!!!

Ja em passaré a explicar com em va el part!!!

De moment les visites allà molt bé (endocrí per tema diabetis + gine per alt risc), aviam com va el part!!!!

:-()-)
Imatge Imatge
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Part a l'hospital de Sant Boi: experiències?

EntradaAutor: crunchi » dt. des. 20, 2016 9:55 am

Nayade MOLTISSIMES GRACIES x aquesta info!!!!! Ets un sol!!!! :***:
Prenc nota i ho tindre tot en compte!!!!! Quan arribi el moment hi anire si, pq aixi ja anire mes tranquila el dia D. Clar que nena, amb tot el q m'has explicat i el que jo sabia, em quedo mes tranquila encara!!!! La cosa pinta prou be, oi???

Aixo, passa't a ezplicar-nos com et va el part!!!! Estare encantada de llegir-te!!!! Merci maca i anims, q ja et queda poquissim!!!!!!! :-()-)
Imatge

Imatge
Náyade
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1169
Membre des de: dc. jul. 30, 2014 11:17 am

Re: Part a l'hospital de Sant Boi: experiències?

EntradaAutor: Náyade » dc. des. 21, 2016 8:26 pm

crunchi ha escrit:Nayade MOLTISSIMES GRACIES x aquesta info!!!!! Ets un sol!!!! :***:
Prenc nota i ho tindre tot en compte!!!!! Quan arribi el moment hi anire si, pq aixi ja anire mes tranquila el dia D. Clar que nena, amb tot el q m'has explicat i el que jo sabia, em quedo mes tranquila encara!!!! La cosa pinta prou be, oi???

Aixo, passa't a ezplicar-nos com et va el part!!!! Estare encantada de llegir-te!!!! Merci maca i anims, q ja et queda poquissim!!!!!!! :-()-)


De res, per això estem!!!!

Em vaig deixar q també posen la walking epidural, q es lo mateix però amb menys dosi (et treu el dolor però potser no al 100%, però pots caminar i moure't) :ok: I el que és més important, si no aguantes amb la walking, et fiquen un xute per la mateixa epidural i ja es com si fos una normal!! Jo crec que la provaré :ok:

Ja t'explicaré, si!!!! Quines ganes >.-<: Encara que sembli raro, estic impacient per arribar al dia del part!!

I pinta molt bé, jo les veig mol humanes i molt molt respectuoses, tothom amb qui he parlat de l'entorn ha sortit molt content!!! Així que genial neu:-)

Petonets guapa :-()-)
Imatge Imatge
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Part a l'hospital de Sant Boi: experiències?

EntradaAutor: crunchi » dc. des. 21, 2016 10:37 pm

Oh que bé!!! em tranquilitza molt!!! A vegades hi ha aquest debat de SS vs Mutua i em sento una mica bitxo raro, pero es q personalment l'Hospital de St. Boi crec que esta molt be!!!!
Ja ens explicaras!!!!! >.-<: :-()-)
Imatge

Imatge
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Part a l'hospital de Sant Boi: experiències?

EntradaAutor: crunchi » dg. maig 14, 2017 7:30 pm

Hola noies,
Aquesta setmana vaig anar a l'Escola de Pares que organitza el PSSJD de StBoi, que et fan com una visita guiada per l'hospital i expliquen moltes coses. Ho he explicat al post de mares de juliol 2017, pero he pensat que ho puc deixar aqui tambe per si en algun futur a algu li pot servir. Aixi que copio info. :ok:

ahir vaig anar a lo de la visita guiada al hospital, i molt be. Va durar quasi be 2 hores, i ens van ensenyar les instal.lacions, el recorregut a fer quan arribes per urgencies, l'habitació un cop ets a planta.... Ens va explicar les proves que li faran als bebés, posicions per parir, que farem el pell a pell, què hem de dur al hospital, ens van donar el pla de part... i al sortir ens van donar dos canstretes molt mones.

Ens va dir que el dia que anem per urgències pensant que anem de part, que normalment hi ha dos falses alarmes fins que realment és el dia. Que és normal, que no patim, que si creiem que hi hem d'anar hi anem, però que normalment encara no és el dia.
Que només hem de dur en una bossa el gorro (manoples no, DIU QUE NO LI POSEM), unes calces per nosaltres, sabatilles, necesser i panyals. Que la resta ho donen elles. I que la bossa amb la roba ho deixem al cotxe fins que no ens pugin a planta.Podem entrar ipod i movil. Es poden fer fotos pero no videos.
Ens va dir que el tema families, millor avisar quan ja estiguem a planta perque un part sol ser molt llarg i no cal tenir-los a tots allà... que millor avisar a poca gent pq el que necessitem és calma, que quan ve molta gent toquen el nen i després l'estressen; la familia marxa i els pares es queden amb un nen que no para de plorar pq està estressat.
Ens va explicar el tema del cordó umbilical, si la parella el vol tallar, si el volem donar...
Ens va recomanar tenir a casa una pilota de pilates ara, fer 1h al dia rotació de caderes sobre la pilota per colocar be al bebé...A l'habitacio paritori hi haura pilota, dutxa, etc.

Va dir que aqui al Hospital PSSJD de StBoi és un hospital que aten parts de riscos baixos pq no tenen instal.lacions més específiques de bebes. Que si és de risc alt et destinen al de PSSJD d'Esplugues. Que si després del part veuen algo al nadó, ens envien a mare i a nen, allà. Pero que de 1600 parts a l'any que atenen aqui, nomes ha passat 10 cops aixo.

Ah si, va sortir el tema de la maniobra Kristeller, i ella va dir que aixo ja no es fa, que no ho hauria de fer ningu. I que si veiem que ens ho volen fer diguem NO.

Ens va explicar les dos epidurals, la walking i la epidural normal... El tema de ventoses, que diu que els forceps cada cop s'utilitzen menos.... La cesàrea (la parella no pot entrar, fa ell el "pell amb pèl" amb el nadó...).
(...)La comadrona de la visita guiada ens van dir que elles fan torns de 24h (verge santa!) per evitar que a una parturienta la visitin diferents persones. Va dir que normalment la matrona que veus al entrar ja és la que t'atèn. I que ho apunten tot en una pissarra, per si ha de marxar, quan entri la seguent matrona ja sàpiga de que va el tema. Va dir que si el part és normal, aten nomes la llevadora i l'auxiliar, i el ginecoleg normalment es queda fora. Que sempre hi ha un ginecoleg de guardia, pero no intervé si no és necessari.
(...) A mi em va tranquilitzar que ens digués que elles intenten que tot sigui lo mes natural possible, i bé, per la manera de parlar sobre alguns temes, em va semblar que personalment aquesta comadrona era molt pro-part natural. Tan de bo em toqués aquesta noia!!!!!!!!!!!
(...)
Ah, també ens van explicar que quan neixen el pesen i tal (sempre davant teu), i llavora pots triar si vols que el punxin i li posin la vitamina K o prefereixes donar-li via oral durant 3 mesos. Jo triaré el petit "pinchazo". Va dir que al marxar de l'Hospital, li fan la prova del taló (un pinchazo també) i al cap d'unes setmanes t'envien els resultats a casa. Que no són diagnostics, que si surt algun valor alterat s'haurien de fer més proves. Ara no recordo què miraven...


Si podeu apunteu-vos-hi, que val molt la pena. Dura dos hores pero son 2 hores molt ben invertides i us ajudarà moltissim.
Imatge

Imatge

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::