Cesària programada. Dubtes sobre si és necessària.

Experiències i pors del moment més desitjat.

Avatar de l’usuari
Bombeta
:: puça
:: puça
Entrades: 18
Membre des de: dj. març 16, 2017 9:09 pm

Cesària programada. Dubtes sobre si és necessària.

EntradaAutor: Bombeta » ds. oct. 28, 2017 11:00 am

Hola,

Escric perquè estic apunt de sortir de comptes i estic espantada. Fins ara semblava que tot l'embaràs es desenvolupava amb normalitat i portava una nena d'una mida correcte, quasi en el percentil 50%.

La setmana prèvia a sortir de comptes vaig tenir visita amb la meva ginecòloga (és privada). Aquí va canviar tot, després d'examinar-me, tota la normalitat es va convertir en un possible part difícil, ja que la nena "no està encaixada" i a més ve "una mica grossa". De manera que em proposava de fer una cesària.

La meva parella i jo vam sortir de la visita desconcertats, no enteniem com podia haver canviat tot tant en una setmana. No teniem cap preferencia per un part natural o per cesària, perquè entenem que les coses van com van.. però no volem que ens forcin a fer una cosa si realment no cal. Tenim dos setmanes per decidir.

En algún moment us heu sentit que us forçava a tenir una cessaria? O per contra realment vau veure que sempre us deia el que era el millor per el vostre cas?

Sinó, algú ha tingut alguna experiencia similar? Que vau fer?

Gràcies!
Bombeta l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. nov. 14, 2017 12:11 am, en total s’ha editat 1 vegada.
madame3
:: papallona
:: papallona
Entrades: 148
Membre des de: dt. set. 22, 2015 3:35 pm

Re: Cesària programada. Dubtes sobre si és necessària.

EntradaAutor: madame3 » dg. oct. 29, 2017 9:08 am

Hola bon dia!

Jo no he estat amb la Dra. Huguet ni ganes en tindria… És molt trist veure com els metges es dediquen a ficar por a les mares. La por no ajudarà mai a què tinguis un part en condicions. I també pot fer que se't retrassi més la nena. Així que el primer que et recomano és que et treguis cap mena de por i et relaxis el màxim possible. Cap mamífer dóna a llum estressat…

Després, et diré que això del pes estimat i tal és una aproximació i la realitat pot ser una altra. Sé de molts casos que les 'amenaçaven' en què venia gran i després va venir normal! I les hi van enxufar una cessària. Així que fins que no el tinguis en els teus braços no sabràs si ve gran o no.

Lamentablement molts metges prefereixen programar cessàries a què el nen decideixi per ell mateix sortir. Ells diran que és igual, que l'important és que surti, però per mi no ho és. I què tal si us esperéssiu a què et posessis de part i veiessiu si realment no és possible un part vaginal? Em dóna a sospitar que per a la seva comoditat volen cessàries programades. No tindràs pas dades d'aquesta doctora de quina és la seva estadística de parts per cessària?

Sembla mentida que aquestes alçades del segle no s'hagin tornat a les arrels i retornat la força i confiança a la mare, que és qui realment té protagonisme en aquesta història junt amb el seu bebé. No dic amb això que la doctora no tingui raó, però tot això, si no hi ha res que se m'escapa, es pot veure el mateix dia que et posis de part.

Recorda el que et dic de la por i l'estrés… Relaxa't, confia, parla amb el teu bebé i digues-li que tot està bé aquí fora i que pot sortir quan vulgui, que ja esteu preparats.

Molta força!

Tiroiditis de Hashimoto 2011. Reviseu TSH <2, no tothom ho sap
Febr'16 - Cicle natural. Punció sense èxit
Nov'16 - Cicle natural. Punció sense èxit
Des'16 - Cicle natural amb clomifeno. Punció a les 37,5h. En surten 2. ICSI. Transfer el 3/12; 13/12 POSITIU! N'és un, és un nen!

Agost 17. Ja et tinc en els meus braços… =0-0-)
Avatar de l’usuari
Inda
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 545
Membre des de: ds. gen. 08, 2011 11:02 pm

Re: Cesària programada. Dubtes sobre si és necessària.

EntradaAutor: Inda » dg. oct. 29, 2017 5:32 pm

Hola bombeta, quin greu aquesta situació.

Els bebes es poden encaixar al mateix moment del part. No cal que estiguin abans!!
Una ecografia no pesa un bebé. Hi ha una variació d'error de pes de 500gr!!!! Imagina't lo poc segur que és dir si ve enorme o molt petit.

Cap de les dues coses (i tampoc juntes) són motius per una cessàrea. Una cessàrea és l'últim recurs i sempre s'està a temps de fer-la. És una cirurgia major amb tots els riscos que comporta. És genial que existeixi aquesta opció, però només per quan és realment necessàrea.

Jo recomano, tot i que no m'agrada recomanar, que et visitis a l'hospital públic que tinguis de referència i veuras què et diuen. I sempre pots anar a parir a la pública. No et poden pressionar.

Una cessàrea et marca la teva maternitat per sempre (si vols tenir més fills) i per això ha de ser molt necessàrea.

Jo em vaig programar cessàrea per natges. Però vaig lluitar tot el que psicològicament vaig poder. Per natges (i perquè cada vegada menys professionals saben portar aquests parts) ja em deien d'operar a la setmana 38. Vaig dir que no. I em vaig estar negant fins a la 41+5 que ja no vaig poder soportar la pressió. Els bebés es poden donar la volta al moment del part. Jo només demanava que ens controlessin i, si tot estava bé, esperar al part. Si arribava de part i ningú sabia com portar-ho, doncs aleshores sí cessàrea. Però no vaig soportar les pressions i mai sabré què hagués passat.

5 anys després aquesta operació ja em va marcar i he hagut de creure molt en mi, rodejar-me de gent de confiança i ser més valenta que abans per soportar pressions i poder tenir el meu part vaginal a la setmana 41+4. Amb cessàrea prèvia tot es complica una mica, per això cal juatificar-les molt molt i molt.

Ànims!! Pots parir!! Creu en tu i cerca la companyia que també cregui en tu!
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
numa1982
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1708
Membre des de: dt. des. 04, 2012 10:09 pm
Ubicació: Mallorca

Re: Cesària programada. Dubtes sobre si és necessària.

EntradaAutor: numa1982 » dg. oct. 29, 2017 8:38 pm

Hola!

Jo vaig haver d'accceptar una cesàrea programada amb el nostre primer fill perquè venia de natges i on.visc no hi havia cap.hospital q fes aquests parts.

Si el motiu que.et.donen és la mida de la nena, jo no acceptaria. Una inducció o una cesàrea han d'estar justificades i, si tu no vols, això no.són motius per acceptar una cirurgia major.

Sort!
Imatge

ImatgeImatge
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Cesària programada. Dubtes sobre si és necessària.

EntradaAutor: crunchi » dg. oct. 29, 2017 9:49 pm

Hola, venia a donar-te anims i explicar-te una mica la meva història.
A mi a la setmana 34 em van dir que el nen feia 2.700kg i era gran (em va semblar q em deien "gran" de forma despectiva o jo m'ho vaig pendre així, no sé). Em van dir que em fes la prova d la corva llarga i la manera de dir-m'ho em van espantar i em vaig rallar molt. Al final la prova va donar negatiu, vaig tenir un part a la setmana 39, part vaginal instrumentat i un nen de 3.580kg 50cm. No és poc, però tampoc era un nen de 4 kilos i pico. Em vaig sentir una mica defraudada, perque m'havien espantat sense motiu, perque jo ja m'havia muntat les meves pel.licules (que si em farien cessarea, q si no li aniria be la robeta, q si tindria un nen monstruós...) i al final vaig tenir un bebe normal. Em van crear pors innecessares.
Amb aixo et vull dir que primer de tot, el pes de les ecos son aproximats. Es poden equivocar. En el meu cas crec q es van equivocar, pero bueno. I segona, que el teu bebe encara es pot girar. Suposo que ens amoïna a totes les embarassades, però tothom sap q es poden girar fins a l'ultim moment.

Jo m'esperaria a posar-me de part, intentaria fer part vaginal i si arribat el moment no es pot, doncs fer cessarea. Pero no m'avançaria als fets pq ningú sap com anirà la cosa, no? Potser vaig equivocada pero crec q x fer una cessarea sempre hi ets a temps. Crec que has d'anar amb la ment oberta, saber q QUALSEVOL PART pot acabar en cessarea si les coses van malament, lo important es que tu i el bebe estigueu bé. Però crec q has d confiar en el teu cos, pq si algo he aprés després del part es que el cos de la dona està perfectamemt preparat per parir. Sona a tòpic pero és cert. Som poderoses i a vegades ens ho fan oblidar.

Afegeixo que estic molt d'acord amb tot el que diuen les companyes, i és veritat que segons com, jo demanaria una 2a opinió a la seguretat social. Afegeixo, que crec que no ha sortit a la palestra, el tema de que diuen que per les cliniques privades cobren mes per una cessarea q un part natural. No s'ha comentat i se sent molt a dir.


Molts anims i moltissima sort!!!!! Informa't molt bé!!!! I confia en tu!!!!!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Cesària programada. Dubtes sobre si és necessària.

EntradaAutor: charito » dl. oct. 30, 2017 1:23 pm

Busca una segona opinio, perque vaja em sembla molt estrany aixo que et diu, les mides son totalmente aproximades segons el ecografista de torn!

Jo amb la segona al haver cessaria previa vam parlar si hauria de ser cessaria altra cop, em va dir que podriem provar part vaginal i en tot cas no cal programar la cessaria, jo volia que la nena estigues madura i el part s'inicies quan estigues preparada i aixi ho vam fer, vaig trencar aigues pero com el part no arrencava i tocava induccio vaig decidir cessaria.
airuni
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 325
Membre des de: dl. gen. 11, 2016 6:02 pm

Re: Cesària programada. Dubtes sobre si és necessària.

EntradaAutor: airuni » dl. oct. 30, 2017 1:58 pm

Jo també aniria a la seguretat social per tenir una segona opinió, a part del que ja t'han dit jo afegiria que per una ginecóloga es més fácil programar la cessària a que la truquis un dissabte a la nit.
Imatge
Avatar de l’usuari
glorieta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1497
Membre des de: dc. abr. 01, 2009 10:03 am

Re: Cesària programada. Dubtes sobre si és necessària.

EntradaAutor: glorieta » dt. oct. 31, 2017 7:34 am

Jo també et diria que busquis una alter opinion.... sense sóc metge ni en tinc coneixaments, però no veig justificada una cessària pq no està encaixat i vé una mica gran.....

Lluita per un part vaginal el minim intervingut possible, val la pena. Jo amb els meus dos primers fills no vaig fer les coses com les faria ara, per por, desconeixament.... i ara faria les coses tant diferents.... busca un grup pre-part, una altre llevadora o ginecòleg... però informa't i creu en tu i en el teu sentit comú.
Imatge
El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
AManu
:: puça
:: puça
Entrades: 11
Membre des de: dc. juny 14, 2017 8:55 am

Re: Cesària programada. Dubtes sobre si és necessària.

EntradaAutor: AManu » dt. oct. 31, 2017 1:02 pm

Hola¡

Jo només dir-te el mateix que t'han dit per aquí... no crec que amb el motiu que t'han donat sigui gaire necessari fer-te una cesària... encara et queden mooooolts dies (no tots els bebés néixen a la FPP), els bebés s'encaixen en el moment del part amb l'ajuda de les contraccions i, si realment ve gran, doncs ja es veurà durant el part¡

Molts ànims perque ho esteu fent molt bé¡¡
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Cesària programada. Dubtes sobre si és necessària.

EntradaAutor: Anna Maria » dc. nov. 01, 2017 9:35 am

Bones!
Jo conec dos casos de nens nascuts per part vaginal amb més de 4 kilos, no em sembla bona raó per cessarea. I de girar-se es poden girar a l'últim moment, és cert. Consulta-ho a algun altre gine.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Bombeta
:: puça
:: puça
Entrades: 18
Membre des de: dj. març 16, 2017 9:09 pm

Re: Cesària programada. Dubtes sobre si és necessària.

EntradaAutor: Bombeta » dt. nov. 14, 2017 12:09 am

Hola!

Moltes gràcies per les vostres respostes!

Em vaig estar pensant buscar una segona opinio, però al final em vaig posar de part i no va caldre cap cesaria :D
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Cesària programada. Dubtes sobre si és necessària.

EntradaAutor: Anna Maria » dt. nov. 14, 2017 2:59 pm

Molt bé guapa, felicitats doncs i ara a fer créixer la criatura!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
AManu
:: puça
:: puça
Entrades: 11
Membre des de: dc. juny 14, 2017 8:55 am

Re: Cesària programada. Dubtes sobre si és necessària.

EntradaAutor: AManu » dc. nov. 15, 2017 8:32 am

Moltes felicitats¡¡¡ >.-<: >.-<:

Ara a descansar i a disfrutar de la família
Lilihh
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 52
Membre des de: dj. gen. 12, 2017 9:18 pm

Re: Cesària programada. Dubtes sobre si és necessària.

EntradaAutor: Lilihh » dl. des. 11, 2017 9:11 am

Felicitats Bombeta!
Quant et va pesar al final ??

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::