Em provocaran el part. Consells? Experiencies?

Experiències i pors del moment més desitjat.

Abril85
Entrades: 2
Membre des de: dj. abr. 05, 2018 4:15 pm

Em provocaran el part. Consells? Experiencies?

EntradaAutor: Abril85 » dj. abr. 05, 2018 4:35 pm

Hola !

Per alt risc de preeclampsia em provocaran el part a la setmana 37. Sera a l'Hospital de Sant Pau.

Es el meu segon embaras. En el primer vaig fer part natural a l'hospital de Vic i molt be.

Tinc por de tota la instrumentalizacio que comporta una induccio al part. La Dra. M'ha explicat que ingresaré, em posaran una sonda Per començar a madurar el coll de l'uter (Max 12h) , Despres prostaglandines (Max 12h), Despres si la cosa no arranca trencament de Bossa, si no arranca oxitocina i si no al final cesaria.

Jo no se com prepararme física i mentalment per un part aixi. El primer tenia clar que el volia natural i vaig prepararme amb ioga, meditació, visualitzacio... Aixo ho segueixo fent. Pero tinc tanta por aquesta vegada que em sento bloquejada.

Em podeu ajudar amb les vostres experiencies ? Quins consells em donarieu per a prepararme mentalment i fisicament per un part provocat?

Moltes gràcies boniques !!!!
Avatar de l’usuari
Bea
:: conillet
:: conillet
Entrades: 389
Membre des de: dj. set. 02, 2010 5:39 pm

Re: Em provocaran el part. Consells? Experiencies?

EntradaAutor: Bea » dv. abr. 06, 2018 7:15 am

Hola Abril85,

T'explico la meva experiència, m'han provocat 4 parts, en situacions molt diferents:

- 40+4: Portava dilatació de 2cm. Prostaglandines + separació de membranes feta de males maneres i sense informar-me, va ser terriblement dolorós i em va marcar molt + trencar bossa (gens de mal). Inici procés a les 9h i a les 19h neixia la meva filla, amb ajuda de ventosa perque portava 2 voltes de cordó i estava patint.
- 29s per òbit fetal: No havia dilatat gens. Laminàries + prostaglandines. Les laminàries van ser molt doloroses també, però potsr també m'afectava molt la situació del moment. Va ser ràpid, no recordo hores exactes perque al final em van sedar amb propofol i tinc un forat, pero va ser en el dia, hi havia llum encara en acabar.
- 14+6 ILE per malformacions: Només prostaglandines, gens dolorós, en un matí va acabar tot
- 38+8s: Estava dilatada 1cm. Prostaglandines + separació de membranes, però aquest cop ben feta, amb carinyo, quasi ni ho vaig notar. Després trencament de bossa. Mooolt ràpid aquest cop, inici 9h i a les 15h el meu fill ja havia nascut.

Jo sempre em vaig negar a la oxitocina, generalment te la volen posar per accelerar més (sobre tot a la privada). Però vaig llegir alguns estudis sobre com pot afectar als nadons i no em va agradar gens la idea.

De tot, em quedo amb que sempre va ser molt ràpid. La part negativa d'això és que no vaig arribar a temps a l'epidural, dos cops me la van posar però quan ja estava de 10cm i amb el cap quasi fora, així que l'expulsiu igualment va ser sense, i em va fer mooolt més mal que la provocació. Si has fet un part natural ja saps de que parlo.

En general, diuen que les contraccions provocades per la prostaglandina fan més mal. Jo penso que és perquè s'acceleren més ràpid. Hi ha un moment en que el mal passa de ser tolerable a ser quasi insuportable en pocs minuts, passes de contraccions cada 5 minuts a una contracció per minut en no res. Però no ho recordo com a massa dur la veritat, va ser molt poca estona perque les contraccions tan seguides dilaten molt ràpid i de seguida tens al teu nadó als braços.

Com a consell, et diria que confiis en el teu cos. Estant de 37 setmanes probablement serà molt ràpid i amb les prostaglandines i trencament de bossa tindràs prou. A més a més que sigui un segon part ho accelerarà.

Si tingués un altre fill preferiria que no me'l provoquessin obviament, però tampoc em preocuparia gaire si me l'haguessin de provocar un altre cop.

Petons,
Jo: SOP+RI
Ell: Translocació Robertsoniana 13-14 (Des'14)
Jul'10 TE+/Abr'11 Neix L
Set'12 TE+/Mar'13 M marxa
Nov'13 TE+/Des'13 Av. espontani
Ago'14 TE+/Oct'14 P marxa: ILE per anencefalia i trisomia 18
Des'14 TE+/Ago'15 Neix J
Ago'17 TE+/Oct'17 Av. diferit bessons Mo-Mo
Abr'18 TE+/Bioquímic
Mai'18 TE+/Gen'19 Neix V
Avatar de l’usuari
shila
:: conillet
:: conillet
Entrades: 361
Membre des de: dg. maig 04, 2008 8:35 pm

Re: Em provocaran el part. Consells? Experiencies?

EntradaAutor: shila » dg. abr. 08, 2018 8:12 pm

Hola noies,

doncs a mi ta,bé me'l van provocar i penso que, tot plegat, són avantatges : et pots planificar el temps, la bossa, la feina, la família (i més si tens un altre fill).
Pel que fa al part en sí, era el meu primer (i únic) part i van començar amb l'oxitocina. Vaig començar a notar les contraccions i sí, van ser doloroses, però com que no les puc comparar amb cap altres, doncs entenc que és lo habitual. En el meu cas vaig anar dilatant normalment, tot i que em van haver de perforar la bossa (quina sensació més rara) i a partir d'aquí tot va anar rodat. I van poder-me posar l'epidoral normalment.
En definitiva, per mi, un part programat, és el millor per tema "practicitat"...i com que la resta va anar bé, doncs per això en tinc un record positiu.

Per altra banda, i ara veien-t'ho en la distància, jo anava ben tranquil·la, ja que sabia que des del minut 1 tot estava m´ñes o menys programat.

Que vagi molt bé!

Espero que t'hagi pogut ajudar.

PD: tanta por que tenia del part (pels comentaris desencertats de la meva mare), i resulta que és la part més "fàcil" de la maternitat... ||*||
Imatge
Avatar de l’usuari
airenm
:: peixet
:: peixet
Entrades: 261
Membre des de: dt. gen. 11, 2011 6:13 pm

Re: Em provocaran el part. Consells? Experiencies?

EntradaAutor: airenm » dj. maig 10, 2018 1:16 pm

Hola
El meu primer part també va ser provocat per preeclampsia.
Estava de 41 setmanes. vaig ingresar una tarda nit i vaig passar la nit amb una tira de prostaglandina per mirar de començar-lo de forma natural. Vaig passar la nit sense cap canvi. Al mati van possar un altre xute de prostaglandina i oxitocina i cada vegada que hem feien un "tacte" veia les estrelles. Ara que he llegit a Bea a lo millor lo que volien fer era la rotura de membranes. Ja hem van avisar que si al migdia no havia fet cap canvi per possar-me de part directament passariem a cessaria per evitar sufriment a la nena.
Aixi va ser, no vaig fer cap canvi llavors hem van preparar. Quan van obrir les aigues estaven brutes i portava voltes de cordo.
Va poder entrar el meu marit i mentre hem cosien ell va fer el pell amb pell. La veritat es que la recuperacio molt be.
Nomes volia explicar-te la meva vivencia.
La veritat es que jo no tenia en el cap mai la opcio de cessaria, volia un part respectat amb epidural. Pero ara vist a la distancia trobo que va ser la millor decissio la que van pendre.
Imatge
Imatge
Imatge
virolai
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1592
Membre des de: dt. març 22, 2011 7:49 pm

Re: Em provocaran el part. Consells? Experiencies?

EntradaAutor: virolai » dj. maig 10, 2018 2:13 pm

Hola, a mi em van induir el primer part per diabetis gestacional, el dia que entrava a la setmana 40. Em van fer com a l'airenm, vam ingressar al vespre, em van mirar (no estava gens dilatada), em van posar una tira de prostaglandines i ens van passar a l'habitació per dormir. Em venien cada no sé quantes hores per fer corretges i un tacte, i cap a quarts de 6 del matí vaig començar amb contraccions fortes. No em va fer falta ni més prostaglandines ni oxictocina, em vaig posar de part, vaig trencar aigües al box, ens van passar ja a la sala de dilatació i parts i el nen va néixer a les 12 en punt del migdia.

El segon part va ser espontani, però molt semblant. Si tu ja has tingut un part vaginal normal, suposo que la inducció no s'allargarà com en un primer part. Jo vaig tenir sort i va ser una inducció curta perquè el meu cos va reaccionar bé a la medicació. Espero que el teu ja recordi com funciona i només necessiti l'ajuda de les prostaglandines per posar-se en marxa. Pel que fa a la preparació, la veritat és que jo no vaig fer gran cosa perquè em vaig bloquejar, vaig pensar que seria un part medicalitzat i no hi podia fer res (havia de tenir una via amb insulina). Ara que ja saps que serà així, procura relaxar-te i centrar-te en tu i en el nen quan t'ingressin.

Ànims!
Avatar de l’usuari
samsung
:: conillet
:: conillet
Entrades: 393
Membre des de: dg. oct. 28, 2012 9:47 pm

Re: Em provocaran el part. Consells? Experiencies?

EntradaAutor: samsung » dj. oct. 04, 2018 5:31 pm

Noies,
Pregunta de pardilla però no sé què són... Així que prefereixo preguntar abans d'imaginar ;)
Què són tires de prostaglamida (entenc que per accelerar el part però com s'administra)?
I què vol dir separa membranes?
(a mi el primer part me'l van acabar induït amb occitocina pq feia més de 24h que havia fisura la bossa) i va anar ràpid però amb palès i mil punts interns i externs)
De moment aquest segon s'ho està prenent amb calma abans de sortir (camí de les 38 setmanes)
Avatar de l’usuari
Bea
:: conillet
:: conillet
Entrades: 389
Membre des de: dj. set. 02, 2010 5:39 pm

Re: Em provocaran el part. Consells? Experiencies?

EntradaAutor: Bea » dj. oct. 04, 2018 9:50 pm

Hola Samsung,

La prostaglandina s'administra via vaginal. Són unes pastilles que es col•loquen al fons, tocant el coll de l'úter. De vegades funciona una primera dosi, però normalment calen dues, separades per 6-8h. Si funciona, acaba desencadenant les contraccions i el part sense necessitat de res més.

Quan les prostaglandines no fan prou feina però el coll de l'úter ja ha començat a dilatar, de vegades et separen les membranes, que vol dir que et fan un tacte, entren un o dos dits fins a creuar el coll, i fan un moviment per desenganxar el sac amniòtic de la paret inferior de l'úter. Si això tampoc acaba de desencadenar el part però la dilatació és suficient, poden trencar la bossa artificialment. Avui en dia la oxitocina és la última opció, perque hi ha estudis que indiquen que pot afectar al fetus.
Jo: SOP+RI
Ell: Translocació Robertsoniana 13-14 (Des'14)
Jul'10 TE+/Abr'11 Neix L
Set'12 TE+/Mar'13 M marxa
Nov'13 TE+/Des'13 Av. espontani
Ago'14 TE+/Oct'14 P marxa: ILE per anencefalia i trisomia 18
Des'14 TE+/Ago'15 Neix J
Ago'17 TE+/Oct'17 Av. diferit bessons Mo-Mo
Abr'18 TE+/Bioquímic
Mai'18 TE+/Gen'19 Neix V
Avatar de l’usuari
samsung
:: conillet
:: conillet
Entrades: 393
Membre des de: dg. oct. 28, 2012 9:47 pm

Re: Em provocaran el part. Consells? Experiencies?

EntradaAutor: samsung » dv. oct. 05, 2018 6:05 am

Ok
Gràcies Bea!
Yayoma
:: puça
:: puça
Entrades: 10
Membre des de: ds. nov. 29, 2014 5:19 pm

Re: Em provocaran el part. Consells? Experiencies?

EntradaAutor: Yayoma » dc. oct. 17, 2018 10:29 pm

Hola,

A mi la prostaglandina me la van donar en pastilla, i amb una dosi n'hi va haver prou (era el segon part). Jo tenia molta por de no poder controlar el part jo, però cap problema, vaig reconèixer totes les fases, les mateixes que en el primer però tot més ràpid. Vaig poder fer part natural, com en el primer, i tot va anar de primera.

Va ser a la Maternitat, a Barcelona, el juliol de 2016.
Mabel_BG
Entrades: 4
Membre des de: dj. abr. 04, 2019 4:30 pm

Re: Em provocaran el part. Consells? Experiencies?

EntradaAutor: Mabel_BG » dj. abr. 04, 2019 4:51 pm

bones
a mi em van haver de provocar el part tambe perque deien que podia ser un part complicat per a mi i tambe tenia molta por
per sort em van sapiguer tranquil·litzar

el meu cas es una mica mes entrebasat, ja que em va costar molt tenir el meu fill aixi que vaig pensar en que per fi el podria tenir
no vaig sentir cap mena de dolor durant el part i va a anar tot super be

et recoman-ho que et tranquil·litzis i veuras com passa super rapid

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::