Llevadores Part a Casa

Experiències i pors del moment més desitjat.

jujuju
Entrades: 2
Membre des de: dv. ago. 10, 2018 7:12 am

Llevadores Part a Casa

EntradaAutor: jujuju » dv. ago. 10, 2018 7:19 am

Hola a totes!

Estic embarassada de 3 mesos i amb la meva parella tenim clar que volem, si tot va bé, tenir el part a casa.
Al meu entorn d'amigues ninguna ho ha fet a casa i m'agradaria saber si podrieu compartir alguna experiència amb llevadores a Barcelona que us hagin atès el part a casa.
He trobat diferents propostes a la xarxa: Mare nostrum, Titània, Néixer a Casa, Imma Sàrries,... i volia saber si teniu alguna opinió que em pugui ser útil a l'hora de decidir.
Ja tinc pensat visitar-ne més d'una per a triar però agraïria saber-ne les vostres experiències.

Gràcies mamas! :***:
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Llevadores Part a Casa

EntradaAutor: Jomateixa82 » dv. ago. 10, 2018 3:08 pm

Jo no te'n puc recomanar cap, no sóc de la zona i no he fet cap part a casa. Conec una noia que ha tingut dos parts a casa i cap problema (bé, el segon va ser del tercer fill la llevadora no va ser a temps d'arribar i ja havia sortit!! Tampoc hagués arribat a l'hospital encara que hagués volgut).

Jo m'ho vaig plantejar quan havíem de tenir la nostra primera filla però finalment ho vam descartar perquè vivim en una masia al mig del bosc i si passava res greu és difícil de localitzar (quan ha de venir algú a portar coses a casa, instal·ladors, etc sempre els hem d'anar a buscar al poble perquè ni la ubicació de google és gaire útil). Total sort que no ho vam fer, perquè tot i ser un embaràs sense risc després de l'expulsiu la nena va tenir complicacions greus i tinc claríssim que encara que haguéssim viscut al mig de la cuitat on l'ambulància hagués arribat de seguida ella no hagués sobreviscut o hagués tingut sequeles molt importants (la van haver de reanimar només de néixer). Total, evidentment no tots els casos són així (però conec 2 casos de complicacions més en el meu entorn, en aquest cas de les mares, per hemorràgies mooolt importants) i no pretenc fer-te por, però pensa que potser no tot surt rodat. Jo el primer que preguntaria a les llevadors que visitis és: En cas de complicacions què? I segons el que et responguin i qui et doni més seguretat decidieixes.
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: Llevadores Part a Casa

EntradaAutor: Rossinyola » dg. ago. 12, 2018 12:55 am

Hola!

Enhorabona per l'embaràs! Jo estic al meu tercer embaràs, i després d'haver parit 2 cops a hospitals, diferents, tenia clar que volia un part a casa. M'està portant l'Imma Sàrries, i la veritat hem connectat molt i m'agrada molt la seva manera de fer. Ella ha estat formada a Anglaterra, on per començar els protocols hospitalaris estan a anys llum (coses que a mi m'han sorprès de veritat, com per exemple la baixa o nul.la utilització de monitors). És molt seriosa, sempre es recolza en l'evidència científica, i explica molt clarament el que pot oferir. Això a mi em va donar molta tranquilitat, perquè per defecte professional potser, necessito informació contrastada de tot.
De referències en tenia algunes altres; les de Titània i les de Marenostrum, conec noies que han parit amb elles. Jo et recomano que concretis una entrevista amb les llevadores que t'interessin, perquè a part de la professionalitat hi ha el factor humà, jo per exemple necessito connectar i sentir-me a gust amb els professionals mèdics.

D'altra banda, el que comenta Jomateixa, és veritat, jo tenia els mateixos dubtes. Un a un els vaig plantejar a l'Imma i m'ho va anar resolent, amb articles i informació actualitzada. És cert que també vivim molt a prop de l'hospital, i això em dóna certa tranquilitat. I sé també que risc zero no existeix enlloc, malahuradament.
Tot és informar-se molt bé, conèixer les professionals i decidir amb qui t'hi trobis més a gust, això sempre. I també no idealitzar el part, sigui el que sigui, contemplant totes les possibilitats, inclosa un possible trasllat a hospital en cas necessari.

Espero haver-te ajudat! ;-)
Imatge

Imatge

Imatge
arlet78
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 86
Membre des de: dt. gen. 08, 2013 8:37 am

Re: Llevadores Part a Casa

EntradaAutor: arlet78 » dl. ago. 13, 2018 10:31 am

Ostres juju!!! És el primer part? Si és així, pensat,ho bé!!No saps si dilataràs bé, si aguantaràs el dolor, els expolsius dels primers solen ser llargs i poden sortir moltes coses malament...si passa alguna cosa, per petita q sigui,no t,ho perdonaràs en la vida...
Busca un hospital que facin part respectat, avui en dia les llevadores estan molt formades i tenen en compte l,opinió de la mare! Ja sabem que un hospital no és un lloc agradable, però són només unes hores i després, si tot va bé, pots demanar l,alta voluntaria!
jujuju
Entrades: 2
Membre des de: dv. ago. 10, 2018 7:12 am

Re: Llevadores Part a Casa

EntradaAutor: jujuju » dl. ago. 13, 2018 4:46 pm

Hola
Moltissimes gràcies a totes per als vostres punts de vista i recomanacions.

Crec que aniré a coneixer algunes llevadores i hospitals per a informar-me'n més a fons i poder pendre una decisió.

Potser el millor seria poder fer la dil.latació a casa amb la llevadora i traslladar-me a l'hospital per al part, he vist que també s'ofereix aquesta opció.
Potser si que al ser el primer part és una mica més "arriscat" perquè no saps mai què pot passar i en realitat no puc saber com gestionaré l'experiència. tot i que les llevadores estan preparades per a atendre emergències també.

En fi, toca seguir informant-se i reflexionar!

Moltes gràcies a totes <3
somnisss
Entrades: 2
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:33 pm

Re: Llevadores Part a Casa

EntradaAutor: somnisss » dt. ago. 14, 2018 2:59 pm

Hola, fa molt que llegeixo el fòrum sens participar però aquest tema hem toca d'aprop ja que fa uns mesos estava com tu.
Jo he partit el meu primer fill a casa fa 6 mesos amb la Inma Marcos de néixer a casa. Molt recomanable, tot va sortir genial, ni un punt hem van haver de posar i repetiré seguríssim.
Et recomano que t'informis molt i que si pots facis el curs de preparació al part amb elles encara que al final decideixis hospital. És molt aclaridor.
Per mi la clau és tenir informació basada en la evidencia científica i a partir d'aquí fer el que et mani el cor.
Qualsevol dubte aquí estic.
aiguablava
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dc. ago. 15, 2012 7:22 am

Re: Llevadores Part a Casa

EntradaAutor: aiguablava » dv. ago. 17, 2018 6:30 pm

Abans de prendre la decisió, investigaria una mica. No tinc experiència però tinc coneguts que treballen en hospitals i més d'un cop han hagut d'atendre d'urgència mares que havien decidit tenir un part a casa o nadons que han hagut de ser traslladats ràpidament a un centre hospitalari. Val la pena el risc? Quan el risc l'assumeixes per tu mateix, val, però hi ha en joc la vida d'una criatura.

Ei, que no vull dir que et tiris enrere. Jo he tingut els meus fills en una clínica i em vaig sentir la mà de ben atesa, amb molta humanitat i no tinc absolutament res negatiu a dir-ne. Crec que hi ha molts estereotips respecte els embarassos i els parts, i un dels grans és generalitzar que en els hospitals i clíniques, el tracte i tot plegat és molt fred. En els dos parts m'he sentit com a casa a la clínica, còmode, amb molta intimitat, ben atesos i amb la tranquil.litat de tenir professionals que ens atenien en qualsevol problema.

Felicitats i informeu-vos bé, el primer de tot és la salut dels dos, de temps d'estar a casa tots tres, en tindreu un munt.
somnisss
Entrades: 2
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:33 pm

Re: Llevadores Part a Casa

EntradaAutor: somnisss » ds. ago. 18, 2018 12:16 pm

Ostres Aiguablava, amb tots els respectes, hem sembla molt agosarat insinuar que parir a casa es posar en risc la vida del teu fill.
Les persones que atenen parts a casa són grans professionals que s'han format en països on el part domiciliari és una opció més. Només s'atenen a casa parts de baix risc i per tant el risc de que hi hagi una complicació greu es mínim. Majoritàriament es fa trasllat hospitalari per q el part s'atura i la mare demana acabar a l'hospital. Ojo, que no vull dir que potser hi hagi algun cas on hagi passat alguna cosa greu però també et pot passar a l'hospital. Jo conec autèntiques barbaritats hospitalàries, episiotomies fins a l'anus, bradicadies provocades per oxitocina sintètica i per tant cesárea d'urgència...i en cap cas m'atreviria a afirmar que parir a l'hospital es posar en risc mare i fill. Tot té els seus riscos.
Salutacions
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: Llevadores Part a Casa

EntradaAutor: Rossinyola » ds. ago. 18, 2018 4:56 pm

Perdoneu però hi ha molta manca d'informació primer sobre el que és un part a casa i segon sobre la tasca i competències de les llevadores. Jo he parit 2 cops en hospitals i els ginecòlegs han aparegut al final de tot, bàsicament per recollir el nadó, però la resta va ser tot portat per llevadores. Més amunt es parlava de la reanimació: justament, és una de les seves competencies i estan preparades per fer-ho, tenen la formació i coneixements i a casa porten tot el necessari per reanimar.
D'altra banda, si cal un trasllat, clar que sí, es fa i punto. Per això estan els hospitals, només faltaria. Això no vol dir que un part a casa tingui més risc, és que parir ja té un risc sigui on sigui. I als hospitals només parlen dels mals casos que reben, però no tenen ni idea que són la minoria i que molts bebès i mares estan a casa tan tranquils. Tb els hospitals haurien de ser més transparents i reconèixer les males praxis i els mals resultats que hi pot haver, incloent hemorràgies post part o mort de nadó, que n'hi ha malauradament tb en hospitals, jo en vaig conèixer un cas l'any passat i ningú va posar en dubte aquell hospital. Pot passar pq sempre hi ha un risc.
Potser algun d'aquests professionals es quedaran a quadres quan vagin més enllà i se m'informin i descobreixin que tan el ministeri de sanitat com la Oms parlen d'un risc similar del part a casa vs hospital en embaràs de baix risc.

Us deixo un enllaç boníssim sobre aquest tema, sense intenció de convèncer ni ficar la por dins el cos de ningú http://matronaonline.net/parto-en-casa-seguro/
Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Llevadores Part a Casa

EntradaAutor: Jomateixa82 » ds. ago. 18, 2018 10:38 pm

Hola de nou!!

Jo no vull posar la por al cos a ningú, havia escrit una gran parrafada però l'he borrat perquè rellegint-la sembla que aquest fos l'objectiu i no ho era. El que sí és que he viscut en primera persona és la incertesa de no saber si el teu fill viurà o morirà al teu costat mateix, en pocs minuts, sent conscient que tu no pots fer res per canviar la situació. SI finalment hagués anat malament almenys hagués tingut "la pau" de saber que es va fer tot el possible per ella, i en canvi, en cas d'haver parit a casa (que ja vaig comentar era una opció que em vaig plantejar al principi) i haver anat malament seria un pes a la meva consciència que hagués acabat amb mi, pel dubte permanent que m'hagués quedat de,... i si en un hospital...

Hi han molts parts a casa que van molt bé, jo també en conec, i hi han morts a l'hospital tot i tenir tots els recursos a l'abast cert. La qüestió és val la pena el risc? Crec que cada vegada hi ha més hospitals i clíniques conscienciades amb el tema parts, etc, i pots trobar opcions on et puguis sentir còmode, amb intimitat i respectada. En els meus dos parts vaig poder estar a la banyera, etc i només van intervenir llevadores (excepte en el primer, quan la nena ja havia sortit per les complicacions).
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: Llevadores Part a Casa

EntradaAutor: Rossinyola » dg. ago. 19, 2018 9:12 am

Jomateixa, el que vas escollir i amb el que t'has quedat tranquila és fantàstic, això és innegable. Crec que erets tu que comentaves que vives molt lluny d'un hospital, per a moltes dones (m'hi incloc) això seria un motiu per a descartar el part a casa. Quan he parlat de ficar la por al cos, no em referia a ningú en concret d'aquest fòrum, sinó en general, com a societat, és la tendencia que hi ha en aquest tema (per això el link que he posat esta molt bé).
Ara bé, quan parlem de risc cal parlar amb les xifres a la ma, és al que em referia i potser no m'he explicat bé. Els parts que s'atenen a casa són de baix risc: una llevadora professional et diu clarament en quines condicions es pot donar un part a casa, no és en el 100% dels embarassos evidentment.

I parlant de risc i amb les xifres a la mà dels estudis que s'han fet, els parts de baix risc tenen el mateix risc a casa que a l'hospital. Això no és cap percepció ni opinió, és el que la ciència constata. Per tant, risc zero no existeix mai. I decidir parir a casa quan les circumstàncies són les adequades no és posar la vida del teu nadó en risc. Així doncs, en igualtat de risc, cada dona escull el que li dóna més tranquil·litat.


És cert, moltes clíniques i hospitals estan millorant, però queda molt per fer. Ja entrant en terreny personal, jo he parit a 2 hospitals diferents i mai he tingut la opció de la banyera ni la intimitat que hagués volgut, tandebo ho hagués tingut i potser no em plantejaria un 3r part a casa.
Imatge

Imatge

Imatge

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::