Part natural: clínica girona o santa caterina?

Experiències i pors del moment més desitjat.

nopsya
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dv. set. 21, 2018 3:39 pm

Part natural: clínica girona o santa caterina?

EntradaAutor: nopsya » dt. set. 25, 2018 2:55 pm

Hola a tothom!

És el meu primer embaràs i vaig una mica perduda amb tot.
Porto dies llegint posts, i m'he animat a escriure. Sóc de Girona i estic fent el seguiment de l'embaràs per la privada, amb el doctor Suárez-Pumariega (algú ha tingut un part amb ell?)
Al principi vaig anar també a la pública perquè volia fer el seguiment pels dos llocs però m'ho van desaconsellar...
Total, que al anar per la privada, al principi havia decidit tenir el nen a la clínica Girona (privada), però a mi m'agradaria un part natural, respectat, sense epidural mentres aguanti i sense episiotomia a poder ser, i segons posts que he llegit de fa anys i el que he sentit a dir, el Santa Caterina millor en aquest sentit.
Algú que em pugui explicar la seva experiència o la de familiars/amics tant a la Clínica Girona com al Santa Caterina volent un part respectat?
Llavors hi ha el tema de l'habitació, que a la clínica és privada i a l'hospital segurament has de compartir. Com ho heu viscut?

Moltes gràcies a totes! :globus:
nopsya :-())
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Part natural: clínica girona o santa caterina?

EntradaAutor: Jomateixa82 » dt. set. 25, 2018 11:02 pm

Hola!

Jo puc parlar-te del Santa Caterina doncs hi he tingut les meves dos filles. No tinc experiència en cap altre hospital, tot i que m'han parlat molt bé del Trueta també. Segons diuen ara "s'han actualitzat" molt en aquest sentit també.

Sobre el Santa Caterina puc dir que hi ha molt bons professionals i que sí que em vaig sentir respectada i consultada en tot moment. Tenen una sala específica pels parts naturals que si bé no és com estar a casa (com a casa enlloc, no?) és prou agradable perquè no sembli un hospital (obviant la maquina de les corretges etc clar). Hi ha un llit amb un matalàs ample, pilota, una mena de cinta on t'agafes si vols parir dreta, llum ténue,... Llavors, en una altre habitació hi ha una piscina per si t'hi vols posar també, cap al final de la dil·latació per alleugerir el dolor.

Jo en el primer part vaig utilitzar la piscina, en el segon no. En els dos vaig anar convençuda que volia part natural i al final vaig demanar l'epidural als 9 cm, la primera vegada perquè el cap em va trair completament, la por a no saber què vindria després i en comptes de concentrar.-me en el moment imaginar què podria passar em va bloquejar i la vaig demanar. Un cop en la fase d'expulsiu em van deixar mirar amb un mirall (és optatiu) com sortia la nena. Finalment em van fer episiotomia, perquè vaig estar una hora ben bona d'expulsiu i no sortia, però va ser el just i necessari i bé. Al néixer la nena va tenir unes complicacions que ara no venen al cas i tot el personal s'hi va bolcar de seguida així que perfecte també.

Al segon part pràcticament igual, vaig anar convençuda que volia part natural, però quan s'apropava el moment final vaig reviure els mals moments viscuts per les complicacions de la primera nena després del part i em vaig començar a emparanoiar i cagada. Així que de nou, als 9cm epidural. Aquesta vegada no vaig passar per la piscina, la veritat no vaig pensar a demanar-ho. També vaig veure l'expulsiu pel mirall i no va fer falta episiotomia.

Jo puc dir que en les dues ocasions l'experiència va ser molt bona.

La primera vegada vam compartir habitació i l'altre no perquè hi havia habitacions amb llits disponibles i no ens va tocar compartir-la. Suposo que va com va, depen dels parts que hi hagin hagut etc.

Crec que pots anar a alguna xerrada informativa no? Perquè no mires d'informar-te així t'acabes de decidir?
atram86
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: ds. jul. 14, 2018 9:37 pm

Re: Part natural: clínica girona o santa caterina?

EntradaAutor: atram86 » dc. set. 26, 2018 9:25 pm

Hola nopsya,

És normal que vagis una mica perduda, en el primer embaràs ens ha passat a totes!

Jo no et puc explicar experiències personals ni de la Clínica Girona ni del Santa Caterina, el que sí que et puc comentar és què n'he sentit de l'un i de l'altre i també la meva experiència a la Clínica Bofill, que em sembla que és similar a la Clínica Girona.

Al Santa Caterina hi van moltes parteres que volen un part natural molt respectat i moltes vegades sense epidural. Conec una noia que va fer part a la piscina i molt contenta.

Jo tenia molt clar que volia epidural i, per tant, a mi el Santa Caterina no m'aportava res de nou i el fet d'haver de compartir habitació segurament la veritat és que em feia molt enrere. És que no és compartir habitació només amb una partera, sinó que sovint és tenir una habitació amb mínim 6 persones (nosaltres 3, l'altra partera, la seva parella i el seu nadó...).

A mi em portava la Dra. Gispert del Giah i ella feia els parts a la Clínica Bofill i la veritat és que molt, molt bé. Vaig estar tot el dia intentant la dilatació i la cosa no avançava. El vespre em van fer una cesària perquè no podia més i ja feia 24 hores que havia trencat aigües. M'hauria agradat molt més un part vaginal però les coses van com van, i tampoc no em volia arriscar que el petit tingués qualsevol complicació per forçar massa la màquina. L'experiència amb la cesària molt bona, el tracte de tot l'equip mèdic també i en tot moment comadrones i infermeres em van ajudar en els primers dies de lactància. El tracte exquisit.

Pel que sé, el tracte a la Clínica Girona és molt semblant que a la Bofill.

Escullis el que escullis segur que anirà genial :-()) :r) :ok:

Una abraçada
nopsya
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dv. set. 21, 2018 3:39 pm

Re: Part natural: clínica girona o santa caterina?

EntradaAutor: nopsya » dj. set. 27, 2018 3:16 pm

Moltes gràcies Jomateixa82 i atram86 per les vostres experiències!

Jo també de moment vaig convençuda que vull un part natural i per això em decanto més pel Santa Caterina, però una altra cosa serà quan em trobi allà i no pugui aguantar més el dolor.... a veure què faig! Encara tinc temps per conscienciar-me però!
La setmana que ve vaig a una d'aquestes sessions informatives que fan a l'hospital, a veure com ho veig!

Moltes gràcies :)
nopsya :-())
aiguablava
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dc. ago. 15, 2012 7:22 am

Re: Part natural: clínica girona o santa caterina?

EntradaAutor: aiguablava » dv. oct. 05, 2018 2:18 pm

A mi em passa com la atram86, no tinc experiència al Sta. Caterina, tampoc a la Clínica Girona però sí a la Bofill amb la mateixa ginecòloga que l'atram86. No vaig tenir parts naturals però crec que més que pensar si el part és natural, cesària, programat, etc, l'important és pensar en el tracte global al pacient i cada centre deu tractar els seus pacients d'una manera pròpia. Hi ha centres amb personal molt flexible i hi ha centres amb personal mèdic que va molt a la seva.

Com que estic en una edat que com ens sol passar, tenim familiars i amics que van tenint fills, he vist experiències tant a la Bofill, com a la Girona, al Trueta i al Sta. Caterina, amb tot tipus de part i si ve de tota la gent que conec de la Bofill i de la Girona n'estan molt contents, del Trueta i del Sta. Caterina hi ha experiències positives i també de negatives, gent que diu que "bé" i gent que realment molesta. Per les experiències escoltades, sembla que tant a la Girona com a la Bofill són més respectuosos amb els pacients i els pares, al Trueta i al Sta. Caterina pots trobar gent molt flexible i gent que s'ha de fer tot com ells diuen i punt.

La germana d'una coneguda meva volia un part natural al Sta. Caterina, quan encara no estava molt avançat, va dir que volia epidural i un part normal, era el segon fill però notava que no se sentia amb forces, no es trobava prou bé i la van obligar a tenir el part natural. No sé que ha fet al final però volia posar una denúncia, ho va passar molt malament i fins i que mai més pensa trepitjar aquell centre. No és el primer cas que sento, l'únic que sempre ho havia sentit "de lluny".

No tinc ni idea on fan parts naturals a Girona, però si hagués d'escollir entre la Girona o qualsevol hospital públic, tindria clar que la Girona.
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Part natural: clínica girona o santa caterina?

EntradaAutor: Jomateixa82 » dv. oct. 05, 2018 10:50 pm

Hola Aiguablava!

Ostres!! Em sorprèn molt això que dius del Santa Caterina!! No crec que es pugui obligar a tenir un part natural a ningú. Sempre pots repensar-t'hi independentment del motiu que sigui, no? Dic jo... Jo vaig demanar l'epidural quan estava de 9 cm en els dos casos com ja vaig explicar a l'altre post i ningú em va dir en cap moment que per un cm ja no me la posessin ni molt menys. Al contrari em van dir que per el desenvolupament general del part, si s'havia de posar l'epidural molt millor als 9 cm que amb menys. Que no fos que la féssin esperar, perquè certament fins no sé quin mínim de dilatació no ho fan, o perquè l'anestessista estés ocupat, però negar-li...
Mos
Entrades: 4
Membre des de: ds. nov. 10, 2018 7:17 am

Re: Part natural: clínica girona o santa caterina?

EntradaAutor: Mos » ds. nov. 10, 2018 7:43 am

Bones!
Jo vaig tenir un part natural al santa Caterina aquest mes de setembre i va anar fenomenal. Vaig estar dilatant a una sala amb una camilla i altres coses per ajudar a la dilatació i l'expulsió va ser a la banyera. La veritat és que va ser una experiència genial i no canviaria res. Va ser molt respectat, tranquil i empoderant. A més, no em van haver de fer cap punt.
Això sí, el que et recomano és que si vols un part natural et preparis física i psicològicament, crec que és el més important. El pitjor que pots tenir és por. Jo notava que quan em tenia por les contraccions eren més doloroses! Aleshores, respirava, em repetia uns mantres i era suportable. Però aquest treball s'ha de fer durant tot l'embaràs. Igual que el massatge perineal.

El seguiment el vaig fer per la privada i per la pública, perquè les corretges les fan al lloc on vulguis el part. Si vols tenir el teu fill al santa Caterina, i no et pertoca per la zona on vius, has d'omplir un formulari de la seva web i enviar-los-hi. Després et truquen per dir-te si t'accepten i t'envien una carta per donar-te hora a partir de la setmana 37, per començar el seguiment. També fan unes xerrades un cop al mes (diria que és un cop al mes...) on t'ho expliquen tot i pots preguntar el que vulguis.

En el meu cas, et recomano totalment el Santa Caterina. Les comadrones van ser molt dolces, amables i atentes. I si poden et posen en una habitació només per tu. Nosaltres vam estar tota l'estada amb l'habitació només per nosaltres.
nopsya
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dv. set. 21, 2018 3:39 pm

Re: Part natural: clínica girona o santa caterina?

EntradaAutor: nopsya » dj. nov. 15, 2018 12:20 pm

Moltes gràcies Mos pel teu comentari!
Sí, ja he enviat la sol·licitud per la web, a veure què em diuen. La veritat és que últimament no m'està agradant gaire el seguiment per la privada amb el meu ginecòleg i això m'està fent posar una mica nerviosa. Volia canviar de ginecòleg, però amb el que volia anar no té hores fins d'aquí mesos i ja hauré parit, així que l'únic que em queda és anar a la pública i esperar que tot vagi bé :)
nopsya :-())

Torna a “El part”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::