Sedum sieboldii

Flors, plantes, horts...
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2124
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Sedum sieboldii

EntradaAutor: Anna Maria » ds. jul. 16, 2016 11:07 pm

bones!
doncs jo us vull parlar d'aquesta planta, que m'acabo d'assabentar que es diu així perquè ho he buscat per sant google, jo sempre l'he conegut per pilarica, ja que floreix pels voltants del 12 d'octubre, dia del Pilar. És una planta que sempre m'ha fet molta gràcia perquè jo sóc nascuda aquest dia, i ja de petita que florís una planta pel meu aniversari era xulo.
Ara en tinc tres plantes a casa, dues al balcó i una a la terrassa. Són facilíiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiisimes de cuidar, ho diu una que ha matat uns quants cactus... Aguanta el poc reg, el reg cada dia a l'estiu li va bé, tot l'any es queda a fora i no cal entrar-la ni tapar-la, fins i tot està més guapa si es queda fora a l'hivern. Després de la floració, es posa tota vermelleta i queda entre sequeta i humideta. S'ha de tallar tota arran i les noves plantetes, que ja es poden veure els puntets mentre talles els vells, aniran creixent. Si neva li senta de meravella, recordo fa uns anys que va nevar al març i la pilarica estava a sus anchas.
No us passo cap foto de les que tinc, mil perdons, però us passo un enllaç de fotos del google:
https://www.google.es/search?q=pilarica ... QIGg&dpr=1
Us la recomano molt, tot i que jo he viscut sempre per ponent, o sigui que no sé si a les altres províncies o a la costa la planta està igual.
abraçades,
anna maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Sedum sieboldii

EntradaAutor: ametista » dl. jul. 18, 2016 1:24 pm

que bonica Anna Maria!
i quina gràcia això que floreixi pel teu aniversari :love:

i va, et perdonem que no hagis posat foto però més endavant o quan floreixi ja saaaaaps! :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2124
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Sedum sieboldii

EntradaAutor: Anna Maria » dj. ago. 04, 2016 11:42 pm

Perdona per no contestar fins ara, estava repassant els posts i ho he vist!
Gràcies! doncs sí que fa gràcia, és un regal de la natura, i més a la tardor, que sembla que tot va cap avall i no hi ha tanta flor com a la primavera.
De fet volia posar una foto de l'últim cop que va florir la que tenia fins ara (les altres són d'aquesta primavera), però fa uns mesos vaig fer neteja de l'ordinador i vaig gravar les fotos en un CD, i per no agafar-lo i tal... però aquesta pròxima floració prometo una foto.
abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Sedum sieboldii

EntradaAutor: ametista » dj. ago. 11, 2016 11:35 am

>.-<: >.-<: :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2124
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Sedum sieboldii

EntradaAutor: Anna Maria » dg. oct. 23, 2016 10:34 am

bones!
pilarica sense florir:

Imatge
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2124
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Sedum sieboldii

EntradaAutor: Anna Maria » dg. oct. 23, 2016 10:40 am

pilarica florida:
Imatge

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Sedum sieboldii

EntradaAutor: ametista » dl. oct. 24, 2016 11:58 am

que bonica Anna Maria! >.-<:

i per cert, felicitats (una mica tard) pel teu aniversari! :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2124
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Sedum sieboldii

EntradaAutor: Anna Maria » dt. oct. 25, 2016 9:33 am

Gràcies!
Doncs llàstima que la foto ha sortit borrosa, les floretes de la pilarica són molt maques i aquí no hi llueixen prou. Aquesta és la pilarica de la terrassa, que és la que fa 8 anys que tinc jo. Les del balcó que en són dos testos estan florint però un color més roseta molt clar, i no tots els "capullos". No sé si és perquè al balcó el sol és de matí, per si hi toca més l'aire, si és perquè és la primera temporada que fan aquí o perquè, però estant florint diferent. Això que tenint més "capullos" pensava que seria la floració més espectacular... a veure l'any que vé.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Sedum sieboldii

EntradaAutor: ametista » dg. nov. 12, 2017 4:48 pm

Anna Maria com ha anat la florida d'aquest any?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2124
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Sedum sieboldii

EntradaAutor: Anna Maria » dl. nov. 13, 2017 3:50 pm

Bones ametista,
ja vaig veure la pregunta ahir però estava enmig d'una febre de llistitis (de fer llistes, jeje) i no vaig poder contestar. Doncs bé i malament. No recordo si vaig posar que tinc una pilarica a la terrassa des de que vaig venir a viure aquí, el 2008, és a la part del darrere i hi toca el sol de tarda i des de l'any passat en vaig posar dues al balcó, amb sol de matí. Doncs l'any passat totes tres van florir la mar de bé, cap a finals d'octubre (pel 12 d'octubre fa molts anys que no en veig florir cap, deu ser el canvi climàtic). Aquest any, les dues del balcó a la primavera ja em van agafar pugó. Les vaig ruixar amb matabitxos que dic jo, i una d'elles se'm va cremar. L'altra semblava bé, però a finals d'estiu va començar a perdre tota la fulla; com a nota diré que la tercera planta del balcó, que no se com se diu però fa unes fulles liles que acaben amb punxa i creix molt ràpid no li va afectar res. La de la terrassa com sempre, fantàstica. A l'hora de florir, la de la terrassa ha fet un goig espectacular, i les dues del balcó doncs ves, han florit però els hi faltava esma, a les pobres. No sé si és de regar, però jo les plantes de fora les rego totes igual, o potser el fet que el sol sigui al matí a unes i a la tarda a les altres fa que no s'assequin tant. Ara aviat les tallaré arran, com sempre, a veure com estan, normalment ja hi ha fulles noves, fan com capullets a la terra, molt monos.
Com has dit a l'altre post, jo ja fa temps que tinc les plantes que m'aguanten, per això vaig augmentar la plantilla de pilariques, i aquest any han fet figa. I aquestes del balcó són les que es veuen des del carrer, menys mal que és com un primer pis i de lluny han fet una mica el pego, jejejeje
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Plantes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::