Flors i plantes

Flors, plantes, horts...
sil30
:: zebra
Entrades: 1041
Membre des de: dt. maig 25, 2010 12:05 pm

Flors i plantes

ds. ago. 28, 2010 11:14 am

Hola a totes!!

Bé, no sabia en quin apartat del forum plantejar les meves preguntes sobre les flors i les plantes: afició, manualitat, de tot una mica, ... espero que alguna de vosaltres que us agradi i entengueu de plantetes em pogueu ajudar.

Tinc una terrassa enorme, però molt buida i trista i la voldria decorar i omplir de plantes i flors. Però tinc el problema que em dona el sol tooooooot el dia i fa molta calor. Al mateix temps a l'hivern queden desprotegides perquè és molt oberta. He buscat per internet tipus planta arbust que em sembles bonic i aqui he tret alguns: Hibisco, Evónimo o Bonotero, Lavanda, rosers, buganvilla, ... aquests em sembla que aguanten bé el sol i la calor. Sabeu si les margarides tradicionals i la mimosa aguantarien bé el sol?

Per un altre cantó també m'agradaria posar alguna planteta o floreta dins de casa. Em passa el contrari, no tinc gaire llum, només un punt d'entrada. He trobat plantes que no necessiten gaire llum i em semblen prou boniques: Fitonia, helecho espada, coleo, calanchoe, paperonia, ... algú les coneix?

Ahh, dir-vos una cosa, també busco que siguin fàcils de cuidar. Si són molt delicades segur que les assessino, que a vegades puc ser una mica despistada i desastre!!
Moltes gràcies :-()-)
El post de la Laia: viewtopic.php?f=91&t=23764

El dia 27-7-2011 a les 11.00h neix la nostra Laia. Ha nescut a les 41 setmanes. Pesa 3.160 kg i fa 49 cm. És la coseta més bonica que hem fet mai!!

ImatgeImatge
laucob
:: dinosaure
Entrades: 8192
Membre des de: ds. jul. 21, 2007 1:13 pm

Re: Flors i plantes

ds. ago. 28, 2010 12:03 pm

aqui la assessina major de les plantes.

un roser no t'el aconsello el meu a durat 5 mesos i es una pena pero es el qeu hem dura.

jo tinc plantetes al balco li toca sol a la tarda i a la nostra ciutat fa una calda que te mueres. i estan ben guapes totes elles, i aixo que hem descuido de regar-les de vegades no se ni com aguanten.

a veure si ho se dir per noms que soc un desastre. (aquest hivern hem vaig despista en tapar-les, ho vaig fer que havia fet alguna gelada i han sobreviscut s'estan recuperan)

- planta del diner esta preciosa i aixo que va venir d'un trosset de casa de la meva mare.
- poto m'encanta vaig tenir un petit accident i el vaig dur a l'hospital a casa la mami encara no l'he recullit pero el tenia precios, sempre el tinc dintre menys a l'estiu que el trec a l'hombra pero hem vaig descuida i li va agafar una gelada. pero esta guapissim altre cop.
- una heura - esta esta reviscolant
- aloe
- cintes d'interior
- un abre amb les fulles verdes i groges que acabo de saber qeu es diu schffelera (son els que hi ha en molts bars per separar les terrasses)
- crassula (una planta que m'encanta per molt que es pugui trenca la fulla la plantes i ja torna a sortir una altra planta aixi sempre en tens) no sabia el seu nom fins ara.
- diego fa unes flors de colors com a campanetes i dintre la flor surt la llavo(aquest any no ha sortit haure de buscar la llao i plantar-lo altre cop)

ja et dic si hem viuen a mi que potser no les rego en 15 dies aguanten tot
JA QUEDA UN DIA MENYS[/size]
Imatge[url=http://lilypie.com]Imatge[size=150]Imatge[/url]fem la manteta dels desitjos si vols participar
sil30

ds. ago. 28, 2010 12:19 pm

Moltes gràcies Laucob per les idees. La veritat és que serà molt millor buscar plantes "tot terreny" per si les mosques.

Estava mirant plantes antimosquits, per exemple l'albahaca. És fàcil de cuidar? Sembla tant delicadeta.
I els cactus dins de casa m'aguantarien prou bé, oi?

:-:)

El dia 27-7-2011 a les 11.00h neix la nostra Laia. Ha nescut a les 41 setmanes. Pesa 3.160 kg i fa 49 cm. És la coseta més bonica que hem fet mai!!

ImatgeImatge
laucob

ds. ago. 28, 2010 12:51 pm

es que els cactus a mi no m'agren jo es que necesitoo plantes tot terreny.

jo el consell que et dono es que ho compris petit i si sobreviu un any compra en gran per la resta de terrassa perque si et gastes molta pasta i no sobreviu malament. jo ho vaig fer aixi.
Imatge[url=http://lilypie.com]Imatge[size=150]Imatge[/url]fem la manteta dels desitjos si vols participar
laucob

dg. ago. 29, 2010 8:02 am

jo aprincipi de primavera sempre lis tiro anti parasits sino tenim un gran problema que el duffy s'en menji algun i per evitar-ho abans de que surtin inquilins jo ja flito totes les plantes i si despres tenen cuques o pulgo bitxets verds agafo la planta la separo de la resta i la cribillo a insecticida i de moment funciona estan ben maques

la nostra terrassa principalment es de planta verda i el color li donc amb els testos. bueno terrass es un balco.
juliet
Ubicació: Barcelona
Entrades: 1145
Membre des de: dc. març 04, 2009 2:02 pm

dg. ago. 29, 2010 1:06 pm

Jo tinc al balcó els típics geranis i les margarides, però t'haig de dir que a l'estiu per molt que les regui es queden ben pansides i no floreixen, però després, quan arriva la frescor reviuen. Això sí, abans havia tingut una hortènsia i un ficus, però se'm van acabar morint.
Els meus pares tenen una terrassa gran(a l'estiu és una sauna i a l'hivern un congelador!!)i hi tenen des de fa molts anys varietats mediterrànies. Et dic les que tenen i si t'agraden són una bona opció perquè no necessiten massa "cuidados".
- Marfull
- Arboç
- Galzeran
- Alsina
- Olivera
- Roser (pitiminí)
- Romaní
I un mandariner (aquest em sembla que no és mediterrani)
Les reguen dia si dia no a l'estiu i a l'hivern potser un cop a la setmana (o algun d'ell potser cada 15 dies), i de tant en tant els hi posen boletes verdes (per nodrir la terra). La meva mare, per evitar els "bitxitos" ,posa un all ensorrat a la terra de cadascuna i quan germina el treu i en posa un altre, i sembla que funciona perquè fa molt de temps que no tenen cap plaga
:-)
D'interior, tot i que m'agradaria tenir-ne perquè sóc "florera" i a casa hi ha molta llum, tinc un pis petit i massa ornamentació l'empetiteix encara més. Quan va néixer el Roger em van regalar una orquídea, i va durar el temps just de caure la flor...o sigui res!!vaig fer servir el test (que és preciós) per posar una orquídea artificial d'Ikea :-D sí pot sonar "cutre" però dóna el "pego" :-D
Imatge
Imatge
laucob

dg. ago. 29, 2010 4:28 pm

de cutret res que jo he tingut molt temps un centre artificial amb unes cales i el dia que m'el va regalar jo alucinava perque hi havia un drap sota i es que no s'havien adonat que era artificial i el va regar la persona que m'el va regalar.

a mi no hem serveix els alls a les plantes perque quant planto els bulbs hi ha un senyor pelut que els desplanta i s'els intenta menja com aperitiu.

nosaltres plantem julivert i enciam, surt el que surt el julivert es mono i surt sempre els enciams no surten tant macos pero bueno entre tots puc fer unn parell damanides. serien mes macos si una recordes regar les plantes mes sovint.
sivi
Ubicació: girona
Entrades: 1803
Membre des de: dt. juny 29, 2010 10:08 am

dg. ago. 29, 2010 5:05 pm

Hola sil30 i companyia.
Jo també tinc una terrassa amb molt de sol i a mi m'agraden molt les flors i les plantes.
Jo tinc un llimoner, que sols has de tapar a l'hivern i regar de tant entant.
Les flors de lavanda els agrada molt el sol.
Jo de tu, aniria a un centre especialitzat i miraria les etiquetes que duen les plantes.
Les plantes mediterranies els agrada el sol, igual que els cactus, que ni han que no tenen punxes.
A mi m'agraden molt els fruites petits i a part del llimoner (que es gran) tinc un mini llorer, mini olivera i mini magraner.
També tinc una aloe-vera i una hortensia.
Per aprofitar la terrassa també tinc alguna jardinera on he plantat enciams, tomateres i d'altres hortalisses, així fant bonic i tens menjar gràtis i sa.
Si necessites mes consells, ja ho diràs.
Sort i fins aviat.
Imatge

Imatge
sil30

dg. ago. 29, 2010 5:39 pm

Hola noies!!
Moltes gràcies per les vostres idees!! Ja m'estant entrant ganes d'omplir la terrassa com una boja!! Pot ser interessant compertir les nostres experiències amb les plantes i flors per intentar tenir-les ben maques!!

El tema arbrets m'agrada: llimoner, magraner, olivera, alzina, ... però ja s'adapten a una maceta? No se'ls queda petita amb el temps? Els meus pares tenen un magraner que se'ls ha fet tant gran que l'han acabat plantant a terra (tenen un pati), ara està preciós.

L'altre dia vaig fer un petit esquema "dissenyant" com m'agradaria arreglar la terrassa. Més que res per fer-me la idea de on bull col.locar plantes i on altres coses. Ademés veig que vull posar tantes coses que el moneder no m'ho permetrà i hauré d'anar poc a poc. I si m'organitzo amb el meu planell aniré comprant poc a poc, que tinc entés que les plantes tampoc són tant barates i encara tinc moltes coses per arreglar al pis, jejeje, sóc pobre!! Per cert sabeu d'algún centre de plantes especialitzat gran on pogui trobar de tot? Jo he anat al gardencenter de l'hospitalet i no és gaire gran. Al prat de llobregat hi ha algún centre oi?

ImatgeImatge
laucob

dg. ago. 29, 2010 5:46 pm

nosaltres solem anar al jardiland pero no se si entens algun aprop
sivi
Ubicació: girona
Entrades: 1803
Membre des de: dt. juny 29, 2010 10:08 am

dg. ago. 29, 2010 6:33 pm

El llimoner que tinc, està plantat en un test força gros, i de tant en tant s'ha de podar per qué no es fagi massa gran.
Pel que fa al magraner i la olivera són petits, tipus mini, i si els vas podant queden tipus bonsai però no tant petit.
Jo sóc de girona o sigui que en tema centres de jardineria no et puc ajudar, una vegada vaig anar al jardilan de mataró i està força bé, però potser et cau lluny.
A Ikea també tenen plantes d'interior i d'exterior i testos grans a bon preu.
Els testos millor si son de terrissa, ja que amb la calor els de plàstic rescalfen les arrels i poden matar la planta.
Comença poc a poc i per plantes que suportin la fred, i de cara a la primavera ves a buscar més plantes, ja que ara començarà a ser mala època per transplantar i amb la fred si es mor tot acabarà dimitin de plantes.
Imatge

Imatge
sil30

dg. ago. 29, 2010 6:48 pm

Provaré d'anar al jardiland, veig que hi ha un a St cugat, no sé si em cau més a prop. Intentaré convèncer a mons pares, que també son apasionats de les plantes, per fer una escapadeta amb la seva furgoneta.

Ostres, això de les macetes de plàstic no ho sabia. Mira que me les volia comprar tipus resina pel tema pes i perquè m'agradaven algunes grises estil modern. Ja miraré, segur que allà mateix hi haurà de tot.

I això de la època de l'any no ho havia pensat, és cert que ara vindrà el fred i les arrels si es transplanta ara no hauran arrelat prou. Preguntaré a veure que recomenen.

Estic contenta, el roser mini, ha tret dues rosetes més. Hem pensava que ja havia parat de florir, i ara veig que en treu dos i li estan creixent un munt de capolls nous. M'ha sorprés que m'hagi sobreviscut, de moment m'enrecordo de regar-lo sempre, pobret s'està portant molt bé.

ImatgeImatge
juliet
Ubicació: Barcelona
Entrades: 1145
Membre des de: dc. març 04, 2009 2:02 pm

dg. ago. 29, 2010 6:56 pm

laucob ha escrit:de cutret res que jo he tingut molt temps un centre artificial amb unes cales i el dia que m'el va regalar jo alucinava perque hi havia un drap sota i es que no s'havien adonat que era artificial i el va regar la persona que m'el va regalar.

ei! que la meva orquídea artificial és ben bonica!!he dit que pot semblar "cutre" però sembla ben bé real (si no mires la terra!!)Haig de dir que abans totes les plantes artificials les veies de lluny que ho eren, i per això la història que pot semblar "cutre", perquè quan parles de plantes artificials, en un primer moment, et ve al cap les típiques que hi havia abans i que ni pel color semblaven plantes o flors. Ara, segons quines, t'has de parar dos vegades a mirar-les per saber si són o no de veritat, però està clar que a qui li agraden les flors i les plantes i les poden tenir i les poden cuidar, optaran per tenir-les naturals.

sil30 ha escrit:El tema arbrets m'agrada: llimoner, magraner, olivera, alzina, ... però ja s'adapten a una maceta? No se'ls queda petita amb el temps? Els meus pares tenen un magraner que se'ls ha fet tant gran que l'han acabat plantant a terra (tenen un pati), ara està preciós.

Els meus pares els tenen tots en testos de terrissa, tots els arbres mediterranis que tenen no són de tamany bosc!! són del tamany adient a un test gran que pots posar a una terrassa, si t'interessen aquests tipus d'arbres et puc fer fotos dels que tenen els meus pares perquè vegis com estan i el que ocupen i et puguis fer una idea millor.
Ells els han comprat al Garden Center de Barcelona, sortida 6 de la ronda de Dalt
Imatge
Imatge
Betti
Ubicació: Girona
Entrades: 1259
Membre des de: dg. abr. 13, 2008 7:53 pm

dt. ago. 31, 2010 8:14 am

Goga ha escrit:
laucob ha escrit:aqui la assessina major de les plantes.

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Aquí una altra XDDDDDDD

Doncs aquí una altra assassina de plantes... sempre em pregunto: si no sóc capaç de fer viure un gerani, podré cuidar del meu fill????? jajaja...

jo només tinc un potos a dintre la cuina, en un racó i és l'única cosa que m'ha viscut. Està estupendo i el rego quan me'n recordo. Li deu agradar el lloc. Ja no compro més plantes. En Bettiman té una planta al pati interior que li viu molt bé però no sé ni què és.
L'última cosa que he comprat és una planta de curry. La tinc a la cuina i sembla sembla que durarà. Fa molta olor i quan bullo arròs li tiro a dins una branqueta i queda tot l'arròs perfumat.

Mira si tens una terrassa oberta, també pots optar per plantes mediterrànies: farigola, romaní, lavanda... així també tindràs plantetes per la cuina...

Ah, i m'encanta el post, tot i que jo no tindré plantes, m'encanta veure-les i passejar-me pels gardens!! jiji...
http://camidafrica.blogspot.com

GINA DJABA ja ets amb nosaltres!!
ESTEM JUNTS: 26 de setembre 2011
Juliett
:: gosset
Entrades: 408
Membre des de: dc. juny 30, 2010 4:32 pm

dt. ago. 31, 2010 8:30 am

Hola! una altre amb una terrasa XXL i amb molt de sol, aquest apareix al migdia (1 aprox) i ara a l'estiu no s'amaga fins que es fa de nit!

Va podriem posar fotos de les nostres terraces! ostres, jo abans l'hauré de preparar bé :r) :r) :r) escombrar... endreçar... netejar jajajaja

Nosaltres tenim una olivera, un mini roser, dos arbrets d'aquests del cap rodó que ara no se que tenen que s'esequen d¡una part, tenim un llimoner nan, aquest hivern va estar a punt de morir però el vem reviure i aquest any no ha tret llimones! però l'any passat si!
Tenim lavanda, romaní, i albaques o com es digui.... la de menjar i la dels mosquits, un càctus, gerànis i pensaments, tenim una varietat de geranis que es diuen gitanilles que els hi agrada molt el sol, a Andorra està plè, però crec que la calor no gaire.... la meva no està de cara al sol.
Tenim sàlvia i alguna més que no se el nom...
Prometo fotoooo!
ImatgeImatge
sil30

dj. set. 02, 2010 6:14 pm

Moltes gràcies noies pels vostres consells. Ara ja no sé que posar amb tantes idees, jajaja.

Juliett, em sembla molt bona idea això de les fotos!! Jo també abans l'hauré d'arreglar, però a nosaltres encara ens queda molt. Encara tenim que arrebossar i pintar parets, imagina't que encara no tenim ni barana!! Ara em posat una caseta gran per tenir-hi la rentadora i zona traster, poc a poc. Vinga, ensenyeu les vostres plantes i doneu-me idees, porfiiiii!! >.-<:

A veure si entre totes, les assessines de plantes aconseguim el seu perdó!! Tot és possible, oi? :-:)

ImatgeImatge
Ítaca
Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm

dv. set. 03, 2010 2:58 pm

Sil, doncs nosaltres estem com tu més o menys... tenim dues terrasses, una de 30m2 aprox, i una altra més petitona, però q tenen sol des q surt fins q marxa...
el q s'encarrega de les plantes, bàsicament és l'itaco, pq si fos per mi, ni una estaria viva! :-D :-D
De noms no et puc dir, pq no se'm queden al cap... però més o menys et dic el q tenim...

- CÀCTUS (som fans dels càctus i en tenim uns quants... són perfectes, pq s'han de regar poquíssim (d'aquest me n'encarrego jo) i a l'hivern els fem un hivernacle, i perfectes!)
- ALOES (no és massa de sol, però la nostra ens aguanta des de fa anys... i no para de fer fills, o sigui q tenim ALOES per donar i per vendre!)
- CONILLETS (no sé el nom científic... però ens aguanten des de fa anys també)
- ESPÍGOL
- POLEO-MENTA
- ROMANÍ
- GERANIS
- ROSERS (els minis no ens han aguantat gaire, però els grossos fa també anys q els tenim, i ben guapus q estan!)
- HORTÈNSIA (necessita molta aigua, i poc solet... la tenim a un raconet q té una mini ombreta)
- MADUIXES
- TOMAQUERES (normals i cherry)
- SAN PEDROS (planta salvatge, i q aguanta el q li tiris)
i en tenim algunes més, però ja et dic q no em sé els noms... :-:)

Dius q vindràs al Jardiland de St. Cugat? No us equivoqueu, q la sortida q posa a la web és a la de l'Hospital General i heu de sortir per la de St. Cugat (on hi ha el centre comercial).
Nosaltres sempre anem al garden La Noguera, q està a Rubí...
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Betti
Ubicació: Girona
Entrades: 1259
Membre des de: dg. abr. 13, 2008 7:53 pm

dg. oct. 03, 2010 8:16 am

Betti ha escrit:L'última cosa que he comprat és una planta de curry. La tinc a la cuina i sembla sembla que durarà. Fa molta olor i quan bullo arròs li tiro a dins una branqueta i queda tot l'arròs perfumat.

Doncs també l'ha palmat, joer........... :-(( :-:) ?-)
http://camidafrica.blogspot.com

GINA DJABA ja ets amb nosaltres!!
ESTEM JUNTS: 26 de setembre 2011
Juliett
Entrades: 408
Membre des de: dc. juny 30, 2010 4:32 pm

dg. oct. 03, 2010 10:46 am

AIsss quin cap! les fotos!!!!!
ImatgeImatge