Jardí

Flors, plantes, horts...
Sibil·la
:: dofí
Entrades: 3875
Membre des de: dj. set. 29, 2005 11:06 am

Jardí

dl. oct. 17, 2011 9:43 am

Noies, sabeu d'alguna web o fòrum on parlin de jardí i que estigui bé (a nivell de visualització i navegació del fòrum)?
Tenim un mini-jardí que només té gesta i una olivera en una punta. Hi volem fer quelcom mooolt senzill però no en tenim ni idea i tampoc volem contractar cap paissatgista. Tampoc entenem de plantes.
Seria per inspirar-nos un xic i agafar idees
Sibil·la

Re: Jardí

dl. oct. 17, 2011 9:56 am

ah, i només volem plantar un arbre (petit i que el veiem créixer).
a mi m'agradaria un xiprer però l'amic que ens vol ajudar, que és jardiner, diu que es nega a plantar-nos-en un perquè fa cementiri, però no se m'acut res més, i el xiprer és de la terra, mediterrani, empara la tramuntana, creix amunt, no embruta, no sé...
edae
Ubicació: provincia girona
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm

dl. oct. 17, 2011 10:16 am

I un llimoner? Nosaltres en tenim un a la terrassa i de seguida ha fet llimones, a els peques segur que els hi agrada veure-les créixer i collir-les.
Imatge
Imatge
Lesmansdelapètal
:: conillet
Entrades: 365
Membre des de: dt. oct. 04, 2011 1:09 pm

dl. oct. 17, 2011 12:58 pm

Home jo plantaria un arbre fruiter, un cirerer per exemple, es fan grans, no embruten i les cireres són boníssimes.
Imatge

Imatge

Imatge
Sibil·la

dl. oct. 17, 2011 1:09 pm

hum... un fruiter també estaria bé. I quan cauen les fulles no és molt merder? però un cirerer m'encantaria ;-)
bada
:: tigre
:: tigre
Entrades: 743
Membre des de: dv. set. 02, 2011 1:50 pm

dl. oct. 17, 2011 1:39 pm

I una olivera? Són molt decoratives... Nosaltres vam comprar una, i tot tenir-la en un test, la tenim molt maca! Imagina't si estés a la terra...
A mi particularment no m'agraden els fruiters perque em dóna la sensació que ha de portar molt bitxo a l'època de la fruita (mosques, abelles...)
charito
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

dl. oct. 17, 2011 8:01 pm

Hola maca, jo entrava al infojardin.com i estava be, potser et serveix

Jo tinc un terreny amb arbres fruiters i son molt agraïts, tambè et recomano el cirerer, es molt polit i la fulla de seguida es recull.

Si no el que m'agrada molt es un magraner, es clima mediterrani total, gens exigent, creix força ràpid pero no es fa gaire gran (3-6 mt), la fulla es petita i quan cau no es veu, fa unes flors vermelles molt maques que despres son magranes bonisssimesssss, i a la tardor agafa un color groc-taronja molt maco.

Sort!
Danu
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

dl. oct. 31, 2011 6:49 am

Sibil·la ha escrit:Noies, sabeu d'alguna web o fòrum on parlin de jardí i que estigui bé (a nivell de visualització i navegació del fòrum)?

roser a. ha escrit:Hola maca, jo entrava al infojardin.com i estava be, potser et serveix

Jo també entrava a http://www.infojardin.com, s'actualitza bastant i crec que està força bé :ok:
Takita
:: dinosaure
Ubicació: L'Anoia
Entrades: 5342
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am

dt. nov. 08, 2011 1:53 pm

Jo també t'anava a recomanar Infojardin; nosaltres, hem tret força idees i bons consells.
Sibil·la

dc. nov. 09, 2011 1:43 pm

Moltes gràcies noies, no us abandono pas, eh.
Tenim el tema aparcat perquè han hagut d'operar a l'amic que ens ajudarà amb el jardí.
L'olivera ja hi era quan vam comprar la casa, i la mantindrem. Està en un racó, encerclada per unes pedres i hi ha rosers. Només canviarem els rosers arrenglerant-los més a tocar el mur.
L'altre arbre... jo és que estic molt capficada en que sigui un xiprer. I de fruiters, sí, magraner o cirerer o nisprer són els que més m'atrauen.
Tot a la vora del mur que dóna al carrer hem pensat separar un parell de pams i plantar-hi plantes aromàtiques: espígol, romaní, farigola. I a cada columna un gessamí, que és la meua perdició. M'encantaria tenir-ne flanquejant la porta però dóna de cares a tramuntana i es farien malbé.
El flanqueig de la porta... altre tema... també estem rumiant quina planta posar-hi.
Bé, quan estiguem "en ello" ja us diré.
A veure quan tindré una estona tranquil·la per entrar a infojardin... :-()-)
Danu

dc. nov. 09, 2011 2:14 pm

Has pensat en posar un jínjol?? M'encanten els seus fruits i em sembla que és bastant agraït i fàcil de cuidar... és l'arbre que ficaré jo on pugui, quan pugui :-D :content:
Lesmansdelapètal

dc. nov. 09, 2011 3:02 pm

Doncs precisament un xiprer és el que jo no et recomano. Nosaltres tenim tota la tanca que dóna la veí són uns 50 mts. +- amb xipresos i la veritat és que és un rotllo, si els vols tenir bonics els has de tallar per a que et quedin quadrats. Si et passa com a nosaltres, ens van donar tots els xipresos dels que no creixen compactes si nó que són dels de s'obren i queden lletjos. A més quan agafen la papallona del xiprer és gairebé impossible de treure i es comencen a assecar i queda super lleig.
Imatge

Imatge

Imatge
charito
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

dc. nov. 09, 2011 8:22 pm

Sibil·la ha escrit:magraner o cirerer o nisprer són els que més m'atrauen.

Noia jo un nisprer si que no el recomano, es una porqueria d'arbre, perd fulles tot l'any i a sota no creix l'herba, si tinguessis gespa se't moriria.

Danu ha escrit:Has pensat en posar un jínjol?

I que es un jínjol??? ?-)
Lesmansdelapètal

dc. nov. 09, 2011 9:13 pm

Un jinjoler és un arbre que fa un fruit el jínjol (evidentment) que és com unes boletes similars als aglans de les alzines però més clares i sense la closca de sota. Per dins és d'un color verd claret i té un tacte com d'escuma i és dolcet. Jo els trobo boníssims.
La fulla del jinjoler és petiteta i la veritat és que a la primavera i a la tardor és molt brillant i molt bonica.
Imatge

Imatge

Imatge
Danu

dj. nov. 10, 2011 6:35 am

Maretameua ha escrit:Un jinjoler és un arbre que fa un fruit el jínjol (evidentment) que és com unes boletes similars als aglans de les alzines però més clares i sense la closca de sota. Per dins és d'un color verd claret i té un tacte com d'escuma i és dolcet. Jo els trobo boníssims.
La fulla del jinjoler és petiteta i la veritat és que a la primavera i a la tardor és molt brillant i molt bonica.

Jo en vaig tenir notícies per els ex-sogres del Danuo (sí, tenen encara una bona relació i jo encantada :r) ). Ell va de vegades a solucionar-los petits problemes amb l'ordinador, i ells a canvi li donen productes de l'hort, salsa de tomàquet... Un dia va tornar amb una bossa plena de gínjols (ells són castellans i els diuen "azofaifos" :content: ). Jo no havia vist mai aquests fruits, semblaven olives... Vaig provar un i em va encantar, era com una petita poma dolça...
Aquí tens una fitxa de la Viquipèdia sobre el ginjoler (és on he vist que va amb "g" :content:): http://ca.wikipedia.org/wiki/Ginjoler

EDITO per dir que, encara que no tingui res a veure, m'acabo d'adonar que soc una papallona!! Weii!! :p-) :content:
Lesmansdelapètal

ds. nov. 19, 2011 2:53 pm

Jo ho se perque a ma mare una vegada li van regalar ginjols i els vaig trobar bonissims. I ara resulta que el meu vei del costat en te plantat un just tocant casa mevai el veig cada vegada que surto de casa.
per cert a ma mare li,n regalarem un per reis si el trobem.
Imatge

Imatge

Imatge
Sibil·la

ds. des. 10, 2011 11:39 am

Hola noies!
Doncs ja ho tenim força avançat (les idees).
Tenim un jardinet que fa forma d' ela (L). El rectangle més gros és el que utilitzem perquè el tros curt és petit i està a la part on toca menys el sol.
Ens el vam trobar que només hi ha gespa excepte el vèrtex on hi ha un semicercle de pedres i dins una olivera joveneta i rosers.
El semicercle el deixarem però el netejarem i hi posarem pedra volcànica. Els rosers els transplantarem a tocar el mur.
En el tros petitet de la L no hi farem res i és on potser hi plantarem dos arbres, un per cada fill. Segurament seran un llimoner i un mandariner o un mandariner i un cirerer o un mandariner i un ginjoler (gràcies per aquesta idea!). Ja veurem.
El xiprer me l'han fet descartar.
La resta del jardí, el rectangle llarg quedarà tal qual amb gespa però mirarem de posar-hi rec automàtic. El que canviarà és que tot el llarg de la paret que dóna al carrer (és un mur baix amb tancat de bruc a sobre que va lligat de columneta d'obra a columneta d'obra. El bruc està asquerosament fet pols però ja el canviarem més endavant. Doncs al llarg del mur, deixarem un tros de 50cm, que delimitarem potser amb una mini tanca de fusta ben baixa, i on plantarem alternativament plantes aromàtiques: espígol, romaní, farigola. I a l'alçada de cada columna hi plantarem un gessamí.
A veure si al gener, passat festes ens hi posem. Ens ho farà un bon amic que és jardiner (pagant, clar).
merci per les vostres idees
Sibil·la

ds. març 17, 2012 11:32 am

Bones!
Doncs ja ha començat l'"arreglo" del jardí.
Moltes gràcies per les vostres idees sobre fruiters però al final... no en posarem. :plora:
A la part on els volia posar hi toca la tramuntana de ple, hi toca mooolt poc el sol (a l'hivern gens) i hi fa humitat.
Fins i tot vaig trucar al "Tot és possible" de RAC1 per si per miracle em deien algun fruiter que hi pogués posar, i l'expert ja va dir clarament que RES, cap fruiter!
I tampoc quedaria bé estèticament dos arbres, així que al final un. Jo en volia un per cada fill però al cap i a la fin volia un arbret que anés creixent i ens recordés que quan vam entrar a la casa era ben petit.
Hem triat una mimosa. Espero que aguanti la tramuntana...

I la franja de mig metro vorejant la valla estarà delimitada per fustes travesseres a terra. Hi posarem dos gessamís i dues plantes que fan flor lila els mesos de gener i febrer i la resta de l'any és verda (no en recordo el nom). I espígol i romaní. I ja està.
I sota l'olivera que ja hi havia al jardí, pedretes volcàniques i on van les plantetes també.

Faltarà en un futur potser instal·lar un reg automàtic per la gespa però com que no som fanàtics de jardí i volem el mínim de feina, de moment passarem amb una gespa no tant cuidada. Ja veurem.
Sibil·la

dt. març 20, 2012 10:33 am

per cert, si algú té jardiner, em podeu dir quant us cobra l'hora de feina?
Li hem pagat al nostre amic les plantes i el material però no ens vol cobrar la feina, i s'hi va estar 5 horetes ben bones, i nosaltres sí que li volem pagar
Sibil·la

dv. juny 08, 2012 1:29 pm

merci!!!! :ok: fa dies i dies que no entro perquè no m'atrapo
tinc pendent de consultar la web, i tbe de fer preguntes aquí i a decoració
a veure si al juliol m'hi poso amb calma :love: :***:

Torna a “Plantes”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET