Arbres

Flors, plantes, horts...
Takita
:: dinosaure
Ubicació: L'Anoia
Entrades: 5343
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am

Arbres

dt. abr. 17, 2012 10:37 pm

Noies, ens agradaria plantar uns arbres al jardí, però no sabem quina seria la millor opció donat el clima que tenim: a l'estiu fa molta calor, però a l'hivern fa molt fred i gela sovint. Fa un parell d'anys vam plantar un llimoner i no va resistir l'hivern. Ens és igual si és fruiter o no. Alguna idea?
coquette
:: peixet
Entrades: 250
Membre des de: dl. març 05, 2012 9:17 am

Re: Arbres

dc. abr. 18, 2012 6:13 am

On vius? A la costa, interior, muntanya...? Segons on visquis tindràs un clima diferent i la vegetació també és diferent. L'olivera, com diu la Goga, podria ser una boníssima opció però si vius a Osona, Berguedà, Pallars... no ho veig clar.
La mimosa és molt maca però tampoc aguanta massa fred i té potencial invasiu.
Si ens dius per quina regió vius podria donar-te idees! (sóc naturalista i afeccionada a la jardineria ecològica)

bon dia!
Jardí de bons endreços http://canroldors.blogspot.com
Takita

dc. abr. 18, 2012 8:52 am

Goga, moltes gràcies! :ok:

coquette, visc a l'Anoia, a la muntanya, a pocs Kms de Capellades. Moltes gràcies :ok: .
Ítaca
Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm

dc. abr. 18, 2012 9:05 am

Jo et dic els q tenim a casa, i q porten anys aguantant bé l'hivern i les gelades...

- Olivera
- llimoner
- cirerer
- nesprer
- ametller
- avellaner
- perer de st. Joan
- codonyer
- pruner
- cirerer d'arboç
- til·ler

No se'ns ha mort mai cap

Podrieu plantar alguna morera (una mica ja "feta"), un acer ginnala ( http://ilhabonsai.com.br/userfiles/acer ... iage_2.jpg ) , un arbre de júpiter ( http://www.planjardin.es/LagerstroemiaIndica.jpg )...

Acosteu-vos a un Garden gran de la vostra zona i segur q us diuen quines espècies són les més ressistents :ok:
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
PICASSA
:: poltre
:: poltre
Entrades: 652
Membre des de: dv. abr. 03, 2009 8:52 am

dc. abr. 18, 2012 9:45 am

També t'anava a dir l'olivera, és un arbre tot terreny!
PER cert, les que teniu oliveres, una pregunteta: la podeu cada any? la que tinc jo al jardí s'ha fet molt gran, i havia llegit que ho havia de fer quan hagués passat l'última gelada, però no ho vaig fer... ara no sé si podar-la, o deixar-la com està... algun consell?
Imatge
Imatge
coquette
Entrades: 250
Membre des de: dl. març 05, 2012 9:17 am

dl. abr. 23, 2012 7:12 am

Takita ha escrit:Goga, moltes gràcies! :ok:

coquette, visc a l'Anoia, a la muntanya, a pocs Kms de Capellades. Moltes gràcies :ok: .

L'Anoia ja és una comarca d'interior, tot i que no és tan extrema com altres... Jo crec que els arbres que t'ha dit la Ítaca funcionarien bé (als fruiters els agraden els hiverns freds: cirerer, pomera, pruner...) però tinc els meus dubtes amb el llimoner i el cirerer d'arboç. St Cugat és més a prop del mar que no pas l'Anoia. Ara mateix no recordo si als boscos de la zona de Capellades hi ha cirerer d'arboç.
El til·ler és preciós!

L'olivera aguantaria, a no ser que un hivern fes una gelada d'aquelles brutals. La noguera és un arbre molt maco, per no dir res dels seus fruits, però a l'estiu l'hauries de regar bé (això també val per als fruiters i per al til·ler).
A mi m'encanten l'alzina i el roure martinenc, i t'anirien molt bé pel clima. Aquests t'aguantarien bé la secada d'estiu, sobretot l'alzina. El que passa és que creixen molt lentament, però són una inversió de futur per als néts!
Per cert, jo tinc plançons d'alzina en testos, si algú està interessat puc donar-ne doncs no sé què fer-ne!

Una altra espècie molt bonica és el magraner, i no cal dir res de les delicioses magranes! Un cop establert, viu amb poca aigua.

Penso que no s'adaptarien bé al teu clima espècies que volen climes suaus i benignes; fruiters mediterranis com els cítrics, llorer, arboç, garrofer, nesprer, pi pinyer... L'ametller no sé què passaria, potser sí que viuria bé doncs el conreen a llocs on pot gelar a l'hivern.

Els salzes, freixes i altres arbres de ribera també aguanten el fred però cal regar-los bé.

Quant als arbres ornamentals exòtics, doncs no en tinc ni idea...

és molt interessant tot aquest món!
Jardí de bons endreços http://canroldors.blogspot.com
Takita

dt. abr. 24, 2012 10:29 am

Moltes gràcies, noies, m'heu ajudat molt! :ok:
Amb el que sabem ara, passarem per un Garden i a veure per quins arbres ens decidim. Ja us diré! :ok:
sarabafo
:: tigre
:: tigre
Ubicació: Les Pobles
Entrades: 725
Membre des de: dt. juny 23, 2009 4:13 pm

dg. abr. 29, 2012 9:26 pm

PICASSA ha escrit:PER cert, les que teniu oliveres, una pregunteta: la podeu cada any? la que tinc jo al jardí s'ha fet molt gran, i havia llegit que ho havia de fer quan hagués passat l'última gelada, però no ho vaig fer... ara no sé si podar-la, o deixar-la com està... algun consell?

Si vols pots podar-la cada any. Aquest any encara hi ets a temps però no tardis gaire a fer-ho.
Imatge
Imatge
Sibil·la
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3875
Membre des de: dj. set. 29, 2005 11:06 am

dc. jul. 18, 2012 12:10 pm

A mi em sap greu perquè no hi entenc gens de plantes. En tinc però sempre demano com les haig de cuidar. I tinc el mínim. I sempre vaig segons consell i instruccions del garden o de ma mare o d'un amic jardiner.
Jo visc a l'Alt Empordà i al jardí tenim una olivera, que ja l'havia plantat l'antic propietari. El nostre amic ens la va podar a la primavera.
A la part de davant de casa,que a l'estiu hi toca el sol de tarda/vespre però que a l'hivern no hi toca quasi gens i és molt humit i és de cara a tramuntana, hi hem plantat una mimosa. L'hem plantada petitona a la primavera. De moment va creixent i està verdeta. A veure com passarà aquest hivern.

Torna a “Plantes”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::