Plantes per cuinar

Flors, plantes, horts...
Sonne
:: rateta
Entrades: 189
Membre des de: dc. oct. 03, 2007 6:51 pm

Plantes per cuinar

dj. juny 28, 2012 8:59 am

Hola noies, a veure si algú que hi entengui em pot ajudar. A casa no som gaire de plantes, normalment se'ns acaben morint :ufs: Ara havíem pensat plantar alguna cosa tipus orenga, alfàbrega... que ens servís per cuinar i que no requerís gaires "cuidados".
Vivim a la costa i al nostre balcó només hi toca fort el sol cap al migdia. Em viurien aquest tipus de plantes? quan s'haurien de plantar? quines em recomaneu? gràcies!
Imatge
[Marieta]
:: granota
:: granota
Entrades: 216
Membre des de: dj. maig 10, 2012 6:30 pm

Re: Plantes per cuinar

dj. juny 28, 2012 9:06 am

Jo tinc alfàbrega a l'ampit de la finestra i és un goig d'olor la cuina. La rego cada dia i procuro que el sol no la toqui directament.
La farigola i el romaní són més de secà, no deuen portar massa feina tampoc.

Jo vaig comprar els testets amb les herbes al Lidl ^^ per 49 cèntims cada un, i fem unes pizzes casolanes i unes amanides brutals :D
landayo
Ubicació: Vallès Oriental
Entrades: 176
Membre des de: dl. jul. 27, 2009 11:55 am

dj. juny 28, 2012 10:43 am

Hola Marieta,

Jo tinc al balcó de casa julivert, alfàbrega i romaní i la veritat es que nomes regant-les cada dia una mica ara l'estiu, estan la mar de verdes! però reconec que la que millor aguanta és el romaní... de totes maneres es un "gustassu" agafar les plantes directament per posar-les a qualsevol plat!!

Així que animat!! :ok:
eolya
Entrades: 158
Membre des de: dc. ago. 25, 2010 4:04 pm

dj. juny 28, 2012 11:06 am

a mi també sovint es moren les flors a la terrassa ?-) i aquest estiu he comprat al mercat el planter d'orenga, alfàbrega i julivert, está super bé i ara tinc més interes de regar-ho :r) aquest cap de setmana he fet per la primera vegada la salsa pesto casolana :ok:
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
nb_30
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

dj. juny 28, 2012 1:31 pm

A mi també se'm moren sempre les plantes però ara ens estem arreglant una casa i també em faria molta gràcia tenir plantes aromàtiques per cuinar. Les vull posar en uns recipients que venen al Ikea que es diun Asker http://www.ikea.com/es/es/catalog/products/70105659/ i penjats. Ho he vist en algun bloc de decoració i ho trobo molt xulo! és semblant a aquesta foto http://www.flickr.com/photos/29278394@N00/4882354714/
Sonne

dv. juny 29, 2012 10:06 pm

Que mono nb_30! ha de quedar ben maco! :ok:
Veig que la majoria teniu alfàbrega... sabeu si ho puc plantar ara? és que amb aquesta calor voleu dir que viurà alguna cosa? :r)
Imatge
nb_30
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

dg. jul. 01, 2012 4:39 pm

Sonne, la meva mare te alfabrega al jardí i va de conya per allunyar els mosquits!Ja li preguntaré quan la va plantar..
edae
:: dofí
:: dofí
Ubicació: provincia girona
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm

dl. jul. 02, 2012 9:22 am

A la finestra de la cuina hi tinc romaní, farigola, alfàbrega (la de fulla grossa pel pesto), orenga, julivert i menta. I també citronella pels mosquits. Les que més aguanten són la farigola i el romaní.
Imatge
Imatge
coquette
:: peixet
Entrades: 250
Membre des de: dl. març 05, 2012 9:17 am

dg. jul. 08, 2012 2:04 pm

Sonne, l'alfàbrega precisamnt vol calor, és una planta que mor a l'hivern! Planta-la ara que és el moment!

Recomano també l'alfàbrega thailandesa i la sagrada, tenen gust anisat. Costen de trobar però...

Plantes culinàries: alfàbrega, orenga, menta, romaní, julivert, farigola, sajolida, i a l'època menys calorosa, cilantre, anet i rucola, que comprada és caríssima peò és una de les plantes més fącilissimes de plantar!! És com una mala herba, super resistent
Jardí de bons endreços http://canroldors.blogspot.com
Sonne

dg. jul. 08, 2012 10:29 pm

Gràcies noies pels consells, a veure si m'animo i trobo el moment de plantar-ho! ja us explicaré! el meu home diu que si s'han de regar cada dia ho portem clar :-D
Imatge
coquette
Entrades: 250
Membre des de: dl. març 05, 2012 9:17 am

dl. jul. 09, 2012 8:53 pm

Crec que m'he explicat fatal, la rucola és caríssima quan la compres per l'amanida, però les llavors per plantar-la són molt barates i surt molt a compte!!
Sonne, a l'hivern no cal regar-la massa sovint.
A l'estiu és millor no plantar-la
Jardí de bons endreços http://canroldors.blogspot.com

Torna a “Plantes”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: