somiant balcons, terrasses i jardins...

Flors, plantes, horts...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

somiant balcons, terrasses i jardins...

EntradaAutor: ametista » dc. set. 23, 2015 2:08 pm

aquí tindrem un raconet on somiar com ens agradaria que fossin els nostres balcons, terrasses i jardins :r) :r) :r)

per qüestions d'espai o ubicació no sempre podem tenir el que voldríem però somiar és gratis, no?

i també ens pot servir per donar-nos idees, consells, compartir si trobem ofertes de porta-testos, mobles... i qui sap, potser no podrem tenir la terrassa somiada però podrem decorar el nostre balcó i que ens quedi ben xulo! >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: somiant balcons, terrasses i jardins...

EntradaAutor: ametista » dc. set. 23, 2015 2:16 pm

va, i per començar a animar el post poso aquí la foto que vaig posar al post de l'índex, que és d'un balcó o un porxo, no sé... però m'agrada!

Imatge


....potser perquè està ple de kalanchoes florits i bonics i tenint en compte que la meva última víctima va ser un kalanchoe florit i bonic.... :-:)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: somiant balcons, terrasses i jardins...

EntradaAutor: ametista » dj. gen. 28, 2016 10:32 pm

doncs li dono tombs a posar algun tipus d'estanteria o prestatges al balcó, per no tenir totes les torretes per terra ocupant espai:

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

què us sembla?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: somiant balcons, terrasses i jardins...

EntradaAutor: shyla » dv. gen. 29, 2016 11:22 am

ametista ha escrit:doncs li dono tombs a posar algun tipus d'estanteria o prestatges al balcó, per no tenir totes les torretes per terra ocupant espai:

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

què us sembla?


Nosaltres teniem un prestatge com el de la primera foto. Tambe vaig tenir un palet amb jardineres llargues. La primera la vaig treure perqué les plantes creixien i se'm quedaven espatxurrades amb la balda superior. El palet em feia por amb el nen que es escalador... Ara tinc 3 petites i unes jardineres llargues penjades de la barana (les vaig posar al post dels pensaments)
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: somiant balcons, terrasses i jardins...

EntradaAutor: ametista » dv. gen. 29, 2016 6:50 pm

shyla ha escrit:La primera la vaig treure perqué les plantes creixien i se'm quedaven espatxurrades amb la balda superior

doncs és per tenir-ho en compte, no ho havia pensat! :r) gràcies! :ok:

l'ametistu m'ha dit que siiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:

però que té al traster uns prestatges que potser poden servir...... mamaaaa por! (perquè si els ha de fer ell probablement m'hauré d'esperar moooolt :-o00m ) en fi, la qüestió és que m'ho faci, ja prendré mides per posar els prestatges força separats, no sigui que les plantes em sobrevisquin i es quedin sense espai! :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: somiant balcons, terrasses i jardins...

EntradaAutor: shyla » dv. gen. 29, 2016 8:29 pm

Jeje es que per la foto tot queda be. I mes quan acabes de comprar la planteta..
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: somiant balcons, terrasses i jardins...

EntradaAutor: ametista » dj. feb. 04, 2016 4:43 pm

....doncs al final sembla que l'ametistu m'ha convençut a mi :r)

diu que amb el vent les torretes acabarien caient dels prestatges :-o00m vivim força amunt i sempre hi ha corrent d'aire...o sigui que quan fa vent és nota mooolt... per això no les penjo tampoc de la barana del balcó, perquè entre el ventet i la brisa del mar, les plantes :ufs:

a ell no li sembla malament la idea de posar-les a la paret per guanyar espai però diu que millor amb anelles individuals perquè no caiguin.... a mi primer no m'agradava la idea perquè pensava que em limitaria en número de torretes, mides, col·locació.... però mica en mica vaig adaptant-me a la idea (quin remei! :content: ) i potser pot quedar xulo també...

us poso fotos de les idees que ens han agradat:

Imatge

Imatge

la part positiva de que a l'ametistu li hagin agradat aquestes idees és que segons com ho muntem podré tenir més torretes que ara, hehehe

el que no em decideixo si totes les torretes del mateix color (així en groc m'agrada! contrastaria amb la paret blanca) o de diferents colors...
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: somiant balcons, terrasses i jardins...

EntradaAutor: shyla » dj. feb. 04, 2016 8:12 pm

Tu ens vols fer enveja amb lo de la brisa del mar...:P
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: somiant balcons, terrasses i jardins...

EntradaAutor: ametista » dv. feb. 05, 2016 3:02 pm

:r) :r) :r)

no sempre és bona la brisa del mar! :content:

doncs li vaig donant tombs i ja estic força convençuda... la distribució seria com la de la primera foto (alternades) però sense reixa com a la segona foto.... i amb menys torretes perquè només tinc 70 cm de paret! o sigui que en comptes de 3-2-3-... hauria de ser 2-1-2-.... el que no sé és si tindré sort i m'hi cabran 12 torretes o només 8.... encara estic prenent mides :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: somiant balcons, terrasses i jardins...

EntradaAutor: shyla » dv. feb. 05, 2016 9:10 pm

Es que com jo soc de terra endins em fa enveja la brisa jeje

Millor intercalades aixi si creixen tindran mes marge. Com s'enganxen a la paret? Jo tinc uns problemes pero fer forats!
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: somiant balcons, terrasses i jardins...

EntradaAutor: ametista » dg. feb. 07, 2016 1:29 pm

doncs en principi amb unes anelles aguantades amb claus de ganxo clavats a la paret... però les úniques que trobo són d'aquest estil:

Imatge

i l'ametistu ja m'ha dit que "ni hablar" ?-)

resulta que són de ferro i s'arrepengen a la paret, llavors diu que quan plogui es rovellaran i gotejarà l'òxid paret avall i quedarà la paret tacada...................... :-:) :-:)
ell és que sempre pensa mooolt enllà.....

en fi, que diu que els busqui d'alumini... i no en trobo.........

també he vist aquestes que es pengen directament i no cal anella:

Imatge

però són massa grans! de 18 cm de diàmetre... i a més tenen forat a sota...

buf, no sé pas...

i tu dius que tens problemes per fer forats?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: somiant balcons, terrasses i jardins...

EntradaAutor: ametista » dg. feb. 07, 2016 4:27 pm

com que de moment no trobo torretes petites que es pengin directament he mirat jardineres que es pengen i estan bé perquè porten plat incorporat pel drenatge... però no són gaire grans (40 cm quan tinc 70 de paret)

Imatge

Imatge



també he trobat aquest altre sistema per penjar les torretes a la paret i és d'alumini! però cap pista d'on comprar-lo..
Imatge
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: somiant balcons, terrasses i jardins...

EntradaAutor: shyla » dg. feb. 07, 2016 5:20 pm

Ah aquestes allargades semblen les meves pero a la paret.
Doncs nosaltres no aconseguim fer una forats bons al balcó. Sempre m'acaben saltant tots, i aixo que nomes havia intentat engañar una reixa de plastic per que s'hi enganxes una "trepadora", aixi que si hagués d'aguantar pes no sé qué passaría. Es xulo aquest enganxe últim!
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: somiant balcons, terrasses i jardins...

EntradaAutor: ametista » dl. feb. 08, 2016 5:37 pm

ostres quina mala sort això dels forats! :ufs:
les teves jardineres m'agraden molt! d'aquest estil (meitat a cada costat de la barana) també he vist torretes rodones, queden xules! però jo no puc posar-les a la barana.....
encara no sé què farem, les jardineres blanques són del Leroy Merlin així que un dia que ens vagi bé anirem a mirar-les, a veure què ens semblen i llavors ja decidirem...
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Rosita15
:: peixet
:: peixet
Entrades: 295
Membre des de: dj. jul. 09, 2015 6:34 pm

Re: somiant balcons, terrasses i jardins...

EntradaAutor: Rosita15 » dl. juny 13, 2016 5:29 pm

L altre dia em van regalar un llibre:" Balcones y Terrazas de Ed. Larousse".
El recomano molt!!! És una guia on parla quines plantes son més adequades per cada estació, tractaments, com podar, regar, selecció de plantes més boniques per balcons i terrasses...
Ideal! :ok:
Avatar de l’usuari
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

Re: somiant balcons, terrasses i jardins...

EntradaAutor: edae » dt. juny 14, 2016 7:49 pm

Ametista, com ho has posat al final?
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: somiant balcons, terrasses i jardins...

EntradaAutor: ametista » dc. juny 15, 2016 3:16 pm

doncs encara no hem fet res :ufs:
l'ametistu va començar un curs fa uns mesos i arriba cada dia a casa a les 22h així que les "obres" del balcó estan en stand by :-o00m

o sigui que de moment segueixo amb les torretes al terra i sense tenir clar per on tirar perquè el tema de les jardineres potser tampoc em convenç :content: és que en una jardinera allà on plantis algo allà es queda i m'agradaria poder anar movent les torretes si segons l'època de l'any toca més o menys el sol per exemple... així que potser m'agradaria alguna espècie d'híbrid entre jardinera i prestatge, per poder moure les torretes i a la vegada que no caiguin amb el vent, seria alguna cosa d'aquest estil:

pantry2.jpg


estanteria-libros-hecha-con-un-caja-de-madera-01.jpg


però adaptat a les torretes clar, la de dalt és massa estreta, la de baix massa alta...

demano molt? és que com més temps em faci esperar l'ametistu més temps tinc per pensar i tenir idees descabellades :-D

Rosita que interessant aquest llibre! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Vannion
:: gosset
:: gosset
Entrades: 407
Membre des de: dj. gen. 14, 2016 9:52 am

Re: somiant balcons, terrasses i jardins...

EntradaAutor: Vannion » dc. jul. 20, 2016 4:19 pm

Molt bones! Doncs m'han encantat gairebé totes les propostes! Jo tinc un balconet i de moment he aconseguit possarhi un parell de cadires i una tauleta, el projecte per la primavera vinent son les torretes... no es gaire gran i tinc una pared on pensava possar-hi alguna estanteria com les que has ensenyat, pero potser penjat em sembla una idea millor!

L'unic que passa es que en el meu cas hi ha dos handicaps... que on visc es molt ventos a vegades, i també passem hiverns mooolt llargs!
Fitxers adjunts
balco.jpg
balco2.jpg
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: somiant balcons, terrasses i jardins...

EntradaAutor: ametista » dt. jul. 26, 2016 12:10 pm

que xules aquestes fotos Vannion!
la idea estil hivernacle pot estar bé pel tema vent/hivern! :ok:

jo encara no tinc clar què fer perquè el ventet també em fastidia força.... :ufs:

de moment la meva cunyada em va donar dos penja-testos que no feia servir, són així:

Imatge

o sigui que suposo que els aprofitaré... i el que no sé és si en posaré més com aquests o a la paret només tindré aquests dos i la resta de plantes deixar-les al terra... no és la situació ideal per tema espai, però és que el tema vent no el veig clar :-:)

en fi, que com veieu no avanço..... a veure si el mes que ve amb les vacances ens hi posem i ho aclareixo ja! :-o00m
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Plantes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::