kalanchoe blossfeldiana

Flors, plantes, horts...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

kalanchoe blossfeldiana

EntradaAutor: ametista » dg. oct. 18, 2015 2:28 pm

doncs us presento la meva última víctima:

k1.JPG


era bonica, eh? :-:) :-:)

doncs un dia així de cop totes les flors es van torçar cap avall i es van assecar i les fulles es van començar a posar grogues... jo en la meva ignorància la vaig regar pensant que s'estava assecant i tot el contrari! resulta que s'ofegava.... és una planta que necessita molt poca aigua però clar, això ho he descobert després! i de la botiga venia regalimant o sigui que potser no la vaig ofegar jo :-:) o-o:) ...finalment es va podrir, el tronc es va començar a posar negre :ufs: vaig salvar quatre fulles que estaven bé i les vaig plantar, i així estan:

k2.jpg


no sabia si estaven arrelant però estan ben verdes...i l'altre dia el meu fill petit en va treure una sense voler :-:) i sí!!!! li estan creixent arrels!! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: així que a veure si hi ha sort i d'aquí a uns mesos tinc plantetes noves :()()::::

i vosaltres, teniu kalanchoes??
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
noviachuky
:: dinosaure
Entrades: 7535
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

Re: kalanchoe blossfeldiana

EntradaAutor: noviachuky » dl. oct. 19, 2015 10:03 am

Ametista tranquila que no ets la única! A casa meva han mort cactus i tot...

Estic esperant una mica més per comprar alguna floreta pel balcó, ja us ho ensenyaré.

Muaks!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: kalanchoe blossfeldiana

EntradaAutor: ametista » dl. oct. 19, 2015 10:27 am

sí, ja veig que per aquí en som unes quantes que ho matem tot no? :-D

el meu cactus casi la palma també, ja ho vaig posar al post dels cactus! :-:) :r) :r)

quan compris les floretes ja ens les ensenyaràs siiiii >.-<: i segons què compris si no hi ha post l'obres, d'acord? a veure si anem animant una mica aquest raconet **--o-)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: kalanchoe blossfeldiana

EntradaAutor: shyla » dl. oct. 19, 2015 1:19 pm

Anims! Son mes dures del que sembla! Jo les tenia al balcó a Vic. A la primer glaçada patapum, son plantes crasses, vol dir que acumulen molta aigua a fulles i tronco, pertant l'aigua es congelaba i es posaven negres. Totes les fulles queien i quedava el tronc pelat, pero a la primavera resorgeix! ;)
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: kalanchoe blossfeldiana

EntradaAutor: ametista » dl. oct. 19, 2015 2:05 pm

ostres! i vols dir que la meva hauria reviscut? no estava pas congelada, però sí amb el tronc i arrels completament negres, fulles grogues... pel que vaig investigar vaig deduir que s'havia podrit i que ja no hi havia res a fer :-:)

de fet, si les que he plantat tiren endavant la intenció és tenir-les al balcó... pel que dius si a l'hivern es posessin malament amb el fred, no m'he de preocupar perquè a la primavera rebrotarien?

ara les tinc dins de casa i les trec al balcó quan fa solet.... no sé si les hauria de deixar ja al balcó, em fa cosa que sent tan tendres el fred els vagi malament i no tirin ?-)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: kalanchoe blossfeldiana

EntradaAutor: shyla » dl. oct. 19, 2015 10:26 pm

No, segurament si estava aixi ja era ben morta :(
Imatge Imatge
noviachuky
:: dinosaure
Entrades: 7535
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

Re: kalanchoe blossfeldiana

EntradaAutor: noviachuky » dt. oct. 20, 2015 8:28 am

Noies però aquesta planta no és d'interior? :-:) :-:) :-:) :-:)
Imatge

Imatge
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: kalanchoe blossfeldiana

EntradaAutor: shyla » dt. oct. 20, 2015 8:42 am

Jo sempre l'he tingut a fora en un balco amb sol tot el día. La meva mare les posa a fora de día i de nit a dins pero nomes a l'hivern. Penso que viuen be a tot arreu
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: kalanchoe blossfeldiana

EntradaAutor: ametista » dg. gen. 17, 2016 6:22 pm

........quan carai triguen a créixer les plantetes noves a partir d'una fulla????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

ja només em queden dues fulles de les quatre inicials (dues es van assecar :ufs: ) aquestes dues estan súper aferrades amb mini-arrels, o sigui que en principi tot bé............. però fa quatre mesos que estan igual!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! algun dia sortirà una planta, li creixerà una tija....algo?

DSC_0022.JPG
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
noviachuky
:: dinosaure
Entrades: 7535
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

Re: kalanchoe blossfeldiana

EntradaAutor: noviachuky » dl. gen. 18, 2016 10:30 am

ametista ni idea!!!!!

però bones noticies, la planta de nadal que vaig comprar a principis de desembre està intacta! no ha mort encara, estaré començant a fer-ho bé? jajajajajajajaja
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: kalanchoe blossfeldiana

EntradaAutor: ametista » dl. gen. 18, 2016 12:43 pm

molt bé noviachuky!!!! >.-<: >.-<: >.-<:

algun dia ens traurem de sobre l'etiqueta de mataplantes, ja veuràs! :r) temps al temps ;-)))
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: kalanchoe blossfeldiana

EntradaAutor: ametista » dc. gen. 20, 2016 2:17 pm

vale, doncs he investigat i no ho estava fent bé :ufs:

resulta que jo vaig plantar la fulla tal qual, vertical, i no, s'ha de posar horitzontal i de les vores de les fulles és d'on neixen les noves plantetes... doncs ja podia jo esperar! :r)
ho vaig trobar en aquest blog, on ho explica molt bé: http://www.naturalenda.com/2014/04/repr ... -hoja.html ja ho podia haver trobat abaaaaaaaaaanssssss :-o00m

fotos del blog on es veu el procés:
k1.jpg


k2.jpg


k3.jpg


ja he posat les meves fulles en horitzontal... resulta que les arrels ja feien més de quatre dits! a veure si ara sí que creixen plantetes...

el que ara dubto perquè al blog diu que fins que comencin a sortir les plantes noves s'han d'anar regant les fulles amb regularitat però a mi em fa por que es podreixin...estic traumatitzada!! :menjadonuts:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
noviachuky
:: dinosaure
Entrades: 7535
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

Re: kalanchoe blossfeldiana

EntradaAutor: noviachuky » dc. gen. 20, 2016 2:24 pm

:menjadonuts: :menjadonuts: :menjadonuts: :menjadonuts: :menjadonuts: :menjadonuts:

primera noticia que posant fulles surten plantes!!!!!!
si finalment te'n surten ho provaré jo, tot i que ja ens coneixen com noviachuky i ametista las matapa (mata plantes) ;-))) ;-))) ;-))) ;-))) ;-))) ;-))) ;-))) ;-))) ;-)))
Imatge

Imatge
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: kalanchoe blossfeldiana

EntradaAutor: shyla » dc. gen. 20, 2016 2:38 pm

ualaa jo tampoc ho sabia! a mi m'havien sortit fulles noves del tronc pelat però d'una fulla així no ho havia vist :ok:
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: kalanchoe blossfeldiana

EntradaAutor: ametista » dg. març 06, 2016 3:12 pm

doncs tinc les fulles allà plantades i res de res :ufs:

així que vaig aprofitar que al Lidl n'hi havia de minis a 0.99 per tornar-ho a intentar amb una planteta, a veure com em va aquest cop!


DSC_0002.JPG
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: kalanchoe blossfeldiana

EntradaAutor: ametista » dt. juny 07, 2016 5:52 pm

aquest cop sembla que bé.... de moment la planteta segueix viva! >.-<:

les que teniu aquesta planta a l'interior cada quan la regueu? buf, jo com que estic traumatitzada de la primera aquesta la tinc racionada pobra, fins ara la regava un cop al mes... i ara que ja fa caloreta segurament la regaré cada 15 dies, no sé ?-)

el que estic contenta perquè ja li van caure totes les flors i portava un temps només amb fulla però ara sembla que vol tornar a florir! poquet però :content:

kb.JPG


va treure 5 intents de floreta que s'han quedat amb dos... si arriben a obrir-se! es veuen a la foto, no?
no és gran cosa però estic contenta perquè es veu que és difícil que tornin a florir, suposo que el lloc on està ara li va bé... i si la regués més potser haurien prosperat més floretes :-:) :-:) :-:) :r)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: kalanchoe blossfeldiana

EntradaAutor: ametista » dt. juny 07, 2016 6:02 pm

ah, aquelles fulles de la primera planta que tenia plantades no van tirar... però ho vaig provar amb una fulla que li va caure a la segona i.... va sortir una planteta!!! >.-<: >.-<:

kbf.JPG


aquí la mini-planteta ja trasplantada:

kb2.JPG


a veure si va creixent! :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
noviachuky
:: dinosaure
Entrades: 7535
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

Re: kalanchoe blossfeldiana

EntradaAutor: noviachuky » dc. juny 08, 2016 8:40 am

Nena ja no ets mataplantes tu... hehehehe

Jo de moment dins de casa tinc la planta de Nadal que està preciosa i encara va brotant fulles, estic al·lucinada.
També tinc la orquidia que està perfecte, sense flors però perfecte.
I dues més que no sé com es diuen.

I al balcó tinc l'aloe vera que qualsevol dia ens fa fora de casa, dues margarites precioses i un cactus mil·lenari que ahir vaig veure que volia florir! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: kalanchoe blossfeldiana

EntradaAutor: ametista » dc. juny 08, 2016 3:58 pm

no t'ho pensis, quan una és mataplantes ho és per tota la vida :r) :r)

és veritat que ara estic una mica més pendent de les plantes (....o em poso l'alarma del mòbil per no oblidar-me de regar-les) però alguna més m'he carregat pel camí, eh? i les que em queden segurament :-o00m

jo vull veure les teves plantetes!!! va, fes fotos i ens les poses nooooooo???????
que també en tens unes quantes! que et viuen!! >.-<: >.-<: >.-<:
pots posar-les al post de l'aloe vera, al dels cactus, al de les orquídees i al de les margarides :ok: :ok: :ok:
i pots obrir posts nous per la de Nadal i per les dues que no saps el nom, que segur que algú sabrà dir-nos quines són! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: kalanchoe blossfeldiana

EntradaAutor: ametista » dt. set. 06, 2016 3:13 pm

la mini-planteta no va créixer més :ufs:

i de la planta, doncs les fulles grans li han anat caient (ara ja només en queda una) i les branquetes noves van començar a créixer i han anat traient fulles.. però petites.... i la planta s'anava espigant cada vegada més... així que l'he tret fora al balcó, a veure si amb el canvi d'aires i el solet es posa més maca :-:)

WP_20160906_15_02_17_Pro.jpg
WP_20160906_15_02_29_Pro.jpg
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Plantes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::