ciclamens

Flors, plantes, horts...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

ciclamens

EntradaAutor: ametista » ds. nov. 07, 2015 3:42 pm

doncs no m'he pogut resistir i m'he comprat un ciclamen! m'agraden molt però en vaig tenir un fa anys que per variar no va sobreviure... ara he decidit tornar-ho a intentar i a veure què passa :content:

cicl.JPG


us sona la torreta? :r) :r)

de moment m'han dit que és important no regar des de dalt sinó posar un plat a sota 10 minuts i retirar-lo.... teniu ciclamens? com els regueu?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Rosita15
:: peixet
:: peixet
Entrades: 295
Membre des de: dj. jul. 09, 2015 6:34 pm

Re: ciclamens

EntradaAutor: Rosita15 » dl. nov. 09, 2015 11:54 am

Els ciclàmens son preciosos, jo crec que et durarà més que els pensaments que son més delicats i dificils.
Els ciclàmens hi agrada molt la llum però no els hi agrada passar calor.
I quan n´he tingut, els he regat tal com t´han explicat. :ok:
Els ciclàmens vermells fan molt de bonic i ara que s´apropen els Nadals queda bé aquest color per les cases i jardins. Un subtitut de la tradicional planta de Nadal! Jejeje

Ja veig que treus partit a la torreta! >.-<:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: ciclamens

EntradaAutor: ametista » dt. nov. 10, 2015 12:54 pm

ostres quin sustooooooo ahir amb el ciclamen!!!!!! arribo i me'l trobo amb totes les flors cap avall, en comptes de tieses com sempre cap a munt... estaven caigudes, com tristones, vaja
com que li estava tocant el sol el vaig posar a l'ombra i a la nit les floretes ja tornaven a estar cap amunt, bufffff que bé >.-<: ....perquè ja pensava que no m'havia durat ni tres dies! :r) :r) :r)

no sé què li va passar perquè no és una planta que hagi d'estar sempre sempre a l'ombra, no? he suposat que és que ahir va fer una calor d'estiu total i el sol escalfava a tope...i deuria ser massa per ell.... pot ser que fos això, no?

jo que estava animada amb el que m'havies dit Rosita, que em duraria més... :-D :-D sort que es va revifar, a veure avui quan arribi com me'l trobo!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: ciclamens

EntradaAutor: shyla » dt. nov. 10, 2015 6:48 pm

Millor a l'ombra! Es una planta d'hivern, lo va millor la fresqueta i humitat. No la posis al sol directe o potser si que durara 3 dies :P
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Rosita15
:: peixet
:: peixet
Entrades: 295
Membre des de: dj. jul. 09, 2015 6:34 pm

Re: ciclamens

EntradaAutor: Rosita15 » dc. nov. 11, 2015 8:59 am

M´explico millor, aquesta planta li agrada la claror, però no la calor. Si passa calor, malament. Com diu Shyla és una planta d´hivern.
On aguanten millor és a l´exterior, a un lloc resguardat del vent i molt important que no li toqui el sol directe. Per tant si, millor a l´ombra.
S´ha de dir que els ciclamens a l´exterior si que aguanten, a l´interior tenen calor i no duren tant.
Aviam com te la trobes avui!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: ciclamens

EntradaAutor: ametista » dc. nov. 11, 2015 12:53 pm

gràcies guapes pels consells! >.-<:

tinc clar que és planta d'hivern i d'exterior però pensava que per una mica de sol al dia no li passava res, de fet al poble cada hivern en posen a les jardineres dels carrers peatonals i estan a ple sol!

el meu balcó té orientació sud i hi toca força el sol però el cactus, l'aloe i ara el ciclamen els tinc en un raconet que queda més resguardat del sol i del vent, només els toca una miqueta de sol una estona a la tarda-vespre...

ahir no estava tan xof però alguna flor tornava a estar cap avall (no totes) la meva teoria és que està fent massa calor, no sé quines temperatures fa ara on viviu vosaltres però aquí estem a vint-i-tants i anem amb màniga curta! ?-) o sigui que l'estratègia ara és entrar-lo a casa durant el dia i treure'l a la fresca a la nit... i quan s'acabi aquest estiuet de Sant Martí tan estiuenc :***: ja el tornaré a deixar fora sempre... què us sembla?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Rosita15
:: peixet
:: peixet
Entrades: 295
Membre des de: dj. jul. 09, 2015 6:34 pm

Re: ciclamens

EntradaAutor: Rosita15 » dc. nov. 11, 2015 3:43 pm

Si que fa massa calor aquests dies!! . Si, prova’l d´entrar dins a casa i a la nit a fora, crec que hi ha gent que sempre ho fa amb els ciclamens, que per la nit els treuen a prendre la fresca.
Sens dubte que aquest temps que fa a ple novembre no és normal! Per contra els meus geranis es pensen que estan a plena primavera i m´ha fet una floració maquíssima! Aviam si penjo fotos.
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: ciclamens

EntradaAutor: shyla » dc. nov. 11, 2015 6:55 pm

Buff si! A mi m'estan sortint tomaquets!
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: ciclamens

EntradaAutor: ametista » dg. nov. 29, 2015 11:26 am

shyla ha escrit:Buff si! A mi m'estan sortint tomaquets!

:-D :-D :-D

realment no és normal aquest sooooool :content:

jo he arribat a la conclusió que part del problema també és... la torreta!! molt mona però tan negra s'escalfa massa :r)
així que ara l'he posat en una de color blanc i a veure què... tot i que crec que seguiré amb la precaució d'entrar-lo a casa si veig que el sol encara escalfa molt :***:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
noviachuky
:: dinosaure
Entrades: 7535
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

Re: ciclamens

EntradaAutor: noviachuky » dt. des. 01, 2015 3:21 pm

Eiiiiiiiiiiiiiiiiii com està el ciclamen?????
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: ciclamens

EntradaAutor: ametista » dc. des. 02, 2015 10:30 am

noviaaaaaaa! està molt bé, sembla que el canvi a torreta blanca li ha sentat bé perquè aquests dies no l'he entrat a casa i s'ha mantingut tieset i bé! >.-<: >.-<: (i això que ahir el sol va tornar a escalfar molt al migdia)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: ciclamens

EntradaAutor: ametista » ds. des. 19, 2015 3:50 pm

us poso foto del ciclamen amb la torreta blanca!


WP_010899.jpg
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: ciclamens

EntradaAutor: ametista » dv. març 04, 2016 1:44 pm

bé, doncs aquest ciclamen ja m'ha viscut molt més que l'altre que vaig tenir perquè he arribat a veure algo nou :r)

DSC_0014.JPG


aquestes boletes contenen les llavors, li he tallat les més petites (n'he tret 23!! perquè gasten energia de la planta per créixer i millor que la destini a fer més floretes) i he deixat les dues més grans per provar de treure'n les llavors i plantar-les... de moment però a esperar, perquè s'han de deixar madurar i gairebé assecar a la mateixa planta... i un cop planti les llavors es veu que triguen anys a fer una planta gran que faci flors però per provar no s'hi perd res no? :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
noviachuky
:: dinosaure
Entrades: 7535
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

Re: ciclamens

EntradaAutor: noviachuky » dl. març 07, 2016 8:20 am

>.-<: >.-<: >.-<: >.-<: artistassa!

jo encara no m'he atrevit a comprar-ne cap, encara tinc la flor de Nadal viva i això és tot un rècord! :b-))) :b-))) :b-))) :b-))) :b-))) :b-))) :b-))) :b-))) :b-)))
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: ciclamens

EntradaAutor: ametista » dl. març 07, 2016 12:33 pm

noviachuky molt bé que encara et visqui la planta de Nadal! >.-<: >.-<: >.-<:

doncs jo no m'hi atrevit mai tampoc... va, aquest any pròxim jo ho provo amb la de Nadal i tu amb el ciclamen!! que estamos que nos salimooooooooooooooooooos :r) :r)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
noviachuky
:: dinosaure
Entrades: 7535
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

Re: ciclamens

EntradaAutor: noviachuky » dl. març 07, 2016 1:55 pm

: lasito : : lasito : : lasito : : lasito : : lasito : : lasito :
fet!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: ciclamens

EntradaAutor: ametista » dt. març 08, 2016 10:35 am

:content: :content: :ok: >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: ciclamens

EntradaAutor: ametista » dc. abr. 06, 2016 3:52 pm

doncs sembla que aquestes seran les últimes floretes que traurà el meu ciclamen (constantment en van sortint de noves per sota i ara ja no n'hi ha cap)

DSC_0329.JPG


però eeeeei, molt contenta d'haver-lo mantingut viu i florit tots aquests mesos >.-<: >.-<:

ara ve el segon repte, mantenir-lo viu com a bulb i que la pròxima tardor torni a brotar :r) :r)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
noviachuky
:: dinosaure
Entrades: 7535
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

Re: ciclamens

EntradaAutor: noviachuky » dj. abr. 07, 2016 7:25 pm

:content: :content: :content: :content: :content: :content: :content: :content:

vinga que aviat ja no serem les mata-plantes ametista

jo el cap de setmana passat vaig comprar floretes, aviam si les puc posar...
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: ciclamens

EntradaAutor: Jomateixa82 » dt. maig 17, 2016 11:21 pm

Hola!!

Doncs jo tinc ciclamens i no els rego ni molt menys com dieu i sobreviuen!!! Val a dir que no tinc ni idea de plantes, un amic em va donar 4 ciclamens petits, fills d'uns que tenia i me'n sobreviuen 3, el quart es va morir perquè el gos me'l va arrancar i no va tenir salvació... :ufs:

Bé, com deia jo no els rego posant aigua en un platet perquè els tinc plantats a terra (per això la destrossa del gos). Jo els tinc a fòra, a un lloc amb molta ombra, on no els toca massa el vent. Si que és cert que no hi ha pocs cm de terra a sota seu... Tenia un racó a la terrassa de poca profunditat i se'm va acudir posar-hi terra i plantar-los allà i ves per on viuen!! N'hi ha dos que han fet flors i tot i han crescut bastant, l'altre està a un extrem i ha quedat més petit i sense flor, no sé perquè...

És ben bé que això de les plantes és endevinar-ho... a mi se'm moren gairebé totes...

Torna a “Plantes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::