Plantes d'interior poca llum

Flors, plantes, horts...
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Plantes d'interior poca llum

EntradaAutor: Jomateixa82 » dt. maig 17, 2016 11:29 pm

Hola noies!!

M'agradaria iniciar-me una mica amb el tema plantes (tot i que amb la nena, feina, etc no tinc massa temps de cuidar-les...). Tinc un jardí molt gros i no dono a l'abast i se'm moren pel fred, per no regar-les suficient... Però encara alguna sobreviu... El cas és que m'agradaria tenir flors naturals a dins de casa però tinc molt poca llum natural... Les finestres de casa meva són petites, amb reixes i la il·luminació natural és escassa, a l'estiu quan més peta el sol encara, però la resta de l'any... Hi ha alguna zona on toca més el sol on he aconseguit que visqui bé una marquesa crec que es diu, i una planta molt xula que em van regalar quan va nèixer la nena, crec que es diu Zamioculcas (aviat farà 10 mesos i la planta encara aguanta!!), però m'agradaria poder posar-ne alguna més i no em queden llocs ben il·luminats on posar-les.

Total, la meva pregunta és si coneixeu alguna planta d'interior que no necessiti massa claror (estil les d'exterior que volen sol i sombra o sombra i prou) i que a poder ser sigui fàcil de cuidar (demano massa? ;-))) )

Gràcies!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Plantes d'interior poca llum

EntradaAutor: ametista » dc. juny 08, 2016 10:23 pm

hola jomateixa! feia dies que et volia contestar i no hi havia manera :-o00m

fa poc jo també vaig estar buscant informació sobre plantes que visquessin bé amb poca llum per posar-ne una al rebedor i vaig trobar aquestes:

les més resistents a la falta de llum: aglaonema i aspidistra

viuen bé amb llum però s'adapten sense problemes a la falta de llum: heura verda, espatifil·li i sansivièria

s'adapten a la falta de llum però poden perdre els tons blancs-grocs de les fulles: heura anglesa, cintes i pothos

jo vaig optar per la sansivièria perquè a més és una planta crassa i això vol dir que és fàcil de cuidar :content:

la zamioculca també és una crassa! per què no obres un post i ens l'ensenyes? vaaaaa

la marquesa no la conec però també ens la podries ensenyar no? obre un post també! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Plantes d'interior poca llum

EntradaAutor: Jomateixa82 » dj. juny 09, 2016 1:50 am

Hola!

Com ningú m'havia respost fins ara jo també vaig buscar informació per internet i vaig trobar la majoria de les que dius. Vaig anar a un viver i vaig mirar si veia les que havia vist en foto, la sanseviera és ben fàcil de reconèixer un cop l'has vist!! I a part de la sanseviera en tenien altres, un dels membres de personal del viver em va guiar una mica i me'n vaig quedar vàries! Alguna no ben bé per estar amb poca llum però em van agradar i les vaig comprar igualment!

Ja intentaré obrir algun post (tot i que veig que aquest fòrum sembla una mica inactiu!) a veure si els hi faig alguna foto, les descarrego a l'ordinador i descobreixo com publicar-les.

De moment que resisteixin la poca llum tinc:

un espatifil·li i una que crec que és una varietat de sansivièria. Era més maca la sansivièria amb les vores grogues, però també era més cara jiji, al comprar-ne varies vaig optar per més petites i més barates, sóc molt novata i com que hi ha probabilitats que se'm morin passo de gastar un pastón d'entrada... si em dóna per la jardineria i veig que van sobrevisquen ja hi invertiré més!

La zamioculca resulta que necessita molt poca aigua (jo la tinc en un test amb dipòsit i sempre la tenia humida!! ja veus lo poc que hi entenc :ufs: per això millor faig proves, encara tinc pendent canviar-la de test).

Llavors vaig comprar també una palemera areca petita i unes que em van semblar originals, unes cintes amb la vora de les fulles de color lila, i una altre que diria que és un crotón amb fulles vermelles i grogues. A veure si penjo les fotos i les veieu. De moment fa més de 15 dies que les tinc i viuen, tot i que la especialment la palmera està fotuda i no li auguro un bon final perquè la gata se li està menjant les fulles per moments!! :ufs: :ufs: :ufs:

Ah! Ara mateix la Marquesa la tinc molt lletja,... a l'hivern la tenia fóra i amb una gelada se li va podrir una fulla (és de fulles enormes) i li vaig haver de tallar, com que era una " filla" d'una que té la meva mare només tenia dues fulles... per tant ara és una fulla solitària, en espera que es desplegui la que ja està naixent... la veritat és que amb una sola fulla fa una mica de pena. Es coneix també per Alocasia o orella d'elefant.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Plantes d'interior poca llum

EntradaAutor: ametista » dj. juny 09, 2016 4:05 pm

tens raó que aquest subfòrum no té molt de moviment... no entenc per què! :r) perquè gent que passa per aquí n'hi ha, els posts que vaig obrir fa dos dies tenen com a 100 visualitzacions... però ningú s'anima a escriure :-:)
jo vaig obrint posts i fent-me pesada a veure si algú em fa cas :-D :-D o sigui que sí, pliiiiis, fes-me companyia i obre algun post! :content:

et copio això que vaig posar en un altre post sobre com publicar les fotos:
ametista ha escrit:doncs per penjar una foto, un cop a "envia una resposta" has d'anar més avall dels botons de "desa" "previsualització" i "tramet" que diu "opcions" i al costat hi ha una pestanya que diu "penja un fitxer adjunt" i allí cliques "navega" per buscar la imatge al teu PC, llavors cliques a afegeix el fitxer i ja està :ok: i si vols col·locar-la en un lloc concret del missatge, un cop adjuntat l'arxiu just a sota del nom de la imatge cliques "situa'l en línia" :ok:


i sobre les plantes vas fer una bona compra! i segueixen vives! >.-<: >.-<: jo les vull veureeeeeeeeeeee!! >.-<:

de l'espatifil·li just he obert post o sigui que pots posar foto del teu allí :ok: i al de la sansivièria també, quina tens, la que en comptes de créixer en vertical fa com una roseta? és veritat que les altes si són gaire grans són caretes!!

i tens feina a anar obrint posts de la zamioculca (sí que necessita poca aigua, és el que et deia que és crassa, es rega més o menys com un cactus) la palmera areca (la gata se la menja? pobreta!) les cintes liles (que xules no?) i el cròton (m'agrada molt el cròton, amb les fulles de diferents tons grocs, vermells, taronges... però crec que aquesta sí que necessita llum, no? si no va perdent els colors) i de la marquesa com vulguis, o l'obres ara i així quan es recuperi veurem la diferència o t'esperes directament a que estigui millor, com prefereixis!

ah, a veure si em dóna temps d'obrir un altre post sobre plantes d'interior que purifiquen l'aire... algunes de les que vas comprar ho són! :ok:
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. ago. 29, 2016 1:23 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Plantes d'interior poca llum

EntradaAutor: Jomateixa82 » dv. juny 10, 2016 12:06 am

Sí! He vist els teus nous posts i sí que en tinc alguna jiji.

He vist que parlaves que hi ha plantes que treuen la humitat!! Tinc alguna habitació que demana a crits una planta així! ;-)))

A veure si trobo una estona per fer fotos i penjar-les. Per cert, el que vaig dir que era un crotón pot ser que sigui una altre cosa... Té un tronc prim i llarg la que tinc jo, i crec que els crotons no són així, però com és molt petita encara no ho sé...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Plantes d'interior poca llum

EntradaAutor: ametista » dv. juny 10, 2016 4:20 pm

doncs pots obrir post posant el títol "quina planta és?" o "és un cròton?" o com vulguis... i segur que entre totes alguna ho sabrà o ho investiguem! jo vaig obrir un post similar amb la begonia elatior i de seguida em van dir quina planta era :ok:

sobre les plantes per humitats ja he obert el post :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Plantes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::