plantes purificadores de l'aire

Flors, plantes, horts...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

plantes purificadores de l'aire

EntradaAutor: ametista » dj. juny 09, 2016 5:13 pm

Fa uns anys la NASA va fer un estudi sobre la capacitat de les plantes per disminuir la contaminació de l'aire i va publicar una llista de plantes que a més de netejar i eliminar substàncies químiques també poden regular la humitat, eliminar partícules de pols...

les 10 plantes considerades com a millor purificadores de l'aire són aquestes:

Imatge

Espatifil·li
Palmera Areca
Sansevièria
Pothos
Cintes (molt adequada per tenir a la cuina amb fogons de gas o al costat de xemeneies)
Ficus robusta
Palmera china
Tronc de Brasil
Heura anglesa (molt aconsellable per persones amb asma i al·lèrgies respiratòries)
Palmera Bambú

perquè puguin fer bé aquesta funció s'han de mantenir les fulles lliures de pols i tenir una o dues plantes en cada habitació :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: plantes purificadores de l'aire

EntradaAutor: nienna » dj. juny 09, 2016 8:39 pm

Molt interessant! Fa dies que estic mirant una planta pel rebedor i crec que miraré una d'aquestes! Les coneixes? Alguna que no demani molta atenció? Amb els tres nens no em queda temps per cuidar les plantes i no voldria gastar-me els diners i que se'm mori...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: plantes purificadores de l'aire

EntradaAutor: ametista » dj. juny 09, 2016 9:35 pm

jo fa un parell de mesos que em vaig comprar una sansevièria pel rebedor! és crassa i s'adapta a totes les condicions o sigui que és una aposta segura :content:

de la resta tinc també:

- cintes que són fàcils de cuidar i creixen força (tenen arrels tuberoses o sigui que emmagatzemen aigua, per tant no cal regar-les massa) ara la que tinc és baby però ja l'he col·locat a la cuina, que tenim fogons de gas ;-)))

- un baby pothos que està a casa ma mare a l'espera de trasplantar-lo per portar-lo cap aquí... també és fàcil de cuidar i s'ha de regar poc

- un espatifi·li que és força resistent, però s'ha de regar més sovint... jo el tinc al menjador

- quan vaig comprar la sansevièria també vaig comprar unes quantes heures perquè tan jo com el meu petit tenim al·lèrgies respiratòries (i jo asma) i per provar.... doncs ei, a aquestes alçades normalment jo ja vaig cada nit amb ventolín i de moment aquest any res de res! o sigui que algo deuen fer... en tenim una a cada habitació de dormir i una al bany (pel tema humitat)

les altres no les conec però potser amb el temps em compro alguna de les palmeres... (de moment ja tinc prou feina a mantenir vives les que tinc :r) )
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: plantes purificadores de l'aire

EntradaAutor: nienna » dj. juny 09, 2016 10:17 pm

I les heures com les tens? Penjades? A mi mai m'ha agradat tenir plantes a l'habitació de dormir però a casa també tenim alergies i asma i, home, si pot anar bé ho provaria però ara mateix no se on i com les podria posar...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: plantes purificadores de l'aire

EntradaAutor: ametista » dj. juny 09, 2016 10:40 pm

no les tinc penjades, les tinc als prestatges més alts de les estanteries :ok:

això de les plantes a l'habitació jo també tenia la creença que millor que no però es veu que és una leyenda urbana que només existeix a Spain! perquè la quantitat d'oxigen que pot agafar una planta per la nit és infinitament més petita que la que agafa la persona que tens dormint al costat... en altres països és molt habitual tenir plantes a l'habitació i n'hi ha algunes que fins i tot tenen el sobrenom de "the bedroom plant" entre elles, la sansevièria! i és que aquesta junt amb algunes altres resulta que fan la fotosíntesi a l'inversa i per tant a la nit alliberen oxigen... aquest és un tema que també vaig trobar interessant i que també havia pensat obrir un post per compartir-ho amb vosaltres, a veure quan m'hi poso o-o:)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: plantes purificadores de l'aire

EntradaAutor: Jomateixa82 » dj. juny 09, 2016 11:53 pm

Carai!!

Això no ho sabia! Jo també tenia la idea que era millor no posar plantes a l'habitació! Hauré de plantejar-m'ho!
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: plantes purificadores de l'aire

EntradaAutor: nienna » dv. juny 10, 2016 9:37 am

Aquest mati he anat a encarregar una Sansevièria. Me la porten la setmana que ve, a veure què tal queda al meu rebedor. Després a veure si m'animo amb les heures però no veig de moment on podria posar-les. L'espatifil·li també sembla moooolt maco, però de moment a veure si me'n surto amb la sansevièria. Ja posaré fotos quan me la portin :ok:
Avatar de l’usuari
Rosita15
:: peixet
:: peixet
Entrades: 295
Membre des de: dj. jul. 09, 2015 6:34 pm

Re: plantes purificadores de l'aire

EntradaAutor: Rosita15 » dv. juny 10, 2016 11:52 am

Jo tinc la Dracena marginata que és cosina del tronc de Brasil i ara m´he assabentat que és purificadora tb. Que bé!
L´Espatifil•li és preciosa =0-0-) !! Però té pinta de necessitar molta atenció. Algú la té i sap si és molt delicada?.
Avatar de l’usuari
Nusol
:: rateta
:: rateta
Entrades: 161
Membre des de: dj. set. 06, 2012 11:44 am

Re: plantes purificadores de l'aire

EntradaAutor: Nusol » dv. juny 10, 2016 1:30 pm

Jo tinc una espatifil·li. Crec que és força resistent perquè no tinc gaire temps per cuidar-la i està bé, però útlimament no floreix. A veure si tinc més temps per cuidar-la!
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: plantes purificadores de l'aire

EntradaAutor: ametista » dv. juny 10, 2016 4:30 pm

nienna que bé, serem compis de sansevièria! >.-<: :r) ja anirem comentant com les tenim al seu post :content:

l'espatifil·li és moooooolt bonic!!! jo ja m'estic remirant el meu perquè es poden reproduir per divisió de la planta i segurament més endavant en trauré alguna planteta nova per tenir-ne més i posar-ne un al bany per exemple! de moment estic molt contenta amb ell perquè és relativament fàcil de cuidar i fa patxocaaaa :love:
Rosita15 si a mi em viu no pot ser molt delicat o ja me l'hauria carregat :r)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: plantes purificadores de l'aire

EntradaAutor: ametista » dv. juny 10, 2016 5:33 pm

noies, ja he obert post sobre dormir amb plantes a l'habitació :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: plantes purificadores de l'aire

EntradaAutor: Jomateixa82 » dt. juny 14, 2016 11:48 pm

Hola!

Ametista, què vols dir amb això de reproduir amb la divisió de la planta? com ho hauria de fer?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: plantes purificadores de l'aire

EntradaAutor: ametista » dc. juny 15, 2016 2:36 pm

doncs agafar la planta i dividir-la en dues o més parts, que cadascuna tingui les seves pròpies arrels i plantar-les en torretes diferents, s'ha de fer amb la terra una mica humida perquè les arrels no quedin pelades i quan la planta sigui prou gran... per això amb la meva m'he d'esperar una mica :-o00m
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Plantes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::