plantes per habitacions amb humitat (bany, etc.)

Flors, plantes, horts...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

plantes per habitacions amb humitat (bany, etc.)

EntradaAutor: ametista » dv. juny 10, 2016 3:54 pm

Hi ha plantes que viuen especialment bé en ambients humits, com ara un bany, una habitació amb rentadora-assecadora, etc.

- en condicions de poca llum: falgueres, sansevièria, fittonia, canyes de bambú...

- amb molta llum: aloe vera, orquídia, anturi, monstera (costella d'Adam), pothos, tronc de Brasil, crotón...


A la vegada, també hi ha plantes que són capaces de reduir la humitat ambiental, com ara:

- tillandsia o clavell d'aire: el nom li ve perquè no necessita gaire llum ni nutrients per viure ni tampoc s'ha de regar gaire, subsisteix amb la humitat de l'ambient (o sigui, com si visqués de l'aire)

- heura anglesa: a més de reduir la humitat ambiental també és capaç d'absorbir les espores i evitar les taques negres de florit (el "moho") Segons un estudi, el 60% de les espores d'humitat en suspensió a l'aire d'una habitació havien desaparegut 6 hores després de posar-hi aquesta planta.

- espatifil·li: fa servir la humitat ambiental per alimentar-se i créixer
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: plantes per habitacions amb humitat (bany, etc.)

EntradaAutor: ametista » dv. juny 10, 2016 4:18 pm

doncs nosaltres a casa tenim problemes d'humitats al sostre sempre :ufs: :ufs: vivim al pis de dalt de tot i se'ns condensa la humitat de tot l'edifici...

així que ara tinc heures repartides per tota la casa i un espatifil·li al menjador, a veure si es nota alguna cosa... Al bany gran (on ens dutxem) hi tinc una heura petita i un aloe però m'estic pensant si posar un clavell d'aire d'aquests, que no deu donar gaire feina i si absorbeix humitat potser anirà bé!

al bany petit... no sé què fer perquè no té poca llum, en té poquíssima! jo no crec que hi visqui res allí :r) però potser ho intento amb alguna d'aquestes que he posat de poca llum... ja us explicaré!

i vosaltres, teniu plantes al bany? teniu problemes d'humitats??
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
VespresVerds
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

Re: plantes per habitacions amb humitat (bany, etc.)

EntradaAutor: VespresVerds » dg. juny 12, 2016 8:52 am

Jo al bany només tinc una planteta i de plàstic :content: tinc un bany molt petit i sense ventilació, així que res..
A l'habitació, zona de rentadora, menjador... sí que tinc un munt de plantes, m'agraden molt!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: plantes per habitacions amb humitat (bany, etc.)

EntradaAutor: ametista » dl. juny 13, 2016 1:51 pm

eeeeei, les volem veureeeeee! va, que encara tens pendent de posar-nos alguna foto :ok:

jo al bany petit crec que també acabaré amb una de plàstic :r) però per intentar-ho que no quedi, potser provo amb una fittonia...
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Plantes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::