vinca

Flors, plantes, horts...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

vinca

EntradaAutor: ametista » dg. juny 12, 2016 3:28 pm

una altra planteta que m'ha regalat la meva mare (i jo que em volia esperar a arreglar el balcó.. :content: )

vinca1.JPG



a l'etiqueta diu que es diu Vinca... he buscat info i és perenne, ha d'estar al sol o semi-ombra i s'ha de regar cada dia a l'estiu.... buf, amb mi ho té clar pobreta :-:) .....a veure si agafo l'hàbit però no sé jo......!

coneixeu aquesta planta? en teniu?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: vinca

EntradaAutor: ametista » dj. ago. 11, 2016 11:52 am

doncs la vinca està espectacular! la vaig regant cada dia (o això intento :content: ) i ha crescut molt! >.-<:

vinca.JPG
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: vinca

EntradaAutor: ametista » dt. set. 06, 2016 12:39 pm

doncs no només ha crescut molt sinó que també està molt productiva! >.-<:

mireu quantes baines:

WP_20160906_11_54_25_Pro.jpg


i ja han començat a assecar-se i a caure les llavors:

WP_20160906_11_55_09_Prorr.jpg


amb els nens hem fet recol·lecta i reien dient que eren "cagarrutas" (és que vam anar a veure "Mascotas") :r)
de moment totes aquestes ...però encara en queden moltes a la planta!

WP_20160906_12_35_45_Pro.jpg


almenys em queda el consol que si la planta no em sobreviu a la llarga tindré la manera de tornar-ho a intentar ;-)))
però sóc optimista eh? quan vaig buscar informació vaig llegir que era delicada i la veritat és que no tant, si m'està vivint a mi!! :content: a veure com passa l'hivern però...

ah, de les llavors que han anat caient a la mateixa torreta ja han sortit plantetes noves!
WP_20160906_12_24_09_Pro.jpg
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: vinca

EntradaAutor: ametista » dt. oct. 18, 2016 12:10 pm

segueix florint a tope!

vin.jpg
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: vinca

EntradaAutor: ametista » dg. des. 11, 2016 7:42 pm

l'he podat una mica perquè algunes branques s'estaven fent molt llargues, li he donat més forma d'arbustet :love:

i tot i el fred segueix fent floretes!

WP_20161211_15_10_13_Rich.jpg
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: vinca

EntradaAutor: ametista » dl. maig 28, 2018 11:57 am

veig que l'estiu passat no vaig posar fotos :content:

estic gratament sorpresa amb aquesta planta perquè em sobreviu molt bé al balcó (és un balcó alt, fa vent, humitat.... jo sóc un despiste..... no totes les plantes aguanten a aquesta combinació de factors)

a l'hivern la podo força i ara a la primavera ja comença a crèixer, i treu més fulles i les primeres floretes... i a l'estiu es posa espectacular! a veure si aquest any hi penso i poso foto :ok:

WP_20180525_12_12_30_Pro.jpg


tinc clar que si no me'n surto amb altres plantes ompliré el balcó de vinques o-o:)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: vinca

EntradaAutor: ametista » ds. jul. 07, 2018 5:27 pm

primera foto de l'estiu :***:

WP_20180707_15_14_56_Pro.jpg
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: vinca

EntradaAutor: Jomateixa82 » dl. jul. 09, 2018 2:03 pm

Aquesta no la coneixia i és molt maca!!!

I pel que veig va fent moltes floretes i és molt productiva! L'hauré de posar a la meva llista de futures plantes!!

Últimament no en compro perquè sorprenentment les que vaig comprar fa 2-3 anys em van visquent totes i no tinc més llocs assolellats per posar-ne més, però la tindré en compte!!

Al final no serem tan desastres amb les plantes com pensaven jejeje
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: vinca

EntradaAutor: ametista » dl. jul. 09, 2018 2:55 pm

Jomateixa82 ha escrit:Al final no serem tan desastres amb les plantes com pensaven jejeje


amb algunes plantes potser no! :content: :content:

la veritat és que aquesta va sola, a l'estiu s'ha de regar més sovint i quan fa repòs a l'hivern millor podar-la perquè a l'estiu es posa enorme (així també va agafant forma d'arbustet, la meva mare no la poda i té tot de branques llargues pelades, no està tan bonica) i ja està, no té més! o sigui que.... m'encanta aquesta planta! :r) :r) :r) :r) :r)

ah i fa moltes moltes moltes floretes :love:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: vinca

EntradaAutor: Jomateixa82 » ds. abr. 27, 2019 11:34 pm

Com va la vinca Ametista?

Saps que no l'he vist a cap garden? O no l'he sabut reconèixer vaja, però la trobo molt mona i veient que et feia moltes floretes m'hagués agradat provar que tal s'adaptaria a casa meva...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: vinca

EntradaAutor: ametista » dg. abr. 28, 2019 6:25 pm

doncs després de tres anys omplint-me el balcó de floretes just la setmana passada... va morir :-:)

la tenia com sempre, podada per passar l'hivern i començant ja a treure fulles i en sec es va posar tota blanca d'algun fong ?-) i en dos dies KO :ufs:

almenys em va deixar un munt de llavors.... honrarem la seva memòria plantant la seva futura descendència :***:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: vinca

EntradaAutor: Jomateixa82 » dg. abr. 28, 2019 9:50 pm

Ostres,

Quin greu,... Potser simplement ja li tocava, no? L'esperança de vida de les plantes és diferent segons l'espècie no? I ni pot haver que duren molts anys i altres només un així que... potser simplement ha sigut que era la seva hora... A saber... A veure si la descendència fa que el dol sigui més suportable!
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: vinca

EntradaAutor: Jomateixa82 » ds. maig 18, 2019 10:25 pm

Doncs ja està... avui necessitava un test, he anat al viver a comprar-lo i he preguntat si tenien vinca i m'han dit que sí!!! Que tot just feia un parell de dies que n'havien adquirit i en tenia molt poques encara però ara és aviat, però n'he pogut comprar!!!
Concretament 5, una de cada color per posar a unes jardineres i a les finestres (aquest any m'he posat a tope amb les flors a l'exterior!) a veure quantes m'aguanten.

El que m'ha sorprès és que l'home del viver m'ha dit que els havia de tocar el sol (correcte amb la teva info) i que florien fins octubre aprox, però que només eren de temporada!! Doncs rellegint els teus missatges, tal i com em semblava recordar a tu et florien fins hivern gairebé no? I et va durar 3 anys???

També m'ha comentat això de que fa baines i d'allà en pots treure llavors per intentar sembrar noves plantes. Tu ho vas aconseguir a partir de les llavors recollides?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: vinca

EntradaAutor: ametista » dt. maig 21, 2019 11:37 am

aquí futura planteta que ha sortit de les llavors recollides...a veure si tira!

WP_20190521_10_47_59_Pro (2).jpg


i sí, algunes d'aquestes plantes són de temporada perquè no aguanten d'un any a l'altre (pels canvis de temperatura per exemple) però suposo que és com tot, segons el clima i les condicions que tinguin alguna planta pot durar més... vivint a la costa l'hivern és suau i podant-la (força) també estava més protegida... però més de tres anys potser ja hauria sigut demanar massa, encara ha fet prou! :love:

a veure si ens poses foto de totes les teves vinques, que deuen fer molt de goig totes de colors! >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Plantes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::