combinacions de plantes en test o jardineres

Flors, plantes, horts...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

combinacions de plantes en test o jardineres

EntradaAutor: ametista » dc. nov. 16, 2016 12:29 pm

En comptes de posar un sol tipus de planta en un test gran o una jardinera també es pot jugar a combinar diferents espècies per crear efectes visuals és bonics. L'únic que s'ha de tenir en compte és que han de tenir les mateixes necessitats d'aigua, llum i temperatura :ok:

Es pot fer:

- segons el color: plantes del mateix color (per exemple flors blanques amb diferent forma i mida) mateix to (per exemple, flors de tons roses des del rosa pàl·lid al fúcsia) flors de colors similars (per exemple, taronges i grocs) o de colors diferents (per exemple, groc i lila)

- segons mides (per exemple, una jardinera amb plantes de la mateixa mida o un test gran amb una planta alta al mig i al voltant unes quantes de baixetes que omplin o que pengin)

- segons temps de vida (perennes/de temporada... per exemple, es poden posar una o dues plantes centrals perennes i envoltar de plantes de temporada)

- segons els tipus de planta (per exemple combinacions de cactus i/o suculentes, combinacions de plantes de flor i de fulla, combinacions d'herbes aromàtiques, bulbs amb flors de temporada...)

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: combinacions de plantes en test o jardineres

EntradaAutor: ametista » dc. nov. 16, 2016 12:30 pm

jo no sé si em liaré a fer combinacions, que ja tinc prou feina a que em visquin soles :content: però sí que m'he animat a provar la que diuen que és la més fàcil de les combinacions, que són bulbs de primavera amb plantes de temporada d'hivern :***: x*x*x

he fet crocus i narcisos amb un pensament al damunt... i a veure què passa o-o:)

WP_20161106_12_17_56_Rich.jpg


3 bulbs de narcís (els més grandets) i 3 bulbs de crocus... a veure qui troba el que vaig posar del revés?????? :r)
(sort que me'n vaig adonar abans de tapar-los amb terra)

WP_20161115_15_55_37_Rich.jpg


i el pensament damunt! ara a esperar que el pensament vagi vivint... i que a la llarga brotin els bulbs i floreixin!
no sé si podré amb tanta expectació :menjadonuts:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: combinacions de plantes en test o jardineres

EntradaAutor: ametista » dc. des. 28, 2016 4:54 pm

aquí narcisos i pensament creixent junts...

WP_20161228_12_01_45_Rich.jpg


però el meu experiment ja ha finalitzat, al pensament li han sortit bitxets i he preferit separar-lo dels bulbs per fer-li el tractament.... i se suposava que aquesta combinació era la fàcil?? xxo.0.o
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: combinacions de plantes en test o jardineres

EntradaAutor: ametista » dl. maig 28, 2018 11:47 am

aquesta combinació sí que és fàcil!

tot són plantes suculentes i tot esqueixet o fulla que cau va a a parar aquí :content:

WP_20180525_13_45_48_Pro.jpg
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Plantes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::