Quan cosim i on?

Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Quan cosim i on?

EntradaAutor: Takita » dt. abr. 09, 2013 10:19 am

Hola noies!
Pensava fer la pregunta a Costura, però al final he decidit obrir un post, a veure si entre totes les respostes trec idees per a organitzar-me millor i així poder fer més cosetes.

Com moltes sabeu, tinc a l'Emma a casa amb mi (enganxadeta :love: ), només fa una migdiada al dia, normalment de les 11:30 a les 13:30h i clar, aquest temps el dedico a fer feina de casa i preparar el dinar. Ja no torno a tenir més temps fins a la nit, cap a les 23h. Si el takito està despert mirant la tele i m'hi poso al menjador, clar, la màquina fa soroll :-:) .

Com ho feu, vosaltres?
Avatar de l’usuari
Merche83
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1197
Membre des de: dj. gen. 14, 2010 9:32 am

Re: Quan cosim i on?

EntradaAutor: Merche83 » dt. abr. 09, 2013 10:48 am

primer el on: jo tinc una habitació feta al pati d'aquestes d'alumini que esta separada de la casa, la utilitzo de despatx i ara es on he ficat la maquina de cosir

i el quan, ara de moment vaig fent a les tardes que esta el meu marit i ell esta amb el nen pero trec bastant poc temps pq normalment si esta ell aprofitem per sortir o fer algu o jugar els tres junts.... pero crec que em trobat la solució, el meu marit molts diumenges (normalment un si un no) te partit al matí i jo estic tot el matí amb el nen sols, pues he quedat amb ell que els diumenges que ell no marxi seran meus i em tancare al despatx amb el meu hobby, no crec que ho faci tots els diumenges pero així tindre ratos meus, que esta amb el petit m'encanta pero a vegades necessitu els meus momentets
Imatge
2/01/11 TE+
.....
25/08/11 Te tenemos con nosotros!
ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Quan cosim i on?

EntradaAutor: Ponioleta » dt. abr. 09, 2013 10:50 am

Takita, jo només cosia a les nits, quan aconseguia adormi al Bernat i jo no estava feta pols. I cosia al menjador, fent soroll, mala sort o-o:)

Des de fa una miqueta, un parell de mesos potser, començo a tenir el Bernat menys enganxat i hi ha estones que prefereix jugar amb el papa, i a vegades també les aprofito per cosir, però clar, el Bernat és més gran que l'Emma.

Potser de tant en tant pots enviar el Takito i els nens al parc o a passejar i t'agafes una horeta per cosir, no? I a la nit, comences a cosir a les 23h perquè és l'hora que s'adormen els teus fills? Per sort el Bernat s'adorm una mica abans, amb sort les 22h, sinó dos quarts d'onze).

Ah, i fa també dos o tres mesos que vam endreçar una mica l'habitació que en diem "estudi", que és l'altra habitació que té casa meva a part del dormitori comú, que està plena de trastos. Hi ha una taula en teoria per treballar però que no fem servir i m'hi he fet espai per posar la màquina de cosir. Quan el Bernat demani habitació pròpia em quedaré sense espai, però de moment aprofito :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
ptitgat
:: peixet
:: peixet
Entrades: 299
Membre des de: dj. març 24, 2011 3:49 pm

Re: Quan cosim i on?

EntradaAutor: ptitgat » dt. abr. 09, 2013 12:05 pm

Takita,

jo després de fer proves i proves al final que he trobat una situació perfecte per mi. Havia arribat a traslladar màquina amunt i avall per coir al menjador (i molestar així al gatot) però finalment als vespres, mentre mirem la tele m'estiro a terra del menjador a retallar patrons i preparar teles. El dia que no fan res que m'agradi a la tele (ja tinc un dia marcat) m'instalo a l'habitació a cosir tot el que he preparat. Això vol dir que cuso tard, entre 10 i 12 de la nit, perquè és quan la casa està calmada.

I on? A l'habitació de jugar dels nens hi ha una taula amb una estanteria (ikea) que és on hi tinc tot el material, ben guardat quan no cuso. La idea és poder també cosir mentre ells juguen. La veritat és que fins fa poc era impossible però la gran cada vegada juga més sola (o almenys no has d'estar mirant-la, abans m'obligava a estar asseguda mirant com jugava ella sola) i el petit encara no es mou prou per córrer sense control per la casa, així que l'assec al costat, a terra i vaig fent.

Però sabeu què ha passat? Que el llit de baranes no hi cap al dormitori i de moment el peque dorm a l'habitació de jugar... :-o00m :-o00m sort que és un dormilega i puc cosir sense que es desperti... zz:-)
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: Quan cosim i on?

EntradaAutor: Takita » dt. abr. 09, 2013 12:28 pm

Gràcies per explicar les vostres experiències, noies! :ok:

Nosaltres teníem l'estudi a la que ara és l'habitació de l'Emma, així que ens hem quedat sense espai. Poc a poc anem intentant que l'Arnau vagi a dormir més d'hora, perquè se'n va a les mil. Si intento fer alguna cosa estant ell, m'agafa les teles i tot el que pot i vol tocar la màquina :-(( i l'Emma, està en aquell punt que no camina, però poc li falta, només està dreta agafada a tot i jo sóc molt "novata" i necessito estar tranquil.la, perquè sinó em surt tot malament :-:) .

Crec que aprofitaré quan el home treballa en torn de matí i se'n va a dormir d'hora i intentaré que l'Arnau també vagi a dormir a una hora "decent" (l'Emma, per sort, a les 21h ja dorm) i m'hi posaré al menjador.

ptitgat, quina sort poder cosir amb el petit dormint al costat! Els meus dormen bé, però si senten soroll molt a prop, es desperten!
Avatar de l’usuari
patufa
:: peixet
:: peixet
Entrades: 281
Membre des de: ds. juny 04, 2011 11:38 am

Re: Quan cosim i on?

EntradaAutor: patufa » dt. abr. 09, 2013 5:04 pm

Bona pregunta!!!
- Quan: normalment als migdies que en tinc un dormint i l´altre a l´escola. Alguuuunes vegades a la nit però començo tard (cap a les 11) i com que em passa el temps volant se´m poden fer la 1. L´endemà no m´aguanto

- On: al menjador. M´agradaria tenir algun raconet amb la màquina de cosir sempre apunt però de moment quan vull cosir he de muntar la parada i quan acabo desmuntar. La veritat és que fa molta mandra. Segurament cosiria molt més si ho tingués més a mà però de moment la cosa està així. Quan tots dos dormin junts recuperarem una habitació i muntarem un despatx-cosidor
Avatar de l’usuari
Majka
:: peixet
:: peixet
Entrades: 273
Membre des de: dg. juny 10, 2012 9:31 pm

Re: Quan cosim i on?

EntradaAutor: Majka » dt. abr. 09, 2013 7:32 pm

Doncs jo ara que he empalmat el permís de maternitat i l'atur, pel que aprofito al migdia quan la nena fa la migdiada. També fem invents d'aquests inversemblants de la nena a la trona o l'hamaca, el nen fent manualitats o construccions i jo cosint a la mateixa habitació. Que és la típica habitació minúscula que tenen alguns pisos i que no és més que un petit passadís on tot just hi cap un llit i una tauleta. El problema és moure's!!!
Com han comentat a la nit aprofito per tallar i preparar patrons, o fer coses a mà davant de la tele (aplicacions, embastar, fer mitja, descosir,....).
A finals de primavera que en principi tornaré a treballar, ja veure'm com m'organitzo!!!
Avatar de l’usuari
nacristai
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2116
Membre des de: dl. des. 21, 2009 6:31 pm

Re: Quan cosim i on?

EntradaAutor: nacristai » dt. abr. 09, 2013 8:28 pm

Haig de reconeixer que llegir-vos ha alleugerit la rabia de no tenir espai propi! Nosaltres vivim a un micropis que no arriba als 50m!!! I cuso al menjador, i com la majoria em deixo preparades varies coses x cosir i un dia monto paradeta i aprofito i faig cosetes de seguit, però jo també somio amb una habitació costuril!!
Imatge
Imatge

Estem fent la manteta dels 100 desitjos, ens hi vols ajudar???

http://www.elfildenjan.blogspot.com

Fotopacte de panxulina: martabv, Naiff, tonamar, campanilla, maneta, xuxe, aRaSal, Mof, soleilua, nacristai, Hawi, Laida, Ninetaa, solet2, Peke25, Ada82, Ania, nuit

Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: Quan cosim i on?

EntradaAutor: Takita » dj. abr. 11, 2013 12:24 pm

No ho havia pensat, faré això que dieu d'aprofitar per tallar i preparar-ho tot a la nit i així, a l'endemà trobar un moment per només cosir, a veure si així vaig millor :ok: .

Gràcies, noies! :-()-)
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: Quan cosim i on?

EntradaAutor: Momo » dc. abr. 17, 2013 5:01 pm

Jo abans cosia a la taula de la cuina quan tenia una estona. La veritat és que els meus homes me’n deixen força. Per la nit tancava la porta i llestos.
Poc després vam canviar l’habitació dels nens i vaig heretar l’escriptori que hi teníem. El vaig posar al saló i ara puc cosir a l’hora que vulgui i amb la resta de la família a la vora. És genial!
Al meu blog hi podeu veure unes fotos.
http://www.niniscooking.com/2012/04/16/ ... u-raconet/

He de dir, però, que amb la feina la majoria de vegades cuso a la nit. I us recomano que allà on instal•leu la màquina hi hagi un rellotge, que les hores passen massa ràpid mentre cuses.
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: Quan cosim i on?

EntradaAutor: Takita » dj. abr. 18, 2013 10:30 am

Momo, quin raconet més maco!!! jo espero poder tenir-ne un quan algun dia, quan els meus fills siguin una mica més grans i no vagin tocant-ho tot ;-))) .
Avatar de l’usuari
Fuzztoon
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2549
Membre des de: dv. gen. 15, 2010 5:01 pm

Re: Quan cosim i on?

EntradaAutor: Fuzztoon » dj. abr. 18, 2013 5:22 pm

Doncs jo fins ara havia de cosir a la taula del menjador i montar i desmontar la paradeta cada vegada. Ara per sort això s'acaba!!!! Hem canviat de casa i m'estic acondicionant l'espai. Quan acabi penjo fotos!
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: Quan cosim i on?

EntradaAutor: Takita » dj. abr. 18, 2013 6:37 pm

Que bé, Fuzztoon!!! >.-<: Síiii, quan el tinguis, posa foto del teu raconet :ok:
anny
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 320
Membre des de: dv. oct. 03, 2008 10:19 am
Contacta:

Re: Quan cosim i on?

EntradaAutor: anny » dj. maig 23, 2013 7:16 pm

Jo m'organitzo de la següent manera.... pel matí -quan puc, ja que entre anar a comprar, fer coses de la casa i que algun matí treballo tot i que la meva feina és més de tardes- faig el que sigui de màquina de cosir, a la taula del menjador... i als vespres, sobre les 10:30 em poso a fer les coses que no fan soroll (copiar i tallar patrons de revistes o enganxar els que són d'internet, passar els patrons a la roba, cosir baixos i algunes parts que faig a mà, etc.) normalment el que faig es tenir moltes coses començades alhora (ara tinc set nines una de gran i sis de petites de goma eva, un pantaló i un vestit començat)...
El meu problema, no se si a vosaltres us passa és on guardar les coses.... tenim una habitació que diem que és l'habitació desastre ja que tenim tot d'estanteries, una estanteria per les joguines de la nena, l'altre estanteria plena de coses meves de manualitats i dues estanteries més plenes de llibres.... a més d'altres coses pel mig..... si algú ve a casa procurem no ensenyar gaire aquella habitació ja que fa vergonya!!! jejejeje.

Torna a “Costura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::