Gener 2012 - bufs i bufandes.

Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Gener 2012 - bufs i bufandes.

EntradaAutor: Ponioleta » dt. gen. 15, 2013 12:51 pm

Aquest mes de gener (i potser febrer) fem un Cosim Plegades molt hivernal (sort que per fi ha arribat el fred) de bufs i bufandes.
De moment tenim fets o emparaulats els tutorials següents:
Un tutorial de buf que es corda
Un tutorial de buf "sencer"
Un tutorial e bufanda infinita


Si algú s'anima a fer algun altre tuto per l'estil que ho digui i l'afegim.

De moment us poso el tuto que he fet jo, del buf obert que es corda. L'he fet al blog i no sé com posar-lo en pdf.
Us deixo l'enllaç i en el missatge següent intentaré posar-hi el tutorial.
http://fentpensantdient.wordpress.com/2 ... -tutorial/

(aniré editant aquest missatge a mesura que vagi tenint els altres tutorials)
Ponioleta l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. gen. 15, 2013 1:01 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Gener: bufs i bufandes.

EntradaAutor: Ponioleta » dt. gen. 15, 2013 12:52 pm

TUTORIAL BUF OBERT

El que us explico al tutorial és el buf amb la forma que tenen aquests d'aquí sota:
Imatge

Aquest amb forma rectangular (sense la pestanya) i que es corda amb dos snaps enlloc d'un és el que faig per nens.

Imatge


Realment els buff són molt senzills de fer. Jo vaig veure les fotos en un blog i vaig improvitzar. Primer me’n vaig fer un per a mi que crec que m’ha quedat un pel massa estret, així que els següents els vaig fer més amples.

Així que he decidit fer-ne un tutorial. Ja em perdonareu per les fotos i pel que no s’entengui. Pregunteu tot el que calgui! Però ja veureu que són molt senzills de fer :-)

Materials

Tela exterior del buf. Pot ser una tela de cotó “tipus patchwork”, una loneta… S’ha de tenir en compte que no sigui massa rígida.
Una tela calenta, tipus polar. Costa una mica trobar polar si no es compra per internet. A Ikea venen unes mantes polars molt barates que es poden tallar. L’únic “problema” és que fa boletes de seguida (tot i que com que el polar queda per dins, tampoc es veu).
Algun sistema per tancar. Es pot fer un trau (si en sabeu! jo no…) i posar un botó, snaps (si en teniu) o cosir els típics “clics”.
Fil i agulla.

Tallem les teles. Hem de tallar un rectangle que faci 65 per 21 cm i que tingui la pestanya (7 cm per 6 cm). Al tanto al tallar les teles, sobretot si tenen dret i revés, que les pestanyes ens quedin cap al mateix cantó!! Jo no m’hi vaig fixar i em va quedar bé de miracle! I mira que en vaig tallar 3. Doncs els 3 m’encaixaven! ufff!

Imatge
(Nota: aquestes són les mides que vaig fer jo, però podeu variar-les si el voleu una mica més prim, més gruixut… o si el voleu fer infantil)

Posem les teles juntes, revés contra revés, i enganxem amb agulles.
Imatge
Cosim tot el voltant excepte una part que és per on girarem.
Imatge
Jo recomano deixar sense cosir el lateral oposat a on hi ha la pestanyeta per cordar (després entendreu perquè). Tot i que en aquest buf vaig deixar el forat en una altra banda.
Imatge
2012-12-29 19.44.48

Si tenim tisores de zig-zag per tallar la roba, podem cosir amb punt recte. Si ho hem tallat amb tisores normals o cutter potser és millor cosir amb punt de zig zag, per evitar que es desfili. I si hem utilitzat una tela que es desfila molt, ho cosim i després sobrefilem a mà.
Imatge
Segons com sigui el polar que heu utilitzat, pot ser que es doni una mica (a mi em va passar) i quan ho tingueu tot cosit veieu que les teles s’han mogut i no us sobra un tros en algun cantó. Doncs tallem aquesta tela que sobra :-)

Li donem la volta amb calma i ens podem ajudar amb un llapis per les cantonades.
Imatge
Ara ja tenim el buf del dret, tot cosit però hi ha una part oberta (per on hem girat).
Imatge
Dobleguem les teles endins i posem agulles de cap per enganxar-ho. Potser ens va bé passar la planxa per marcar el plec.
Imatge
(no es veu massa però en aquesta foto hi ha el forat “tancat” amb agulles).

Amb un fil de color “conjuntat” amb el teixit i fem un repunt per:

opció a) tot el voltant del buf

opció b) només per la part que hem deixat oberta (per això us deia que deixéssiu oberta aquella part)
Imatge
Personalment prefereixo l’opció be), perquè encara em costa això de cosir el línia recta i en paral.lel al marge, i perquè al fer servir un polar gruixudet, sobretot a les cantonades el teixit és bastant gruixut, la màquina se m’encalla i suo bastant per cosir. I la veritat és que em fa ràbia espatllar una peça a l’últim moment!

I per últim, queda posar els snaps o el sistema de tancament que volem. Jo en poso un a la pestanyeta i després em poso el buf al coll i miro on m’aniria bé posar l’altre. Penseu que a vegades a sota portareu un jersei amb una mica de coll etc, així que millor que no quedi massa just.

Imatge
Els dos que he fet per nens li he posat dos snaps, i al meu fill li cordo només el de dalt i en un costat (sobre l’espatlla).

En el meu, que us vaig dir que era més estret, li he posat dos snaps (bé, 4!) perquè se m’obria molt quan el portava posat, però crec que si els feu més amples (amb les mides dels tutorials) això no us passarà. En tot cas, si quan l’esteu fent sevir penseu que hi aniria bé un altre snap, sempre hi sou a temps :-)

I per últim us deixo una foto lamentable de com queda el buf posat.
Imatge
Ponioleta l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. gen. 15, 2013 1:00 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Gener: bufs i bufandes.

EntradaAutor: Ponioleta » dt. gen. 15, 2013 12:52 pm

i aquest també!! xx:-D xx:-D
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
petitaemma
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2229
Membre des de: dc. març 19, 2008 8:54 pm

Re: Gener 2012 - bufs i bufandes.

EntradaAutor: petitaemma » dt. gen. 15, 2013 1:44 pm

Yupi! Ara només falta temps...
Encara tinc les teles que vaig comprar per fer-lis pantalons, les hauria d'haver comprat d'estiu, amb previssió, jeje.
Gràcies pel tuto!
ImatgeImatge
L'Ariadna i l'Abril us agraeixen els ànims que els heu donat des del primer dia de vida. Moltes gràcies!
El nostre post:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=15825
Petites coses GRANS: viewtopic.php?f=25&t=18803 Esperem la teva aportació diària!
Avatar de l’usuari
sivi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1803
Membre des de: dt. juny 29, 2010 10:08 am
Ubicació: girona

Re: Gener 2012 - bufs i bufandes.

EntradaAutor: sivi » dt. gen. 15, 2013 8:34 pm

Sembla molt fàcil!!!a mes tinc la mateixa tela polar d'ikea...
A veure si trobo una estona i en faig una!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Gener 2012 - bufs i bufandes.

EntradaAutor: Ponioleta » dc. gen. 16, 2013 12:39 pm

Pitisu, aquest és xulo! Jo ho havia pensat, de fer una variant del meu però més llarg, més tipus bufanda, cordada.

Apa, animeu-vos a innovar!! xx:-D xx:-D
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Bita
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2769
Membre des de: dj. feb. 19, 2009 11:59 am
Contacta:

Re: Gener 2012 - bufs i bufandes.

EntradaAutor: Bita » dc. gen. 16, 2013 2:40 pm

Que xulo!!!!! Ja tenim nou projecte, gràcies Ponioleta està genial.
Ostres haig de repinejar aquest projecte de la lotta.
A veure quan m' hi poso, ara tinc en ment tunejar un buf negre de propagandaa que em van regalar l'altre dia i li vull possar una tela negra i blanca que tinc de fa temps i no sabia ben be que fer- ne.
I l'altre que també faré és un buf amb caputxa, l'altre dia el meu nbot en portava un i es molt maco, i queda molt be.
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Gener 2012 - bufs i bufandes.

EntradaAutor: muc » dj. gen. 17, 2013 9:39 am

Hola noies!
Des de fa un parell de mesos tinc màquina de cosir, i si m'ho permeteu, m'estreno amb aquest projecte amb vosaltres! Fins ara només he recosit draps i teles sobrants i he fet un parell d'estovalles (simplement una tela amb una cinta d'un altre color fent de vora..), o sigui que no en sé gaire, de cosir!

Ja ho tinc tot preparat per a fer aquest buf tan xulo, però tinc un dubte: la pestanya (és a dir els 7x6cm) queda inclosa dins el tamany del rectangle de 65x21cm o va més enllà d'aquestes mides?

Gràcies!! :-()-)
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Gener 2012 - bufs i bufandes.

EntradaAutor: Ponioleta » dj. gen. 17, 2013 10:13 am

muc ha escrit:Hola noies!
Des de fa un parell de mesos tinc màquina de cosir, i si m'ho permeteu, m'estreno amb aquest projecte amb vosaltres! Fins ara només he recosit draps i teles sobrants i he fet un parell d'estovalles (simplement una tela amb una cinta d'un altre color fent de vora..), o sigui que no en sé gaire, de cosir!

Ja ho tinc tot preparat per a fer aquest buf tan xulo, però tinc un dubte: la pestanya (és a dir els 7x6cm) queda inclosa dins el tamany del rectangle de 65x21cm o va més enllà d'aquestes mides?

Gràcies!! :-()-)


Hola muc! a part de cuinar, també cuses? >.-<: >.-<:

No, la pestanya és a part. Si vols, abans de tallar les teles, per exemple agafa una bufanda, i posa-te-la al coll per comprovar quanta tela necessites perquè et doni la volta. A veure, els colls tampoc varien tant d'una persona a una altra i aquest buf tampoc cal que quedi massa arrapat, amb l'afegit que després al posar-hi l'snap o clip tens marge per acabar d'ajustar.

Ja veuràs que és bastant senzill. Costures rectes, ideal per començar!! :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Gener 2012 - bufs i bufandes.

EntradaAutor: muc » dj. gen. 17, 2013 10:19 am

Gràcies Ponioleta! :-()-) La teva resposta arriba just a temps! :love: Ja tenia les tisores a la mà! >.-<: >.-<: Així ja havia mesurat bé! Vaig a tallar!

Gràcies!!!
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Gener 2012 - bufs i bufandes.

EntradaAutor: muc » dj. gen. 17, 2013 12:02 pm

Noies! ja el tinc fet!!! Només em falta posar (i trobar vaja) un snap! Ara ja tinc l'excusa perfecte per comprar snaps! :love: després us penjo una foto, encara que sigui sense tanca!
Gràcies ponioleta pel projecte!!!

Apa, petons a totes des de la neu! x*x*x neukiss-)
nius
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2521
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:09 pm

Re: Gener 2012 - bufs i bufandes.

EntradaAutor: nius » dj. gen. 17, 2013 1:50 pm

Gràcies Poni!!!!
Crec que jo ho faig mode encara més ràpid: poso el polar i la tela del rebés junts, marco patró i tallo tot directament amb tisores de zig-zag, cuso directament, donar-li la volta i au. Snap i lo pitjor de tot: el punt invisible aquest, no m'agrada gens.
Imatge

Imatge
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Gener 2012 - bufs i bufandes.

EntradaAutor: muc » dv. gen. 18, 2013 8:43 am

Bon dia noies!

Us poso un parell de fotos del meu buf! Els colors no es veuen gaire bé, sobretot el de fora. És un blau-verdós(o grisós) força claret. Ara només em falta posar la tanca, i casualment ahir vaig trobar aquí a Alemanya els snaps (i la màquina) de la mateixa marca que els que venen a snapclic i bé... ja estic esperant que m'arribin :love: >.-<: <:-) Apa, vaig a veure què més faig amb la màquina!
Per cert, Momo, en el tutorial de la túnica, m'ha semblat veure que a la teva màquina hi havia en alguna imatge com una espècie de guia laterat (paral·lela al peu per entendre'ns) on "recolzaves" la tela, i m'ha semblat com si això ajudés a anar recte... és això? o més aviat.. això existeix? és que si existeix, crec que ho necessito :love:
muc.JPG

muc1.JPG
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Gener 2012 - bufs i bufandes.

EntradaAutor: Ponioleta » dv. gen. 18, 2013 8:53 am

Muc que xulo!!
A la meva màquina de cosir, i suposo que a totes, on poses la roba hi ha una placa metàl·lica amb unes línies marcades que ajuden a cosir recta. Has de posar la tela seguint una de les línies (segons vulguis cosir més o menys a prop de la vora) i fer que quan avanci sempre vagi seguint la línia. O si vols cosir molt a prop de la vora, jo el que faig és guiar-me amb el peu de la màquina. És a dir, que el peu vagi just fins a la vora de la tela.
(no sé si m'he explicat massa bé xxcool )

Jo tinc la tela tallada per fer-ne dos més. Si els puc acabar avui us penjo les fotos a la nit :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Gener 2012 - bufs i bufandes.

EntradaAutor: muc » dv. gen. 18, 2013 8:58 am

Gràcies Ponioleta!

Sí, això de la base metàlica amb les ratlletes ja ho té la meva i ja provo de fixar-m'hi, però la roba a vegades no em fa cas... :love:
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Gener 2012 - bufs i bufandes.

EntradaAutor: Ponioleta » dv. gen. 18, 2013 9:41 am

muc ha escrit:Gràcies Ponioleta!

Sí, això de la base metàlica amb les ratlletes ja ho té la meva i ja provo de fixar-m'hi, però la roba a vegades no em fa cas... :love:


Això crec que és qüestió de pràctica xx:-D Recordo que la primera vegada que vaig provar la màquina em semblava impossible cosir una línia recta. Ara ja han passat 8 o 9 mesos i si m'hi fixo i vaig a poc a poc, crec que ho puc aconseguir xx:-D
Per cert, acabo de recordar que jo al principi el que feia era dibuixar-me amb un retolador d'aquells solubles a l'aigua, la línia per on havia de cosir xx:-D Així cosia pel damunt, que era molt més senzill
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
patufa
:: peixet
:: peixet
Entrades: 281
Membre des de: ds. juny 04, 2011 11:38 am

Re: Gener 2012 - bufs i bufandes.

EntradaAutor: patufa » dc. gen. 23, 2013 8:40 am

Ostres pitisu quin buf més xulo!!!

Aquí va el meu buf reciclat http://ensomdues.blogspot.com.es/2013/0 ... -buff.html

N´he fet un parell més però no tinc les fotos. A veure si les puc fer demà....
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Gener 2012 - bufs i bufandes.

EntradaAutor: Ponioleta » dc. gen. 23, 2013 9:23 am

Que xulo patufa!
I veig q l'has cordat amb goma i botó... Ès una bona opció i no cal fer trau (que no tinc ni idea de com es fan). A més el botó queda "decoratiu" a part de servir per cordar :-)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Bita
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2769
Membre des de: dj. feb. 19, 2009 11:59 am
Contacta:

Re: Gener 2012 - bufs i bufandes.

EntradaAutor: Bita » dc. gen. 23, 2013 9:54 am

Que xulos aquests buff!!!!!
Avatar de l’usuari
patufa
:: peixet
:: peixet
Entrades: 281
Membre des de: ds. juny 04, 2011 11:38 am

Re: Gener 2012 - bufs i bufandes.

EntradaAutor: patufa » dc. gen. 23, 2013 10:59 am

Ponioleta, jo faig aquesta opció perquè no en tinc ni idea de com fer un trau. Així és molt còmode per la nena perquè amb snaps li he de cordar jo neu:-D neu:-D

Torna a “Projectes de Costura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::