Mare soltera

Fills del cor.
cucafera
:: granota
:: granota
Entrades: 213
Membre des de: dt. des. 16, 2008 1:46 pm

Re: Mare soltera

EntradaAutor: cucafera » dl. set. 28, 2009 8:50 pm

Hola,
home, si la teva situació econòmica és precària, jo m'esperaria....tenir un fill, val cèntims!!bueno, més que tenir-lo, val mantenir-los. quants anys tens,si no és indiscreció? estàs segura de la teva decisió? no sé,a veure si alguna mare soltera t'explica la seva experiència...però jo penso que ja és "durillo" tenint algú amb qui compartir l'aventura, i amb dos sous, com per fer-ho sense ajuda moral ni econòmica.

Ja ens explicaràs!!
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: Mare soltera

EntradaAutor: tolinso » dl. set. 28, 2009 8:59 pm

Hola Keral,

Jo sincerament m’esperaria! Jo em vaig quedar sense feina despres de la baixa per maternitat, i amb un sou ha estat complicat, la veritat.

Admiro molt la teva decisio de ser mare soltera, pero com diu la cucafera, jo intentaria primer tenir una situacio economica una mica millor (ja no dic estable pq aixo gairebe ningu ho te).

Pero tampoc et vull desanimar eh!! Ni molt menys!! Ser mare es lo millor i si tu creus que economicament te’n sortiras, ENDAVANT :ok: Ningu sap millor que tu mateixa com esta el tema…
Avatar de l’usuari
Pukeko
:: dinosaure
Entrades: 6391
Membre des de: ds. oct. 14, 2006 1:09 pm

Re: Mare soltera

EntradaAutor: Pukeko » dl. set. 28, 2009 9:01 pm

Bufff.... jo també t'anava a preguntar l'edat, perquè amb la situació que descrius, sincerament ho veig impossible. Pensa que de l'atur cobraràs el 70% del sou base que tenies (o sigui 210€) i ja no és només per les despeses que porta una criatura, però amb les despeses de la casa i el menjar ja no en tens prou. Podries mirar si pots cobrar l'ajuda familiar, que em sembla que són uns 400€, però no sé si es pot canviar per l'atur.
Avui a les notícies deien que les famílies monoparentals tindran +o- els mateixos avantatges que les famílies nombroses.
Jo m'esperaria....
Avatar de l’usuari
lesantes
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 311
Membre des de: dg. març 01, 2009 6:25 pm

Re: Mare soltera

EntradaAutor: lesantes » dt. set. 29, 2009 7:30 am

keral ha escrit:Hola! no se si es aket el lloc on teniu que posar el tema pero bueno.. Mil perdons .. Us explico, he pres la decisio de ser mare soltera i volia saber algunes preguntes que em roden pel cap. La meva situacio laboral ara mateix es en paro desde divendres passat, cobrare poquet segurament perque tenia un sou de 300 euros. Estan en la situacio que estic vosaltres us posarie-ho al tema de ser mare o us esperaria-ho? i una altre pregunta: Hi han ajudes? Moltes gracies maques!!! un peto a totes!!!


Abans t'han indicat que cobraries uns 200 euros d'atur, però no és així.

Per apuntar-te a l'atur te'ns 15 dies des de que et vas quedar sense feina, i si hi te'ns dret, cobraràs en principi el 70% del teu sou, però com que és menys que el mínim, cobraries el mínim (prop de 500 euros). Després en tenir el teu fill la quantitat pujaria fins a prop de 700 euros. Després, segons el temps que tinguis dret de prestació, podries optar al subsidi familiar d'uns 421 euros entre 18 i 24 mesos.

Per altra banda, si te'ns dret a cobrar l'atur, tindràs dret a la baixa de maternitat, però aquesta seria només com la de la teva base de cotització (uns 300 euros).

Després, tema ajudues per a famílies monoparentals. Les úniques coses que hi ha ara mateix és que el xec bebé estatal és de 3500 euros (enlloc de 2500), i que l'ajuda de la generalitat és de gairabé 800 euros anuals fins que el teu fill tingui 6 anys (enlloc de ser de uns 650 euros i ser fins als 3 anys).
Per a mmés coses hauries de mirar a serveis socials del teu municipi.

Que hi hagi sort i fes el que més desitgis, ningú pot decidir per tu si pots ser mare o no ;-)
ImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Buh!
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1863
Membre des de: dj. gen. 17, 2008 10:34 am

Re: Mare soltera

EntradaAutor: Buh! » dt. set. 29, 2009 10:31 am

Jo crec que tens que valorar tots els pros i contres. I a part de les ajudes amb les que puguis comptar, quan de temps podràs cobrar l'atur (em sembla que son dos anys si en fa més de 5 que cotitzes ininterrumpudament a la seguretat social però si fa menys de 5 anys, has de calcular quan de temps et pertoca cobrar).
Imatge
Avatar de l’usuari
pigadeta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4871
Membre des de: dc. jul. 25, 2007 3:10 pm
Ubicació: Tarragona (xo ganxeta)
Contacta:

Re: Mare soltera

EntradaAutor: pigadeta » dt. set. 29, 2009 10:52 am

Això es el que va sortir ahir:
Les famílies monoparentals tindran un carnet per gaudir d'avantatges econòmics
Actualitzat a les 07:53 h 29/09/2009
Les famílies monoparentals catalanes podran obtenir un títol específic que els permetrà gaudir de més avantatges econòmics. El govern aprova aquest dimarts la creació d'aquest carnet, que és pioner a l'Estat. Segons la Conselleria d'Acció Social, l'obtenció d'aquest títol ajudarà a reduir els tràmits burocràtics per demanar l'ajut econòmic universal de 745 euros anuals que reben aquestes famílies amb nens de 0 a 6 anys. Amb això, calculen que la prestació arribarà a un 35% més de famílies i se superaran les 10.000.


Algo es algo... ho sento pero no crec que et pugui ajudar, això es cosa teva!!!
Avatar de l’usuari
isa
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

Re: Mare soltera

EntradaAutor: isa » dt. set. 29, 2009 11:15 am

Buff fa de molt mal aconsellar això, és tan complicat, has de mirar mooooltes coses, no només les peles, que també són una part molt important.
Però has de mirar més coses, el recolzament que tindràs en la seva criança, pensa q tu un dia tornaràs a treballar, qui et donarà un cop de mà si el necessites... Jo, particularment, penso que només comptar amb les "ajudes" tipus atur o prestacions per familia monoparental...és molt justet per cuidar un fill això, si això casi no arriba ni per la cura d'un mateix!
Aviam, que hi ha moltes coses de les que es pot prescindir si no vas bé de peles, però n'hi ha d'altres que necessitaràs, i comptant només amb l'atur + prestacions...jo no veig clar, això té un límit, no és etern.
A més de que penso que és una decisió que s'ha de madurar molt i molt, vaja això ja ho estàs fent suposo!
I bueno reina, q triis el q triis estigues convençuda i endevant!
I ara ja indiscreció total...què et planteges, adoptar?
Salut!
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
isa
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

Re: Mare soltera

EntradaAutor: isa » dt. set. 29, 2009 11:34 am

Està molt bé que comptis amb ajuda de la teva familia, això és molt important! Perquè l'atur i les prestacions s'acaben i llavors....
De totes formes, jo el que et recomano sincerament és madurar la idea mooolt de temps, és algo taaan seriós! Jo, amb la meva experiència, penso que sola em sería molt difícil. Però vamos, que hi ha moltes mares solteres que se'n surten divinament, jo em trec el barret per elles, si amb dos persones ja és complicat.
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Buh!
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1863
Membre des de: dj. gen. 17, 2008 10:34 am

Re: Mare soltera

EntradaAutor: Buh! » dt. set. 29, 2009 3:02 pm

isa ha escrit:Està molt bé que comptis amb ajuda de la teva familia, això és molt important! Perquè l'atur i les prestacions s'acaben i llavors....
De totes formes, jo el que et recomano sincerament és madurar la idea mooolt de temps, és algo taaan seriós! Jo, amb la meva experiència, penso que sola em sería molt difícil. Però vamos, que hi ha moltes mares solteres que se'n surten divinament, jo em trec el barret per elles, si amb dos persones ja és complicat.


Jo crec que és molt important comptar amb el suport de la familia, pero potser per la meva manera de fer i de ser, crec que si decidís tenir un fill sola seria perquè crec que jo sola puc tirar-lo endavant, sense necessitat d'ajuda. Val que un cop t'hi trobes agraeixes molt que els que t'envolten et donguin un cop de mà, i que mai saps com poden anar les coses en aquesta vida, sobretot no vull ofendre't, pero personalment penso que refiarte'n de la teva mare i de la teva germana si tens problemes per tirar endavant es una cosa una mica injusta, ja que és una cosa que has triat tu però que directament les afectarà a elles. Les mares i germanes sempre esta`n disposades a donar un cop de mà puntual per cuidar el seu fill i/o nebot, però tenir-ho que fer sempre perquè tu no tens ningú més i els diners no t'arriben (per exemple) per pagar un cangur algunes hores és molt dur i, a nivell personal, penso que una mica injust per elles.

Una altra cosa seria que t'haguessis quedat embaraçada ja i no tinguessis cap altre opció, però poguent triar, jo m'esperaria a tenir una mica més d'estabilitat o a poguer fer un petit reconet econòmic per no dependre tant del les ajudes tant econòmiques com personals.
Imatge
Avatar de l’usuari
isa
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

Re: Mare soltera

EntradaAutor: isa » dt. set. 29, 2009 3:13 pm

Buh! ha escrit:
isa ha escrit:Està molt bé que comptis amb ajuda de la teva familia, això és molt important! Perquè l'atur i les prestacions s'acaben i llavors....
De totes formes, jo el que et recomano sincerament és madurar la idea mooolt de temps, és algo taaan seriós! Jo, amb la meva experiència, penso que sola em sería molt difícil. Però vamos, que hi ha moltes mares solteres que se'n surten divinament, jo em trec el barret per elles, si amb dos persones ja és complicat.


Jo crec que és molt important comptar amb el suport de la familia, pero potser per la meva manera de fer i de ser, crec que si decidís tenir un fill sola seria perquè crec que jo sola puc tirar-lo endavant, sense necessitat d'ajuda. Val que un cop t'hi trobes agraeixes molt que els que t'envolten et donguin un cop de mà, i que mai saps com poden anar les coses en aquesta vida, sobretot no vull ofendre't, pero personalment penso que refiarte'n de la teva mare i de la teva germana si tens problemes per tirar endavant es una cosa una mica injusta, ja que és una cosa que has triat tu però que directament les afectarà a elles. Les mares i germanes sempre esta`n disposades a donar un cop de mà puntual per cuidar el seu fill i/o nebot, però tenir-ho que fer sempre perquè tu no tens ningú més i els diners no t'arriben (per exemple) per pagar un cangur algunes hores és molt dur i, a nivell personal, penso que una mica injust per elles.

Una altra cosa seria que t'haguessis quedat embaraçada ja i no tinguessis cap altre opció, però poguent triar, jo m'esperaria a tenir una mica més d'estabilitat o a poguer fer un petit reconet econòmic per no dependre tant del les ajudes tant econòmiques com personals.

Totalment d'acord amb tu Buh,...que em sembla que estiguem parlant de comprar un cotxe i pensar en pagar-ne l'assegurança, i no té res a veure....la familia t'ajuda però la cura del fill és RESPONSABILITAT TEVA, i per això, calen diners, no ens enganyem. No es pot decidir a la lleugera. I bueno, a part deixem ja, que pels tractaments també calen calers...
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
pigadeta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4871
Membre des de: dc. jul. 25, 2007 3:10 pm
Ubicació: Tarragona (xo ganxeta)
Contacta:

Re: Mare soltera

EntradaAutor: pigadeta » dt. set. 29, 2009 5:22 pm

Mireu... no hem volia mullar.... pero ho faré..... Jo no m'atreviria, no ho podria fer... hem veig incapaç ara que tinc el Roger de portar-ho endavant tota sola!!! Admiro totes aquestes mares solteres que s'hi han trobat o ho han buscat.

Buh! Estic amb tu, i com que hem conec i per no necessitar a ningú soc capaç de moure cel i terra..... i ara com ara veig que això es impossible amb un nen, un treball (+/-digne), i som dos, tot i així acaba pringant algú ndia els avis!!! (ells encantats)

Molta sort!!!
Avatar de l’usuari
Neu
:: poltre
:: poltre
Entrades: 646
Membre des de: dg. gen. 13, 2008 6:14 pm

Re: Mare soltera

EntradaAutor: Neu » dt. set. 29, 2009 7:32 pm

Hola guapa,

mira jo no sóc mare (estoy en ello) i en tinc moltes ganes. Fa molts anys que en tinc ganes però per circumstàncies vàries no ha estat fins als 38 que he trobat una parella amb qui tenir fills. Ara ja en tinc 40. Dels 30 als 37 vaig estar amb un noi fantàstic que d'entrada, com jo, no s'havia plantejat el tema de tenir fills. Jo als 33 vaig començar a desitjar-los, ell no. Li vaig anar donant temps pensant que al final en voldria i mira, al final vaig haver de deixar aquesta persona.

Si t'explico tot això és perquè em sembla recordar que tu vas participar a les buscadores d'agost dient que "estaveu buscant o volieu començar a buscar". Entenc que amb aquesta segona persona del plural a l'agost tenies parella. Ara potser ja no... No em vull posar en la teva vida, però si ara estàs sola i desenganyada i penses que trobar home és difícil i ja et sents gran (només 30!) i que per tant potser que vagis per lliure en això de tenir un fill..... PENSA-T'HO BÉ! Tenir un fill és el més radical que et passarà a la vida, allò que farà que et canvii per sempre... N'has d'estar molt segura.

Jo admiro molt les mares solteres que s'han trobat soles amb uns fills a qui pujar, i respecto les que tiren endavant la maternitat sense un home per decisió pròpia. Però crec que en aquest últim cas cal saber que pots donar totes les garanties al nen en tots els sentits, l'econòmica la més important. Jo, sincerament, en el teu cas i pel que expliques t'ho desaconsellaria. Segurament tot just estàs madurant la idea, però si us plau, pensa-t'ho bé.

Algú t'ha preguntat com penses aconseguir el més important, que és l'embarassar-te. L'adopció dius que no i ho entenc, val moltíssims diners! Menys diners val una IA o una FIV, però ara mateix això també sembla estar fora del teu abast. Perdona la indiscreció, com ho penses fer?

Un petó Keral! :-()-)
Neu l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. set. 29, 2009 7:54 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
cucafera
:: granota
:: granota
Entrades: 213
Membre des de: dt. des. 16, 2008 1:46 pm

Re: Mare soltera

EntradaAutor: cucafera » dt. set. 29, 2009 7:47 pm

definitivament jo no ho faria. ja no per tu, sino pel morro que hi poses. comptar amb ajuts públics per poder tirar endavant un fill ho trobo fortíssim. una cosa és que per accident, o mala sort, una familia quedi monoparental...i entre tots l'ajudem a tirar endavant. pero una persona, sense feina, sense ingressos, es planteji tenir un fill, només comptant amb l'ajut públic...ho trobo molt malament.

pensa-hi!
Blanca07
:: poltre
:: poltre
Entrades: 647
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 8:20 am
Ubicació: Aquí i allà! Estressadíssimaaaaaaa

Re: Mare soltera

EntradaAutor: Blanca07 » dv. oct. 02, 2009 10:52 am

Jo volia parlar com a part de filla quasi mono parental. En el meu cas "vaig deixar de tenir pare" quan jo tenia 3 anys, però com si no hagues tingut mai pq era ma mare qui portava diners a casa amb 2 criatures.

Sé, que quan ma mare es va separar (una separació dura a causa de maltractaments i en aquella època molt mal vist el fer de separar-se ja que tot es portava en secret i tothom aguantava) i vam haver de canviar de pis, ma mare va haver de buscar-se una altra feina, etc etc... sé que ho va passar molt malament. tingues en compte que en aquella època no havia cap tipus d'ajuda (en tema econòmic) Va arribar a l'extrem que no tenia diners ni per comprar-se compreses!!!! La meva àvia (sa mare) ens va haver d'ajudar: vam anar a viure amb ella per tal de cuidar-nos i ma mare anar a treballar i fer més hores que un rellotge (no exagero quan dic que treballava 18 h al dia) No la vèiem per res!

Es va poder comprar un pis de segona mà però els 3 primers anys el va haver de llogar pq no arribava final de mes (imagina't quina impotència, comprar-te pis i no poder anar a viure amb les teves filles)... Em poso en el seu lloc i suposo que faria el mateix que ella buscar feina per poder tirar endavant a les meves filles, però a de ser molt i molt dur haver-se de deixar pq tu no pots ni cuidar-les ni res... Jo n'estic molt orgullosa de que ha fet per nosaltres i sort que teníem a la nostra àvia que es podia cuidar de nosaltes, pq hi han moltes que , igual que penses tu, anar a viure a casa de la teva mare "per comoditat" i pq no tens feina i per el que he llegit i t'ha dit la cucafera, no et pot viure de les ajudes, sino tothom ho faria així. Ma mare no ho va escollir com ho pots fer tu. Ara per sort fa un anys va poder refer la seva vida amb una altra persona i va poder gaudir de tornar a ser mare en condicions molt més bones.

Penso que primer hauries de buscar una feina, una estabilitat econòmica, social,... Tal com tan dir fer us de ta mare i ta germana per cuidar al fill algun dia està bé, però desde un princuipi, si vols ser mare soltera, t'ho hauries de plantejar de manera que estaràs tu i el teu fill, i com a recursos econòmics no has de pensar en ajuts de cap tipus ni de ningú, hauries de pensar que amb el teu sou (el dia que ho tinguis) puguis tirar endavant per tu mateixa ja que tot algun dia s'acaba i la veritat amb 500 euros al mes i una criatura és molt difícil sortir-se'n.

Penso que amb 30 anys que tens et queda molta vida per poder ser mare. Rumiat'ho molt bé. Jo en la teva situació ni m'ho hagués plantejat. El que em plantejaria seria buscar treball, treball i treball.
Avatar de l’usuari
laucob
:: dinosaure
Entrades: 8192
Membre des de: ds. jul. 21, 2007 1:13 pm

Re: Mare soltera

EntradaAutor: laucob » dg. oct. 04, 2009 9:00 am

keral maca,

si la teva decisio es esser mare endavant no et frenis per res aixo si intentar buscar una feina pero que el moment que estas passant ara no et fassi separar-te del teu somni.
es una situacio momentanea que molt aviat solventaras. anims i endavant.
JA QUEDA UN DIA MENYS[/size]
Imatge[url=http://lilypie.com]Imatge[size=150]Imatge[/url]fem la manteta dels desitjos si vols participar
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: Mare soltera

EntradaAutor: tolinso » dj. oct. 08, 2009 9:55 pm

keral ha escrit:Gracies a totes!!!! Buscare feina primer i despres sintentara si es pot! Gracies gracies gracies!!! :--/)


ANIMS !!!! SEGUR QUE BEN AVIAT POTS POSAR-TE A BUSCAR AQUEST :-()) :-()) :-()) :-())
Avatar de l’usuari
gretagalgo
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1639
Membre des de: dv. set. 11, 2009 9:45 pm

Re: Mare soltera

EntradaAutor: gretagalgo » ds. oct. 24, 2009 9:22 pm

Molt dificil d´aconsellar , només et demano que si decideixis tirar endavant, dona.li tot l´amor possible en aquest bebe,¡¡¡¡¡
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
gegette
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1073
Membre des de: dc. ago. 26, 2009 4:44 pm
Ubicació: Salou, TGN

Re: Mare soltera

EntradaAutor: gegette » dg. nov. 01, 2009 3:25 pm

Hola Keral, jo sincerament no el tindria... però clar, jo sóc una persona molt més "racional" que "passional", i fins que no ho tinc tot "a puesto", no m'hi llenço. De fet, tot i tenir parella estable des de fa gairebé 10 anys, no m'he decidit fins ara, perquè estava estudiant una segona carrera i a més, treballava... ARa que ja he acabat, i tinc feina bona gràcies a aquests estudis, em sento molt més tranquil·la i amb ànims i mooooooltes ganes de ser mama.
En fi, jo us volia preguntar una cosa...
La meva parella i jo, tot i que ens coneixem des de fa 10 anys, i vivim junts des de fa 8, i tenim pis propi des de fa 5... No estem ni casats, ni som parella de fet, ni res de res... Ens estimem tant, que no ens ha fet falta, o no hem sentit la necessitat de fer papers, perquè ja som molt feliços així!! :love:
ÉS a dir, que tècnicament sóc "SOLTERA" a efectes de la llei, però no serem pas una família monoparental...
ALGÚ ESTÀ EN AQUESTA SITUACIÓ???
Estic una mica perduda, no sé si els tràmits que tindré que fer són diferents, si tinc que fer alguna cosa "extra", etc, etc...
Si algú ho sap (tot i no estar en la meva situació), que m'ho expliqui, GRÀCIES!!!! :--/)
ImatgeImatge

ImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatge
cucafera
:: granota
:: granota
Entrades: 213
Membre des de: dt. des. 16, 2008 1:46 pm

Re: Mare soltera

EntradaAutor: cucafera » dg. nov. 01, 2009 7:07 pm

hola geggete...jo estic en aquesta situació.
tema paperassa vol dir que haureu de fer tots els papers els dos, m'explico: quan aneu a tresoreria i hisenda a demanar els ajuts, i tramitar les baixes, hauràs d'anar tu a fer la teva, i el pare a fer la seva.... en canvi, si estiguessim casats, podria anar el pare i fer-ho tot. el mateix amb el jutjat a fer el registre del fill. això hi ha gent que l'hi ha anat malament perquè per exemple han tingut un part prematur, i tenien el fill a l'incuvadora i han hagut d'anar tots dos amunt i avall....
a mi no em va ser problema......aquests són els canvis....
Avatar de l’usuari
gegette
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1073
Membre des de: dc. ago. 26, 2009 4:44 pm
Ubicació: Salou, TGN

Re: Mare soltera

EntradaAutor: gegette » dt. nov. 03, 2009 8:44 pm

Gràcies cucafera!! ;-)
Així que només és això... doncs, creuem els dits per tal que no sigui prematura!! (tinc diabetis gestacional, i diuen que tenen tendència a sortir abans, però espero que no tan aviat com per que estigui a una incuvadora!!).
Si hi ha alguna cosa més, ja m'ho direu, eh?
Petonets
ImatgeImatge

ImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatge

Torna a “Adopcions i acolliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::