Adopció Nacional - Catalunya

Fills del cor.
*lourdes*
:: rateta
:: rateta
Entrades: 199
Membre des de: dv. maig 23, 2008 9:32 am
Ubicació: Baix Empordà
Contacta:

Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: *lourdes* » dv. maig 07, 2010 11:50 am

Hola!!!
Voldria obrir aquest post ja que crec que l'adopció nacional és una gran desconeguda per moltes de nosaltres (m'hi incloc).

Molta gent va directe a internacional per diferents motius, però crec que el principal és que a Catalunya fins al cap de 1 any no és plena (corregiu-me si m'aquivoco) i els familiars tenen dret a reclamar l'infant.

Nosaltres la vàrem descartar per aquests motius, però vist com està l'espera a la xina, que volem tenir 2 fills/es i despres de parlar amb l'assistent social i dir-nos que el 99% dels casos les adopcions nacionals no tenen cap problema, hem decidit tirar endevant amb l'expedient.

El que voldria saber és q si hi ha gent més informada, sap de temps d'espera, novetats, etc, agarirïa ho comentessim aquí.

Petons
Esperant a Xina
Registre 27-04-07
Avatar de l’usuari
isa
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: isa » dv. maig 07, 2010 12:01 pm

Hola lourdes,
un dels meus germans està en procés d'adopció nacional, però és diferent per a cada comunitat autònoma, oi? Bé ell viu a Galicia, ho està fent allà, i també em va explicar que fins al cap d'un any no és una Adopció, diguem, és una Acollida. També, com a tu, li van dir que la gran majoria dels casos acaba amb adopció definitiva. Tenen el CI desde juny de l'any passat, ara farà un any, i estan esperant l'assignació. El temps d'espera, allà a Galicia, va per llarg.
Molta sort i energies i felicitats.
Ah! Un altre dels meus germans (som 6!jejje) va adoptar a la Xina un nen! <:-) Fa tres anys que és amb ells ja. Ànims també per aquesta banda, tard o d'hora arribarà reina.
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Neu
:: poltre
:: poltre
Entrades: 646
Membre des de: dg. gen. 13, 2008 6:14 pm

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: Neu » dv. maig 07, 2010 12:59 pm

Hola,

jo he començat els tràmits per la nacional i estic pendent d'anar a la reunió informativa. Conec tres casos que l'han fet i cap ha tardat més de tres anys des de la sol.licitud. En dos casos feien Rússia i nacional i els va arribar la nacional abans. Una amiga profe li acaben de donar un nen de renúncia fa poques setmanes (un nen rosset i preciós de mare russa que viu aquí), i l'altra cas una nena mulateta d'un any i mig. L'altra parella que conec té dos nens adoptats de fa anys (un els hi van donar amb setmanes, i l'altre amb dos anyets). En tots els casos han patit fins que no l'han setit "seu" però s'ha solucionat sempre a favor dels pares adoptius.

Quan hagi assistit a la reunió ja us diré què. A la web de la Generalitat està tot molt ben explicat!
Avatar de l’usuari
petazetas
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2418
Membre des de: dj. oct. 30, 2008 8:51 am
Ubicació: Badalona - Barcelona

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: petazetas » dv. maig 07, 2010 1:55 pm

El meu germà va fer una adopció nacional i al principi és acollida, en el seu cas més d'un any (diria que ara ja fa gairebé 2 anys i encara estan pendents - ja li consultaré)
A ells van trigar 3 anys ben bé a donar-los la criatura de 4 anys...
La Lia ja és tota una princesa!
Avatar de l’usuari
Betti
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1259
Membre des de: dg. abr. 13, 2008 7:53 pm
Ubicació: Girona

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: Betti » dl. maig 10, 2010 9:10 am

Hola Lurdes!!

nosaltres estem en adopció nacional i internacional. Vam fer la sol·licitud a desembre del 2008. al principi se'ns va dir que serien uns 3 anys d'espera, la nacional, però ara la cosa ha canviat.
Entre 2007 i 2008, quan es van complicar les coses per internacional moltíssima gent va fer com nosaltres, fer dues sol·licituds. El resultat va ser que durant el 2008 es van quasi triplicar el nombre de sol·licituds per nacional que als anys anteriors. De resultes d'això el temps d'espera s'ha allargat bastant.
Vaig trucar al febrer d'aquest any, i em van dir que llavors estaven fent les assignacions de les famílies de febrer del 2007, per tant, 3 anys justos, però que quan arribessin a les sol·licituds de 2008, la cosa canviaria donat el gran nombre de famílies que hi ha.

També cal tenir en compte que moltes d'aquestes famílies, com ara nosaltres, quan tinguem el peque d'internacional aquí, tancarem el nacional, i per tant, sortirem de la llista.

A Catalunya és llista única. Això vol dir que totes les províncies posen les famílies en una sola llista i no és fins a les primeres posicions quan, si ets el primer, no vol dir que siguis el primer en tenir assignació, sinó que depèn del teu perfil i del perfil del nen.

També dir-te que són dos anys de pre-adopció, que als judicis no cal personar-s'hi, sinó que ho fa l'administració en nom teu i que són els tècnics els que fan el seguiment de la criatura i els que passen els informes al jutge. Normalment s'ho miren molt abans de fer una pre-adopció, per garantir que hi hagi èxit.

D'altra banda no crec que t'hagi d'espantar el fet que tingui família biològica aquí i que hi hagi règim de visites, etc. Nosaltres hi hem reflexionat molt i ens hem informat molt i dins la complexitat de l'adopció, aquest no és un problema dels grossos. si la criatura se sent estimada, reconeguda... la família biològica mai serà un referent per ell, encara que hi vulgui mantenir el contacte.

T'animo a que ho tiris endevant amb tota la il·lusió, que llegeixis i hi pensis i veuràs com tot es fa més fàcil...

Una abraçada i pel que vulguis, ja ho saps!
:-()-)
http://camidafrica.blogspot.com

GINA DJABA ja ets amb nosaltres!!
ESTEM JUNTS: 26 de setembre 2011
*lourdes*
:: rateta
:: rateta
Entrades: 199
Membre des de: dv. maig 23, 2008 9:32 am
Ubicació: Baix Empordà
Contacta:

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: *lourdes* » dl. maig 10, 2010 10:25 am

Gràcies per les respostes!!! :-()-)

L'altre dia vaig trucar al ICAA Girona i em van dir el mateix q m'expliques Betty, que la cosa ha canviat molt i que la llista d'espera és més llarga, que haurem de tenir paciència .....
mare meva si tenim un master!!!!!!
Esperant a Xina
Registre 27-04-07
Avatar de l’usuari
MARY17
:: peixet
:: peixet
Entrades: 283
Membre des de: dl. abr. 20, 2009 6:23 pm

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: MARY17 » dt. maig 11, 2010 8:59 pm

lurdes paciencia q luego veras la reconpensa ,animo
yo soy hija adoptada y lo agradezco mucho en difinitiva son mis padres no son biologicos pero yo los considero biologicos
Imatge
[url=http://lilypie.com]Imatge[/ur]
*lourdes*
:: rateta
:: rateta
Entrades: 199
Membre des de: dv. maig 23, 2008 9:32 am
Ubicació: Baix Empordà
Contacta:

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: *lourdes* » dc. maig 12, 2010 7:57 am

Gracias Mary!!!!!

De fet en paciència poques em guanyen :ok:

Jo sempre miro les coses pel costat positiu i ja he passat 3 anys que no és poca cosa!!! hi ha molta gent que no ha pogut adoptar o han abandonat desasperats.

Jo tinc una parella fantàstica, tenim salut, i esperem el nostre fill@ de la millor manera que podem, he d'estar contenta per això. Sols em sap greu per la gent q durant aquest camí ens ha deixat i no coneixerà el nostre fill.

Petons
Esperant a Xina
Registre 27-04-07
Avatar de l’usuari
MARY17
:: peixet
:: peixet
Entrades: 283
Membre des de: dl. abr. 20, 2009 6:23 pm

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: MARY17 » dt. maig 25, 2010 9:22 pm

lurdes no pierdas la esperanza !!! q todo llega
Imatge
[url=http://lilypie.com]Imatge[/ur]
*lourdes*
:: rateta
:: rateta
Entrades: 199
Membre des de: dv. maig 23, 2008 9:32 am
Ubicació: Baix Empordà
Contacta:

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: *lourdes* » dc. juny 16, 2010 7:36 am

hola!!!!

alguna sap per quina data van???

Gràcies
Esperant a Xina
Registre 27-04-07
Avatar de l’usuari
Betti
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1259
Membre des de: dg. abr. 13, 2008 7:53 pm
Ubicació: Girona

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: Betti » dl. juny 28, 2010 12:08 pm

Lourdes, he vist ara la teva pregunta...

fa un mes anaven per març de 2007, o sigui que ara potser deuen anar per abril 2007??
http://camidafrica.blogspot.com

GINA DJABA ja ets amb nosaltres!!
ESTEM JUNTS: 26 de setembre 2011
Avatar de l’usuari
mumeta
Entrades: 3
Membre des de: dg. juny 27, 2010 11:18 pm

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: mumeta » dl. juny 28, 2010 7:05 pm

Bones, em dic Mònica i soc nova per akí.
He descobert aquesta pàgina gràcies a una amiga meva i la veritat és que es molt interessant.
Veig que esteu al cas en el tema de les adopcions nacionals, el meu home i jo ens ho estem plantejant...passat l'estiu volem començar els tràmits. tinc un petit dubte...sabeu si és condició obligatoria tenir vivenda de propietat??? no ho he trobat en lloc però m'havien comentat que si....

Gràcies !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar de l’usuari
Betti
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1259
Membre des de: dg. abr. 13, 2008 7:53 pm
Ubicació: Girona

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: Betti » dt. juny 29, 2010 11:20 am

Hola Mumeta,
benvinguda al món de les adopcions!!
Això que demanes de la vivenda de propietat... no ho sé, però no ho crec. El que pots fer és mirar-ho directament a la web de l'ICAA, o trucar-hi i preguntar-ho.

Animeu-vos, i alhora penseu que és un camí mooooolt llarg, i que quan abans us hi poseu, abans tindreu el peque aquí!
http://camidafrica.blogspot.com

GINA DJABA ja ets amb nosaltres!!
ESTEM JUNTS: 26 de setembre 2011
*lourdes*
:: rateta
:: rateta
Entrades: 199
Membre des de: dv. maig 23, 2008 9:32 am
Ubicació: Baix Empordà
Contacta:

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: *lourdes* » dt. juny 29, 2010 3:22 pm

mumeta ha escrit:Bones, em dic Mònica i soc nova per akí.
He descobert aquesta pàgina gràcies a una amiga meva i la veritat és que es molt interessant.
Veig que esteu al cas en el tema de les adopcions nacionals, el meu home i jo ens ho estem plantejant...passat l'estiu volem començar els tràmits. tinc un petit dubte...sabeu si és condició obligatoria tenir vivenda de propietat??? no ho he trobat en lloc però m'havien comentat que si....

Gràcies !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Hola mumeta!!!! i benvinguda

Tenir el pis de propietat es condicio en alguns paisos de internacional, però en nacional no.

Sort
Esperant a Xina
Registre 27-04-07
*lourdes*
:: rateta
:: rateta
Entrades: 199
Membre des de: dv. maig 23, 2008 9:32 am
Ubicació: Baix Empordà
Contacta:

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: *lourdes* » dt. juny 29, 2010 3:23 pm

Betti ha escrit:Lourdes, he vist ara la teva pregunta...

fa un mes anaven per març de 2007, o sigui que ara potser deuen anar per abril 2007??


Gràcies Betti!!!! encara ens queda molt!!!! :ufs:

Petons maca!!!!
Esperant a Xina
Registre 27-04-07
Avatar de l’usuari
centdesitjos
:: puça
:: puça
Entrades: 34
Membre des de: ds. jul. 03, 2010 9:51 pm

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: centdesitjos » dg. jul. 04, 2010 9:24 pm

Hola noies,

Coneixia aquest fòrum, però mai me l'havia posat a mirar com aquest cap de setmana.... la veritat és que és molt interessant!
A veure.... intentaré explicar-vos el que jo conec de l'adopció nacional, segurament hi ha coses que ja heu comentat, i d'altres que potser em deixo de dir-vos..... (nosaltres estem en tràmits d'adopció nacional i internacional, i vam presentar la sol·licitud al març del 2009)

Per la nacional, hi ha dos tipus de llista (tot això segons el que ens ha explicat la ICAA durant les entrevistes que hem tingut amb ells), una que és per tota Catalunya, o sigui llista única, però que només és per casos de renúncia hospitalària, o sigui, moooolt lenta i difícil..., i l'altre, que és "provincial", o sigui, que cada ICAA estudia els seus casos i dóna en Adopció aquells nens que (com a últim recurs) ja no poden estar amb les seves famílies biològiques, i el que passa amb aquesta llista és que no saps mai gaire bé a quina posició estàs.... us explico....

Com que el nen prové de la mateixa província de la ICAA a on et toca presentar la sol·licitud, el que fan és buscar una família que estigui relativament "lluny" i no faci vida per on viu la família biològica.... bé, això ho deuen fer tan bé com poden.... però realment, és que escagarrina una mica.... tot i que, si al final ho pensem bé, un agafa forces d'allà on no creies que en tenies i tires endavant també amb aquest procés.

Si voleu saber alguna cosa més, ja sabeu, només cal que pregunteu, i si ho sé....... és clar, intento explicar-vos una mica.....

Fins aviat!
Avatar de l’usuari
mumeta
Entrades: 3
Membre des de: dg. juny 27, 2010 11:18 pm

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: mumeta » dj. jul. 08, 2010 8:02 pm

Gràcies per contestar-me .....ja veig que és una opció llarga, feixuga...però segur que els resultats valen la pena!!!!!
He estat mirant adopció internacional però ès que és caríssim...i la veritat també tenen un temps d'espera llarg...de totes maneres no descarto cap opció...
No sabia que hi havien aquestes dues llistes d'adopció a catalunya....tornan de les vacances al setembre començaré a mourem que el temps passa volant .....
*lourdes*
:: rateta
:: rateta
Entrades: 199
Membre des de: dv. maig 23, 2008 9:32 am
Ubicació: Baix Empordà
Contacta:

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: *lourdes* » dt. oct. 26, 2010 9:42 am

Hola!

Ahir vaig trucar al ICAA i estan assiganant expedients del Octubre 2007.

Nosaltres vam començar el Setembre 2009 i anaven per Abril 2007, això vol dir que en 1 any han assignat 6 mesos.

Paciència doncs,
Esperant a Xina
Registre 27-04-07
ariscat
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dc. oct. 27, 2010 5:31 pm

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: ariscat » dc. oct. 27, 2010 5:49 pm

Hola a tothom,

sóc nova a SocPetit.cat
només dir-vos que realment és molt gratificant adoptar una criatura. Tot just ahir varem rebre la sentència de l'adopció plena, "NOMÉS" han tardat 3 anys en fer la "paperassa", però tot el que acaba bé... és una meravella !!!!!
Us animo a tenir molta paciència que val molt la pena (tant per nosaltres (els pares) com per l'infant).
Varem començar l'abril del 2005 (a Xina i Catalunya), ens van assignar l'infant de Catalunya l'octubre del 2007. El primer judici va ser el setembre del 2008 i l'adopció plena ha estat l'octubre del 2010. Sembla molt llarg, però et vas animant cada vegada que superes un tràmit.
Si puc ajudar a algú, akí estic.
Paciencia i sort a tothom ! :oset:
Avatar de l’usuari
Neu
:: poltre
:: poltre
Entrades: 646
Membre des de: dg. gen. 13, 2008 6:14 pm

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: Neu » dc. oct. 27, 2010 5:51 pm

Hola,

potser sí que oficialment van per l'octubre de 2007, però tampoc se li pot fer molt de cas perquè hi ha gent del novembre 07assignats fa molts mesos, i també han assignat algunes parelles del 2008. Tot depèn del vostre perfil i el del nen. No va per número com a la carnisseria!

Si consulteu aquesta web (adopt@ki) de tant en tant, us fareu una idea de com estan anant les coses. La pàgina actual és:

http://boards4.melodysoft.com/adopnacio ... 31569.html

Ariscat, moltes felicitats pel teu nen! Ara la burocràcia no és tan gran gràcies a la nova llei recent estrenada.

Vinga, ànims i moooolta paciència!

Torna a “Adopcions i acolliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::