Adopció Nacional - Catalunya

Fills del cor.
rocirita
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 62
Membre des de: dc. des. 05, 2007 3:31 pm

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: rocirita » dj. nov. 17, 2011 8:14 pm

Felicitats Lourdes! A disfrutar-ho!
estudiantesTS/ES
Entrades: 3
Membre des de: dl. abr. 08, 2013 7:32 am

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: estudiantesTS/ES » dl. abr. 08, 2013 7:39 am

Hola!!

Som estudiants de la Pere Tarrés de treball i educació social. Estem fent un treball sobre les adopcions a Catalunya i necessitem informació. Hem estat mirant a la web de la gentcat i altres i la informació "oficial" ja la tenim. Però ens agradaria saber sobre els pares/mares que heu adoptat quina ha estat la vostre experiència.

Si algú ens pogués ajudar estaríem molt agraïdes.


Gràcies.
Avatar de l’usuari
july10
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 312
Membre des de: dt. set. 04, 2012 12:05 pm

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: july10 » dc. nov. 06, 2013 11:32 pm

hola!

bona nit! no sé si aquest post està massa actiu, però m'encantaria que em poguessiu ajudar.

som un matrimoni de 32a jo i 33 el meu marit i després d'uns intents fallits de reproducció assistida, veig l'adopció com una salvació per poder ser pares.

la veritat és que encara no hem començat a mirar, de fet no sabem per a on començar... gràcies al post en sabem una mica més. però se m'ha despertat un dubte pel que fa la adopció nacional.

totes les adopcions comencen sent un acolliment fins que el jutge dicta la adopció plena?
això vol dir que et poden assignar un infant i al cap de un-dos anys la mare reclamar-lo i perdre'l?

jo conec un cas de lluny, d'una parella que els van donar un nadó recent nascut, en un hospital català... tampoc els conec massa, però van tenir el nadó des del primer dia casi, pot ser veritat?

potser sona malament, no voldria ofendre a ningú, es pot escollir tenir un nen d'una edat concreta o d'una etnia especifica? és a dir, et podria tocar tenir un nen de 9 anys musulmà i tu voler-ne un de religió catòlica? llavors deixes de estar en llista, que passa en aquests casos?

jo no hi entenc d'adopcions, no és fàcil arribar fins aquí i fer el procés ha de ser durissim, però amb el meu marit comentem que si mai adoptem voldríem un nen/a el més petit possible, això és viable? pensem que seria més fàcil per la integració.

moltes gràcies pel post, és de gran ajuda, i moltes felicitats als pares que ho han aconseguit!!!
:oset: :-()-)
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: ada_bcn » dj. nov. 07, 2013 6:40 am

Hola,

Ara mateix si presenteu una sol·licitut per adopción d'un infant a Catalunya, es registrarà la sol·licitut però no us valorarán ja que els temsp d'espera superen els 3 anys que és la validesa del certificat d'idoneitat. Crec que les valoracions estan aturades desde juny o juliol de 2010 si no m'equivoco.

Durant el procés d'idoneitat et pregunten quin és el perfil de menor que t'ofereixes a adoptar. El tram d'edat més petit que et poden posar al CI (a no ser qu eja tinguis un fill més petit de 3 anys) és de 0-3anys, això vol dir de 0 a 3 anys i 11 mesos. A nacional pots indicar si vols etnia propera o acceptes altres etnies, depen de quin t'evalua et fan omplir un qüestionari amb creuetes de les etnies que acceptes, a mi no m'ho van fer, només em van preguntar si acceptava qualsevol etnia inclós magrebí i gitano.

Ser musulmà no és ser d'una etnia, tampoc ser cristià... això són religions. Hi ha cristians negres i hi ha musulmans blancs.

Si tens un tram d'edat de 0 a tal et poden assignar un bebé acabat de nèixer... però això no ho pots escollir... pots dir que prefereixes que sigui el més petit possible però l'assignació serà la que et toqui quan estiguis al primera a la llista i el nen/a tingui les condicions que acepteu (edat, salut, etnia, etc...), si en aquell moment hi ha un nen d'origen magrebí de 0 dies però no accepteu un nen que no sigui de la vostra etnia no us l'assignaràn, li assignarà a una altra familia que estigui més endarrera però que si l'accepti.

I si, sempre hi ha acolliment pre-adoptiu. Depén de si és una renuncia o una retirada el procés és més llarg-difícil o no. Les renuncies en principi són més fàcils, són llargue sigual, la mare té 30 dies per reclamar el nen, les retirades doncs la familia por allargar el procés, reclamar el nen, etc...

Tens mé sinformació sobre el procés aquí: http://adoptivanet.info/empezando/adopcion-nacional.php
Avatar de l’usuari
july10
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 312
Membre des de: dt. set. 04, 2012 12:05 pm

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: july10 » dj. nov. 07, 2013 10:05 am

ada, moltissimes gràcies!!!

la situació està més magre del que m'imaginava!!! m'ho miraré, estic bastant perduda i desanimada!!! les internacionals suposo que van pel mateix estil!

una abraçada!
:oset: :-()-)
Avatar de l’usuari
ner
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 575
Membre des de: dt. abr. 17, 2012 4:15 pm
Ubicació: Girona

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: ner » dj. nov. 07, 2013 11:24 am

Bon dia,

July10, jo fa un any aprox quan amb la RA ja portavem uns quants negatius em vaig informar sobre l'adopció. L'Ada t'ha informat correctament però les llistes a nacional no estan tancades per exemple si volguessis adoptar germans.
Si vols començar crec que el millor és que vagis a una reunió informativa de l'ICAA, a la seu que et quedi més a prop. No recordo d'on eres però pots trobar el telèfon a la web de la gencat.

T'escric un privi amb més info.

Ànims,
Imatge
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: ada_bcn » dj. nov. 07, 2013 7:33 pm

Les internacional... depen molt, dels anys que estigue casats, de les patologies que accepteu, dels viatges uqe pugue fer i dels temps que pugueu estar al país... però clar, si esteu pensant en un nen de la mateixa etnia doncs internacional és difícil ja que en els paissos en els que s'adopta o bé són a asia, o áfrica o sudamérica... inclús a paissos de l'est s'assignen nens d'altres etnies (asiátics, gitanos, etc...)
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: ada_bcn » dj. nov. 07, 2013 7:34 pm

ah! tampoc está tancada la valoració nacional en el cas de necesitats especials
Avatar de l’usuari
laucob
:: dinosaure
Entrades: 8192
Membre des de: ds. jul. 21, 2007 1:13 pm

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: laucob » dt. nov. 19, 2013 11:36 pm

El temps d,esperar ara a nacional es de 4 anys llarguets perque us feu una idea van per abril.maig 2009.

Es laarg es dur es una montanya russa la part bona es que es gratis aquesta montanya russa,

Accepten sol.licituts i a mida que es vagui atancant l,accicnacio us valoraran.

Ort en el que decidiu i paciencia
JA QUEDA UN DIA MENYS[/size]
Imatge[url=http://lilypie.com]Imatge[size=150]Imatge[/url]fem la manteta dels desitjos si vols participar
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: ada_bcn » dj. nov. 21, 2013 8:51 am

Heu de pensar que la majoria de paíssos obert per adopción internacional tenen temps d'espera similars o superiors... i un pais pot tancar l'adopció internacional en qualsevol moment, en mitat del procés, quan ja tens assignació, etc... La nacional també té els seus riscos, però estàs a casa teva, tot el procés legal el porta l'ICAA...
Avatar de l’usuari
Bacilos
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1827
Membre des de: dt. abr. 07, 2009 4:00 pm

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: Bacilos » dg. nov. 06, 2016 9:04 am

july10 m'agradaria saber com esteu ara...

no sé on preguntar-ho, però algú sap de quants diners estem parlant en adopció?

Salutacions
Avatar de l’usuari
Pingu
:: papallona
:: papallona
Entrades: 129
Membre des de: dt. jul. 18, 2017 8:43 pm

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: Pingu » dj. feb. 21, 2019 2:30 pm

Bona tarda,
Algú està al dia de les adopcions nacionals?
Gràcies
... Set 15
Gen-Mrç16 Omifin
Oct16 1a IA Neg
Gen17 2a IA Neg
Abrl FIV, 7 embr dia 5
Jul Beta -
Set Test Era
Nov i Des Descans
Gen-Feb18 Preparem i cancel.lem
Mrç Histero quir
Maig 2n Test Era
Agt Beta + !! No evol
Nov Beta- Des Beta +
Gen 19 raspat.
Mrç 2a Histero quir+test emmaalice
Jul i Oct Beta -
Set20 EJC + juliol
pessoleta
:: puça
:: puça
Entrades: 42
Membre des de: dc. nov. 14, 2018 9:12 am

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: pessoleta » dt. feb. 26, 2019 10:01 pm

Hola Pingu, que necessites saber? Crec que si truques a l'ICAA (Institut Català de l'Acolliment i l'Adopció) segur que et poden proporcionar molta informació.

Fins on jo sé el tràmit és llarg, primer valoració psicosocial i després llista d'espera, imagino que deu rondar uns 3-4 anys, però depen molt suposo.

Ànims!
Avatar de l’usuari
Pingu
:: papallona
:: papallona
Entrades: 129
Membre des de: dt. jul. 18, 2017 8:43 pm

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: Pingu » dc. feb. 27, 2019 5:41 pm

Hola Pessoleta!
Sí, de fet sabem on ens hem d’adreçar, però volia saber experiències i famílies que estiguin en tràmit.
3 o 4 anys?? M’han dit que inclús 10!! Si és així es una barbaritat!
Gràcies!!
... Set 15
Gen-Mrç16 Omifin
Oct16 1a IA Neg
Gen17 2a IA Neg
Abrl FIV, 7 embr dia 5
Jul Beta -
Set Test Era
Nov i Des Descans
Gen-Feb18 Preparem i cancel.lem
Mrç Histero quir
Maig 2n Test Era
Agt Beta + !! No evol
Nov Beta- Des Beta +
Gen 19 raspat.
Mrç 2a Histero quir+test emmaalice
Jul i Oct Beta -
Set20 EJC + juliol
pessoleta
:: puça
:: puça
Entrades: 42
Membre des de: dc. nov. 14, 2018 9:12 am

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: pessoleta » dl. març 04, 2019 6:27 pm

Ostres 10 anys em semblen moltísims! Jo tinc entès que el nivell d'adopcions nacionals ha disminuit, pot ser que siguin més de 3-4 anys, però vaia, 10 em sembla una exageració.

Intentaré esbrinar alguna cosa, a veure si algú pot aportar experiència.

Anims!
pessoleta
:: puça
:: puça
Entrades: 42
Membre des de: dc. nov. 14, 2018 9:12 am

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: pessoleta » dl. març 04, 2019 6:29 pm

Em sembla una exageració precisament perquè en moltes parelles el temps juga en contra, si vas fer anys entre la diferència d'edat amb l'infant i l'edat legal per adoptar em sembla una exageració.
Avatar de l’usuari
Pingu
:: papallona
:: papallona
Entrades: 129
Membre des de: dt. jul. 18, 2017 8:43 pm

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: Pingu » dt. març 05, 2019 1:48 pm

Doncs sí, són molts anys siguin 3 o 7... no hi ha dret...
Enfi... ens seguirem informant.
Gràcies!!
... Set 15
Gen-Mrç16 Omifin
Oct16 1a IA Neg
Gen17 2a IA Neg
Abrl FIV, 7 embr dia 5
Jul Beta -
Set Test Era
Nov i Des Descans
Gen-Feb18 Preparem i cancel.lem
Mrç Histero quir
Maig 2n Test Era
Agt Beta + !! No evol
Nov Beta- Des Beta +
Gen 19 raspat.
Mrç 2a Histero quir+test emmaalice
Jul i Oct Beta -
Set20 EJC + juliol
Lluna81
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: ds. març 16, 2019 1:42 pm

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: Lluna81 » ds. març 16, 2019 1:45 pm

Hola Lourdes,
jo aquesta setmana vaig portar la sol·licitud, ja que al febrer vaig fer la sessió informativa.
M'ho he pensat força, ja que els números que ens van donar...desanimen bastant.
hem de tenir mooollltaaaa paciència ja ho he vist, i a veure com evoluciona tot....
Ara per ara ho veig bastant negre. també m'estic pensant el tema internacional, tot i que també està bastant complicat...
pruneta33
:: conillet
:: conillet
Entrades: 366
Membre des de: dj. set. 17, 2015 5:01 pm

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: pruneta33 » dc. ago. 28, 2019 2:33 pm

Bona tarda,
Nosaltres vam anar a fer la xerrada informativa aquesta setmana i vam fer el registre.
A la xerrada van parlar temps sobretot de internacional, que deu ni do.
A nivell Nacional van dir que havien estat valorant els registres de 2015. Però no ens van donar més dades.
Gener 14: Comencem
Setembre 15:1a visita RA
Febrer-Novembre 16:4 IA -
Abril 17:1aFIV--5 embrions (3betes -)
Abril 18:2a FIV-- 10 blastos( 4 betes -)
Abril 19 : 3a FIV-- 6 blastos amb dgp bé
Juliol 19:transfer 2 embrions. Beta -
Gener 20 : embaràs Natural
Setembre 22:transfer -
Novembre 22: transfer +. Gener 23 abort espontani
Abril23: embaràs espontani
laiaserra
Entrades: 1
Membre des de: ds. set. 14, 2019 9:37 am

Re: Adopció Nacional - Catalunya

EntradaAutor: laiaserra » ds. set. 14, 2019 9:44 am

Nosaltres som una parella adoptant a Catalunya. Amb la sol·licitud del 2004 vàrem trigar cinc anys a que ens fessin una assignació, i cinc anys més en tenir l'adopció plena. És un procés llarg i amb manca de transparència. El nostre consell és que us informeu bé a l'ICAA però també en altres fonts. Us deixem el nostre bloc on expliquem la nostra experiència i algunes informacions que creiem interessants tenir en compte a l'hora de fer el procés d'adopció. Esperem que us serveixi: https://adopcionscatalunya.wordpress.com/

Torna a “Adopcions i acolliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::