Quin país està millor per adopcions internacionals?

Fills del cor.
Moby
Entrades: 3
Membre des de: dc. des. 01, 2010 5:04 pm

Quin país està millor per adopcions internacionals?

EntradaAutor: Moby » dc. des. 01, 2010 5:15 pm

Hola a tothom,

Estem a punt de començar el procés d'adopció. Com moltes i molts ja sabreu sembla un procés complicat, amb molta burocràcia i entrebancs. Per començar voldríem saber si algú ens pot dir quins països són els que actualment tenen millors temps de resposta i millor gestió per les adopcions internacionals...

una abraçada i gràcies per endavant, molta sort també,

:cnena:
Avatar de l’usuari
electra
:: rateta
:: rateta
Entrades: 180
Membre des de: dl. set. 03, 2007 9:42 pm

Re: Quin país està millor per adopcions internacionals?

EntradaAutor: electra » dc. des. 01, 2010 9:58 pm

Sens dubtar-ho Rússia!
L'adopció a Xina està força "aturada" i es preveu que els processos s'allarguin anys.
Si vols t'explico la meva experiència personal en privat...

Molts ànims i molta sort!
Moby
Entrades: 3
Membre des de: dc. des. 01, 2010 5:04 pm

Re: Quin país està millor per adopcions internacionals?

EntradaAutor: Moby » dj. des. 02, 2010 8:02 am

Hola Electra,

moltíssimes gràcies.... la veritat és que Rússia és una de les opcions, tot i que en un principi ens interessava més Etiòpia....

m'agradaria molt conèixer la teva experiència, és clar.... no sé ben bé com funciona el forum per comunicar-se en privat...quan et vagi bé ens hi posem...

una abraçada,
Avatar de l’usuari
Akira
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 349
Membre des de: ds. jul. 31, 2010 9:36 am

Re: Quin país està millor per adopcions internacionals?

EntradaAutor: Akira » dv. des. 03, 2010 8:33 pm

Hola Moby!

T'enganxo aquí un article que he trobat xafardejant per internet.... espero que et serveixi d'ajuda!

La adopción en el extranjero se ha convertido en la elección preferida por las familias cordobesas. Adoptar fuera tiene pros y contras, ya que hay que bregar con la burocracia de otros países. China es una de las mejores opciones: el plazo de espera ronda el año y el coste del procedimiento los 10.000 1, para financiar los viajes al país y la estancia (20 días) hasta que se formaliza la adopción. No es de extrañar que la mayoría de adopciones en Córdoba el año pasado fuesen de niños chinos: 27. En total hubo 45 adopciones internacionales. A China le sigue Rusia con 8, Ucrania con 3, Nepal con 2 y Etiopía, Colombia, Bulgaria, Bolivia y Perú con una.
En 2005, también se concretaron diez adopciones nacionales. La Consejería de Igualdad señala que «afortunadamente no hay niños españoles para atender la demanda y desde hace años no se admiten solicitudes porque hay listas de espera».

Países más elegidos

China: Hay que estar 15 días. Pueden adoptar matrimonios con 30 años cumplidos y mujeres solteras.

Rusia: Hasta un año de espera. Si es niña el proceso se alarga. El papeleo y estancia oscilan entre los 15.000 y los 30.000 1. Pueden adoptar matrimonios con más de 25 años y mujeres solteras.

Colombia: En el país hay que estar 20 ó 30 días. La espera llega a dos años. El coste es de unos 7.000 1. Pueden adoptar matrimonios de entre 25 y 55 años y parejas de hecho con 3 años de relación.

Etiopía: Es uno de los que menos tarda en tramitarlos: algo más de seis meses. La permanencia en el país es de 10 días y el coste de 8.000 1. Pueden adoptar matrimonios con más de 25 años y mujeres solteras.
ImatgeImatgeImatgeImatge



23 d'agost de 2011
Moby
Entrades: 3
Membre des de: dc. des. 01, 2010 5:04 pm

Re: Quin país està millor per adopcions internacionals?

EntradaAutor: Moby » dt. des. 07, 2010 4:44 pm

Akira,

moltes gràcies... més o menys és el que estem sentint darrerament...Xina, Rússia, Etiòpia... continuarem investigant

gràcies de nou!

:ok:
Lau
:: poltre
:: poltre
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

Re: Quin país està millor per adopcions internacionals?

EntradaAutor: Lau » dj. des. 16, 2010 2:42 pm

Hola,

jo acabo d'arribar de Nigèria amb el meu fill... hem tardat dos anys justos des que vam entregar la solicitud a ICAA.

A catalunya no hi ha ecai per Nigèria, i s'ha de tramitar des d'una de canaries... no sempre tenen opció d'agafar expedients d'altres comunitats.

Jo t'aconsello que truquis a ICAA i que vagis a una sessió informativa.. allà t'informaran dels països que estan millor i pitjor... i també et donaran un llistat d'ecais on podras fer consultes més personalitzades de cada pais en concret.

T'aconsello també que busquis informació del protocol public... a vegades des d'ICAA nomes informen de les ecais catalanes i eviten parlar del protocol public... una opció molt viable també.

Al foro http://adoptiva.foroactivo.info trobaras més informació ...

Lau.
*lourdes*
:: rateta
:: rateta
Entrades: 199
Membre des de: dv. maig 23, 2008 9:32 am
Ubicació: Baix Empordà
Contacta:

Re: Quin país està millor per adopcions internacionals?

EntradaAutor: *lourdes* » dc. des. 22, 2010 5:43 pm

Hola!!! Nosaltres estem adoptant a la xina i comt'han dit, la cosa està molt parada

Portem quasi 4 anys registrats, mes la preparació del expedient 5 anys

Ara per escollir un pais, es una elecció dificil i els temps s'han allargat molt, com t'han dit, ves al ICAA ialla t'informaran de les possibilitats que hi ha.

Sort
Esperant a Xina
Registre 27-04-07
Avatar de l’usuari
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

Re: Quin país està millor per adopcions internacionals?

EntradaAutor: edae » dc. des. 22, 2010 7:56 pm

Tinc uns amics que els hi acaben de sellar els papers per Bulgària i els hi han dit que 1 any i mig o 2 anys. Ara, no sé quin serà el temps finalment.
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
cuqueta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4991
Membre des de: dg. ago. 05, 2007 12:04 pm
Ubicació: Ja som 4!!! Quina felicitat!!!!
Contacta:

Re: Quin país està millor per adopcions internacionals?

EntradaAutor: cuqueta » dv. des. 24, 2010 10:22 am

Hola!!

Jo tinc uns familiars que estan en tramits per adopcio internacional a Russia. El que em van comentar es que ara a la Xina hi ha de mitjana uns 7 anys d'espera, a Bulgaria 1 o 2 i a Russia 2 o 3. Ens van comentar tambe que els costaria mes o menys 30.000 Euros, per si us interessa, per la seva franja d'edat (ella en te 34 i ell 40) els assignaran un nen ( o nena ) de zero a tres anys.
Imatge
Ieiiiiiiiiiiiiiii que m'estic fent molt gran viewtopic.php?f=35&t=8514
Cuquet, hem fet tetilla juntets durant 15 mesos!!!
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: Quin país està millor per adopcions internacionals?

EntradaAutor: ada_bcn » ds. gen. 01, 2011 8:05 pm

potser és una pregunta difícil de contestar, primer s'ha de veure quins requisits demana cada pais i si es compleixen i a partir d'aquí (dels paisos que queden) veure quin pot ser le que és millor.
hi ha paissos que no acepten monoparentals, o parelles de fet, o demanen uns anys de casat, una edat mínima o máxima, un nivell d'estudis o ingressos, etc... També del perfil del menor ja que hi ha paisos on els nens que poden sortir en adopció internacional són nens més grans del que la gent solicita o amb alguna necessitat especial.
a part del tema del temps, de vegades també és important veure quines altres coses ofereix el procés, per mi és important que a part de la legalitat (procesos d'adopció clars i nets) també es segueixi una certa ética en el procés. Suposo que si complís les condicions en aquests cas em decantaria més per paisos com Xina o Colombia on el procés crec que és molt net i potser descartaria altres paisos on es tramiti a través de determinades agencies i facilitadors que es diuen... o paissos on el procés fos gratuït per exemple que almenys et dóna garantia que no hi ha intercanvis de diners extranys...
de totes formes, a aprat de xina, rusia o etiópia hi ha molts altres paisos on s'estan tramitant adopcions des de catalunya, Nigeria que ja ho ha dit una familia, Mali, altres paisos de l'est o asia com Vietnam, o sudamerica... el que passa que l'ICAA normalment només t'informa de paisos on ells tenen ECAIs acreditades i mai t'informen d'on pots adoptar mitjançant prtocol p´´ublic per exemple (amb l'excepció de Marroc que no té ECAI i tampoc és adopció sino kafala)
L'adopció nacional a catalunya segurament també és una bona opció, és un procés net i clar, gratuït i el temps no és massa llarg... estava crec que en 2,5-3,5 anys en funció del perfil de la familia i el menor... com més obert el perfil més rápida la asignació (edats, etnies, grups de germans, malalties, etc...). Segurament ara s'allargaran una mica les temps pq hi ha hagut moltes sol·licituts ¿potser 4 anys? Segueix sent menys que en molts paissos
Avatar de l’usuari
xulleta30
:: pantera
:: pantera
Entrades: 869
Membre des de: dt. nov. 15, 2011 9:26 am

Re: Quin país està millor per adopcions internacionals?

EntradaAutor: xulleta30 » dg. nov. 20, 2011 12:38 pm

Jo no en tinc ni idea de quin país pot ser més fàcil o difícil, només et puc dir que la família tenim dos casos d'adopcions. El primer, un nen de Rússia que va costar molts anys i diners als seus pares, al final va arribar quan tenia quatre anys. Ara, hem d'anar a conèixer a l'altre, un nen marroquí de cinc mesets, des dels tres ja està amb els seus pares adoptius al Marroc, fa una setmana l'han portat a Catalunya. El van poder veure només nèixer, l'adopció ha estat relativament fàcil i ràpida, econòmicament molt assequible també. Sigui com sigui, suposo que el factor "sort" també hi juga molt ja que els papers es poden "perdre" molt fàcilment segons on...
Tenim ganes de tu

Imatge
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: Quin país està millor per adopcions internacionals?

EntradaAutor: ada_bcn » dg. nov. 27, 2011 9:35 am

bon dia...
jo vaig "adoptar" a marroc (en realitat és un acolliment permanent no una adopció...) i si es veritat que vaig conèixer al meu fill molt petit, tenia només 4 mesos, i el vaig poder anar a veure sempre que vaig voler, però desde l'assignació fins que el vaig poder treure del centre van passar 18 mesos, més el tràmit posterior de visat. És un procés complicat, tot i que es veritat que tens control sobre l emateix i per tant et pot donar més garanties uqe un altre lloc... però és complicat.
Lau
:: poltre
:: poltre
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

Re: Quin país està millor per adopcions internacionals?

EntradaAutor: Lau » dc. març 20, 2013 7:51 pm

Què vols dir amb "us podem facilitar una adopció des de àfrica"??? pots ser més clar?

Torna a “Adopcions i acolliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::