adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

Fills del cor.
Avatar de l’usuari
july10
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 312
Membre des de: dt. set. 04, 2012 12:05 pm

adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: july10 » dl. des. 16, 2013 12:04 pm

hola bon dia!!!!

així en resum! després de varies fiv fallides, volem iniciar el camí de l'adopció... en un principi amb moltes ganes i il·lusions, però voldria saber quina és la situació actual.

he trucat a l'ICAA, finalment m'han donat hora per les xerrades informatives que fan en petits grups, a la av paral·lel 52. de moment tenim un mini mini pas fet!

el poc que he parlat per telefon, m'ha donat la impressió que la situació està molt magre, així d'entrada m'ho han pintat força negre. algú sap que està passant? que si de nens petits casi no n'hi ha, que els temps d'espera s'han allargat, que hi ha nens malalts etc

el tema de russia i xina, han tancat fronteres per adopció, o algo així?

us volia preguntar, si fa poc que heu iniciat el procés, certificats d'idoneïtat... com us va? hi ha esperànces?

així d'entrada em vaig quedar bastant desil·lusionada la veritat, no sé com serà la xerrada informativa, però segons com el meu marit apretarà a correr, ja li falta poc!

moltes gràcies i anims a tots!!!
:oset: :-()-)
Evaar
:: puça
:: puça
Entrades: 10
Membre des de: ds. des. 07, 2013 3:39 pm

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: Evaar » dl. des. 16, 2013 4:13 pm

Hola July,

L'adopció nacional a Catalunya està suspesa des de juliol del 2011, accepten la sol.licitud però queda suspès. Si que està oberta l'adopció d'infants amb necessitars especials.

Pel que fa a Rússia, que és el que conec, en aquests moments els procesos sí estan paralitzats, s'està a l'espera de la firma del conveni bilateral entre ambdos països ja que Rússia va prohibir l'adopció internacional a països on fos legal el matrimoni homosexual i no tingues signat conveni bilateral, el cas d'Espanya. Sembla que aquesta firma es produirà en breu i esperem que s'agilitzin els processos iniciats.

Es poden presentar les dues sol.licituts a l'hora.

No sé si he resolt els teus dubtes. Quasevol cosa que et pugui ajudar per aquí sóc
Lau
:: poltre
:: poltre
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: Lau » dl. des. 16, 2013 10:09 pm

Com t'han dit la situació està magre... hi ha pocs països oberts i els que estan oberts esta bastant saturats... sé que ara mateix estan deixant tornar a presentar sol·licituds per Etiòpia però desconec com estan les llistes d'espera, etc.. d'això te n'informaran bé les ecai.

El meu consell és que de moment presenteu la sol·licitud i comenceu amb la idoneïtat, aquest pas dura 8 mesos, per tan, mentrestant poden passar moltes coses amb els països.

Sort.
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: ada_bcn » dl. des. 16, 2013 10:11 pm

Xina no està tancat, però l'espera crec que ara està en 8 anys ¿? estan asignant expedientes registrats crec que a novembre o octubre de 2006, cada mes asignen 2 o 3 dies de registre... així que.
Colombia ha tancat a nous expedients d¡adopció internacional per nens més petits de 6 anys, era un dels paíssos també on més adopcions es feien...
No sé, està difícil la veritat.
La meva segona idoneitat és de 2011, per nacional i per internacional, dec ser de les últimes, sino la última, familia valorada i amb CI positiu per adopció a catalunya.
Ara hi ha gent dirigint-se a Nicaragua, Hondures i Bulgaria... són els pàíssos que llegeixo pels que la gent obre expedient. Pots mirar aquí la informació per paissos, al ICAA només hi ha els que tenen Ecai acreditada però tens la opció d'anar per lliure si l'ICA t'ho permet (no están massa per deixar-ho fer): http://adoptivanet.info/paises/index-paises.php
De paíssos africans que feia un temps que s'estaven fent moltes adopcions i obrint nous paissos (Etiopia, Nigeria, Mali, Senegal, Marroc...) pràcticament ja no é spossible enlloc tampoc.
Si no esyeu tancats al tema edat, amb un perfil més ampli és més fàcil... que tampoc massa fàcil, trobar un país...
estic escribint a les fosques i no veig el teclat... espero que s'entengui
Avatar de l’usuari
Castanyeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2680
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: Castanyeta » dl. des. 16, 2013 10:48 pm

Tot i que no tinc ni idea del tema (espero que em perdoneu si vaig del tot errada), suposo que si tira endavant la llei de l'avortament d'en Gallardon, que diuen que està a punt a punt, haurien d'augmentar les adopcions nacionals (apart d'altres coses menys desitjables que també augmentaran, com els avortaments clandestins i els viatges a clíniques de l'estranger).
Imatge

+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: ada_bcn » dl. des. 16, 2013 11:10 pm

no entenc tampoc molt del tema, dubto bastant que sigui així o que hi hagi una direcció tan directe i que significativament es noti un efecte del canvi de lley, avortar i donar un fill en adopció, abandonar-lo, són dues coses bastant diferents.... al meu entendre vaja...
Avatar de l’usuari
Castanyeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2680
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: Castanyeta » dt. des. 17, 2013 9:59 am

Sí, clar, són coses ben diferents, però si una noia o una parella vol avortar per les raons que sigui i no li deixen fer-ho, ni rep el suport necessari perquè se'n surti amb aquest fill que haurà de tenir sí o sí, té certa lògica que una de les alternatives que es poden plantejar és donar-lo en adopció; o pot passar que encara que d'enrada no el donin en adopció, hi acabi. No dic que l'efecte sigui directe ni immediat, però que crec a mig termini potser es notarà. I dic potser perquè, com ja vaig di, en realitat no ho sé: són tot suposicions meves.
Imatge

+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
Avatar de l’usuari
july10
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 312
Membre des de: dt. set. 04, 2012 12:05 pm

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: july10 » dt. des. 17, 2013 10:13 pm

hola bona nit!

moltes gràcies per les respostes!!! si que realment la cosa està difícil! sembla mentida que hagi de costar tant! em dóna la impresió que fa un parell d'anys, era més fàcil...

de moment anirem a la xerrada informativa de l'ICAA! la gent que l'ha fet fa poc, que tal?

que passa amb el certificat de idoneitat una vegada passen els 3 anys, caduca i s'ha de tornar a fer? si els temps de espera són tant llargs, tots els certificats deuen caducar...

jo només he mirat a la web de la generalitat, icaa, quins altres organs gestors existeixen? he mirat l'ECAI, però no és tant entenedora. adoptar a catalunya és més complicat que adoptar a una altre comunitat autonoma espanyola, o m'ho sembla a mi?

ja us explicaré el què!! de moment estem bastant decidits a iniciar el procés (si és que ens deixes) però em fa por no tenir prou forces per aguantar el procés... m'espanta quan tothom parla d'un procés tant dur!


moltyes gràcies!
:oset: :-()-)
Avatar de l’usuari
july10
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 312
Membre des de: dt. set. 04, 2012 12:05 pm

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: july10 » dt. des. 17, 2013 11:19 pm

ada, he mirat adoptivanet.com està molt bé, tot el que són edats dels infants, és vigent o orientativa?

actualment es pot adoptar algun lloc un bebe de 6 mesos (internacional) a ICAA, a la majoria de llocs posa minim més de 2 anys etc.... i nens grans un percentatge elevat!

moltes gràcies un altre cop!!!! m'heu sigut de molta ajut
:oset: :-()-)
Mar71
:: papallona
:: papallona
Entrades: 146
Membre des de: dc. març 06, 2013 5:32 pm

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: Mar71 » dc. des. 18, 2013 1:39 pm

Hola noies,

Nosaltres hem anat fa poc a la xerrada e l'ICAA. July, no pateixis que tots aquests dubtes els pots preguntar el dia de la xerrada. També t'avanço que sortiràs d'allà una mica desanimada perquè ho pintent tot molt difícil. Suposo que és una manera de filtrar ja d'entrada per les parelles que no ho tenen del tot clar.
A nosaltres ens va anar molt bé demanar hora per verure algunes ECAIs i també parlar amb gent que ha adoptat fa pocs mesos. Això últim és el que ens ha animat més a continuar amb el procés, i tot i que ja sabem que no serà fàcil, després de 8 anys i 4 abortaments em sembla que no pot ser pitjor que aixó.

Ja hem presentat la sol·licitud i al gener comencem el curs, el que si que ens ha dit tothom, és que cal mirar fita a fita, ara la nostra fita és tenir el certificat, després ja pensarem en l'expedient.

No pateixis per res July, a nosaltres ens van donar un telèfon de contacte de l'ICAA per si teniem dubtes després de la xerrada i hi vam haver de trucar un parell de cops i ens van atendre molt bé.

Un petò per totes,
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: ada_bcn » dc. des. 18, 2013 9:53 pm

Quan caduca el CI has de tornar a presentar els papers que et demanen i suposo que et fan una entrevista per renovar dades, no ho he hagut de fer cap cop encara, em caduca ara al 2014. És per això que no están valorant a nacional perque segur que se't caduca el CI (a no ser que vagis per n.e.)
Sobre nens menors de 6 mesos... em sembla molt difícil... a catalunya et poden asignar un nadó petit, jo conec alguns casos de nadons de poques setmanes, però internacional és molt difíl, a part que cada cop el perfil de menors adoptables (internacional) és de nens més grans o nens amb necesitats especials...
El tram míni d'edat que et posaran al CI és de 0-3, això vol dir de 0 a 3 anys i 11 mesos, i dincs d'aquest tram et poden asignar, tant a nacional com a internacional, i per tant pot ser un bebé que petit o pot ser un bebé que camini, amb dents i que parli...
De totes formes jo tinc un fill que està a punt de fer 6 anys, adoptat als 2, i ja no és un bebe però segueix sent petit... i als dos anys era un bebecito...
A la China tens la opció de Passatge Verd (pasaje verde) que són nens amb n.e. i, a veure nens més petits de 6 mesos no però de l'any o any i mig si, les asignacions són bastant més ràpides, clar, depenent de les n.e. que aceptis... si només acceptes lavio leporino doncs no... conec gent asignada amb un any desde el registre. Hi ha de tot però moltes de les coses no són pas difícils d'assumir.
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: ada_bcn » dc. des. 18, 2013 9:55 pm

perdona mar71, us van dir quins són els requisits d'ingressos mínims ara mateix... he de renovar el CI l'any que ve i no tinc clar que arribi...
Avatar de l’usuari
july10
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 312
Membre des de: dt. set. 04, 2012 12:05 pm

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: july10 » dc. des. 18, 2013 10:22 pm

gracies noies!

dons ja us explicaré com va la xerrada!!!!

sobre els ingresos minims? no hi havia pensat, miren la renta anual, oi? hi ha un mínim, de quan es? si els dos treballem amb uns sous normals podem no ser idonis? potser que comenci per aquí...

moltes gràcies novament!!!!
:oset: :-()-)
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: ada_bcn » dc. des. 18, 2013 10:35 pm

aquí tens una referencia... són valors de 2010
http://adoptivanet.info/tramitando/soli ... gresos.php
Mar71
:: papallona
:: papallona
Entrades: 146
Membre des de: dc. març 06, 2013 5:32 pm

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: Mar71 » dj. des. 19, 2013 10:34 am

Hola Noies,

El tema que demaneu del nivell d'ingressos, actualment és de 24000 anuals per unitat familiar si adoptes un, i en cas de germans 27000. Us ho dic de memòria, pèrò no crec que m'equivoqui gaire.

Respecte al tema de l'edat, jo ho veig també molt difícil per nadons, però a nosaltres ja ens aniria bé un nen de dos o tres anyets. Jo he conegut una nena rusa de tres anys que va venir amb dos i mig, i es una monada. Parlava pels colzes i perfectament en castellà que és la llengua que parlen els seus pares, en menys d'un any havia fet un canvi brutal... el meu nebot es d'aquí i amb 4 anys no és ni la meitat d'espavilat que aquesta nena.

Ànims i molta sort,

xxo.0.o xxo.0.o xxo.0.o xxo.0.o
Avatar de l’usuari
july10
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 312
Membre des de: dt. set. 04, 2012 12:05 pm

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: july10 » dj. des. 19, 2013 10:50 am

perfecte!! ara ho tinc més clar!!!! m'havia espantat, després veus que tampoc fan falta uns grans sous.

moltes gràcies
:oset: :-()-)
Avatar de l’usuari
rateta2013
:: peixet
:: peixet
Entrades: 298
Membre des de: dt. set. 17, 2013 12:05 pm

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: rateta2013 » ds. gen. 04, 2014 1:36 pm

Castanyeta ha escrit:Sí, clar, són coses ben diferents, però si una noia o una parella vol avortar per les raons que sigui i no li deixen fer-ho, ni rep el suport necessari perquè se'n surti amb aquest fill que haurà de tenir sí o sí, té certa lògica que una de les alternatives que es poden plantejar és donar-lo en adopció; o pot passar que encara que d'enrada no el donin en adopció, hi acabi. No dic que l'efecte sigui directe ni immediat, però que crec a mig termini potser es notarà. I dic potser perquè, com ja vaig di, en realitat no ho sé: són tot suposicions meves.


M'estranyaria molt que augmentés. Molts avortaments són de noies molt joves, en cas de tenir-lo, segur que la família de la mare se'n faria càrrec. Donar-lo en adopció és molt més dur que avortar, de fet antigament es donaven.per la vergonya de ser mare soltera, cosa que avui no existeix.

Pensa en la gent que coneixes amb filles adolescents o jovenetes. Creus que dirien a la filla que abandonés el nen, o farien un esforç per mantenir-lo?

D'altra banda, molts avortaments són per malformacions. Aquests tampoc es donen en adopció, la gent no és tan freda per fer-ho, i a part no els voldria adoptar ningú.

Un altre percentatge d'avortaments és de dones casades amb fills, que no en volen més (per edat, diners, feina...). En aquest cas, ningú es capaç de donar-lo en adopció, havent-hi més fills.

Pensa que actualment hi ha dones fins i tot sense recursos, que tenen fills i no els donen. Viuen a centres d'acollida, com sigui, però mantenen la unitat familiar. Donar-lo en adopció és un acte de desesperació i per tant, estrany en el nostre entorn.
Eduard 2005
Arnau 2014
Avatar de l’usuari
ner
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 575
Membre des de: dt. abr. 17, 2012 4:15 pm
Ubicació: Girona

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: ner » dv. març 21, 2014 11:33 am

Hola,

Avui he parlat amb l'ICAA i us informo del que m'han comentat. La situació està molt complicada: amb l'últim any només s'ha avançat 4 mesos de llistes :ufs: . Encara estan assignant a persones sol·licitants de l'any 2009. Les adopcions a internacional estan molt parades i això fa que augmenti encara més la llista a nacional.

La situació és difícil però no deixeu de lluitar pel vostre somni :-()-) . Molts ànims.
ner l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. març 21, 2014 11:37 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: ada_bcn » dv. març 21, 2014 11:36 am

al 2009 hi va haver gairebé 800 solicituts, están asignant families d'abril-agost, depen del perfil del menor... a 2010 unes 700. L'any passat, 2013, només es van asignar 84 nens/es... parlo d'adopció nacional a catalunya
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: adopció, quina és la situació actual 2013-2014?

EntradaAutor: ada_bcn » dv. març 21, 2014 4:18 pm

Torna a “Adopcions i acolliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::